ROLNIK7

[Ursus C-360] Problemy z rozrusznikiem

Polecane posty

DarekD    70

mam Jubanę i Magnetona w dwóch różnych ciągnikach .  Co do pierwszego to chodzi bezawaryjnie od 4,5 roku  drugi tak samo od 2-óch lat.

Jeśli chodzi o pracę to Jubana ma przełożenie na prostych zębach i przeraźliwie chałasuje natomiast Magneton chodzi cichutko .

Wyglądają identycznie , parametry też jednakowe  - ponoć litewski jest na licencji Magnetona .

Róznica w sile kręcenia jest zauważalna choć nie tak duża jak można byłoby oczekiwać - w porównaniu do sprawnych tradycyjnch rozruszników .

Akumulator,szczególnie w zimowym okresie ,  żeby mógł  odpowiednio zakręcić ,musi być tej samej pojemności co wcześniej   


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kolego mylisz się rozrusznik planetarny różni się dużo od zwykłego ponieważ posiada przekładnie dzięki której pobiera on mniej energi i powoduje szybszy rozruch silnika i proszę go nie porównywać z tą samą zasadą działania do zwykłego na tulejkach.

Nie mylę się. Od 20 lat siedzę w tym temacie i uwierz mi na słowo, ale wiem trochę więcej niż Ty. Działa on identycznie jak rozrusznik bez przekładni i nie ma jakichś istotnych różnic w poborze prądu.

 

Ale po co ta dyskusja poprostu otworzyłem nowy temat w sprawie nowszego typu rozrusznika ponieważ nie chciałem robić bałaganu w poprzednim temacie rożnica pomiędzy rozrusznikami jest chociaż zasada działania jest podobna.

Jeszcze raz powtarzam: nie ma różnic miedzy nimi. Tak samo działają, tak samo się je diagnozuje i tak samo naprawia, nawet zużyciem tych samych części. A dla Ciebie jako użytkownika nie ma znaczenia co on ma w środku. Dla Ciebie istotna jest moc dostępna na zębniku. A jak ta moc zostanie wytworzona dla Ciebie jako użytkownika nie ma znaczenia.

 

Jako ciekawostke powiem ze oryginalny rozrusznik r11 jest na licencji boscha
Ameryki nie odkryłeś...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

DarekD magneton dał mi popalić chodził jak stara sieczkarnia. Teraz dla odmiany mam jubanę i chodzi cichutko. Nowe to nowe za jakiś czas pewnie też będzie rzępolić. Różnią się te rozruszniki trochę. Oba mają zęby proste, magneton komutator ma od strony bendixa i jedno nieosłonięte łożysko igiełkowe. 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pytanie: Wymieniłem wszystkie tulejki, wszystko ładnie przeczyszczone, nowy włącznik elektromagnetyczny, nowe szczotki ale jak tylko podłączam plus z akumulatora rozrusznik rusza. Raz przez siłe już spróbowałem i odpalił i puścił ale tak nie powinno być, nawet rozłączyłem kable od włącznika i to nic nie daje. Tak dla zabezpieczenia kupie jeszcze wyłącznik masy jakby coś się działo to na szybko rozłączę. Co może być przyczyną takiego zachowania

Edytowano przez mandragora310

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrp88    175

Przy pierwszym odpalaniu w chłodny dzień słychać zgrzyt, bendiks nie łapie. Rozkręciłem, wymieniłem tulejki, bo miały luz, bendiks i żeby na wieńcu są ok, złożyłem i dalej to samo. Choć nie raz zgrzytnie i zaraz złapie. Gdy jest ciepły silnik zapala normalnie. Co może być przyczyną? Leci trochę oleju z uszczelniacza silnika i wieniec jest tłusty, może mieć to wpływ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Rozrusznik do czyszczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Przy pierwszym odpalaniu w chłodny dzień słychać zgrzyt, bendiks nie łapie. Rozkręciłem, wymieniłem tulejki, bo miały luz, bendiks i żeby na wieńcu są ok, złożyłem i dalej to samo. Choć nie raz zgrzytnie i zaraz złapie. Gdy jest ciepły silnik zapala normalnie. Co może być przyczyną? Leci trochę oleju z uszczelniacza silnika i wieniec jest tłusty, może mieć to wpływ?

Bedix do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Przecież nowy. Teoretycznie powinien być dobry. 

Ale faktycznie możliwe że zgrzyta na sprzęgle jednokierunkowym. Kiepska jakość. 

Wieniec sprawdź na całym obwodzie. Jedno miejsce lubi się szczególnie wyrabiać. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrp88    175

Bendiks jest firmy GMP, był z jedną tulejką zamiast dwóch, 1,5 roku temu zmieniałem. teraz chciałem wcisnąć dwie i okazało się, że mają ścianki nierównej grubości i po złożeniu nawet nie da się obrócić bendiksem. Drugi komplet taki sam i zostało na jednej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Powody zgrzytu mogą być tylko dwa no może trzy. Albo zębatka nie zazębia się z wieńcem i rąbie po zębach albo przeskakuje sprzęgło jednokierunkowe w bendixie. 

To drugie sprawdź dosłownie w imadle próbując przekręcić zębatką pod "prąd". Albo bendix blokuje się zanim zazębi a silnik rozrusznika już ruszy. Gdy się kręci nie trafi w zęby wieńca. Tak miałem w 330- Dopiero tokarka pokazała że krzywa jest ośka wirnika.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

He he. Imadło, żaba do rur i gwałć jednokierunkowe. Jak puści to złom.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
thor1984    685

Hej, kupował może ktoś rozrusznik na allegro. Przeglądam oferty i można trochę zaoszczędzić w porównaniu do sklepów w okolicy. Możecie polecić jakiegoś sprawdzonego sprzedawcę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Miałem magnetona w mtz-cie rozleciał się przy okazji rozwalając wieniec. Wymieniłem już nie pamiętam ze cztery bedndixy a na koniec prawdopodobnie przez łożysko igiełkowe pozbawione uszczelnienia przedostał się smar na komutator i szlag trafił cały wirnik. Teraz mam jubane i na razie chodzi. Jest konstrukcyjnie lepiej rozwiązana. Komutator jest po przeciwnej stronie od zębatek, sam bendix ma większą średnicę, inne tez jest przełożenie pomiędzy wirnikiem a bendixem i mechanizm wysprzęgania bardziej pancerny.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peny259    11

Na firmie w ciągu dwóch miesięcy zmieniliśmy pięć rozrusznikow z jubany w 3p. padały albo bendixy albo przekładnie. przy okazji raz obracalismy wieniec a potem założyliśmy nowy. A w drugim 3p zaś od dwóch lat jest z jubany i dalej działa bez zarzutu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No widzisz i być tu mądry. Nie jeden ma magnetona i chwali a ja go przeklnąłem kłopotu mi przysporzył kupę. To prawdopodobnie on zniszczył mi wieniec bo silnik rozrusznika włączał się wcześniej niż zazębiła zębatka. Możliwe że przez sam mechanizm jej wyrzutu oparty na dosłownie blaszce. Jeśli się z czasem wygięła to zębatka nie wychodziła cała. Rąbnięcia były takie że szlag trafiał sprzęgło bendixa, wałki potrafiły zrobić się kwadratowe a sama ośka zębatki złamać w pół.

Jubana ma inną konstrukcje. Zobaczymy co pokarze z czasem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Dlatego  nie zawsze trzeba poprawiać fabryki ;) No ale ktoś chce ulepszyć żeby szybciej kręcił ale są skutki uboczne wyniku zjedzonego wieńca.W swoim rozruszniku  nie dawno tulejki zmieniałem w R11 szczotki dobre  były i podobnie kręci jak szybkoobrotowy

Edytowano przez Adi96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

U mnie w Zetorze 7745 padł oryginalny czechosłowacki Magneton i ma spalone uzwojenie w związku z czym poszukuję nowego. Czy R11a dedykowany dla C-360 będzie pasował? Kupić oryginalnego Magnetona starego typu o symbolu 69185771 czy może Expom R11a?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
14tija14    8

Mam problem bo mam nowe akumulatory w 360 na początku wszystko ładnie odpalała, po kilku dniach stania przestała więc został wymieniony alternator i nadal nic, były też kupione nowe szczotki i to samo... 

Więc odpalana pyła na prostowniku, ale dzisiaj podczas odpalania zaiskrzyło w okolicach rozrusznika i nie chce odpalić... Wogóle nie kręci.

Co może być przyczyną ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wezwij fachowca, bo widzę że wymieniasz części na pałę bez zdiagnozowania przyczyny. Instalacja i rozrusznik do sprawdzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
14tija14    8

Wezwij fachowca, bo widzę że wymieniasz części na pałę bez zdiagnozowania przyczyny. Instalacja i rozrusznik do sprawdzenia.

Alternator był na pewno do wymiany bo słychać było że nie tak chodzi.... 

Akumulatory sprawdzone i dobre ;) 

jedynie zostaje rozrusznik-tak mi się wydaje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Jak ci się wydaje to w ogóle nie dotykaj i zanieś rozrusznik do regeneracji skoro  nie potrafisz przeprowadzić.Zmieniałeś szczotki było sprawdzić tulejki bendix oraz działanie elektromagnesu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Artek84    104

Witam mam problem z rozrusznikiem R11 u c-360 nie chce mi odpalić tylko  lekko obraca do póki nie rozładuje akumulatora i koniec , a jak jest rozgrzany silnik to bez problemu ale pewno dlatego ze olej jest ciepły i silnik więc mniejszy opór.Akumulator nowy i dobry , wymieniłem wirnik tuleje i szczotki a dalej to samo.Był założony od znajomego jego rozrusznik i ciągnik  odpalił bez problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No to wiesz już, że problem jest w rozruszniku. Zrób mu porządną diagnostykę i będziesz wiedział co wymienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Rafał2222
      Dzień dobry. Chciałabym sobie doświetlić pole widzenia za traktorem. Chciałabym to zrobić bezpośrednio z aku kablem 2x1.5 po drodze bezpiecznik potem jakiś włącznik, i tym kablem na tył kabiny tam zdobić ala kostkę która pozwoli mi rozgałęzić już do dwóch lamp LED 60w. Czy coś takiego można zrobić żeby to działało i się nie grzało? Co sądzicie o tym  tylko jaki by bezpiecznik zastosować.😃
    • Przez Kam78245
      Witam serdecznie 
      Próbowałem samemu rozwiązać problem lecz niestety, ale wiem że na Was można liczyc:) !
      Otóż, podczas próby rozruchu mojej 60tki rozrusznik na początku krecił jak zwykle lecz dosłownie po sekundzie zaczał wolniutko mielic i zgasł, zauważyłem jednocześnie błysk w skrzynce bezpieczników. Potem juz brak reakcji na przycisk start. Akumulatory są dobre, wszystkie światła i to co na prąd w maszynie działa...oprócz rozrusznika. Nie wiem jak prądnica bo jeszcze taka w nim jest ze względu na to że używam 60tki dwa razy na kwartał. Sprawdzałem klemy, mase 
      Proszę o pomoc 
      Pozdrawiam Kamil 
    • Przez Polski_czlowiek
      Jak naładuje akumulatory to padają następnego dnia albo w ten sam dzień
      Alternator chyba ładuje 
      Ursus c360 
    • Przez Mateusz100
      Witam ostatnio widziałem na internecie jak ktoś zrobił niby profesjonalną instalacje do ursusa c 360, a mianowicie puścił kabel od rozrusznika do puszki hermetycznej takiej instalacyjnej  ktorą umieścił w ciagniku i do tej puskzi ten kabel i za pomocą złaczek wago połączył tam do tego bezpiecznik na kablu samochodowy dał i jakieś właczniki i podłaczył lampy tylnie i przednie oczywiście ledowe. Moje pytanie czy to ma sens i będzie działać? od rozrusznika dał dwużyłowy kabel 2x1,5mm   jest od odpowiedni? Z tego co widziałem to kabel prądowy bezpośrednio do kostki wago i od niej innymi kablami do przełaćznikow dawał. Nie wiodziałęm żadnego rozłączania tego prądu ale niby mu to działa. Co wy na to jest to bezpieczne i dobre? Chciałbym to zrobić i zamontować lampy dwie ledowe ktore maja 29w jedna czyli razem niecałę 60w pobierają wytrzyma coś takiego? Oczywiście muszę wymienić prądnice na alternator bo inaczej to ciagnika nawet nie odpale haha o tym wiem.
    • Przez Bolo3
      Witam,mam problem z prędkościomierzem w claas arion 450 2021.Wszyqtjo działało dobrze aż tu nagle licznik przestał pokazywać prawidlową prędkość. Teraz jadąc 40km/h licznik pokazuje 4,6km/h. Pomoże ktoś co mogło się stać?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj