dzik82lysy

Wasze udoskonalenia MTZ

Polecane posty

S-Piotr    58

Z mojego doświadczenia, najlepsze rozwiązanie na zaczepianie maszyn to belka zaczepowa podpinana do maszyny żadne haki lub zwykłe zaczepy nie ułatwiają tak podpinania ,

co do świateł na dachu mam takie po 25zł i wystarczają na dokończenie pracy ale nocna robota to ostateczność.wolę wcześnie zacząć niż po nocy robić http://www.agrofoto....dech-na-slupku/

Śruby naciągowe(stabilizatory) dla mnie naciąg od środka jest wystarczający i dobrze się sprawdza.a najlepiej przy pługu http://www.agrofoto....emken-opal-110/ .


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9228

Ten balast to masz zalany betonem ? Ja myślałem nad bloczkami fundamentowymi w ramie. A halogeny mam takie same. Ja niestety pracuję i jesienią często trzeba cos kończyć po nocy. A standardowe świeczki to stanowczo za mało.

W ubiegłym roku remont silnika i opony trochę mnie szarpnęły, więc modernizację robię/zaczynam dopiero teraz.

 

Niestety, aby zaczepiac z belką, trzeba mieć do tego maszyny, u mnie wszystko jeszcze bez takiego udogodnienia, bo sprzęt dopiero zaczynam powoli wymieniać. Pług kupiłem obrotowy bez belki i niestety, sporo waży. Starą UG do 3p można było ruszyć rękami z miejsca w raziwe W, a ten waży ponad 600kg.

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Belki zaczepowe ma niewielki procent maszyn a cbm-y są totalnie uniwersalne i pasują do wszystkiego. tak że jakieś tam belki to wolę sobie darować. I mylisz się mówiąc że cbm-my nie ułatwiają tak zapinania. Wybacza błąd w cofaniu i zapinaniu maszyny. Żadnego szarpanie czy fizycznego wysiłku. Odpinanie jest już w ogóle bajką. Tak że polecam jak najbardziej.

Teleskopowe napinacze są wskazane przy cbm-ach. Ramiona muszą być sztywne gdy podjeżdżasz pod maszynę a łańcuchy tego nie robią. Do tego teleskopy są zdecydowanie solidniejsze i bezobsługowe. Łańcuchy szczególnie w zimie rdzewieje i nie idzie nimi ruszyć a szarpanie się ze śrubą doprowadza do szału. Szczególnie te od środka.

Ja zaś muszę mieć oświetlenie solidne bo okres zimowy głównie w nocy w ciągniku.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Zimą w ciągniku :blink: to ja nie bywam raczej leże w łóżku . :D


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Szkoda żeby stał sześć miechów i się opiepszał. Robi na siebie cały rok.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9228

Ja w zimie to do lasu i odśniezanie. Dlatego musze przerobić świece żarowe, bo grzałkę już mam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9228

Te orginalne 4 sztuki to nie za dobre rozwiązanie. Trzeba je długo nagrzewać, a wystarczy chwilę ZA długo i któraś się przepala. Więc chcę założyć świece szybkogrzejne z samochodu plus sterownik. Całośc leży juz u mnie w garażu, czeka na założenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9228

Myślałem, ale do płonieniówki musiałbym zmienic kolektor - koszt około 250PLN plus świeca, zbiorniczek itp. A 4szt swiec plus sterownik kupiłem za 150PLN, do tego korki ze śruby M22 , nawiercić i nagwintować, podłączyc prąd i voila. Świece takie mam w SAM-ie z silnikiem peugeot-a i pali nawet przy 30 stopniach mrozu od strzała. A z żarowymi spiralkami nawet jak działają , to trzeba chwilę pokręcić, aby załapał. Będę się starał podrasować ciągnik tak, aby palił od pierwszego obrotu w zimie.

Rozrusznik szybkoobrotowy nie lubi długiego trzymania/kręcenia, akumulator mam 12V 125Ah plus prostownik z rozruchem, więc daje rade kręcić, ale rozrusznik się grzeje. Ostatniej zimy jak padły świece, to paliłem na "kwacza" plus samostart w kolektor, ale to męka.

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Do płomieniowej najlepiej wpiąć się w układ paliwowy za filtrem więc zbiornik odpada. Wkręcić ją można gdziekolwiek w ssący, sterownika a nawet przekaźnika nie trzeba bo ma mały pobór. Kwestia wyczucia w czasie.

Koszt lecąc po najmniejszej linii oporu to 30 zeta. A w co te świece są wkręcone i czy to czasem nie ceramiczne do komory sprężania? Bo w kolektorze takie nic nie zrobią.

 

Orbitrol uszczelniony. Koszt 8 zeta.

http://zapodaj.net/8...fd4232.jpg.html

 

I mój zaczep zdejmowany bez wyciągania dolnego bolca.

http://zapodaj.net/b1b00bcc5b398.jpg.html

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No właśnie ta świeca jest do podgrzewania powietrza sprężonego w niewielkiej komorze sprężania w głowicy silnika. Na moje oko to szkoda twojej roboty. Ona ma tak małą powierzchnie grzewczą że w kolektorze nic nie zdziała.

Co do płomieniówki to zasilanie musi być pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową. jerdno że paliwo jest czyste a drugie jest niewielkie ciśnienie które wypycha je na żarnik świecy. Mam tak zrobione i funguje.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

Oj panowie MTZ dobry ciągnik tylko trzeba go na każdym kroku poprawaić, ja bardzo dużo ulepszyłem MTZ , a teraz bedę zakładał ledy z przodu bo mi balast lampy zasłania, ale zastanawiam się czy warto ledy zakładać czy nie lepiej zwykłe prostokątne halogeny, tą led mam 27V, zdecydowałem się na nie bo mało prądu pobierają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

27W też się zastanawiałem nad Ledmi ale dałem sobie spokój i będę montował jednak na H3 55W założyłem teraz nowy alternator 1000W i radzi sobie świetnie.


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

ktoś mątował ledy 27w co na allegro tego pełno jest? bo chce te oryginalne założyć do 360 a do ruskiego jakieś lepsze wstawić

Edytowano przez gregorius

Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9228

Dzisiaj podłączyłem halogeny: 2 z przodu na dachu, 2 z tyłu na błotnikach. Zanosi się na sianie po nocy, bo dziś leje, a nie mam już wolnych dni na sianie, bedzie robota w nocy.

Założyłem z przodu kwadratowe reflrktory razem z ramką z 820 z tą nową maską. Troche pracy z kątówką i wiertarką i jest. Podłączone, działa. Stare zdemontowałem, jeszcze tylko odkręcić wsporniki. No i muszę dorobić jakiś włącznik do halogenów, bo na razie po prostu łączę kabelki. Mam od zetora obrotowy, ale muszę dorobić podsufitkę, bo nie ma go gdzie zaczepić w tej chwili.

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

Panowie!!! miałem dwa z tyłu halogeny 55w i zamieniłem jednego na probe leda 27 W nie wierze że można oświetlić taki obszar, wszystkie robocze wywalam i zakładam w wszystkich ciągnikach ledy jeden led 27 W świeci lepiej niż dwa halogeny 55W :D a jak wiadomo instalacja w ruskim słaba ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Glodzilla    0

Podaj firme i model to że inna firma ma niby ten sam led ale on może już tak nie świecić jak te co ty masz 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

zalezy ile diod i jaka moc. Faktycznie rozna produkcja i moze byc ogromna roznica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Apropos oswietlenia roboczego MTZ...

Warto takie cos kupic?: allegro.pl/lampa-robocza-led-27w-12-24v-ciagnik-kombajn-dzwig-i4623177928.html?no-rwd=1#tabsContent

Czy takie cos wystarczy?: allegro.pl/lampa-lampy-robocza-epistar-cree-led-27w-flood-i4624942755.html?no-rwd=1#tabsContent


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ta za 179zł może być coś warta. Tą za 69 zł nie warto zawracać sobie głowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

ja za swojego leda dałem 100 zł firmy nie znam w grene kupiłem, ma 8 diod najlepsze jest to że światło rozpraszają, a nie świecą kierunkowo jak zwykły halogen, w sumie można by na zwykłą roboczą założyć 100w żarówkę ale ja tam alternatora od cinqecento zbyt nie przeciążam bo rano ciągnika nie odpale :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj