Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
tombien

Zetor 5211 problemy z układem kierowniczym

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
tombien    2

Witam,

 

przeczytałem wszystkie posty na temat problemów z wspomaganiem w Zetorze i nie znalazłem takiego przypadku jak mój.

Skręca się nim tak jakby nie miał wspomagania i podczas jazdy przednie koła zaczynają same lekko skręcać w lewo i prawo - robią wężyka - jest to bardzo minimalne ale denerwujące, na pewno może być gorzej - dzisiaj widziałem na drodze jak jechał 7245 i koła robiły to samo co u mnie ale dużo mocniej. Aż gość musiał jechać wolniej :)

 

Układ kierownicy nie ma luzów w kolumnie, jedyne co zauważyłem to mały luz na przegubie w siłowniku serwa, nasmarowałem go przez smarowniczkę - nic się po tym nie zmieniło. Zauważyłem też, że są małe wycieki oleju na siłowniku, więc dałem go do wymiany uszczelnień. Narazie nie wiem czy to pomoże bo dzisiaj odebrałem siłownik po naprawie.

 

Jak to nie pomoże to zastanawiam się jeszcze nad:

 

1. Zbyt mała ilość oleju?

2. Zbyt niskie ciśnienie oleju? Czy można regulować ciśnienie (zwiększyć), jak tak, to jak?

 

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie podpowiedzi :), być może ktoś z Kolegów miał coś takiego i sobie z tym poradził?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kraker    1

a może przy odpaleniu koła same skręcają w jedną stronę?? spróbuj popuścić opaskę na tłoku i poobracać nim i zobacz czy będzie jakiś efekt, bo nam się nieraz tłok lekko oboróci i wtedy ciągnie w jedną stronę, albo ci jakiś zaworek nie trzyma i ciśnienie buja tłokiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    102

ten typ tak ma i nic nie poradzisz.najlepszy sposob to kieruj jedna reka[powaznie] u mnie to pomaga

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

elektrotech    3

podnies koło podnosnikiem -pokręć kołem czy nie bije na boki- z drugim też- masz równe ciśnienie na kołach???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Shinigami    0

a ja proponuje przeczyscic amortyzator (o ile jest)i trzeba bardzo uwazac na kuleczke zabezpieczajaca bo jak zginie to juz mozna wyrzucic anorek. U mnie takie przeczyszczenie pomoglo i juz kola mi nie bija na boki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tombien    2

Założyłem siłownik po uszczelnieniu i kieruje się lżej. Niestety dalej jak jadę ukośnie po nierównościach to koła ruszają się lewo-prawo. Shinigami, o jakim amortyzatorze mówisz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Shinigami    0

ja mam zetorka z napedem i mam zamotowany amorek zeby tlumil drgania ktore (u mnie wystepuja podczas jazdy na 5 biegu w zakresie 1800 - 2000 obrotow). jak kola zaczynaja wykonywac nie kontrolowane ruchy to mozna: zwolnic :-( albo przyspieszyc ;-) efekt i tak bedzie taki sam

 

(a dokladniej o wyzej wspomnianym amorku jest w katalogu na stronie 160)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    163

Sprawdź jeszcze ten "dzwon" na zwrotnicy-osadzony on jest na klinie i albo klin lubi się wyrobić albo wpust w "dzwonie" ma luzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tombien    2

Jaro miałeś rację :rolleyes: . Klin byl lekko "zgwałcony" a poza tym głowica ("dzwon") była za słabo osadzona na stożku półosi więc klin nie był usztywniony. Bo wymianie klina oraz głębszym osadzeniu głowicy luzu już nie ma i wszystko jest ok.

 

Dziękuję wszystkim za rady.

 

Pozdrawiam,

Tomek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Gregu
      Witam,
      Potrzebuje pomocy- mam Zetora 5211, rok prod. 89r. Chce założyć do niego wspomnaganie bo po 1. cięzko juz ukręcić tą kierownicą 2 są duże luzy w układzie kierowniczym i poradzono mi ze jak założe wspomaganie to te luzy nie bedą odczuwalne.
      Wiem, że jest jakies serwo wspomaganie produkcji Tureckiej które można kupić za ok. 1400 zł (kompletne do założenia) tylko nie dają na nie gwarancji. Mozna tez kupic orginalne Czeskie ale tu juz sam siłownik kosztuje ok 1100 zł a gdzie pompa i reszta... wyjdzie pewnie razem koło 3 tysi. Czy może ktoś wie gdzie można kupic ten Turecki komplet ??
      Czy ktoś wie czy można założyć do tego Zetora wspomaganie na orbitrolu? ile by to kosztowało i czy jest lepsze niz serwo?
      z góry dzieki za wasze podpowiedzi
    • Przez Mateusz_320
      Witam. Panowie potrzebuje pomocy ostatnio zauważylem ze mam rozlecianą kolumne, spróbowałem dokręcić i nalać oleju i olej sie wylał z lewej strony tam gdzie jest cały mechanizm co skręca i teraz czy da sie jakos uszczelnić? Trzeba kabine podnosić. Bardzo prosze o pomoc i z góry dziekuje.
    • Przez aldanio
      Witam. Mam pytanie odnosnie wspomagania w moim zetorze niedawno go kupilem i nie wiem jak powino byc. Jak jade to wspomaganie dziala elegancko a jak sie zatrzymam to na miejcu nie moge skrecic mi sie wydaje ze tak nie powinno byc. co jest tego przyczna?? z góry dzieki.
    • Przez MUMINEK2000
      Koledzy postanowiłem przerobić wspomaganie przy zetorze z mocowaniem orbitrola nie ma problemu ale nie wiem jaki ma być orbitrol, jaki jest orginalnie bo musi być zgrane z pompą.Najwarzniejsze jak umocować siłownik, wiem że niektóre miały orginalnie ale jak żeby to wszystko wytrzymało. Może ktoś takiego ma to prześle mi zdjęcie będę wdzięczny, niechce odwalić lipy.
    • Przez tomasz880101
      Witam wszystkich z Agro Foto mam taki problem, a mianowicie kupiłem niedawno zetora 5211 w stanie całkiem dobrym lecz ma jedną wadę, a dokładnie ma spore luzy w układzie kierowniczym. Pomyślałem sobie, puki nie ma dużo roboty to naprawie tą usterkę zacząłem od razu od kolumny kierowniczej bo nigdzie indziej luzów nie ma odkręciłem górną część kolumny i faktycznie śruba kulowa bo tak to się nazywa- ten cały mechanizm, jest wyrobiony. Kupiłem już go nowy ale teraz obawiam się że będę musiał unosić kabinę bo trzeba odkręcić boczne pokrywy kolumny żeby wymontować stare części a wmontować nowe.
      Tu jest moje pytanie do was czy ktoś może już coś takiego robił i czy trzeba faktycznie tą kabinę unosić, bo to się zanosi na kupę roboty zwłaszcza bez profesjonalnego sprzętu.
      Prosiłbym o kolejne czynności jakie powinno się przy tym wykonywać. Z góry dzięki
×