krzycho23

Jaki ciągnik na użytki zielone 80-90 km.

Polecane posty

krzycho23    0

Jaki ciągnik radzilibyście kupić na PROW, głównie na użytki zielone(Prasa, kosiarka, transport bel itp.). Mam jeszcze z ładowaczem TD5040 i chciałbym oprócz niego coś z lepszą skrzynią. Podoba mi się MF z dyna4 ale słyszę opinię ,że sporo pali- czy to prawda?. Cena max. 200 tys. brutto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cichy84    28

myślałeś może nad Valtrą naprawdę niegłupie ciągniki chociaż sam miałem tylko z małymi ci Valtrami do czynienia na pokazach ;)ale miałem z tymi dużymi 200KM i wyżej wiec polecam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian23199    1

Ja osobiscie polecam ci belarusa 952.3 z rewersem ma on 95km rame ma on dobrze wyposazona hydraukije a jesli ci sie on nie podoba to proponuje ci john deera z seri 5m slyszalem ze sa one mocne. A zapomnialem dodac ze belarus ten pali okolo 7l w turze jak dostaje opor gaz jesli jezdzisz powoli to okolo 6 i nie wierz im ze jest inaczej bo mierzylismy ile pali u kumpla bo on ma tura moj (taki sam model co opisuje) pali 6,5 w rotacyjnej i nie ma co robic w orce pali do 11 litrow a chodzi w plugu obrotowym cena z turem zagranicznym zaczepem typu jak w starze na szynach wzmocniona hydraulika na 2 silowniki w plastikach i w klimie wyniosla buy cie okolo 120tys wiec mysle ze to niedrogo. Mysle ze pomoglem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja polecałbym ci np farmtraka 690 DT 88KM. mało pali prosty w obsłudze a cena to około 130 tys. A może coś z ursusa albo może farmtrac 7100 DT POWER??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beret1990    27

ja bym Ci polecał JD 6130 lub 6230, do skrzyni zastrzeżeń nie będziesz miał, do komfartu też, ciągnik na pełnej ramie, solidny i mocny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154

Skoro posiadasz jednego NH to kup sobie drugiego NH T5040 :rolleyes:

W tej cenie zmieściły się pewnie: DF Agrofarm 410 GS, Zetor Proxima 85 Power, Valtra N82(nie jestem pewien), Landini Vision...


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Jak chcesz coś z lepszą skrzynią to może jakiś JD z serii 5R, tam masz skrzynię chyba z 4 biegami pod obciążeniem. Lepiej chyba 5R niż 6130-6230 ze względu na niższą masę - na użytki zielone raczej niepotrzebna duża masa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzycho23    0

JD 5R bardzo mi się podoba, może pracował ktoś nim i MF-em z dyna4. Chodzi mi o dobór prędkości, redukcję i przyspieszanie. Zjeżdżając z góry jadę na 3, zawracam pod górę 12% nachylenia wrzucam 2, przydałoby się coś pomiędzy i łatwiej zmienialne. Wpadając w dziury też fajnie byłoby płynnie zredukować. JD trochę dużo palą w lekkich pracach- ładowacz-10 l/godz., a mój NH na 30 litrach po lekko to cały dzień chodzi. Paliwo drogie!.

Edytowano przez robertbara
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

no w tym NH TD to masz biegi bez żadnych półbiegów, a tam w JD czy MF masz 4 biegi bez sprzęgła. Jedziesz sobie na 4 na jakimś tam zakresie, redukujesz bieg czy dwa w dół przez naciśnięcie guzika nawracasz wolniej potem znowu dajesz wyższy bieg i jazda, przy okazji rewers ehr i zawracanie jest szybkie. Znowu NH z serii T5000 ma tylko jedne półbieg więc za dużo to chyba nie ratuje. i to w opcji - w standardzie jest rewers mechaniczny ale wiekszosc ma rewers ehr, no i masz 2 skrzynie biegów - 12/12 lub 24/24 z półbiegiem.

Ja bym się skłaniał ku JD raczej, bo przy mniejszych ciągnikach różnica cenowa nie jest duża, potem przy większych mocach JD jest dużo droższy od NH. No i JD mniej straci na wartości i łatwiej go potem sprzedać, tylko podobno JD dużo pali taki pogląd panuje na tym forum - ja w tej sprawie się nie wypowiadam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzycho23    0

no w tym NH TD to masz biegi bez żadnych półbiegów, a tam w JD czy MF masz 4 biegi bez sprzęgła. Jedziesz sobie na 4 na jakimś tam zakresie, redukujesz bieg czy dwa w dół przez naciśnięcie guzika nawracasz wolniej potem znowu dajesz wyższy bieg i jazda, przy okazji rewers ehr i zawracanie jest szybkie. Znowu NH z serii T5000 ma tylko jedne półbieg więc za dużo to chyba nie ratuje. i to w opcji - w standardzie jest rewers mechaniczny ale wiekszosc ma rewers ehr, no i masz 2 skrzynie biegów - 12/12 lub 24/24 z półbiegiem.

Ja bym się skłaniał ku JD raczej, bo przy mniejszych ciągnikach różnica cenowa nie jest duża, potem przy większych mocach JD jest dużo droższy od NH. No i JD mniej straci na wartości i łatwiej go potem sprzedać, tylko podobno JD dużo pali taki pogląd panuje na tym forum - ja w tej sprawie się nie wypowiadam.

Znajomy ma JD 80 km i lambo 105 km. mówi że JD robi robotę ale spalanie po placu 10 l i w robocie 10 l no i zimą kłopot z paleniem. Lambo z perkinsem spala w robocie 10 ale po placu 5 l(tak powinno być jak dla mnie). Traktory ok. 2 lat. ciekawe jak palą nowe MF-y w zimie?

 

Ja osobiscie polecam ci belarusa 952.3 z rewersem ma on 95km rame ma on dobrze wyposazona hydraukije a jesli ci sie on nie podoba to proponuje ci john deera z seri 5m slyszalem ze sa one mocne. A zapomnialem dodac ze belarus ten pali okolo 7l w turze jak dostaje opor gaz jesli jezdzisz powoli to okolo 6 i nie wierz im ze jest inaczej bo mierzylismy ile pali u kumpla bo on ma tura moj (taki sam model co opisuje) pali 6,5 w rotacyjnej i nie ma co robic w orce pali do 11 litrow a chodzi w plugu obrotowym cena z turem zagranicznym zaczepem typu jak w starze na szynach wzmocniona hydraulika na 2 silowniki w plastikach i w klimie wyniosla buy cie okolo 120tys wiec mysle ze to niedrogo. Mysle ze pomoglem

Ruska kupiłbym za swoje a nie na MGR. Poza tym sam bendę nim jeżdził a nie siła najemna więc wolę dołożyć i wcale mało nie pali

 

Ja polecałbym ci np farmtraka 690 DT 88KM. mało pali prosty w obsłudze a cena to około 130 tys. A może coś z ursusa albo może farmtrac 7100 DT POWER??

690DT ma małe koła a te bardziej czują nierówności, ciężej idzie i szybciej utonie. Skrzynia też nie ta chyba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez katopo
      Jaki nowy tani ciągnik polecacie w mocy około 35km?
    • Przez molibden01
      Witajcie.
      Na wstępie chciałbym się przywitać z Wami. Odnoszę się z problemem wyboru traktoru (zaznaczam, że nowego, ponieważ sytuacja na rynku używanych ciągników mnie do tego zmusiła). Stoję przed wyborem modelu. W pierwszej kolejności od czego to się zaczęło to promocja na serię 5D i 4E w Deutz Fahre: 5080d w cenie 158 tys. zł netto.  Traktorem miałem przyjemność jeździć, fajny, zwrotny, nie głupi. Macie jakieś opinie na jego temat bo już jest kilka lat po premierze a w poprzednich postach żadnych opinii z użytkowania.
      Tylko co jak co, ma tylko 3 cylindry i turbo. Dlatego w głowie chodzi, a może wybrać co innego. Myślę o Kubocie serii M4-073. Moc podobna, ale 4 cylindry i wyższa pojemność. Jeżeli znacie obecnie ceny Kuboty (z dilerem w tym wypadku sie jeszcze nie kontaktowalem) lub polecacie inne ciagniki w podobnej mocy to będę wdzięczny za pomoc.
       
      Dodam że ciagnik ma głównie pracować w gospodarstwie przy opryskiwaczu ciąganym z nadmuchem, sadzarką karuzelowa, do jakiś prac pomocniczych ale zapewne czasem i jakiś pług 3 skibowy się zapnie lub mniejszy agregat.
       
      Pozdrawiam serdecznie.
    • Gość murtek
      Przez Gość murtek
      Witam szanownych kolegów.
      Z racji faktu, iż zbliża się nieubłaganie kolejny nabór PROW, chciałbym zasięgnąć opinii (TYLKO) użytkowników kilku marek i wersji ciągników rolniczych. Interesują mnie tylko trzy firmy, tj. John Deere, Deutz Fahr oraz ewentualnie Fendt. Mam dylemat również jakiej mocy ciągnik wybrać.
       
      W sumie 120 czy 160 KM i tak będzie raczej ciągnął 4 skibowy pług obrotowy (chyba że się mylę). Skłaniam się raczej do kupna trochę większego ze względu na moją bronę talerzową, która ma nie małe zapotrzebowanie mocy (obecnie współpracuje z Ursusem 1634 i niekiedy brakuje mocy, a raczej tej talerzówki nie sprzedam tak szybko).
       
      Ciągnik ma być z przednim TUZem wraz z obciążnikiem, raczej z resorowaną osią i kabiną. Zastanawiam się również nad TURem.
       
      Co do JD to jaką wersję proponujecie: classic, comfort czy może premium. Jakie są między nimi różnicę (oprócz oczywiście ceny)
       
      Aha jeśli ktoś się orientuje i dostał świeżą ofertę to proszę się nią pochwalić (mam co prawda cennik lecz bodajże z zeszłego roku). Dużo droższy jest JD od DF ?
       
      Dlatego proszę użytkowników tych maszyn o poradę. Proszę również o wypowiedzenie się w sprawie awaryjności, serwisowania, spalania, komfortu jazdy itp.
    • Przez bortys2001
      Witam. 
      Ktoś się pokusi o porównanie,np Deutz 5080keyline, new Holland T4/t4s
    • Przez Krzyszt0f
      Witam planuje podnieś moc w moim massey ferguson 5445 dyna 4 i teraz pytanie co sądzicie o tym podnoszeniu mocy i czy jest to bezpieczne czy nie za bardzo?
      ciągnik ma niby 90km a chce podnieś tak do 110/115km 
      a i jaka firmę polecacie do podniesienia mocy? 
      -agrotronic
      v-tuning
      -Agroecopower
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj