ROLNIK7

[Ursus C-360] Problemy z rozrusznikiem

Polecane posty

seweryn20    825

Może nie dosłownie zrzuci ale wysunie z rowka. Przy każdej pracy rozrusznika  bendix na śrubie jest dociskany do głowicy bo seger nie trzyma a wirnik w drugą stronę od obudowy szczotkotrzymacza. Zwiększa to opory i przyśpiesza zużycie  podkładek dystansowych przy komutatorze.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody28    39

Hmm nowy pierścień zakładałem tak jak był założony ten stary, niestety nie wiem czy tak było oryginalnie czy ktoś w ciągu tych ponad 30 lat już tam zaglądał i źle założył.

 

I przyznaje, zresztą pisałem o tym w cytowanym przez was wyżej poście, że pierścień był zniszczony. Właściwie to z tulejki jak pamiętam wydłubywałem chyba resztki tego pierścienia spręzystego. Więc może spróbuje go jednak obrócić.

Edytowano przez mlody28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobago    351

Źle raczej się nie da złożyć. Jak wygląda wieniec zębaty na kole zamachowym. Zęby nie uszkodzone?

 

 

 

Trzeba sprawdzić czy w ogóle i ile wysuwa się koło zębate.

 

 

 

Panowie dziś podładowałem aku bo pomyślałem że może tu jest problem. I faktycznie gdy odłączyłem prostownik rozrusznik ładnie zakręcił i odpalił. Pochodził trochę. Gdy chwile postał znowu nie chciał zakręcić i słychać było charakterystyczne strzelanie rozrusznika. Także na 90% to wina padniętych akumulatorów.

 

Teraz pytanie bo aktualnie mam dwa 6V. Kupić lepiej jeden 12V? Ile A i Ah?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    24

Na początek posprawdzaj połączenia w obwodzie rozruchu i oczyść klemy. Masz ładowanie w ciągniku?


Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartonking    0

Cześć! Niedawno zdechł mi jeden akumulator w c4011, było 2x6V, znajomy ma gdzieś w stodole niedawno  wyjęte dwa akumulatory 12V 75Ah i prądzie rozruchowym  coś ok 350A. Mam rozrusznik R11. Jest ktoś w stanie powiedzieć jaki prąd płynie przy uruchamianiu silnika, Z prostego wzoru wyliczyłem, że ok 250A, przy założeniu P=3kW. No i czy jeden akumulator da radę ? Ewentualnie dwa równolegle. 

Edytowano przez bartonking

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Pracując biegiem luzem 110 A, przy pełnym zahamowaniu 1350 A. jest też fany wykres. Mając 1800 obr/min, przy napięciu 9 V, produkując moc 4,5 konia płynie prąd 700 A.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
WaldemarR    0

mam taki problem z rozrusznikiem R11 w C360, podczas kiedy zapalam silnik i zwolnię przycisk rozrusznika on cały czas pracuje tak jakby nie rozłączał do momentu aż silnik zapali, wtedy się wyłącza. Jak mam słabe baterie i próbuje zapalić i chce zrobić przerwe rozrusznikowi na chwile to nie mam takiej możliwości ponieważ on cały czas jest na zwarciu tak, że musze odkręcać kabel od rozrusznika żeby go wyłączyć, co może być tego przyczyną? Czy wyłącznik elektromagnetyczny rozrusznika skleja styki, czy to może coś innego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Styki sklejają się w elektromagnesie. Rozebrać i wyczyścić. A najczęściej tak się dzieje piłując rozrusznikiem na zdechlawych bateriach. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
WaldemarR    0

Styki sklejają się w elektromagnesie. Rozebrać i wyczyścić. A najczęściej tak się dzieje piłując rozrusznikiem na zdechlawych bateriach. 

 

A czy on jest rozbieralny? Da się go jakoś rozkręcić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jedne się da a drugie niby nie bo są zagniatane. Ale jak się pokombinuje to i je idzie zrobić.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie warto się w ogóle tym zajmować. Nowy Expom kosztuje w sklepie 85zł. Kiedyś się tak robiło jak nie szło kupić części.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
WaldemarR    0

A czy ten Expom jest w porządku, warto go kupić? Bo u mnie rozrusznik po regeneracji w profesjonalnym zakładzie ma założony jakiś chyba inny, nie pamiętam nazwy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To jest w miarę dobra jakość za przystępną cenę. Można też założyć Boscha, ale jest to trochę nieopłacalne, bo kosztuje więcej niż połowa ceny nowego rozrusznika. Reszta to ryżowce nie warte uwagi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr778    33

A co może być jak rozrusznik dobry akumulator ok a gdy spadnie poniżej powiedzmy +5 stopni to zakręcić wałem nie może trzeba się prostownikiem ratować i na podłączonym zapalać fakt olej wlany letni ale żeby aż tak ciężko?W drugiej 360 w której ten sam olej kręci dobrze podmieniałem i rozrusznikami i akumulatorami między sobą i wygląda na to że jakiś opór ten silnik duży stawia jak temperatura spadnie.A i jeszcze jak regulowałem sprzęgło to nerwicy chciałem dostać kompresja cofa wał przeokropnie a w drugiej c360 aż tak mocno nie cofa choć silnik rok po remoncie czy może to być przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

A przewody głównoprądowe, klemy, podłączenie masy?

Czasem wystarczy wymienić końcówkę oczkowa na przewodzie masowy lub plusowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr778    33

Tak to wszystko przewalone na wiele sposobów bo to już parę ładnych lat tak ma.Myślę jeszcze może to że silnik w idealnej kondycji luzy minimalne itd. to może letni olej go tak trzyma ?Od tego roku zaleje wielosezonowym to się okaże za rok czy będzie poprawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheMariko12    437

Witam

Mam rozrusznik R11 i czasem bywa tak, że jak wciskam przycisk startu to jest zgrzyt,  i po kolejnym wciśnięciu odpala normalnie,  ostatnio 2 razy po wciśnięciu zgrzytał ? Co  może być winą ?


Nauka--->Praca--->Zabawa--->Długi odpoczynek :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Tak to wszystko przewalone na wiele sposobów bo to już parę ładnych lat tak ma.Myślę jeszcze może to że silnik w idealnej kondycji luzy minimalne itd. to może letni olej go tak trzyma ?Od tego roku zaleje wielosezonowym to się okaże za rok czy będzie poprawa.

Zmieniłeś akumulatory i rozruszniki to zmień przewody główne i zapali.Dobry dopływ prądu to jest pół sukcesu.Gubi ci gdzieś na przewodach prąd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    24

@TheMariko12

Najpewniej zużyte zęby na wieńcu koła zamachowego. Albo włącznik elektromagnetyczny za mało wysuwa zespół sprzęgający.

 

Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Kam78245
      Witam serdecznie 
      Próbowałem samemu rozwiązać problem lecz niestety, ale wiem że na Was można liczyc:) !
      Otóż, podczas próby rozruchu mojej 60tki rozrusznik na początku krecił jak zwykle lecz dosłownie po sekundzie zaczał wolniutko mielic i zgasł, zauważyłem jednocześnie błysk w skrzynce bezpieczników. Potem juz brak reakcji na przycisk start. Akumulatory są dobre, wszystkie światła i to co na prąd w maszynie działa...oprócz rozrusznika. Nie wiem jak prądnica bo jeszcze taka w nim jest ze względu na to że używam 60tki dwa razy na kwartał. Sprawdzałem klemy, mase 
      Proszę o pomoc 
      Pozdrawiam Kamil 
    • Przez Polski_czlowiek
      Jak naładuje akumulatory to padają następnego dnia albo w ten sam dzień
      Alternator chyba ładuje 
      Ursus c360 
    • Przez Mateusz100
      Witam ostatnio widziałem na internecie jak ktoś zrobił niby profesjonalną instalacje do ursusa c 360, a mianowicie puścił kabel od rozrusznika do puszki hermetycznej takiej instalacyjnej  ktorą umieścił w ciagniku i do tej puskzi ten kabel i za pomocą złaczek wago połączył tam do tego bezpiecznik na kablu samochodowy dał i jakieś właczniki i podłaczył lampy tylnie i przednie oczywiście ledowe. Moje pytanie czy to ma sens i będzie działać? od rozrusznika dał dwużyłowy kabel 2x1,5mm   jest od odpowiedni? Z tego co widziałem to kabel prądowy bezpośrednio do kostki wago i od niej innymi kablami do przełaćznikow dawał. Nie wiodziałęm żadnego rozłączania tego prądu ale niby mu to działa. Co wy na to jest to bezpieczne i dobre? Chciałbym to zrobić i zamontować lampy dwie ledowe ktore maja 29w jedna czyli razem niecałę 60w pobierają wytrzyma coś takiego? Oczywiście muszę wymienić prądnice na alternator bo inaczej to ciagnika nawet nie odpale haha o tym wiem.
    • Przez Bolo3
      Witam,mam problem z prędkościomierzem w claas arion 450 2021.Wszyqtjo działało dobrze aż tu nagle licznik przestał pokazywać prawidlową prędkość. Teraz jadąc 40km/h licznik pokazuje 4,6km/h. Pomoże ktoś co mogło się stać?
    • Przez Rafał2222
      Witam. Co raz bardziej rozrusznik w moim zetorze 5011 zaczyna wariować, tzn że chcę go zapalić wciskam start, ledwo kręci i puszczam start i naciskam  ponownie kręci dużo lepiej i pali. Czasami jest tak że jak w cisnę start to zaiskrzy aż. I teraz tak aku nowy. I ta śruba od elektromagnesu co idzie do rozrusznika nie ta od akumulatora tylko ta dolna jest skorodowana, to może robić taki efekt jak opisywałem? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj