Zaloguj się, aby obserwować  
freeman007

Ciagnik lesny

Polecane posty

freeman007    0

Planuje w przyszlym roku zakup ciagnika MTZ do prac lesnych, jednak trudno mi sie zdecydowac na jakis konkretny model.

W gre wchodza 2 warianty.

1. Ciagnik(bez ladowacza) z przyczepa i ladowaczem.

2. Ciagnik z ładowaczem.

 

Ciagnik z ladowaczem:

a) typu TUR

b ) z ramieniem zamocowanym z tylu(jak w koparkach)

 

Wydaje mi sie ze powinien posiadac most krzyzakowy(czy Carraro czyms sie rozni?), monoblok, 2 silowniki, zwykla skrzynia(tansza),

Maska metalowa(tansza, solidniejsza).

Dobrze bylo by zeby sie zmiescil w 100tys. zl.

 

Nie musi byc w zabudowie lesnej(kwestia ceny).

Nadmieniam ze wogole nie znam sie na ciagnikach(tyle ile wyczytalem) i nie mam pojecia co to WOM i TUZ i do czego sluzy.

 

Moze macie dla mnie jakies wskazowki??

Z gory dziekuje za odpowiedzi

 

ps.

Dajacych dobre rady typu: poczytaj, slyszalem albo inne niepodparte zadnymi argumentami prosze sobie darowac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamlupus    2

Coś takiego, jak ta oferta:

 

http://allegro.pl/belarus-mtz-952-3-z-zabudowa-lesna-i1346431171.html

 

Co do przedniego mostu: jeśli w turze to zapewne na moście krzyżakowym, powinien być mocniejszy, ale i ciągnik na takim moście jest chyba niższy (?)

Maska metalowa z pewnością mocniejsza.

 

Jeśli modele o mocy 80-95km, z turem to pewnie ok. 100tys. w tej kwestii to najlepiej popytac u sprzedawców.

 

WOM- przekaznik mocy (wałek), TUZ- to te ramiona podnosnika (trzypunktowy uklad zawieszenia)

 

U mnie w Belarusie 820 jest jeden siłownik c110, ma bodajże udźwig 3,5 tony.

 

 

Pod względem ceny najodpowiedniejszy byłby Belarus 820 na stożkach. Ten model na moście krzyżakowym będzie droższy o ok 8-10tys. od tego na stożkach ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebau1212    21

Za tą cenę to spokojnie z zabudową byś miał 952 jeżeli chodzi o tuta to do lasu nie bardzo jeszcze zależy od tego jakie drzewo chcesz wywozi z tego lasu czy dłużyce czy metry czy jeszcze coś innego jeżeli metry to ja bym wziął ten wóz do wywożenia most to jaki chcesz wiem tylko że ten starszy most jest lepszy jeżeli chodzi o pracę w lesie i wysoki i wytrzymalszy jeżeli się jeździ cały czas w błocie jeszcze by było dobrze jak by miał wyciągarkę w razie czego to lepiej. Pozdrawiam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cichy84    28

kup MTZa z przyczepą i HTS ja takim zestawem po lesie ganiałem tylko że 1014 tur spowoduje mniejszą zwrotność no i metry cięzko ładować turem na przyczepę bo te odpinanie i zaczepianie a jak cos to odpinasz przyczepe wyciągarkę na ramiona i poszedł ciągnik po dłóżyce

a co do mostu bierz na krzyżaku droższy to droższy ale las to ekstremalne warunki

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kemotke    1

Po lesie lepiej jeździ sie bez TUR-a przeszkadza. a osprzęt z tyłu u mnie się nie sprawdzał. Najlepiej MTZ + przyczepę zrywkową. Zależy jeszcze do jakich celów sie go będzie używało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj