caseih4230

Problem z napędem - Case 4230

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
komand19    0

Dzięki bardzo za odpowiedź, spróbuję najpierw pomierzyć te ciśnienia. Po zakupie ciągnika zauważyłem że przycisk półbiegów został wypięty z dźwigni zmiany biegów i schowany pod plastikową obudowę obok siedzenia, podejrzewam że już wtedy musiały być jakieś problemy, lampki żółw zając również są zdemontowane.. w sumie nie potrzeba mi półbiegów, jakby dało się przerobić koszyk sprzęgłowy tak, aby była zwykła skrzynia to wogóle byłaby rewelacja.. Podejrzewam że aby dostać się do koszyka z tarczkami do jazdy do przodu trzeba będzie rozpołowić ciągnik i zrzucić całą przystawkę skrzyni.. Mam niedaleko siebie serwis case ale ceny mają kosmiczne za roboczogodziny.. 

 

Jakie powinno być ciśnienie na pompie hydraulicznej? ktoś wcześniej pisał że 170 bar, czy to możliwe??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
komand19    0

witam,

 

zmieniłem olej w którym były fragmenty tarczek.. niestety to nie pomogło,sprawdziłem ciśnienie hydrauliki i mam ok 50 bar stąd wymieniłem pompę. Niestety ciśnienie  nie wzrosło więc podejrzewam że gdzieś gu\bi ciśnienie..

Wziąłem się za wymianę tarczek, rozpołowiłem ciągnik, odkręciłęm wałek napędu skrzyni lecz nie da się go wyciągnąć bo dolne koło zębate napędu przeniesienia pomp hydrauliki przeszkadza.. czy da się wysunąć ten wałek bez demontażu skrzyni biegów od mostu?? Ktoś próbował już tego?  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    579

Nie próbowałem w ten sposób, ale po zdemontowaniu przystawki przedniego napędu jest dostęp do kosza napędu WOM ( trzeba wysunąć wałek przekaźnika do tyłu,jeżeli jest z obrotami 1000, to trzeba demontować zaczepy),sprzęgło WOM z wałkiem zabezpieczone jest kołkiem,po wymontowaniu kosza Wom trzeba odbezpieczyć i zdemontować koło napędu pompy (w otworze przystawki napędu) ,wtedy wałek wysunie sie do tyłu i będzie można zdemontować dolne koło w skrzyni.

Czy przy niskim ciśnieniu nie było efektu 'wycia" hydrauliki-wspomagania?.Sprawdź czystość smoka pompy zasilającej i mam nadzieje że wymieniłeś filtr  przy wymianie pompy.

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
komand19    0

udało mi się zdemontować tarczki,są kompletnie zużyte.. zrobiłem tak  jak opisałeś, zdjąłęm przystawkę przedniego napędu, zdemontowałem tylni WOM zaczynajac od zaczepów, wałek wysunąłem do tyłu, zdemontowałem koło i sprzęgło WOM, wtedy mogłem cofnąć dolny wałek sprzęgłowy i zdjąc koło zębate przeszkadzające w demontaży kosza z tarczkami.

tak jak pisałem tarczki są kompletnie zużyte (do blachy), zerwana była jedna śruba mocująca sprężyny kosza i tłok, pęknięta była jedna z 3 spręzyn w koszu także to wszystko było przyczyną zatrzymywania się ciągnika. Ciekawi mnie tylko czy przez to mógł gubić ciśnienie hydrauliki? po wymianie pompy ciśnienie wogóle nie wzrosło więc wychodzi na to że stara pompa była ok. 

 

Zgadza się, miałem problem "wycia" hydrauliki podczas jazdy, myślałem że to wina pompy ale po wymianie pompy na nową efekt wycia pozostał. Filtry wymieniłem na nowe, olej zalany był nowy, czyściłem też filtr przed pompą smarowania w moście. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    579

Czy były zużyte wszystkie tarczki ?.Przednie są od zółwia.Obowiązkowo pierścienie uszczelniajace na wałku nowe.Czy mierzyłeś ciśnienie(pólbiegów) w pokrywie dolnej.Miałem wyciek oleju z pólbiegów,spadek ciśnienia ,ale na żółwiu ciśnienie w układzie wracało do normy,Miałem też spadek ciśnienia w hydraulice do 50-100 bar ,ale przyczyną był przytkany filtr hydrauliki ,wyła wtedy pompa i wspomaganie.Proponuje obejrzec zawory w korpusie wielozaworów (od dołu) i pompy. Tylny na klucz 30 jest głowny 172 bar,ten na klucz ampulowy to regulator przepływu (sprężyna 60,23 mm).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
komand19    0

Wszystkie tarczki byly zuzyte niestety, zerwana jedna sruba mocujaca tlok i peknieta jedna ze sprezyn..a w jaki sposob wyregulowac cisnienie hydrauliki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    579

Potrzeba regulacji ciśnienia zachodzi tylko wtedy,gdy mamy pewność ,że nie ma nieszczelności i odchyłka cisnienia jest minimalna. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
komand19    0

Ciągnik wkońcu poskładany, póki co wszytko działa prawidłowo :)

 

Mam jeszcze pytanie, czy jeśli odłącze przewód od przystawki gdzie jest elektrozawór półbiegów to ciągnik będzie chodził cały czas na zającu czy na żółwiu? nie chce używać półbiegów bo jak ciśnienie hydrauliki będzie znów za małe to znowu tarczki będą do wymiany..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafix255    39

Witajcie koledzy mam od pół roku CASE 4220 z ładowaczem agram i od pewnego momentu chyba ze sprzęglem. Kiedy mam właczony bieg 1 2 3 4. to często ostatnio jest tak że nie moge wrzucić rewersu tzn tył R i przód polowe L. a jeśli mam np bieg właczony i R i chce np  z 2 R wrzucić na szosowe H to wrzuca płynnie i bez problemu wiec nie wiem co to moze byc za przyczyna?? podjrzewam docisk, od razu powiem ze stan olej jest prawie max, nie ma zadnych wycieków i nie pracuje u mnie przez sił np ladowanie obornika, ziemi?? prosze o pomoc moze ktos z was miał podobny problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafix255    39

Witajcie koledzy mam od pół roku CASE 4220 z ładowaczem agram i od pewnego momentu chyba ze sprzęglem. Kiedy mam właczony bieg 1 2 3 4. to często ostatnio jest tak że nie moge wrzucić rewersu tzn tył R i przód polowe L. a jeśli mam np bieg właczony i R i chce np  z 2 R wrzucić na szosowe H to wrzuca płynnie i bez problemu wiec nie wiem co to moze byc za przyczyna?? podjrzewam docisk, od razu powiem ze stan olej jest prawie max, nie ma zadnych wycieków i nie pracuje u mnie przez sił np ladowanie obornika, ziemi?? prosze o pomoc moze ktos z was miał podobny problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asdafi    0

Witam.
Czy aby zmienić uszczelnienie wału korbowego trzeba zdejmować dekiel rozrządu? Oraz czy aby zdjąć dekiel trzeba zdjąć miskę olejowa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    579

W sklepach serwisowych ponad 3 tys, kiedys pytałem w Asprim , Niedrzwica. A co się z nim stało ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Smoka    2

Tryby się wywarły.Ale mi chodzi tylko o jeden od wstecznego jaka cena może być ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Smoka    2

Nie chodzi mi wspomaganie gdy ruszam turem wtedy chodzi letko Ci to może być.proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem i próbuje się coś dowiedzieć ale idę metodą prób i błędów. Z półbiegami też mam jaja 

 

Edytowano przez wanczyk-1991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    579

A co z tymi półbiegami , tam jest załącz -wyłącz. Odnośnie wspomagania kierownicy , sprawdzaliście siłownik ,pod względem  przecieku między sekcjami ( czy  nie ma wycieku z siłownika -przy maksymalnie skręconych kołach z przyłącza po przeciwnej stronie ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Siłownik był regenerowany 2 lata temu bez poprawy ale warto było by sprawdzić czy nie wymienili tylko zew uszczelniaczy. Z półbiegów działa tylko żółw słychać jak w skrzyni wyje a na zającu tego nie było. Jak przełącza się na zająca to traktor stoi. Wysiadł nawet elektrozawór półbiegów i kupiłbym używany jak by ktoś miał 

Chętnie bym to komuś dał ten traktor do naprawienia gdzieś nie daleko bym dojechał lub z własnym dojazdem (mogę pomóc). Dobrze by było gdyby już ktoś taki traktor robił 

Edytowano przez wanczyk-1991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemek2175    0

Witam , skończyły mi się tarczki i mam małe pytanie trzeba ściągać kabinę i rozpołowić ciągnik ?  jak to najlepiej zrobić ? case nie ma pół biegów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ize1234    0

Czy ktoś podpowie mi od czego to jest elektromagnes bo szukam przyczyny czemu podnosnik podnosi ramiona nie do końca tylko na 2/3 dodam że z kierowaniem przyczepy niema problemów z turem również CASE 3230

IMG_20200914_163225.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    579

Jakoś inaczej wygląda niż standardowo , a jest to ( pewien nie jestem) elektrozawór blokady tylnego mostu. Steruje przepływem oleju do siłownika sprzężonego z dźwignią  , wszystko umieszczone po prawej   stronie korpusu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez Matusp85
      witam jak skalibrować licznik w case cx 80. nie mogę wejść w w to pole wyboru od1do6 tylko wyskakuje mi odrazu CAL i mogę wybrać od 1 do 4 i nic więcej. poza tym zniknęła mi prędkość
    • Przez zetores
      Witam.czy ktos wie jak podpiąc pod rozdzieczalac maszyne z ls?
      Rozdzieczalac na zdjeciu ten pomiędzy gniazdami posiada :po lewo 3 korki, po prawo jeden, i ten jeden korek co widac. 

    • Przez Matusp85
      witam. spalił mi się bezpiecznik oś zapalniczki i go wymieniłem. zegar powrócił na godz 12:00 i chciałem ustawic. niestety po przyciśnięciu srodkowefo przycisku i przekręceniu stacyjki w lewo zamiast wyboru kodów 1-6 mam napis CAL a niżej mogę wybrać 1-4. niestety zniknęła mi również prędkość. co robić
    • Przez ruciak24
      Cześć mam problem z ładowaniem i dwoma regulatorami napięcia już tłumaczę wraz z końcem szczotek w alternatorze oddaliśmy go do regernacji i części były wybrakowane że trzeba było regulator napięcia dodać po zamontowaniu nie mam ładowania w ciągniku po każdym odpaleniu i zgaszeniu muszę ciągnik ładować i pytanie jest takie jak zmostkowac ten regulator napięcia aby było dobrze opisy wtyków na regulatorze napięcia to Df d- i d+ które połączyć razem a które z czymś innym żeby było dobrze i pytanie jeszcze jedno czy jest osoba która robi instalacje elektryczne od zera do ciągników typowo u klienta? Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj