majster

Opinie na temat ursusa 3512

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
andrzej2110    535

lepszy według mnie jest 3512 a w 2812 słyszałem że od zawsze były problemy z tylnym mostem więc to trochę ryzykowne... mój 3512 z 96 roku ma juz 8500 mth ale już nadszedł czas by mu zrobic remont bo woda z układu się wkrada do oleju, poza tym sprzęgło już wysiadło prawie i nie można włączyc WOM już swoje zrobił ale dopiero teraz doczekał się większego pomocnika w ciężkich pracach a ursus będzie teraz służył do tych lżejszych.. prasa,kombajn, opryskiwacz. Chodź prasa daje mu nieźle popalic, wyrabiam w niej ok. 200 mth na sezon. pozdrawiam

Podciągnij sprzęgło. Jest to bardzo proste. Luzujesz śrubę która jest na dźwigni sprzęgła, wkładasz jakiś pręt w otwór obok i przekręcasz trochę, dokręcasz śrubę i gotowe.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaskader911    0

Co do dostawania się wody do oleju to sprawdź pod pompą wody czy nie wyżarło pokrywy rozrządu, mi tamtędy szła woda do oleju w MF255.

 

z uszczelkami już sprawdzałem bo jakieś dwa miesiące temu miałem to samo i założyłem taką twardszą z jakiegos specjalnego tworzywa i nadal się dzieje to samo... coś jest na rzeczy nie wiem.. zamierzam zrobic mu remont pirwszy od 8500mth bo i tak olej mi ucieka z pod misy bo uszczelka się już zużyła... a jak jest z olejami do skrzyni? bo mam półsyntetyczny spuszczony z nowego ciągnika po 50 godzinach pracy i zamierzam zalac 3512 tym samym, wiem że muszę go bardziej uszczelnic. czy będzie się sprawdzał taki olej w tym ciągniku?

Edytowano przez kaskader911

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kyristo    0

Podciągnij sprzęgło. Jest to bardzo proste. Luzujesz śrubę która jest na dźwigni sprzęgła, wkładasz jakiś pręt w otwór obok i przekręcasz trochę, dokręcasz śrubę i gotowe.

 

 

U mnie też bardzo mocno zgrzyta jak włączam wom, prawie jak bym to robił bez sprzęgła, a pedał mam ustawiony tak jak podaje instrukcja, nawet dorobiłem sobie taki mały kwadracik z twardego drewna na wymiar 11 mm między zderzak a pedał i jest ustawione git, a zgrzyta jak cholera.

Tarcze drugiego stopnia dobra, pierwszego też, ma z 850 mth, dodam że pierwszy stopień bierze na samym końcu tak jak by było koniec sprzęgła.

Ciekawe co tam się możę dziac?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Użytkujemy ursusa 3512 od 14 lat ;) ma przepracowane 3000 mth. Idealny ciągnik do lekkich prac polowych i w obrębie gospodarstwa. Główne jego prace to: przewracanie siana, sianie nawozu, praca przy opryskiwaczu, wszystkie prace związane z uprawą ziemniaków i wiele innych. Ciągniczek mało pali i jest zwrotny, bardziej niż perkins którego tez posiadam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Kolego @kaskader911 chodziło mi, żebyś sprawdził, czy w Twoim 3512 nie ma wżerów w pokrywę rozrządu, pod uszczelkami od pompy wody, tamtędy raczej może iść woda do oleju, a jak nie to uszczelka pod głowicą, albo sama głowica. Bo nie ma takiej możliwości, żeby szła przez tuleje, gdyż one są suche. Oryginalny olej do skrzyni w MF to Agrol, ja obecnie zalałem swojego Hipolem, ale żałuję, bo jest za gęsty. MF lubią rzadkie oleje, mogę powiedzieć, że na nierozgrzanym ciągniku podnośnik wolniej podnosi na Hipolu niż na Agrolu.

 

 

@Kyristo włóż jakiś pręt w tą dziurkę od osi pedału sprzęgła i poluzuj nakrętkę od pedału sprzęgła, później podciągnij tym prętem w tym kierunku co wciska sie sprzęgło i dokręć pedał. Tak na przyszłość proponuję kupić taką instrukcję: http://allegro.pl/instrukcja-napraw-ursus-mf-255-orginalna-ursus-i1421615602.html, tylko dopytaj ile ma stron, bo sprzedają nieraz suplementy, które nie są do niczego potrzebne. Ja mam taką do wersji bezkabinowej to ma 318 stron, więc tamta tez powinna mieć około tego.

Edytowano przez grzegorz508

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kyristo    0

Tak wiem o co chodzi z tymi ustawieniami, ale chodzi o to że ruch jałowy sprzęgła jest dobrze ustawiony a przy włączaniu womu nadal zgrzyta.

Edytowano przez Kyristo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kyristo    0

Drugi stopień też sprawdzałem szczelinomierzem w tym okienku kontrolnym, i wychodziło na to że jest dobrze.

A może te 3 śrubki co są na docisku są za mało wykręcone i jak był rozpołowiony to widziałem że ich łby były trochę wytarte.

Czy one nie mają nic do tego?

Edytowano przez Kyristo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Szczerze nie wiem, u mnie w MF255 podciągałem drugi stopień za pomocą tych trzech śrub i teraz elegancko śmiga.

Edytowano przez grzegorz508

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kyristo    0

No nic, będę musiał przed sezonem jeszcze raz wszystko przejrzec na spokojnie, bo mam jeszcze problem ze stukaniem niby pompy (choc mi się wydaje że to dochodzi gdzieś ze skrzyni), ale to napisze innym razem w dziale dotyczącym mf 255 bo to o niego chodzi, żeby tu nie wypaczac tematu.

Edytowano przez Kyristo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Guzek82    0

Witam wszystkich ponownie i dziękuje za wcześniejsze porady.Dziś jestem właścicielem ursusa 3512.Mam go od tygodnia i już kupiłem mu nowy akumulator, ciągnik stoi w garażu i przy -5 ma ciężko zapalić (kręci jak głupi) i ciągle ten biały dymek ale po długim czasie dopiero odpali. Gdy włączam zapłon i przekręcam letko kluczyk to kontrolki przygasają a to znak że są CHYBA jakieś świece żarowe lub płomieniowe .A gdy traktor już zapali i pochodzi około 1 min to potem pali od kopa. Co z nim jest proszę o porady bo tak nie morze być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
petii    0

Stratedzy/specjaliści od rozwoju Piszecie o decyzjach firmy Trzeba było się szkolić z zakresu Konstrukcji i budowy maszyn dostac się do firmy i wdrażać własne rozwiązania koncepcje a tak to Ciągle mało i mało źle i źle słonce qwa cche deszczu deszcz qwa chce słońce...

 

3514 - Rewelacyjny ciągnik Posiadam wersje z Turem Ciągnik pracuje zarówno w transporcie wewnątrzzakładowym jak i na roli czy załadunku stłuczki szklanej, przeładunku przyczep z odpadem, zimą odśnieża. Stwierdam ze jest praktyczniejszy od mtz 82.1. 4x4 co prawda 3514 mogł by mieć vmax 40km/h no ale zawsze można kupić JCB fastrac'a :)

 

Jeśli zastanawiacie się nad kupnem 3514 polecam jak najbardziej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaskader911    0

mój ursus jest już po remoncie a czym wspominałem a powodem przelewania się wody do oleju była dziurka w broku <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1025    0

Czesc. Mam pytanie czy opłaca sie zamienic ursusa c-330 i c-360 na ursusa 3512. W czym sie dobrze sprawuje i czy z niego cieknie olej :huh: . Dodajcie własne opinie. Z góry dzięki :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ostro17    6

Moim zdaniem to sie nie opłaca zamienic.3512 jest słabym ciagnikiem łatwo sie kopie Ja bym sie nie zmienial .

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GSX    0

ze wszystkiego olej pocieknie jak się przeciąży silnik i inne podzespoły :) A co do zamiany to hmm c330 możesz zamienić ale c360 jest moim zdaniem mocniejsza i wprost powiem ze odczujesz te kilka koni w pługu albo w innych pracach.

Druga sprawa to hydraulika jak masz cokolwiek np. pług obrotówkę na hydraulice albo rozsiewacz do nawozów to kiepska sprawa przy otwieraniem bądź obrocie :)

Pozdrawiam :)

Edytowano przez GSX

"...W życiu piękne są tylko chwile..." Dżem
"...Nie ma miejsca jak Dom..." PiH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saherb    36

Ja bym zamienił 330 na 3512,a zostawiłbym sobie też 360. 3512 mniej spali niż 330 lub 360, a zrobi to samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel510339    0

3512 jest super do lekkich prac do kosiarki tez jest zaje_isty, hydraulike ma tez potężną, przy turze dobrze sie sprawuje, szybki wsteczny. pozatym jest szybki zwrotny, silnik perkinsa co zapewnia male spalanie przy grabiarce spali nawet mniej od c330. lecz ma jedną wade ze szybko sie grzebie na piachach:/ lecz jesli bd sluzyl do transportu to nie polecam c360 ma lepszy uciąg i jest mocniejszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arekursus    0

Posiadamy ursusa 3512 pracuje u nas jako ciągnik główny to świetny ciągnik, ma mocny podnośnik, mało pali, zwrotny. Robi taką samą robotę jak c360 a wiadomo że 60 więcej spali, ale bardzo łatwo go zagrzebać, ostatnio jak sąsiad wpadł to tylnych kół nie było widać :D

Edytowano przez arekursus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1025    0

Jak dla mnie to on by robił tylko przy lekkich pracach do zgrabiarki rozsiewania nawozów i tura.

Kamil1025

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    18

Nie zamieniaj bo to jest bez sensu lepiej było by zamienić na coś z przednim napędem. Jak dla mnie c-360 jest lepsza niż 3512. Jedyne zalety 3512 to, że szybko reaguje podnośnik i pewnie mniej pali bo perkins, poza tym za 3512 trzeba dać 30 tys. - za to masz dwie dobre sześćdziesiątki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15287

Ja mam i jestem zadowolony. Tylko na szerokich kołach i siłowa w pługu i agregacie i nie ma mowy o kopaniu się. Pali 2.5 litra w lekkości i do 4.5 w pługu trójce. I nie rzęzi w kabinie jak w 60tce.

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    18

Z tym 4,5 w pługu chyba przesadziłeś. Jak to obliczyłeś masz komputer pokładowy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15287

Normalnie, tyle wypali na godzinę, chyba że dajesz 2200 obr i 2H. 1H i 1700 obr i nie może więcej wypić. Jadę na pole z pełnym bakiem robię wracam po 4 godz leje do pełna wchodzi 17 l. To 17 :4 wyjdzie deko więcej niż 4, a pole za stodołą więc dojazdu niema. A te cztery godziny i tak przełoży się na 4mtg., bo na zawrotach na wolniejszych obrotach. U mnie tak wychodzi, inni jak dają chmurę dymu to i 6 wyjdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GSX    0

ehhh ależ kłamiesz z tym spalaniem u mnie oscyluje ono w okolicach 20 l/ha i w dodatku prędkość na 2H jest zdecydowanie za szybka do orki i głębokiej uprawy

a co do tych szerokich opon to jaki masz rozmiar ?

spalanie przy pługu rzecz jasna

Edytowano przez GSX

"...W życiu piękne są tylko chwile..." Dżem
"...Nie ma miejsca jak Dom..." PiH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez TomaszN
      Witam czy może ktoś posiada komplety przedni napęd od ursusa 5314 ?
    • Przez Bandziornoo
      Witam wszystkich jestem nowym posiadaczem ursusa 3512  97r  nieznam się zbytnio na tych traktorach  ale podczas jazdy z górki jest cichutki jak chybryda ale już pod górkę  coś wyje tak jakby Między silnikiem a skrzynią biegów  mam tylko nadzieję że to nie będzie skrzynią biegów  a zwolnic tam nie ma  ?? Z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez Piotr5314
      Witam posiadam 5314 z 96r i prosze abyście napisali coś na jego temat tylko obiektywnie <_<
    • Przez Jamalek
      Witam,
      Zwracam się z prośbą o podpowiedź w dwóch tematach
      1) Nasz ursus zaczął w ostatnim sezonie dość mocno kopcić na czarno szczegolnie podczas pracy pod obciążeniem. Od czego może to być. Oleju nie bierze, słaby nie jest, czy pali więcej nie wiem nie sprawdzaliśmy leję się i jedzie. Może trochę ciężej pali na zimnym silniku szczególnie teraz w zimę- one ogólnie ciężko pala zimą ale teraz jakby trochę bardziej. Dwa sezony temu miał robione wtryski, ale czy sa ok to nie wiem. Wyciągać je do sprawdzenia czy szukać gdzieś indziej.
      2) Co się dzieje jak linka od ssania na ciepłym silniku nie chce się wcisnąć, na zimnym wciska się bez problemu. 
       
      Dziękuję za wszystkie podpowiedzi 🙂
    • Przez Rafal17
      Witam jak w temacie posiada ktoś schemat instalacji elektrycznej do ursusa 3512 chodzi mi o taka gotowa  w kolorze 😅 najlepiej bo nie mogę się połapać co i jak? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj