crvx40

Luz zaworowy a 1014

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
crvx40    11

Witam! Tak jak w temacie jaki powinien byc luz zaworowy w ursusie 1014. W ksiazce pisze ze na obu zaworach powinien wynosic 30+/-0,05 a nie powinno byc mniej na zaworze ssacym? Prosze o szybka odpowiedz. Z gory dziekuje i pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Kolego skoro w książęce pisze to nie ma co być mądrzejszy ustaw według zaleceń fabryki.

zgadza się w wielu silnikach chłodzonych cieczą jest różnica miedzy luzami na zaworach ssących i wydechowy, ale to nie norma.

W Władimircu (wiadomo chłodzony powietrzem)zawory oba ustawia się na 0,3mmm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crvx40    11

Ustawilismy tak jak pisze w ksiazce i duzo ciezej pali a nie robilismy nic oprocz regulacji zaworow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

A więc masz podana tolerancję luzu +/-0,05 Więc możesz na zaworze ssącym zamiast 0,30 zrobić 0,25 bo mieści się w tolerancji.

Tylko w tedy musisz już dokładnie mierzyć luz bo jesteś na dole tolerancji, a ona jest po to by było miejsce na błąd pomiaru bądź ustawienie, bo wiadomo nikt nie jest aż tak dokładny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crvx40    11

Witam! Tak jak w temacie wymienilismy uszczelke pod glowica i przewody wysokiego cisnienia i po zlozeniu ciagnik nie moze odpalic :o a przed remontem palil na dotyk jaka moze byc tego przyczyna. Zawory ustawione prawidlowo uszczelka sylikonowa nie zwykla a wczesniej byla zwykla czy to moze byc powodem tej sytuacji.Po odpaleniu ciagnik pracuje rowno nie dymi ladnie wkreca sie na obroty ale jest problem go odpalic :) . Prosze o szybka odpowiedz. Z gory dziekuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Grubość starej i nowej uszczelki jest taka sama?

A jak zapala ciepły?

A jak go palisz to rozrusznik ładnie kręci? Nie może tylko zaskoczyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crvx40    11

Nie wiem czy uszczelki sa takiej samej grubosci. Jak sie zagrzeje to w miare ladnie pali a przy zapaleniu rozrusznik ladnie kreci tylko nie moze zaskoczyc tak jakby byl zapowietrzony a z tlumnika idzie siwy dymek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    31

moze moment wtrysu masz przestawiony?


wiem co czynię i moje czyny określają to, kim jestem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

No właśnie wygląda to jak by był zapowietrzony albo nie maiła(słaba) kompresji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crvx40    11

masiew moment wtrysku to raczej nie bo przy zaplonie nic nie bylo kombinowane

 

mtracz ale gdzie jest zapowietrzony? w filtrach jest paliwo bo odpowietrzalismy chyba ze pompa jest zapowietrzona, nad tym ze nie ma kompresji tez sie zastanawialismy ale to jest troche mala prawdopodobne gdyz starej uszczelki nie dmuchnelo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cichy84    28

Podreguluj zawory musisz mieć coś nie tak ustawione albo coś z wtryskiem takie są objawy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crvx40    11

Zawory ustawialismy 3 razy i sa dobrze ustawione a wtrysk jak mogl sie przestawic skoro nic tam nie bylo robione tylko przewody z pompy do wtryskow byly wymienione na nowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Zapowietrza się pompa wtryskowa. Tak jak by cofało się paliwo, pompka zasilająca na początku nie zapodawała paliwo co zapowietrza wtryskową. a potem chodzi normalnie.

Kompresja jest zależna od stanu tłoków, tulei a zwłaszcza pierścieni i szczelności zaworów. ale stopień sprężania od grubości uszczelki pod głowicą. Jeśli jest grubsza to stopień spręzania spada co utrudnia samozapłon paliwa, a kompresja może być dobra.

Na początek przed odpaleniem przepompuj ręczna pompką aż usłyszysz że paliwo wraca powrotem do baku,nasłuchuj jak długo będzie to trwało. Jak będziesz długo pompował do momentu usłyszenia powrotu to paliwo się cofa. Spróbuj go odpalić.

 

Druga rzecz to przed odpaleniem poluzuj jeden z przewodów wysokiego ciśnienia przy wtrysku i odpal ciągnik, patrz czy paliwo od razu zacznie tryskać. Jak ciągnik zacznie palić to dokręć ten przewód.

Jak Zapewne wiadomo jest to sposób na odpowietrzenie układu wtryskowego.

 

A możesz podać czas kręcenia zanim zacznie zapalać, ile sekund ile razy kręci wałem.

Jak zapali to od razu na wszystkich cylindrach równo.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crvx40    11

Kolego mtracz jutro sprubujemy go odpowietyrzyc jesli to nie bedzie wina zapowietrzenia to zostanie jeszcze wymiana uszczelki pod glowica na inna, jutro napisze jakie beda efekty odpowietrzania. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crvx40    11

Witam! Wczoraj wymienilismy uszczelke pod glowica zalozylismy 1,2 to po dokreceniu wyszlo gdzies 0,9 zmienilismy przewody wysokiego cisnienia na stare i dzis rano byla proba odpalenia i znowu to samo nie chce odpalic. Odkrecilismy filtry i wymienilismy na nowe bo w tamtych byl syf jakby nik ob nowosci tego nie czyscil. Zalozylismy, odpowietrzylismyx wszystko po kolei filtry, pompe, wtryski i znowu proba i znowu porazka, to samo. podczas palenia kreci gdzies okolo 20 sekund i kolejne 10 jak juz zaczyna lapac a jak zapali to juz chodzi narmalnie na wszystkich tlokach rowno i teraz to juz zglupielismy co moze byc przyczyna. Myslimy jeszcze o zaworku zwrotnym w pompie jak sie zacial to nie utrzymuje cisnienia paliwa w pompie i pozniej zanim dobije na dobre cisnienie to musi pare razy obrocic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Ale robiłeś tak jak ci mówiłem, nasłuchiwałeś podczas pompowania ręczna pompką czy idzie na przelew, ile czasu to trwa?

również przed odpaleniem poluzowałeś jeden przewód wtrysku, widać w tedy czy paliwo tryska, Jesli nie to pompa jest zapowietrzona, albo brakiem paliwa bo zasilająca nie za podaje albo innym.

Jeśli po poluzowaniu przewodu szybciej by odpalił to by było jasne że układ paliwowy.

I trzeba było to zrobić przed wymiana uszczelki bo to było łatwiejsze, tańsze i szybsze.

 

A podczas zapalania dodajesz dużo gazu, są jakieś efekty?

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crvx40    11

Robilem tak jak mowiles przed zmiana uszczelki odpowietrzylismy filtry, pompe i popussczalem wszystkie przewody do wtryskow i pompa podawala paliwo na kazdy wtrysk tak jak powinno byc. Podczas pompowania paliwo wraca przelewem do zbiornika jak dlugo pompuje tak dlugo wraca a z dodawaniem gazu to roznie juz probowalem i na maksa i pulsacyjnie ale jak ruszam gazem ta tak jakby szybciej lapal ale pali ciezko i juz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gacuseks    2

Ja obstawiam zacinającą się listwę na pompie wtryskowej. Odkręć śrubę która zaślepia listwę i zobacz czy jak naciśniesz gaz to końcówka listwy wychodzi, powinna w śrubę wchodzić. Ja w 912 miałem tak, że listwa się zacinała, kręcił,delikatnie dymił, ale nie było wzbogaconej mieszanki i dopiero po wyciągnięciu jakimiś cążkami listwy , wsio ok. Teraz czasami tak ma to już wiem co robić.Twój opis w 100% odpowiada zacinającej się listwie w moim przypadku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Jeszcze raz.

Zaczynasz pompować ręczna pompką liczysz powiedzmy ilość razy do momentu aż usłyszysz że paliwo idzie przelewem. Czyli zrobiłeś jeden ruch i idzie paliwo przelewem, albo pompujesz i dopiero za 5 razem dopiero paliwo słychać że wraca powrotem. To jak raz to dobrze, ale jak więcej to zapowietrzony układ, bądź paliwo się cofa.

A jak pompka ma paliwo to pompując zawsze idzie na przelew i tak w nieskończoność ile razy naciśniesz pompkę ręczna to usłyszysz paliwo, ale myślałem że wiesz o co chodzi.

 

Co do luzowania przewodu od wtrysku to chodziło mi o jeden.

Luzujesz go i odpalasz, dzięki temu odpowietrzasz pompę wtryskową.

tylko pozostałe przewody maja być przykręcone do wtrysków bo nie zapali. Jak zaczna łapać badz zapali to dokręcasz ten poluzowany i chodzi.

I jeżeli po tym zabiegu zapalił by szybciej to by się potwierdziło że się zapowietrza na postoju.

 

Pompką ręczna odpowietrzysz tylko przewody od baku, wtryski i pompkę zasilającą. Natomiast luzując przewód wtrysku układ wysokiego ciśnienia.

 

Mam nadzieje że wyjaśniłem.

 

Jeżeli przed robieniem silnika palił to teraz też musi, może akurat ktos niechcący zaczepił o któryś wężyk paliwa od baku i teraz łapie tam powietrze, jak odpali to nawet powietrza może nie być ale na postoju paliwo się cofnie. Sprawdź wężyki i zaciski na nich.

Może akurat przypadek i zaworek się zaciął.

 

Tak czy tak wygląda to na zapowietrzony układ albo za mała dawkę startową

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1116

Jak widzę to jest 1014 kolego miałem taki przypadek, dzieje się coś z dawką od turbiny (tam co dochodzi wężyk od kolektora ssącego) odkręć ten dekielek z tyłu pompy (Śrubki M6)i porusz. Chodzi o elementy z tablicy katalogu T8 poz.82,oraz tablica T9. Po odkręceniu i poruszeniu tam śrubokrętem usterka ustąpiła też co dziwne po remoncie silnika.

 

 

 

Nie neguję też zacinającej się listwy.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crvx40    11

DZis odkrecilem jeden przewod od wtryskow i zaczalem palic jak juz lapal to dokrecilem tem przewod i zapalil ale jest problem z pompka bo jak pompuje to dopiero za 3 badz 4 razem paliwo wraca do zbiornika wiec z tego co piszesz ,,mtracz" jest zapowietrzony ale gdzie bo ja juz nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

O to mi właśnie chodziło.

A wiec zapowietrza ci układ niskiego ciśnienia. Zacznij od sprawdzenia lub i wymiany wężyków gumowych i zacisków, no i jednocześnie może zaworkiem zwrotnym. Jak nie pomoże to dopiero pompka zasilająca do sprawdzenia.

Jeżeli paliwo nigdzie nie kapie to się zapewne cofa albo z winny zaworka, bądź malutkiej dziurki na wężyku. Po zapaleniu będzie chodzić dobrze nawet jak łapie trochę powietrza bo pompka zasilająca pompuje więcej niż spala silnik i reszta wraca powrotem do baku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crvx40    11

Po swietach kupie nowy zaworek i zobaczymy co sie bedzie dzialo i czy beda jakies efekty a poki co to WESOLYCH SWIAT wszystkim zycze ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crvx40    11

Jesli zaworki w pompce zasilajacej sie zaciely to ciagnik bedzie spadal z obrotow podczas ciezkiej pracy np. w orce i straci na mocy? i moze to byc tez przyczyna spadania cisnienia paliwa w pompie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emil902    0

witam

w ursusie 1224 zaczal puszczac spaliny do filtra powietrza. okazalo sie ze popuscily sruby od zaworow i wypadl jeden popychacz. po wlozeniu i skreceniu wszystkiego chodzi wszystko ladnie. czy moglo sie cos uszkodzic w glowicy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Krzychu_912235
      Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...
    • Przez tomi217
      mam problem nie wiem gdzie jest w 1014 chlodnica oleju silnikoweg i na czym polega konserwacja.
    • Przez wariatpolowy
      Witam.
       
      Mam nadzieję, że w odpowiednim miejscu założyłem temat...
       
      A więc tak:
       
      W 1224 wybija wodę z chłodnicy, jak zaczyna łapać temperaturę podczas pracy- jakieś 70 stopni (np z talerzówką). Z tym że jest to dość dziwne, gdyż podczas pracy (przy obrotach ok 1600- 2000) jest ok, a jak tylko zmniejszy się gaz (np przy zawracaniu), wybija jednorazowo nawet 4-5 litrów wody. Po dolaniu wody temp spada do ok 40-50 stopni, dwie długości pola, temp rośnie i znów gejzer. I tak w kółko.
       
      Termostat nowy, węże nowe, chłodnica potraktowana KRETEM od środka, a z zewnątrz płynem do mycia silników (jest czyściutka), pompa wody nowa...
       
      Mogła któraś tuleja pęknąć? Ogólnie teraz miał planowaną głowicę, nową uszczelkę, nowe pierścienie, pompę po regeneracji, wyregulowane wtryski i pali bardzo ładnie. Przy obrotach pow +/- 1200 można odkręcić korek od chłodnicy i nic nie wybije, widać, jak woda krąży. A jak tylko obroty spadną, tak woda idzie w powietrze. W czwartek na jakieś dwie godz pracy trzeba było dolać prawie 30 litrów wody...
       
      Ratujcie, bo za jakiś miesiąc czeka jakieś 150 ha na talerzówkę....
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam mam do was pytanie dlaczego chłodnica zaczęła przeciekać, jest orginalna od 90roku.jakie są sposoby żeby ją uszczelnić? A może trzeba będzie pomyśleć o zakupie nowej, jeżeli nie uszczelniła by się.Czekam na wasze odpowiedzi bo nie wiem co zrobić. 
    • Przez Kaszlak79
      Witam drogich forumowiczów.
      Jak w temacie, Zetor 8011 nie łapie temperatury. Ciągnik kupiony ponad rok temu, miał wymienianą wtedy kompletną obudowę termostatu dół i góra (stara przeżarta), termostat, czujnik temperatury i wskaźnik. Pokazywał wtedy cuda na kiju a że wskaźnik był chamskiej jakości to nawet ciężko było odczytać co wskazuje...
      Tydzień temu wymieniłem znowu termostat (jakiś "dobry" Zetora) i założyłem mechaniczny wskaźnik temperatury od Zetora 25, link: https://danrol-sklep.pl/instalacja-elektryczna/788-wskaznik-zegar-temperatury-cieczy-zetor-25-25a-25k-9320211.html
      Silnik dalej ma problem się zagrzać, ostatnio w trasie z dwiema pustymi przyczepami jakieś 10 km w jedną stronę (na przegląd) nie złapał nawet 60 °C. Chłodnica z góry ciepła czyli tak jak by termostat cały czas puszczał. Nie mam już siły do tego. Jakieś pomysły?? Jeśli był podobny temat który rozwiązał problem, proszę o link lub przeniesienie.
      Za porady w stylu wywal termostat bo to Ursus - z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj