Zaloguj się, aby obserwować  
tombien

Zetor 5211 problemy z układem kierowniczym

Polecane posty

tombien    3

Witam,

 

przeczytałem wszystkie posty na temat problemów z wspomaganiem w Zetorze i nie znalazłem takiego przypadku jak mój.

Skręca się nim tak jakby nie miał wspomagania i podczas jazdy przednie koła zaczynają same lekko skręcać w lewo i prawo - robią wężyka - jest to bardzo minimalne ale denerwujące, na pewno może być gorzej - dzisiaj widziałem na drodze jak jechał 7245 i koła robiły to samo co u mnie ale dużo mocniej. Aż gość musiał jechać wolniej :)

 

Układ kierownicy nie ma luzów w kolumnie, jedyne co zauważyłem to mały luz na przegubie w siłowniku serwa, nasmarowałem go przez smarowniczkę - nic się po tym nie zmieniło. Zauważyłem też, że są małe wycieki oleju na siłowniku, więc dałem go do wymiany uszczelnień. Narazie nie wiem czy to pomoże bo dzisiaj odebrałem siłownik po naprawie.

 

Jak to nie pomoże to zastanawiam się jeszcze nad:

 

1. Zbyt mała ilość oleju?

2. Zbyt niskie ciśnienie oleju? Czy można regulować ciśnienie (zwiększyć), jak tak, to jak?

 

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie podpowiedzi :), być może ktoś z Kolegów miał coś takiego i sobie z tym poradził?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kraker    2

a może przy odpaleniu koła same skręcają w jedną stronę?? spróbuj popuścić opaskę na tłoku i poobracać nim i zobacz czy będzie jakiś efekt, bo nam się nieraz tłok lekko oboróci i wtedy ciągnie w jedną stronę, albo ci jakiś zaworek nie trzyma i ciśnienie buja tłokiem


MF & Zetor siłą naszej gospodarki

Wszystkie moje materiały chronione prawem autorskim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3046

ten typ tak ma i nic nie poradzisz.najlepszy sposob to kieruj jedna reka[powaznie] u mnie to pomaga


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

podnies koło podnosnikiem -pokręć kołem czy nie bije na boki- z drugim też- masz równe ciśnienie na kołach???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Shinigami    0

a ja proponuje przeczyscic amortyzator (o ile jest)i trzeba bardzo uwazac na kuleczke zabezpieczajaca bo jak zginie to juz mozna wyrzucic anorek. U mnie takie przeczyszczenie pomoglo i juz kola mi nie bija na boki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tombien    3

Założyłem siłownik po uszczelnieniu i kieruje się lżej. Niestety dalej jak jadę ukośnie po nierównościach to koła ruszają się lewo-prawo. Shinigami, o jakim amortyzatorze mówisz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Shinigami    0

ja mam zetorka z napedem i mam zamotowany amorek zeby tlumil drgania ktore (u mnie wystepuja podczas jazdy na 5 biegu w zakresie 1800 - 2000 obrotow). jak kola zaczynaja wykonywac nie kontrolowane ruchy to mozna: zwolnic :-( albo przyspieszyc ;-) efekt i tak bedzie taki sam

 

(a dokladniej o wyzej wspomnianym amorku jest w katalogu na stronie 160)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Sprawdź jeszcze ten "dzwon" na zwrotnicy-osadzony on jest na klinie i albo klin lubi się wyrobić albo wpust w "dzwonie" ma luzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tombien    3

Jaro miałeś rację :rolleyes: . Klin byl lekko "zgwałcony" a poza tym głowica ("dzwon") była za słabo osadzona na stożku półosi więc klin nie był usztywniony. Bo wymianie klina oraz głębszym osadzeniu głowicy luzu już nie ma i wszystko jest ok.

 

Dziękuję wszystkim za rady.

 

Pozdrawiam,

Tomek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez raven18
      Hej, jak macie poprowadzone przewody od orbitrola, dwa upchnąłem w lewym rogu, gdzie idzie przewód prądowy z kokpitu do tylnych świateł, ale wydają się za ciasno, dwa od siłownika tam gdzie idą przewody hamulcowe to zablokowało mi gaz .... Nie wiem czy te otwory po prostu powiększyć kątówką czy szukać innej drogi.
      Dodam że jeśli ktoś myśli o kupnie zestawu z agricoli to nie polecam, tyle lat to klepią i trzeba poprawiać a przewody są praktycznie na styk jeśli nie za krótkie - a tam jest przecież dosłownie kilka części nie można tego zrobić dobrze? 
    • Przez Rafał2222
      Witam. Czy da radę założyć wspomaganie kierownicy do Zetora 6718 a jak da radę to z jakiego by pasowało czy może elektryczne spróbować.
    • Przez KIbul
      Witam.Mam problem ze swoim zetorem 7245 ,gdy tylko uruchomię silnik i puszczę kierownicę to koła same skręcają w prawo ,a w lewo nie da się skręcić????Co się mogło stać???? Może już ktoś się z tym spotkał??Mam jeszcze dylemat czy ma znaczenie jakie koła mam z tyłu a jakie na przodzie?
    • Przez TheUdex
      Witam mam problem z serwomechanizmem w zetorze 7211 ciekł mi siłownik. Kupilem zestaw naprawczy wymienilem 2 pierscienie metalowe ,oring duzy i maly oraz uszczelniacz ,skrecilem nie ruszalem tej głowiczki tylko sam silownik.Po zamontowaniu nie dziala wspomaganie koła nawet nie skreci w lewo czy prawo regulowanie po przez luzowanie obejmy nic nie daje pompa pompuje.
    • Przez adrian16a
      Witam Serdecznie.
      Zakupiłem ciągnik z założonym wspomaganiem na orbitrolu i siłownikiem zamontowanym w miejscu tłumika drgań. Kręciło się nim trochę cieżko. Ale że byłem z zamiarem kupna ładowacza, sprawdziliśmy pompę i okazało się że była do wymiany. Później zamontowałem ładowacz i pojawił się znowu problem ponieważ w miejscu nie szło kręcić prawie wgl. Padła decyzja na wymianę Orbitrola 160 na Nowy Waryńskiego 125. Pierwsze kręcenie kierownicą wrażenie dawały że jest wszystko ok. Ale podczas pracy ładowaczem okazało się że znowu ciężko kręci się kierownicą, blokuje się kierownica i nie idzie wgl nią kręcić, daje się nią kręcić ale dopiero jak się jedzie ciągnikiem ale to bardzo topornie.
      Siłownik tłoczyskiem 25mm
      Czy jest to normalne? Co jest tego przyczyną?
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj