caseih4230

Problem z napędem - Case 4230

Polecane posty

komand19    0

Dzięki bardzo za odpowiedź, spróbuję najpierw pomierzyć te ciśnienia. Po zakupie ciągnika zauważyłem że przycisk półbiegów został wypięty z dźwigni zmiany biegów i schowany pod plastikową obudowę obok siedzenia, podejrzewam że już wtedy musiały być jakieś problemy, lampki żółw zając również są zdemontowane.. w sumie nie potrzeba mi półbiegów, jakby dało się przerobić koszyk sprzęgłowy tak, aby była zwykła skrzynia to wogóle byłaby rewelacja.. Podejrzewam że aby dostać się do koszyka z tarczkami do jazdy do przodu trzeba będzie rozpołowić ciągnik i zrzucić całą przystawkę skrzyni.. Mam niedaleko siebie serwis case ale ceny mają kosmiczne za roboczogodziny.. 

 

Jakie powinno być ciśnienie na pompie hydraulicznej? ktoś wcześniej pisał że 170 bar, czy to możliwe??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
komand19    0

witam,

 

zmieniłem olej w którym były fragmenty tarczek.. niestety to nie pomogło,sprawdziłem ciśnienie hydrauliki i mam ok 50 bar stąd wymieniłem pompę. Niestety ciśnienie  nie wzrosło więc podejrzewam że gdzieś gu\bi ciśnienie..

Wziąłem się za wymianę tarczek, rozpołowiłem ciągnik, odkręciłęm wałek napędu skrzyni lecz nie da się go wyciągnąć bo dolne koło zębate napędu przeniesienia pomp hydrauliki przeszkadza.. czy da się wysunąć ten wałek bez demontażu skrzyni biegów od mostu?? Ktoś próbował już tego?  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    585

Nie próbowałem w ten sposób, ale po zdemontowaniu przystawki przedniego napędu jest dostęp do kosza napędu WOM ( trzeba wysunąć wałek przekaźnika do tyłu,jeżeli jest z obrotami 1000, to trzeba demontować zaczepy),sprzęgło WOM z wałkiem zabezpieczone jest kołkiem,po wymontowaniu kosza Wom trzeba odbezpieczyć i zdemontować koło napędu pompy (w otworze przystawki napędu) ,wtedy wałek wysunie sie do tyłu i będzie można zdemontować dolne koło w skrzyni.

Czy przy niskim ciśnieniu nie było efektu 'wycia" hydrauliki-wspomagania?.Sprawdź czystość smoka pompy zasilającej i mam nadzieje że wymieniłeś filtr  przy wymianie pompy.

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
komand19    0

udało mi się zdemontować tarczki,są kompletnie zużyte.. zrobiłem tak  jak opisałeś, zdjąłęm przystawkę przedniego napędu, zdemontowałem tylni WOM zaczynajac od zaczepów, wałek wysunąłem do tyłu, zdemontowałem koło i sprzęgło WOM, wtedy mogłem cofnąć dolny wałek sprzęgłowy i zdjąc koło zębate przeszkadzające w demontaży kosza z tarczkami.

tak jak pisałem tarczki są kompletnie zużyte (do blachy), zerwana była jedna śruba mocująca sprężyny kosza i tłok, pęknięta była jedna z 3 spręzyn w koszu także to wszystko było przyczyną zatrzymywania się ciągnika. Ciekawi mnie tylko czy przez to mógł gubić ciśnienie hydrauliki? po wymianie pompy ciśnienie wogóle nie wzrosło więc wychodzi na to że stara pompa była ok. 

 

Zgadza się, miałem problem "wycia" hydrauliki podczas jazdy, myślałem że to wina pompy ale po wymianie pompy na nową efekt wycia pozostał. Filtry wymieniłem na nowe, olej zalany był nowy, czyściłem też filtr przed pompą smarowania w moście. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    585

Czy były zużyte wszystkie tarczki ?.Przednie są od zółwia.Obowiązkowo pierścienie uszczelniajace na wałku nowe.Czy mierzyłeś ciśnienie(pólbiegów) w pokrywie dolnej.Miałem wyciek oleju z pólbiegów,spadek ciśnienia ,ale na żółwiu ciśnienie w układzie wracało do normy,Miałem też spadek ciśnienia w hydraulice do 50-100 bar ,ale przyczyną był przytkany filtr hydrauliki ,wyła wtedy pompa i wspomaganie.Proponuje obejrzec zawory w korpusie wielozaworów (od dołu) i pompy. Tylny na klucz 30 jest głowny 172 bar,ten na klucz ampulowy to regulator przepływu (sprężyna 60,23 mm).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
komand19    0

Wszystkie tarczki byly zuzyte niestety, zerwana jedna sruba mocujaca tlok i peknieta jedna ze sprezyn..a w jaki sposob wyregulowac cisnienie hydrauliki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    585

Potrzeba regulacji ciśnienia zachodzi tylko wtedy,gdy mamy pewność ,że nie ma nieszczelności i odchyłka cisnienia jest minimalna. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
komand19    0

Ciągnik wkońcu poskładany, póki co wszytko działa prawidłowo :)

 

Mam jeszcze pytanie, czy jeśli odłącze przewód od przystawki gdzie jest elektrozawór półbiegów to ciągnik będzie chodził cały czas na zającu czy na żółwiu? nie chce używać półbiegów bo jak ciśnienie hydrauliki będzie znów za małe to znowu tarczki będą do wymiany..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafix255    39

Witajcie koledzy mam od pół roku CASE 4220 z ładowaczem agram i od pewnego momentu chyba ze sprzęglem. Kiedy mam właczony bieg 1 2 3 4. to często ostatnio jest tak że nie moge wrzucić rewersu tzn tył R i przód polowe L. a jeśli mam np bieg właczony i R i chce np  z 2 R wrzucić na szosowe H to wrzuca płynnie i bez problemu wiec nie wiem co to moze byc za przyczyna?? podjrzewam docisk, od razu powiem ze stan olej jest prawie max, nie ma zadnych wycieków i nie pracuje u mnie przez sił np ladowanie obornika, ziemi?? prosze o pomoc moze ktos z was miał podobny problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafix255    39

Witajcie koledzy mam od pół roku CASE 4220 z ładowaczem agram i od pewnego momentu chyba ze sprzęglem. Kiedy mam właczony bieg 1 2 3 4. to często ostatnio jest tak że nie moge wrzucić rewersu tzn tył R i przód polowe L. a jeśli mam np bieg właczony i R i chce np  z 2 R wrzucić na szosowe H to wrzuca płynnie i bez problemu wiec nie wiem co to moze byc za przyczyna?? podjrzewam docisk, od razu powiem ze stan olej jest prawie max, nie ma zadnych wycieków i nie pracuje u mnie przez sił np ladowanie obornika, ziemi?? prosze o pomoc moze ktos z was miał podobny problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asdafi    0

Witam.
Czy aby zmienić uszczelnienie wału korbowego trzeba zdejmować dekiel rozrządu? Oraz czy aby zdjąć dekiel trzeba zdjąć miskę olejowa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    585

W sklepach serwisowych ponad 3 tys, kiedys pytałem w Asprim , Niedrzwica. A co się z nim stało ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Smoka    2

Tryby się wywarły.Ale mi chodzi tylko o jeden od wstecznego jaka cena może być ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Smoka    2

Nie chodzi mi wspomaganie gdy ruszam turem wtedy chodzi letko Ci to może być.proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem i próbuje się coś dowiedzieć ale idę metodą prób i błędów. Z półbiegami też mam jaja 

 

Edytowano przez wanczyk-1991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    585

A co z tymi półbiegami , tam jest załącz -wyłącz. Odnośnie wspomagania kierownicy , sprawdzaliście siłownik ,pod względem  przecieku między sekcjami ( czy  nie ma wycieku z siłownika -przy maksymalnie skręconych kołach z przyłącza po przeciwnej stronie ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Siłownik był regenerowany 2 lata temu bez poprawy ale warto było by sprawdzić czy nie wymienili tylko zew uszczelniaczy. Z półbiegów działa tylko żółw słychać jak w skrzyni wyje a na zającu tego nie było. Jak przełącza się na zająca to traktor stoi. Wysiadł nawet elektrozawór półbiegów i kupiłbym używany jak by ktoś miał 

Chętnie bym to komuś dał ten traktor do naprawienia gdzieś nie daleko bym dojechał lub z własnym dojazdem (mogę pomóc). Dobrze by było gdyby już ktoś taki traktor robił 

Edytowano przez wanczyk-1991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemek2175    0

Witam , skończyły mi się tarczki i mam małe pytanie trzeba ściągać kabinę i rozpołowić ciągnik ?  jak to najlepiej zrobić ? case nie ma pół biegów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ize1234    0

Czy ktoś podpowie mi od czego to jest elektromagnes bo szukam przyczyny czemu podnosnik podnosi ramiona nie do końca tylko na 2/3 dodam że z kierowaniem przyczepy niema problemów z turem również CASE 3230

IMG_20200914_163225.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    585

Jakoś inaczej wygląda niż standardowo , a jest to ( pewien nie jestem) elektrozawór blokady tylnego mostu. Steruje przepływem oleju do siłownika sprzężonego z dźwignią  , wszystko umieszczone po prawej   stronie korpusu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez messot
      Witam
      Pacjent bliźniaczo podobny do case mx 
      Przy zmianie z 3 na 4 połbiegu delikatnie przydusza silnik i tak samo z 2 na 1
      z 1na 2 ok 
      Z 2 na 3 ok
      Z 3 na 2 ok
      Ciśnienia posprawdzane po 19 na każdym połbiegu
      Cewki podmienione z innego ciągnika 
      Obserwacje przy zmianie z 2 na 1 na drugim koszu ciśnienie spada do ok 15b na ułamek sekundy i dopiero spada liniowo
      Na pierwszym koszu narasta liniowo 
    • Przez agromichu
      Case 4220 podnośnik nie opada pod obciążeniem. Dodatkowo dźwignia od wysokości opadania podnośnika (ta do pługa) tylko podnośniła i opuszczała. Ostatnio tata jej używał i zaczął cały ciągnik drżeć i koniec końców coś się zrobiło tak, że teraz nawet podnośnik nie chce opaść pod obciążeniem. Nie wiem czy to ma znaczenie ale przy uchwycie cięgna centralnego od podnośnika wychodzi jakiś bolec i jest na wierzchu. Gdzie szukać przyczyny? Co to może być? Proszę o pomoc.
    • Przez ProstyRolnikZPodlasia
      witam objaśni mi ktoś od czego są wszystkie pokrętła ehr w case mx 135? z góry dziękuję
    • Przez agromichu
      Gdzie znajduje się pompa hydrauliczna w case 4220? Czy rozdzielacz może przepuszczać olej przez gniazdo? Mam problem z rosiewaczem amazone z hydraulicznymi zasuwami, które się same otwierają na rozgrzanym oleju i czasem jest problem z dźwigniami rozdzialacza ponieważ na rozgrzanym oleju jest problem z otwieraniem i zamykaniem zasów. Tak jakby fiksował rozdzielacz. Proszę o pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj