dzik82lysy

Wasze udoskonalenia MTZ

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
seweryn20    825

Szkoda kombinacji z paskiem wielorowkowym. Nowe na dwa paski na wał 60 zeta, nowe na alternator 24 zeta tylko nie mogę znaleźć na pompę wody. Ale w moim przypadku tutaj problemu nie ma. Jest do dyspozycji tokarka.

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damianwr1    3

Ja w moim Mtz-cie  mam alternator boscha na 1 pasek a z alternatora jest puszczone na klimę jeśli jest ktoś zainteresowany klimą w mtzcie to mogę zdjęcia wstawić jak zrobiłem działa bez zarzutu  

Edytowano przez Damianwr1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aro321    103

 Witam. Czy zakładał ktoś ostatnio głośniki w oryginalne miejsca w dachu w belarusie? jak tak to proszę o link z takimi głośnikami co paują w orginalne miejsca, bo chciałbym w końcu założyć sobie radyjko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Proponuję zrobić tak: iść do ciągnika, zmierzyć średnicę otworów przeznaczonych na głośniki i poszukać odpowiednich głośników. A jeżeli nie chce Ci się tego robić, to zapłać komuś za montaż głośników i też będziesz miał po problemie.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9228

Damian, opisz dokładnie, jak masz zrobiony ten podnosnik, zaraz zrobię u siebie. Masz pozycję pływającą ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenon385    14

Damian poszalał już konkretnie :) ta klima mnie najbardziej korci, robiliście może coś żeby ta chłodniczka w dachu się nie nagrzewała od słońca? jakieś pomysły na odizolowanie jej w taki sposów aby płyn był ciągle zimny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

wiecie fajnie by było faktycznie klime zrobić, tym bardziej ze na złomie da się coś znaleźć aczkolwiek nie znam się zbytnio na działaniu klimy, ale jak jest napęd z paska (to chyba jest jakaś mała spręzarka) to git ale co z freonem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

sprezarke, chlodnice, wymiennik, skraplacz mysle ze na zlomie z czegos by wygrzebal , ale przewody wszystkie treba bylo by juz zakuwac nowe , bo wiadomo, w osobowym sa juz inne dlugosci, a i klima z auta kasowanego raczej juz szczelna nie jest , chyba ze ktos ja regenerowal.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek29    0

z moich udoskonalen w mtz to tak:

-wspomaganie przerobione na orbitrol plus silownik o wiekszym skoku jak oryginalny (zawraca prawie w miejscu)

-wlaczanie i wylaczanie pompy hydrauliki w kabinie

-ruski rozdzielacz hydrauliki zastapiony zwyklym 80l 3-sekcyjnym, wywalony regulator silowy

-akumulator jeden 12v 170ah zamontowany z boku kolo rozrusznika wylacznik masy (hebel) pod podloga nad schodkami

- nagrzewnica z dmuchawa przy nogach i zrobiony kanal by ciagnela powietrze z zewnatrz przez filtr pylowy

Edytowano przez slawek29

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

z moich udoskonalen w mtz to tak:

-wspomaganie przerobione na orbitrol plus silownik o wiekszym skoku jak oryginalny (zawraca prawie w miejscu)

-wlaczanie i wylaczanie pompy hydrauliki w kabinie

-ruski rozdzielacz hydrauliki zastapiony zwyklym 80l 3-sekcyjnym, wywalony regulator silowy

-akumulator jeden 12v 170ah zamontowany z boku kolo rozrusznika wylacznik masy (hebel) pod podloga nad schodkami

- nagrzewnica z dmuchawa przy nogach i zrobiony kanal by ciagnela powietrze z zewnatrz przez filtr pylowy

 

Jaki siłownik zastosowałeś?


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damianwr1    3

@jahooo wywaliłem regulator wstawiłem w jego miejsce rozdzielacz elektryczny z pompy dałem zasilanie na niego a powrót z niego na rozdzielacz pod siedzeniem              @zenon385 do klimy wszystkie podzespoły oprócz chłodnicy pochodzą z golfa 3 chłodnica jest z lupo nowa wszystko z nabiciem wyszło 1200zł naj droższe były weże bo z zakuciem 450 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364
ZUCH1234 

hah 

haha dokładnie, 

 

Opisz te wyłączanie pompy z kabiny bo to bardzo ciekawe zrób koniecznie zdj :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek29    0

ZUCH1234 

hah 

haha dokładnie, 

 

Opisz te wyłączanie pompy z kabiny bo to bardzo ciekawe zrób koniecznie zdj :)

 

odkrecilem raczke od dzwigni  by dzwignia nie blokowala sie w pozycji wlacznej i wylaczonej, podlaczylem ciegno fi 6mm i poprowadzilem je pomiedzy kabina a zbiornikiem oleju do kabiny. z boku deski rozdzielczej przykrecilem lekko przerobiona dzwignie ktora zostala mi po demontazu regulatora silowego i do niej podlaczylem ciegno,wszystko spasowalem tak by nigdzie nie obcieralo ani sie przycinalo i dziala jak nalezy. planowalem zrobic jakis zatrzask ale dzwignia stawia na tyle opor ze pompa nie ma prawa sama sie wlaczyc ani wylaczyc. 

post-27916-0-49028200-1425489549_thumb.jpg

post-27916-0-38078800-1425489591_thumb.jpg

post-27916-0-38984700-1425489638_thumb.jpg

Edytowano przez slawek29

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9228

Damian - jaki rozdzielacz/elekrozawór  zastosowałes ? Mam pomysł na joy-a z przełącznika od elektrycznych szyb. Te elektrozawory, co znalazłem, to w pozycji pływającej nie mają przelewu P>T, czyli pompa nie miałaby przelewy do zbiornika. Tzn pływajaca jest tylko sekcja siłownika, a pompa tłoczyłaby ciśnienie cały czas bez przelewu, co odpada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Jakie macie łączniki centralne przy swoich MTZach? Chciałem kupić do MTZa ale w okolicy nie ma i w sklepie mówią że biorą od C-385, ale na allegro znalazłem wymiary i ten od Ursusa jest dłuższy. Najlepszy byłby taki z otworem 22 i 25mm ale z przesyłką wychodzi 200zł to trochę za dużo.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luc93    3

nie chce już zakładać nowego tematu podpowie mi ktoś jak sie musze dostać do silniczka wycieraczek przednicg czy trzeba odkrecać dach i  czy może być z jakiegoś szrotu  ten silniczek ,mtz 82 rok 2000 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

No najlepiej będzie dach zdjąć a co do samego silniczka to wszystkiego dowiesz się po rozebraniu, stary silnik w rękę i na szrot. Może uda się coś dopasować.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Ja robiłem u siebie wyciągałem silniczek wycieraczek bez zdejmowania dachu, tylko go otworzyłem.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

O chłopacy :D Mam sworznie takie na podnośniku, wieszaki są dalej od ciągnika (odciągi razem z wieszakami) zakres się  zmniejszył ale udźwig niesamowity do zestawu elegancko ;) i dużo w nim zmodernizowałem nawet 3 stopkę bo nie było :D Muszę spisać wszystkie modernizacje w tym bolszewiasie  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer15555    85

Radio, siłowniczki gazowe w dżwiach, popielniczka, dodatkowe chalogeny z pszodu, światła led w kabinie, dodatkowa para wyjść hydraulicznych, podłokietniki, siedzenie pasażera, lusterko wewnątrz kabiny panoramiczne, kogut i dodatkowe wyciszenie kabiny teraz praca jest przyjemnością :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj