zawadzak

Skrzynia Power Command, a Range Command w T6000

Polecane posty

zawadzak    1

Koledzy słuchajcie mam wielki dylemat jaką skrzynię wybrać pomóżcie mi ,wszystkie za i sprzeciw dodam że model T6080 155KM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk1993    0

Ja bym ci radził wybrać skrzynie Power Command , ponieważ w Range command skrzynia jest podzielona na zakresy pomiędzy którymi żeby przejść na wyższy należy wcisnąć dodatkowy przycisk, a Power Command ma bez zakresowo od 1 do 19 biegu i myślę że auto lepiej działa bo nie musisz zmieniać zakresów. Jeżeli się pomyliłem to mnie poprawcie.:)


powered by DEERE

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szatek    3

Mam T6050 z Range Command. Zazwyczaj zmiana biegu w jednym zakresie wystarcza. Ale na przykład, przy orce już mam mały dylemat, czy jeździć na biegach 7-8 w II zakresie, czy 9-10 na III zakresie. Ale da się z tym żyć. Osobiście jestem zadowolony z RC. Pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xsc    56

ciezko ocenic czy warto dac te kilkanascie tys wiecej za taka skrzynie, jak chcesz miec pelny wypas to PC jest wygodniejsza.

 

Czyli na tych biegach predkosci sa takie same?


Nie matura, lecz chęć szczera zrobi z Ciebie oficera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zawadzak    1

kurde ale mi zabardzo nic nie pomogliście cos więcej koledzy a z jakimi skrzyniami innymi marek można by było je porównać ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xsc    56

Jak tu kolego Ci pomoc, wiesz jak wygladaja te skrzynie i czym sie roznia? Mozna RC ( 3x6) porownac do skrzyn JD autoquad ( 6x4), claas hexashift ( 4x6).


Nie matura, lecz chęć szczera zrobi z Ciebie oficera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Mam T6050 z Range Command. Zazwyczaj zmiana biegu w jednym zakresie wystarcza. Ale na przykład, przy orce już mam mały dylemat, czy jeździć na biegach 7-8 w II zakresie, czy 9-10 na III zakresie. Ale da się z tym żyć. Osobiście jestem zadowolony z RC. Pozdrawiam :)

Kolego coś mi tu nie pasuje w Twojej wypowiedzi. Przecież Range Command ma I zakres od 1 do 6, II od 7 do 12 a III od 13 do 18 ( lub 19). Więc jak mogłeś mieć 9 czy 10 bieg na III zakresie.

Mi się wydaje że masz skrzynie Electrocommand bo tam II zakres to 5-8 a III to 9-12. No jest taki dylemat bo te biegi nieco się pokrywają. 8 jest szybsza od 9.

PS. Zobaczyłem w galerii przecież masz NH T6050 plus to co gadasz że masz RC?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szatek    3

Masz racje! Mały błąd rzeczowy, ale mniej więcej chodzi o to samo. Czasami bardziej odpowiadają biegi skrajne zakresów tak jak napisałem. Jeszcze raz przepraszam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xsc    56

Tylko, ze w skrzyni PC/RC zaden z biegow sie niezazebia, czyli kolejno wyzszy bieg jest szybszy od tego nizej.


Nie matura, lecz chęć szczera zrobi z Ciebie oficera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

W Power Command nic się nie zazębia. Mamy 18 lub 19 biegów i każdy następny jest szybszy od poprzedniego.

W Range Command podobnie. Aczkolwiek nie wiem czemu jak w tm 155 z RC jadę na A6 i daje wyższy bieg to mi komp wbija B2 a nie B1, podobnie z redukją z B1 redukuje na A5 a nie na A6. Możliwe że te 2 biegi się pokrywają tzn B1 i A6 ale to nie przeszkadza. 6 biegów pod obciążeniem w zupełności wystarczy, aczkolwiek skrzynia Power Command jest wygodniejsza w obsłudze.

W każdym z 3 nh mam inną skrzynię i PC jest najlepsza. Ale z tego co wiem różnica między PC a RC to 10 czy 15 tysięcy i nie wiem czy jest sens dopłacać ze skrzyni RC na PC.

 

W żadnej innej marce i ciągniku o tej mocy nie ma odpowiednika skrzyni Power Command. JD ma podobną skrzynię dopiero w serii 8030.

W JD 6030 i 7030 zakresy zmieniasz wajchą z użyciem sprzęgła ( chyba niektóre mają guzik sprzęgła na gałce).

Aczkolwiek skrzynia Range Command ma porównanie ze skrzynią w claasie hexashift oraz dyna6 w mf ale nie wiem w jaki sposób tam się zmienia zakresy. Bo w JD masz tylko 4 biegi pod obciążeniem i zakresy zmienia się wajchą ze sprzęgłem a tu w NH tylko guzikami operujesz.

Trzeba jednak przyznać że im bardziej rozbudowana skrzynia tym większe straty na niej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

W dużym uproszczeniu tak jak skrzynia w dużych ursusach tylko że mamy jeszcze jeden zakres no i zakresy są zsynchronizowane chyba.

3 zakresy, 4 biegi i na każdym biegu zółw można włączyć co daje 24 biegi. Biegi i zakresy zmienia się ze sprzęgłem.Niby dużo biegów ale co z tego jak tylko 2 pod obciążeniem. Electrocommand ma mniej biegów bo 16 lub 17 ale 4 pod obciążniem. ( a 8 bez sprzęgła tylko z użyciem dodatkowego guzika)

Dobra skrzynią wydaje mi się dyna6 MF - 24 biegi, i z tego 6 biegów pod obciążeniem. JD ma 6x4 lub 5x4 a tu w mf jest 4x6. DF ma dużo biegów bo 24 ale 6 biegów i 4 półbiegi pod obciązeniem i dużo biegów się pokrywa - lepiej jakby było 4 biegi i 6 połbiegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zonk    2

w hexashift claasa jest przycisk, nazywa się drivestick, popychasz go lekko, zmienia sie bieg pod obciążeniem w górę, mocniej popchniesz zmienia się zakres, przycisk do siebie, redukcja biegów

mf, ta sama skrzynia co w claasie, dyna 6, jest dzwignia w kształcie litery T, popchniesz ją lub cofniesz, zmieniają się biegi pod obciążeniem, popychasz lub cofasz z przyciskiem na tej dzwigni, zmieniają się zakresy biegów :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tc56    4

Koledzy w RC biegi się po niekąd pokrywają A6 jest szybszy od B1- popatrzcie sobie w foldery lub na naklejkę z prękościami na poszczególnych biegach , dla tego też automatycznie przeżuca nam na B2 gdy skaczemy z zakresu A. Odradzam skrzynię Dual Comand mam ją od 5 lat w TS100A- jak dla mnie porażka jeden pólbieg w górę to za mało , sami serwisanci to mówią. Sam uklad tej skrzyni nie jest zły ale przynajmniej by mogły być 3 zakresy czyli jeden w dól i drugi w górę a tak to mamy biedę jak ciągnik pójdzie w polę to pod górkę często mi biegu brakowało- żałuję że nie dopłaciłem do electro command.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Nie mam żadnej naklejki na szybie z prędkościami. One były w modelach przed liftingiem, w nowszych tm już tego nie ma.

No faktycznie pokrywają się dwa biegi w Range Command, ale już biegi B6 i C1 się nie pokrywają. Ale to w niczym nie przeszkadza, a nawet jest dobre bo gdyby było inaczej to jadąc na A6 stwierdzamy że jest za wolno i nie da rady przerzucic pod obciążeniem na B1, więc dali A6 nieco szybszy bieg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

nie ma nic dobrego w skrzyni range command, poprzez to, ze biegi sa pogrupowane nie bedzie mozna dobrac odpowiednio przelozenia, poprzez to ze nawet chocby te 2 zachadza na siebie to mamy znow mniej efektywnych przelozen.

 

jesli jest tylko mozliwosc to brac power command i cieszyc sie udana skrzynia :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
david85    3

jeździłeś ciągnikiem z tą przekładnią? ja mam RC w swoim New Holland i uważam że jest bardzo udana w trakcie pracy w polu praktycznie nie ma potrzeby zmiany biegów pomiędzy zakresami dla tego uważam że nie ma sensu dopłacać kolejne 15000zł chyba że będzie naprawdę bardzo dużo pracował

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

jezdze ciagnikiem ze skrzynia taka jak RC, tylko o 4 grupach po 6 biegow i czasem brakuje, wiec moge sobie wyobrazic, ze w RC jest slabo.

 

nie musze spalic auta, zeby sie dowiedziec, ze nie stawia sie go na wyszuszonej trawie latem, bo katalizator jest goracy i moze dojsc do zaplonu, tak samo w przypadku tej skrzyni. kuzyna namowilem na PC w T6080 i byl mi wdzieczny za to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

No ale chyba lepsza skrzynia w claasie 4 grupy po 6 biegów niż DF co ma 6 grup po 4 półbiegi nie ? Tam to chyba dopiero ciężko z biegami.

A co by było lepsze. Skrzynia PQ czy tam podobna z 5 grupami po 4 biegi pod obciążeniem czy RC w nh gdzie jest 3x6? Jak brzozak2 myślisz?

To że PC lepsze od RC to wiadomo przecież nie ma co porównywać. Ale trzeba dopłacić. Zawsze można wziąć 10 koni mniej z lepsza skrzynią, również takie rozwiązanie można przemyśleć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33

Troche odbiegne od tematu ale co sadzicie o skrzyni Elektro Command.Ojcu chodzi glownie o prosty ciagnik za niewielkie pieniadze a w NH ta skrzynia jest w standardzie. Czy warto dokladac kilkanascie tys do RC czy PC?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

jesli ma robic prace pociagowe to uwazam, ze warto.

u nas niuniek tylko opryskiwacz, rozsiewacz i trransport ogarnia, a czasem irytuje mala ilosc przelozen.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Skrzynia to nie wszystko. Modele z RC/PC mają większą masę własną, mocniejszy podnośnik i coś tam jeszcze inne jest. Koła są większe też. Pewnie chodzi Ci o Nh w wersji delta lub plus - jeszcze jedna różnica aczkolwiek delta i plus mają mechanicznie sterowaną pompę wtryskową a RC/PC maja już common raila.

tak jak kolega wyżej pisze na główny ciągnik lepiej mieć PC. EC trochę mało biegów czasem. U mnie ciągnik z EC jest raczej pomocniczy. Jednak zawsze lepiej EC niż Dual Command bo tam to całkiem lipa niby 24 biegi ale co z tego jak tylko 2 pod ciężarem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez driver24
      Wystąpił w moim t6 błąd 12806. Wiem, że to błąd coś związany z pneumatyka, hamulcami przyczep, ale może ktoś spotkał się i wie coś więcej co jest przyczyną?
    • Przez Gpio4
      Witam posiadam New Holland TS 110 rok 2000, skrzynia 16x16, rewers przy kierownicy, pompa hydrauliczna z trzema filtrami.

      Po dłuższej pracy ciągnika szarpie przy ruszaniu, poza tym nie świecą kontrolki wskazujące bieg ale tylko w zakresie 5-8 i najczęściej biegiem włączonym jest 8. Objaw szarpnięcia nie występuje przy zmianie kierunku bez sprzęgła. Wszystko mija jak ciągnik ostygnie. Olej i filtry wymienione, kalibracja zrobiona (od 122 do 160).
      Proszę o podpowiedź co może być powodem takiej sytuacji i co z tym można zrobić.
    • Przez varadero112
      Witam, czy jest ktoś może zorientowany jak wygląda technicznie i cenowo zmiana osi sztywnej na amortyzowana w New Holland T6090. Mamy go na skrzyni Power Command z podłokietnikiem a kiedy była mowa o osi (co nie było tak powszechne jak teraz) naganiacz (dealer) powiedział że za dużo nie zmieni w komforcie operatora (teraz myślę że po prostu miał taki na sztywnej który musiał sprzedać i mu się udało). A teraz kiedy poszedł bardziej w transport to odczuwalne są braki miękkiej osi ;/ rozważam powazniejsza inwestycje i stąd ten post, może spotkał się ktoś kiedyś z takim czymś ?
    • Przez Dastan
      Jaki balast na przedni TUZ można zawiesić w tych NH?  Ciągniki nie mają ramy więc raczej nie ma co przesadzać?
    • Przez Pjotrr
      Witam, parę dni temu chciałem odpalić ciągnik ale był za słaby akumulator, naładowałem i podłączyłem drugi jednak nie zapalił, okazało się że rozrusznik był zepsuty. Wymieniłem rozrusznik ciągnik odpalił ale wyskoczył szereg błędów, po jednym błędzie ze skrzyni, silnika, tylnego podnośnika, układu chłodzenia i blokady tylnego mostu (skręt kół do automatycznego załączania). Moim zdaniem ciągnik utracił pamięć i trzeba to jakoś zaktualizować. Kalibrację skrzyni biegów zrobiłem i błąd związany ze skrzynią znikł. Ktoś może byłby w stanie coś podpowiedzieć, albo ewentualnie jak zrobić kalibrację tylnego mostu? Kalibrację tylnego podnośnika zrobię bo jest w instrukcji obsługi 
      Jeśli ktoś miał podobny problem lub może pomóc będę bardzo wdzięczny za pomoc 😀
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj