domingez

Ciągnik do wszystkiego. Ursus 3512,2812,MF255,czy może Zetor 5211 ?

Polecane posty

piotr1980    2

Skoro coś ok. 30000 zł. i chcesz komfort to polecam MF ale serie 6** części pasują z polskich licencyjnych możesz kupić 2wd bądź 4wd komfort lepszy jak w zetorze i spalanie też. Ale tak z opisu to bardziej pasowałby 3 cyl. to polecam 350 nowsza wersja 255 kabina komfortowa jest i nie jest to licencja tu na allegro za 25000 LINK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorek1607    1

tak jak pisałem wcześniej bierz Zetora, sam miałem Zetora 7211 i bardzo dobrze się sprawował, siedzisz wysoko i wszystko widzisz, a jeżdżąc u kolegi w U2812 to jest jakoś tak dziwnie, nie dość że kabina nieszczelna to nisko się siedzi ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
domingez    0

Panowie pytanie trochę z innej beczki. Jak to jest z dopłatami na zakup ciągnika ? musi on być nowy ? Ile ha muszę minimum posiadać albo jakie warunki należy spełnić ? wql. gdzie pytać się o takie coś ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorek1607    1

ciągnik może mieć max 5 lat, ale lepiej wziać nowy, a co do mocy to chyba przysługuje 4km/ha, no i chyba musisz mieć od 16 do 40 ESU ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Fakt, mógł bym odnowić władka. Lecz musiał bym pewnie wydać na to te 3-4 tyś i nie wiem czy było by to dobre rozwiązanie. jednak faktycznie podłoga jest super, sprzęgło chodzi bardzo lekko. Jednak nie wiem jak rozwiązane było nim ogrzewanie. nigdzie nie widziałem jeszcze jakiegoś oryginalnego ogrzewania do niego które mógł bym kupić.

 

15 minut i ogrzewanie gotowe

robisz blache z lewej strony taka osłone na cylindry i jakaś rure elastyczną od tej blachy do kabiny grzeje jak smok

 

To co ty tam masz rozwalone że tyle bys włożył? :D


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
booster12    2

-- połączono --

 

 

Witam chce sprzedać swojego Ursusa 3512 1995r. i kupić w zamian Zetora 5211 ewentualnie Zetora 5245 który bedzie wiadomo starszy. Co o tym sądzicie proszę o komentarze. Fergusony są troche za lekkie, ja mam takowego MF jeszcze na tych wąskich kołach można powiedzieć do sadów jest idealny ewentualnie do oprysków i nic po za tym, cokolwiek się coś podczepi to jest mu za ciężko ferguson jest moim ciągnikiem pomocniczym, kiedyś podpinałem pod niego pług 3 skibowy na bardzo cięzkich ziemiach w dodatku na terenach górzystych dzięki tej orce rozszczelnił mi się ciągnik simering między blokiem silnika a sprzęgłem , w dodatku zaglądałem do sprzegła to całe pływało w oleju , myśle że zetor nie miał by takich problemów z tego względu że jest zdecydowanie cięższy i masa jest lepiej rozłożona co świadczy o lepszym uciągu już nie mowiąc o komforcie.

 

ortografia

Edytowano przez Marcin91
dublowanie tematów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MIKOLAJ276    106

czy ty człowieku masz troche rozumu ?? :o

ferguson i 3 skiby jeszcze na ciężkiej ziemi gratuluje pomysłowości :o


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal25791    25

Ja bym na twoim miejscu wymieniłbym tego MF na Zetora 5245 bo masz jeszcze w nim przedni napęd który może się przydać , kasy pewnie będziesz musiał trochę dołożyć po sprzedaży 3512 ale myśle że będzie ci się to opłacić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MIKOLAJ276    106

lepszy będzie na pewno ten 5245 bo napęd posiada, a skoro piszesz ,,c iężki ziemiach w dodatku na terenach górzystych'' to ci się przyda i niema sensu tak małego ciągnika męczyć w takich terenach :)


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
booster12    2

Przyjacielu który ma pretensje że podłaczałem 3 skibowy pług do MF nie mam innego mniejszego ale jak ci pisałem jest to ciągnik pomocniczy , dlatego też chcę mieć taki ciągnik do 51 KM który mógł pracować z 3 skibowa z agregatem do 2 metrów a nie tylko opryski i rozśiewacz nawozów kosiarka , dlatego też chciałem się poradzić czy takowy zetor 5211 ewentualnie ten z przodkiem bedzie dawał rade w pługu i w agregacie, i jak one się maja z awaryjjnościa i ze spalaniem czy pali podobnie jak zetor. Do prac siłowych mam U912 ale żeby pogonić szybciej robote chce mięc mniejszego który mogł tez w orce iść i w jakimś mniejszym agregacie taka jest moja koncepcja .

 

Mało tego powiem ci więcej robiłem 2 skibowym fergusonem to jest nieporozumienie ciągnik jak zaczął skakać z tym pługiem to porażka z reszta dwójką się gorzej robiło jak trójką chociaż go katowałem ale czy 2 czy 3 to jest męka ty ciągnikiem orkę robić naprawdę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

a kolega potrafi używać regulacji siłowej w podnośniku w mf? jak chcesz pomocnika do 912 to dlaczego tak się upierasz na te 51km? zmień 3512 ale na coś mocniejszego około 60km a wcale w paliwie nie musisz być stratny, weź 4512, lub jakiegoś zachodniaka, a z tym zetorkiem 5245 to może i uciąg bedzie ale mocy to dalej niewiele, zaraz będziesz zakładał temat czy zmienić 5245 na 7245,

ps. obciążony na max 5245 lubi sobie wychlać ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Nie rozumiem ludzi którzy zamieniają mf-a/360 3P na zetory 52XX, moc praktycznie ta sama, a paliwa w skali roku spali dużo więcej. To że ma napęd koni mu nie doda. Jedynie lepszy komfort. I co najśmieszniejsze 5245 są w cenie 7245

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
booster12    2

Kolego też myslałem na 4512 ale jakoś nie mam przekonania do perkinsa delikatne silniki , i troche za lekkie ciągniki , i nie wiem jak z częściami do 4512 mało tego jest. Komfort też jest bylejaki w fergusonie sztywna rama jedżi się jak w czołgu. Natomiast jeśli chodzi o zachodnie ciągniki za dużo udziwnień które lubią się psuć , zetor jest prosty w budowie wszystkim się go naprawi. Dlatego z ojcem zdania mamy podzielone on chce wiekszęgo fergusona dlatego że mało pali , ja chce zetora bo nie ma co patrzeć na spalanie jeśli dobra robote robi .

 

kolego co ty piszesz że przedni naped nic nie daje to jest zupełnie inna bajka jak przednie koła ci wspomagają

 

Ferugosny troszki za lekkie tę ciągniki są bardzo skoczne .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Przedni napęd super sprawa wiem, ale przy 50km i bez napędu na ciężkich ziemiach zdechnie nie mówiąc już o górach. MF Ci skacze bo jest lekki , dociąż go porządnie i zobaczysz o czym mówię. Tak poza tematem- ile lat ma Twój tata? Skoro Ty masz 87 :)

Edytowano przez pawel885

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
booster12    2

Kolego w 35 mam obciązony przód 100 kg moge mu jeszcze zapiąć 4 odważniki tylko zobaczymy czy coś to da , koła mam wąskie z tyłu drogowe 32R tylko mowię ferguson jest za lekki c-360 np ma już lepiej rozłożoną mase bo ma dłuższy blok i wolniejsze są przełożenia nie zakopię się tak jak MF .

Plusy jakie ma ferguson są takie : Niskie spalanie , szybki podnośnik , ma szybie przełożenia które w pracy polowej się nie przydają jedynie w transporcie

A jeśli chodzi o wady : to mała zwrotność , za mała masa co najmniej żeby te pół tony wiecej ważył , wolniejsze przełożenia, mały obroty na womie bo 540 , i mało wydajna pompa na podnośniku, mały komfort widoczne iżynierowie fergusona myśleli że to bedzię pracowało na równej drodze .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MIKOLAJ276    106

kolego powiedz mi jezeli mówisz że ferguson jest mało zwrotny, to ty chyba czołgu szukasz żeby nim w miejscu zawracać heh :D


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

@Booster po primo 3 tyś na wspomaganie do 3512 i zwrotność jest oszałamiająca a komfort pracy taki sam jak i w zetorze, bo na mój gust tylko o tyle lepszy komfott masz w zetorze ale uwaga nie wszytskie 5211 mają wspomaganie, no i wsiadanie do zetora i ta pochyła przednia szyba kilka razy miałem przyjemność poproacować zetorem za każdym razem dziwna gimnastyka przy wsiadaniu, po 2gie porządne dociążenie mf-a i uciąg taki sam jak w zetorze, ale porządnie dociążyć po 100kg na koło, zresztą mam mf 255 i wiem co piszę z turem i przeciwwagą uciągu ma jak szatan

ps. nie bluźnij kolego o słabości prerkinsa, 3cyl w zetorku to delikatniejsze silniki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MIKOLAJ276    106

@ferdek07 masz racje aby wspomagania brakuje przy tym ciągniku :D

@Booster niechce mi sie wierzyć że ursusem 912 sie szybciej obrocisz, przeciesz 912 jest o wiele dłuższy ;)


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
booster12    2

Widze że racionalnym rozwiązaniem z wyjścia bedzie kupno 4512 nie mnie jednak zetory są lepiej wykonane MFA , a uraz mam dlatego źe już pare śiniaków nabiłem w 3512 i troche tyłek mi wytrzesło i naprawde mekka w polowych pracach cały czas ręka na podnośniku :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Theprzemo205
      Witam. Przetarł mi się zbiornik paliwa w 60 -tce. Może ktoś z was kleił zbiornik? Jeśli tak to jakiego kleju użyć. Wgl czy jest to możliwe zaklejenie.
    • Przez patataj_
      Witam, mam problem z wyjściem wału z silnika trzydziestki, a mianowicie Koło zamachowe jest zdjęte i aluminiowy uszczelniacz też. Wał w środku jest odkręcony, wszystkie te mocowania są poodkręcane A wał nie chce wyjść. Jak go wyjąć? Z góry dziękuję za pomoc.
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj