ROLNIK7

[Ursus C-360] Problemy z rozrusznikiem

Polecane posty

piotrp88    172

Rozkręciłem go żeby sprawdzić. Jeśli kamienie to te końce widełek w pierścieniu na bendiksie to mają luz... Dzięki za pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrp88    172

Elektrotechnik, widzę że zajmujesz sie rozrusznikami, nie masz może do sprzedania tych widełek w przyzwoitym stanie? Byłem w Agromie i Grene - nie mają, w sklepach internetowych niby jest, ale stan magazynowy - zero:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie mam części do rozruszników. Do alternatorów by się coś znalazło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody28    39

No to jak opisze swój problem

 

Naciskam starter i przy rozruszniku coś cyka i tak za każdym naciśnięciem startera cyk, cyk, cyk i za 10 czy 15 naciśnięciem zaczyna kręcić i odpala.

Jak naciskam i cyka to kontrolki nie gasną. Czyli co? ten elektrowłącznik do wymiany? klemy na aku mam wyczyszczone, polaczenia kabli tez wygladaja raczej ok.

Martwi mnie troche ten krótki przewód laczacy elektrowlacznik z rozrusznikiem ale znajac zycie pewnie to nie jego wina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Komutator do wyczyszczenia i sprawdź stan szczotek.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Jeszcze trochę pochodzi.Do przeczyszczenia komutator,umyć całego też nie zaszkodzi i do wymiany łącznik cewek albo zaizoluj dobrze.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody28    39

łącznik cewek to mówisz o tym 3 zdjęciu?

a jak bym chcial wymienic to jak to sie w ogole wyciaga? to sie jakos odkreca? i czy kupie taki łącznik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody28    39
Napisano (edytowany)

ok ok nie przezywam :), umylem ten przewod benzyna i zaizolowalem

 

teraz mi jeszcze poradzcie jak wbic ten pierscien w ta tulejke? nie moge sobie poradzic. Stary pierscien byl jakis taki wyrobiony, troche wyszczerbiony tak ze chodzilo to jakos luzem na tym walku postanowilem wymienic wiec na nowy

 

tzn tulejka ze starym pierscieniem wbitym do srodka nachodzila luzem na walek

a tulejki z wbitym nowym pierscieniem na walek nie naloze...

 

2w7r6rn.jpg

Edytowano przez mlody28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Na złożonym rozruszniku podkładasz klucz od końcowej strony na oś i zapierasz o korpus rozrusznika a z drugiej strony wciskasz pierścień śrubokrętem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody28    39

no wiec wymienilem szczotki, przeszlifowalem delikatnie "na błysk" komutator drobniutkim papierem, wymieniłem tulejki i ... NIC :( , dalej to samo

zaskakuje za 10 razem, a wczesniej tylko slychac chyba wyskakujacą zembatke z rozrusznika

 

Wiec co? elektrowlacznik do wymiany? do niego nie zagladalem

 

ale nie ma tego zlego co by na dobre nie wyszlo, pomeczylem sie troche ale widac ze jak juz zalapie za tym 10 razem to ma wieksze checi do krecenia jak przed tą całą zabawą :)

 

A najlepsze bylo to ze kupilem zestaw nowych tulejek i tak pierwsza była pęknięta, druga miała za małą średnicę, za nic nie chciała po dobroci wejsc na walek ale jakos ja nakrecilem / wyrobilem, trzecia na szczęście była OK. I kupuj tu części w dzisiejszych czasach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody28    39

Heh problem sie rozwiazal, okazalo sie ze.... klema na akumulatorze slabo byla docisnieta, a dwa razy wyciagalem akumulatory, czyscilem wszystko papierem sciernym, bo czytalem zeby pierwsze sprawdzic kable i polaczenia

 

Nie byla luźna, reka nie dalo sie ruszyc i trudno mi w to do tej pory uwierzyc no ale teraz wszystko dziala jak nalezy :)

 

@balcerek1 dzieki za wskazowki jak zalozyc ten pierscien oporowy, nie wiem czy dokladnie je zrozumialem i wykorzystalem ale na pewno naprowadzily mnie w dobrym kierunku i poradzilem sobie dosc szybko. Wlasciwie to zalozylem stojan ze szczotkotrzymaczem i lekko przykrecilem szpilkami, a potem zapierajac zwykly płaski klucz o korpus rozrusznika wepchnalem te tulejke na pierscien

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Areek2    0

Cześć, 
Traktor używany jest u mnie sporadycznie do różnych prac przydomowych.
Po dłuższym postoju mam problem z rozruchem. 
Początkowo bardzo słabo kręci jakby nie było prądu, jednak za drugim razem alternator kręci coraz szybciej i dopiero wtedy silnik zapala. 
Nie wiem co może być przyczyną, że od razu nie kręci tak jak powinien. Jakieś rady? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Sprawdziłeś cokolwiek? Przeczytałeś informacje na ten temat, które już są na forum? Jeżeli nie to zaraz temat poleci w kosmos.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Areek2    0

Mam nowe (roczne) akumulatory.
Czytałem, ale nie znalazłem info o przypadku, gdzie rozrusznik prawie wcale nie kręci, a po 10 sekundach nagle ożywa i jest w stanie uruchomić silnik bez większych problemów. Choć idealnie też nie kręci... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
januszm1    3

Akumulator to jest tylko od tego by odpowiedni prad w sobie zatrzymywal. Na twoim miejscu zrobil bym remont rozrusznika. Tulejki szczotki itd. Moze dostawac juz zwarcia na wirniku lub jest mocno zanieczyszczony i dlatego tak sie dzieje. Klucze w rece i wszystko sie okaze po rozkreceniu.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mam nowe (roczne) akumulatory.

Czytałem, ale nie znalazłem info o przypadku, gdzie rozrusznik prawie wcale nie kręci, a po 10 sekundach nagle ożywa i jest w stanie uruchomić silnik bez większych problemów. Choć idealnie też nie kręci... 

Czyli poza pisaniem nie zrobiłeś nic i liczysz, że dzięki użytkownikom forum rozrusznik się naprawi. Jest taka możliwość, ale tylko jak wyślesz mi rozrusznik, wtedy za dwa dni otrzymasz go sprawnego. Kolega @januszm1 napisał Ci co masz zrobić. Mianowicie: rozebrać rozrusznik, wyczyścić, zweryfikować stan części mechanicznych (tulejki, zespół sprzęgający), zrobić pomiary na przebicia na obudowę i zwarcia międzyzwojowe i wtedy na podstawie wyników podjąć decyzję o naprawie. Na tym forum pisałem już o tym wielokrotnie (w zasadzie to w prawie każdym temacie o rozruszniku), ale Ty uparcie twierdzisz, że nic nie ma na ten temat. Aha, jeżeli dysponujesz tylko miernikiem z biedronki to zapomnij o tym, że cokolwiek pomierzysz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobago    351

Panowie kupiłem rozrusznik szybkoobrotowy tego typu
21414.jpg

Zamontowałem i jak kręcę słychać że się obraca ale jakby nie zahaczał o koło zamachowe. Kręci jakby sam rozrusznik. Nie wiem czy cos źle zamontowałem ale chyba inaczej się nie da. Dedykowany był po 3p więc nie może nie pasować. 

Macie jakieś uwagi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    24

Źle raczej się nie da złożyć. Jak wygląda wieniec zębaty na kole zamachowym. Zęby nie uszkodzone?

 


Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Trzeba sprawdzić czy w ogóle i ile wysuwa się koło zębate.

 

 

 

A teraz odgrzeję trochę temat:

 

ok ok nie przezywam  :), umylem ten przewod benzyna i zaizolowalem

teraz mi jeszcze poradzcie jak wbic ten pierscien w ta tulejke? nie moge sobie poradzic. Stary pierscien byl jakis taki wyrobiony, troche wyszczerbiony tak ze chodzilo to jakos luzem na tym walku postanowilem wymienic wiec na nowy

tzn tulejka ze starym pierscieniem wbitym do srodka nachodzila luzem na walek
a tulejki z wbitym nowym pierscieniem na walek nie naloze...

2w7r6rn.jpg

Tacy z Was fachowcy, a nikt nie zauważył, że pierścień na zdjęciu jest źle założony. Powinien być od strony zespołu sprzęgającego.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

 

Trzeba sprawdzić czy w ogóle i ile wysuwa się koło zębate.

 

 

 

A teraz odgrzeję trochę temat:

 

Tacy z Was fachowcy, a nikt nie zauważył, że pierścień na zdjęciu jest źle założony. Powinien być od strony zespołu sprzęgającego.

 

Odezwał się fachowiec po połowie roku.Jak jest odwrotnie to i tak będix go nie zrzuci.Widziałem nie jeden rozrusznik tak złożony i nie zwaliło pierścienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zrzuci bo podkładka ma rowek wytoczony z jednej strony. Ma być tak założona żeby pierścień był schowany w tym rowku. 

Przy takim założeniu jak na fotce pierścień niszczy tulejkę w bendiksie  a wirnik ma za duży luz. 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Kam78245
      Witam serdecznie 
      Próbowałem samemu rozwiązać problem lecz niestety, ale wiem że na Was można liczyc:) !
      Otóż, podczas próby rozruchu mojej 60tki rozrusznik na początku krecił jak zwykle lecz dosłownie po sekundzie zaczał wolniutko mielic i zgasł, zauważyłem jednocześnie błysk w skrzynce bezpieczników. Potem juz brak reakcji na przycisk start. Akumulatory są dobre, wszystkie światła i to co na prąd w maszynie działa...oprócz rozrusznika. Nie wiem jak prądnica bo jeszcze taka w nim jest ze względu na to że używam 60tki dwa razy na kwartał. Sprawdzałem klemy, mase 
      Proszę o pomoc 
      Pozdrawiam Kamil 
    • Przez Polski_czlowiek
      Jak naładuje akumulatory to padają następnego dnia albo w ten sam dzień
      Alternator chyba ładuje 
      Ursus c360 
    • Przez Mateusz100
      Witam ostatnio widziałem na internecie jak ktoś zrobił niby profesjonalną instalacje do ursusa c 360, a mianowicie puścił kabel od rozrusznika do puszki hermetycznej takiej instalacyjnej  ktorą umieścił w ciagniku i do tej puskzi ten kabel i za pomocą złaczek wago połączył tam do tego bezpiecznik na kablu samochodowy dał i jakieś właczniki i podłaczył lampy tylnie i przednie oczywiście ledowe. Moje pytanie czy to ma sens i będzie działać? od rozrusznika dał dwużyłowy kabel 2x1,5mm   jest od odpowiedni? Z tego co widziałem to kabel prądowy bezpośrednio do kostki wago i od niej innymi kablami do przełaćznikow dawał. Nie wiodziałęm żadnego rozłączania tego prądu ale niby mu to działa. Co wy na to jest to bezpieczne i dobre? Chciałbym to zrobić i zamontować lampy dwie ledowe ktore maja 29w jedna czyli razem niecałę 60w pobierają wytrzyma coś takiego? Oczywiście muszę wymienić prądnice na alternator bo inaczej to ciagnika nawet nie odpale haha o tym wiem.
    • Przez Bolo3
      Witam,mam problem z prędkościomierzem w claas arion 450 2021.Wszyqtjo działało dobrze aż tu nagle licznik przestał pokazywać prawidlową prędkość. Teraz jadąc 40km/h licznik pokazuje 4,6km/h. Pomoże ktoś co mogło się stać?
    • Przez Rafał2222
      Witam. Co raz bardziej rozrusznik w moim zetorze 5011 zaczyna wariować, tzn że chcę go zapalić wciskam start, ledwo kręci i puszczam start i naciskam  ponownie kręci dużo lepiej i pali. Czasami jest tak że jak w cisnę start to zaiskrzy aż. I teraz tak aku nowy. I ta śruba od elektromagnesu co idzie do rozrusznika nie ta od akumulatora tylko ta dolna jest skorodowana, to może robić taki efekt jak opisywałem? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj