Skocz do zawartości
bamse

John Deere 8x30

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
john
bamse    2

Nie znalazłem tematu który by był tylko o serii 8x30 więc, założyłem nowy.

Jak przegapiłem gdzieś i sieje zamęt to z góry przepraszam

 

Co tu będzie, wszystko co chcieli byście wiedzieć a normalnie bali byście się zapytać o ww. serii.

 

Sam od ponad roku jestem szczęśliwym posiadaczem JD 8230 ze skrzynią PowerShift i małym dodatkiem w postaci AutoTrack'a.

Maszyna nie jest eksploatowana bardzo intensywnie (ok. 500 godzin w roku).

Z pozostałego wyposażenia dodatkowego, tego ważniejszego, to:

  • wydajniejsz pompa oleju
  • TUZ przedni z akumulatorami (5 ton)
  • AutoTrack (system jazdy równoległej)
  • ActivSeat (lepsze, fajnie amortyzowane siedzenie)
  • Czwarte wyjście hydrauliki
  • opony z tyłu 710, 42"

 

Ciągnik pracował z ciężką broną talerzową 6m, pługiem 7 skibowym oraz siewnikiem Vaderstad Rapid 300S XL + FrontTiller'em.

 

Tyle na początek, to mój pierwszy temat i ogólnie początek przygody na forum więc proszę o wyrozumiałość.

Wpisujcie wszystkie uwagi, spostrzeżenia, ciekawe propozycje no i dobre rady.

 

C.D.N.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bamse    2

Jak sprawdzić olej w skrzyni biegów PowerShift???

 

Niezwykle ciekawe pytanie, przestudiowałem instrukcję polską, niemiecką i angielską i każda mówi coś innego.

Rozbieżności są, na dodatek serwisanci zapytani na stanowisku JD w trakcie AgroShow w Bednarach zgłupieli i nie potrafili odpowiedzieć.

NA konie wymyślili super niezawodną metodę, tzn. wylać olej i wlać tyle co w instrukcji napisane :D

 

Różnice są w takich kwestiach jak:

  • czy silnik ma pracować przed pomiarem czy nie,
  • jak długo ma pracować silnik przed pomiarem,
  • czy w trakcie pomiaru silnik ma pracować,
  • jaka ma być temperatura oleju w trakcie pomiaru,

Ogólnie masakra :)

 

Serwis niemiecki z kolei powiedział tak:

  • wszystko opuszczone , schowane, wsunięte,
  • stawiamy na prostym wieczorem,
  • rano patrzymy na rurkę z podziałką

 

Proste, logiczne, mało skomplikowane.

Robię tak i jak na razie inaczej nie przewiduje bo każda inna metoda rodem z instrukcji prowadzi do tego że mam za mało oleju w skrzyni.

 

Serwis niemiecki powiedział, że nie mają pojęcia dlaczego tak w instrukcji jest napisane, bo kiedyś było tak jak oni mówią a od tego czasu zasadnicza budowa skrzyni biegów się nie zmieniła.

 

Mieliście podobne przygody, piszcie bo ja te pomiary odchorowałem.

 

Tutaj fajny link, jak "powinno" się sprawdzać poziom oleju wg. instrukcji "made in usa"

http://manuals.deere.com/omview/OMAR259991_19/OURX935_0000434_19_08JAN08_1.htm

Edytowano przez bamse

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Duzy1    8

Serwis niemiecki ma całkowitą racje co do sprawdzania poziomu oleju. Na uruchomionym silniku sprawdza się tylko w skrzyniach automatycznych w samochodach w temperaturze około 40 stopni. A w PowerShift na zimnym olelu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

brzozak2    236

tymbardziej, ze tutaj obieg oleju nie jest tylko dla skrzyni, ale obejmuje takze hydraulike zewnetrzna, hamulce, przekladnie glowna.

 

nie ma tez wiekszego znaczenia dla ogolnej ilosci oleju w jakiej pozycji beda ciegna. po 5 min od zgaszenia ciagnika mozesz kontrolowac poziom oleju.

 

moglbys zapodac foto albo link do maszyny, ktora zaczepiasz na przedni tuz?

 

napisz z czym jeszcze deer pracuje, na jakiej powierzchni i jakie uprawy.


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    57

Jak sprawdzić olej w skrzyni biegów PowerShift???

 

Serwis niemiecki z kolei powiedział tak:

  • wszystko opuszczone , schowane, wsunięte,
  • stawiamy na prostym wieczorem,
  • rano patrzymy na rurkę z podziałka

 

No i takiej zasady się trzymam, rano sprawdzam i uzupełniam jeśli trzeba do MAX.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wjanusz23    6

Panowie w ciągnikach serii 8030 bez względu czy to jest skrzynia PowerShift czy AutoPower nie ma żadnej miarki jaka by mogła wskazywać prawidłowy stan oleju w skrzyni, nie ma takiej potrzeby, aby takowa miarka była, jedyną miara według której należy się stosować jest miarka z tyłu przezroczysta rurka z zaznaczonymi stanami oleju, czyli dolny minimalny stan i górny max. Jednak najważniejszym czynnikiem jaki należy brać pod uwagę to czujnik poziomu oleju w zbiorniku czystego oleju, to że na miarce czasami nie widać oleju nie może być jedynym znacznikiem do jego uzupełnienia, ponieważ w tych ciągnikach cały układ jest podzielony na kilka sekcji, w których znajduje się olej nie tylko skrzynia i most ale i układ ILS ,tak więdz główną miarą jest stan w zbiorniku czystego oleju z którego jest zasilany cały układ hydrauliki ciągnika , zarówno skrzynia jak i hydraulika robocza korzysta z tego zbiornika i to właśnie stan tego zbiornika jest prawidłową miarą ilości oleju w układzie. Tak więc jeśli na miarce czasami nie widać oleju to nie należy natychmiast uzupełniać stanu ,ponieważ jeżeli stan był by faktycznie za niski to pierwsze co zaświeci się kontrolka stanu oleju w zbiorniku czystego oleju. Stan na miarce sprawdzać jedynie pro forma, a i tak nigdy nie będziecie mieli pełnego obrazu stanu oleju. Czasami w ogóle go nie widać, a innym razem jest ponad miarę tak więc trudno jest jednoznacznie powiedzieć że, jest go za mało albo że jest ponad stan.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

tak jest we wszystkich ciagnikach (oprocz tej mniejszosci co ma osobny obieg hydrauliki dla skrzyni), a patrzenie na czujnik to ostatecznosc!!! tzn, jak sie zapali to masz zgasic ciagnik i skontrolowac stan oleju, wlasnie poprzez przezroczysta miarke.

 

jak poczekasz pare minut to zawsze miarka pokazuje prawidlowy stan oleju, pod warunkiem oczywiscie, ze nie mamy podlaczonego jakiegos urzadzenie, ktore moglo przy chociazby wysunietych silownikach pobrac dana ilosc oleju.


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wjanusz23    6

Dokładnie tak jest wiadomo że czujnik jest tym ostatecznym znacznikiem i jak się zaświeci kontrolka to należy się zatrzymać i wyłączyć ciagnik , ale miarka czasami nie zawsze jest miarodajna i też potrafi wprowadzać w błąd .A tak dokładnie to do każdego ciągnika w zależności od jego wyposażenia jest podana prawidłowa ilość oleju jaki należy zalać do układu, i jeszcze jedno olej ze zbiornika czystego oleju nigdy nie zleci ponieważ posiada przegrody, które to uniemożliwiają tak więdz ponowne zalanie jest pomniejszone o właśnie ilość znajdującą się w tym zbiorniku .zalać do górnego stanu uruchomić ciągnik tak abu olej został przepompowany do wszystkich odbiorników zadziałac wszystkimi możliwymi odbiornikami ,czyli przedni TUZ tylny podnośnik ,a następnie ustawić je w dolnym położeniu tak aby olej został usunięty z siłowników ,następnie odczekać chwilę i sprawdzić stan na miarce powinien być powyżej minimalnego ,to jest w miare jedyny sposób na poprawne sprawdzenie stanu oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

ok teraz wszystko sie zgadza :)


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bamse    2

tymbardziej, ze tutaj obieg oleju nie jest tylko dla skrzyni, ale obejmuje takze hydraulike zewnetrzna, hamulce, przekladnie glowna.

 

nie ma tez wiekszego znaczenia dla ogolnej ilosci oleju w jakiej pozycji beda ciegna. po 5 min od zgaszenia ciagnika mozesz kontrolowac poziom oleju.

 

moglbys zapodac foto albo link do maszyny, ktora zaczepiasz na przedni tuz?

 

napisz z czym jeszcze deer pracuje, na jakiej powierzchni i jakie uprawy.

 

 

Foty teraz nie znajdę to daje link: http://www.vaderstad.com/admin/media/img_preview.aspx?imgId=9090

 

No i do tej pory ciągnik pracował z :

  • Agregat uprawowo-siewny VADERSTAD Rapid 300S XL + FrontTiller Agrilla (3m)
  • Ciężką bronę talerzową KUHN DISCOVER XL 52 + T-Ring (do 6m)
  • Pług obracany KUHN Vari-Manager NSH - 7 korpusów (do 3,5m)

 

Maszyna pracuje na ok.460ha, w tym 130ha w usługach (15 kawałków z czego 85ha w 5 kawałkach a reszto to już poezja :D ).

Tylko pszenica ozima i rzepak ozimy w proporcjach 2:1, choć bywało 1:1.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Duzy1    8

Możesz podać jakie jest spalanie w tych maszynach i jakie wydajności osiągasz i na jakich glebach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bamse    2

Czy wiecie, że..... silniki w ciągnikach serii 8x30 mają dodatkowy obieg spalin wewnątrz silnika.

Chodzi oczywiście o blok, a zastosowanie jak zwykle banalnie proste i logiczne.

 

Gdy odpalamy silnik w temperaturze, która przez komputer ciągnika uznawana jest za niewystarczającą do wydajnej pracy silnika.

 

Specjalny zawór przekierowuje strumień spalin z powrotem do specjalnych kanałów w bloku.

 

Nie znam konkretnych ani choćby orientacyjnych wartości kiedy następuje włączenie i wyłączenie obiegu ale system dość ciekawy.

Jak temperatura silnika jest optymalna zawór się przestawia i wszystko wraca do normy.

 

Chyba nic nie pokręciłem, ciężko czasami zrozumieć niemców :rolleyes: .

 

Link do strony katalogu z tym dziwnym zaworem, nr 9: http://jdpc.deere.com/pimages/RE52/RE522301PCDJ02_UN17JUL08.gif

Edytowano przez bamse

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bamse    2

Możesz podać jakie jest spalanie w tych maszynach i jakie wydajności osiągasz i na jakich glebach

Gleby mamy wg. oznaczeń lekkie, czyli powyżej 20% części spławailnych, jednak w wysokiej kulturze i urodzajne, co sprzyja fajnym plonom. Średnio 7-8 t pszenicy z ha da się osiągnąć agrotechniką.

No i jak to po lodowcu, mozaika, mozaika i jeszcze raz mozaika.

 

Odpowiedź będzie taka ogólna jak pytanie: spalanie jest normalne.

Co znaczy normalne? Tylko tyle, że trudno powiedzieć ale ani nie zachwyca ani nie zniechęca.

 

Szczerze, to nie pamiętam dokładnych wartości, to spróbuje chociaż w przybliżeniu.

 

Co do wydajności to już mogę być bardzo konkretny i wygląda to tak:

  • praca z pługiem obracanym, 7 skib, szerokość przejazdu ok. 3m, prędkość ok.10 km/h, czyli mamy do 3 ha na godzinę w zależności od pola. Głębokość ok. 25-30cm. Spalanie od 15 do 20, albo i więcej l/ha.
    Zależy od wilgotności gleby, ukształtowania terenu i masy innych czynników (jak np. styl pracy operatora).
  • praca z ciężką broną talerzową, szerokość ok.6m, gł.ok 12cm, prędkość, ok.9km/h, to daje jakieś 5-5,5 ha/h. Spalanie na ha różnie, bo tu bardziej niż przy orce nierówności terenu czuć, jednak ok.8 l/ha to weźmie. Należy wspomnieć, że sama brona z wałem t-ring waży ok.10 ton.
  • praca z siewnikiem Vaderstad Rapid 300s XL, to już inna bajka, bo zależy po czym (orka, brona talerzowa, ścierń), jak wilgotno, jaka gleba, co siejemy (rzepak czy pszenica), czy mamy głęboko zanurzone talerze uprawiające, czy mamy podczepione coś na przednim TUZ'ie.
    Jak jest fajnie (rzepak, po bronie talerzowej->bywało, równo, dobra wilgotność, bez przedniego narzędzia) to śmigamy ok.18-20 km/h i zasiejemy ok.4-4,5 ha/h. Spalanie ok.12 l/h z tendencją w dół.
    Jak jest mniej fajnie (pszenica po głębokiej orce) za mokro, przedni TUZ z narzędziem i nieciekawy teren to 12 l/ha z tendencją w górę. Wtedy to 12-15 km/h, czyli 3-3,5ha/h.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

nie no 12 l/h przy siewie nawet jak piszesz w optymalnych warunkach to troche za malo jak na taki ciagnik i jeszcze predkosc 20 km/h ;)

 

znow kolejne ekstremum orka 60 l/h i wiecej to tez troche duzo jak na taki ciagnik, cos tu nas bujasz, tymbardziej, ze w ogromnej talerzowce tylko 40, w ktorej moim zdaniem obciazenie silnika moze byc nawet wieksze niz przy plugu poniewaz pracuje sie z wieksza predkoscia.


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bamse    2

55 ha posiane w 14 godzin, bez tankowania w między czasie, na dodatek w dwóch kawałkach. Po pracy powrót do domu na oparach. Przed każdą wartością jest też "ok".

 

Co do orki, to jaka jest norma spalania na 1 ha?

Jako takiej nie ma, można śmiało napisać, że jest to nie mniej niż 13 l/ha jeżeli założymy idealne warunki oraz dobrze zgrany ze sobą sprzęt... a na koniec płytka orka.

 

Kolej na bronę talerzową, spalanie może być nawet dwa razy większe wystarczy jechać ok.13 km/h i wpuścić talerze na 20-25 cm.

Głębokość 12 cm nie jest wzięta z kosmosu, jest to najmniejsza głębokość pracy, przy takiej maszynie, oraz stylu pracy która pozwala zerwać ścierń na całej powierzchni pola.

 

Kolejna ważny detal, to przygotowanie sprzętu oraz jego jakość i możliwości, oraz operator.

 

Warto zauważyć, że mało kto zwraca uwagę na szczytu momentu obrotowego.

Dla ciągników serii 8x30 występuje w okolicy 1700 n/min, nawet poniżej tej wartości. Co w praktyce daje nam najbardziej optymalne wykorzystanie mocy ciągnika przy optymalnym spalaniu. Szkopuł w tym, że przy takich obrotach pod obciążeniem ciągnik wydaje takie dźwięki jakby się dusił co nie jest prawdą(taka specyfika tego typu jednostek), na co większość ludzi reaguje dodaniem gazu.

 

Ciśnienie w oponach, kolejna pole do oszczędzania.

Przy ciśnieniu 1,5-1,6 ciągnik pali normalnie, jak zmniejszymy ciśnieni do najlepiej 0,8 (ale to opony muszą być dedykowane do tego typu akcji) lub tak ja u mnie do 1,0 to spalanie spada średnio o 15%.

Do brony talerzowej i siewnika to super sprawa, mniejsze zużycie paliwa, mniejsze ugniatanie gleby, mniejszy poślizg.

Z orką już tak nie da, trzeba napompować opony żeby nie było problemu w bruździe. No to zawsze się trochę poślizgamy i więcej pali.

 

Ustawienie sprzętu to sprawa podstawowa, to nie trzeba nikomu chyba przypominać.

Czyli wiadomo żeby przód pracował tak głęboko jak tył, lewa strona jak prawa. Czy konieczna jest praca wszystkich sekcji?

 

No i na koniec efektywna praca.

Dzięki wykorzystaniu GPS'a na samym starcie mamy minimum 10% oszczędności, oczywiście jak przyłożymy się do precyzyjnego ustawienia nawigacji.

Automatyczna skrzynia też pomaga, podobnie jak przemyślany plan pracy.

 

No i na koniec, poślizg. Jeśli go ograniczymy to zaoszczędzimy.

Edytowano przez bamse

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bamse    2

A na koniec warto dodać, że dwa razy nie da się pracować w takich samych warunkach ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Axial    7

Czy wiecie, że..... silniki w ciągnikach serii 8x30 mają dodatkowy obieg spalin wewnątrz silnika.

Chodzi oczywiście o blok, a zastosowanie jak zwykle banalnie proste i logiczne.

 

Gdy odpalamy silnik w temperaturze, która przez komputer ciągnika uznawana jest za niewystarczającą do wydajnej pracy silnika.

 

Specjalny zawór przekierowuje strumień spalin z powrotem do specjalnych kanałów w bloku.

 

Nie znam konkretnych ani choćby orientacyjnych wartości kiedy następuje włączenie i wyłączenie obiegu ale system dość ciekawy.

Jak temperatura silnika jest optymalna zawór się przestawia i wszystko wraca do normy.

 

Chyba nic nie pokręciłem, ciężko czasami zrozumieć niemców :rolleyes: .

 

Link do strony katalogu z tym dziwnym zaworem, nr 9: http://jdpc.deere.com/pimages/RE52/RE522301PCDJ02_UN17JUL08.gif

 

Kolego, nie wiem co tam jest w tych silnikach - co je grzeje a co chłodzi ;) ale akurat ten rysunek przedstawia instalację systemu EGR czyli recyrkulacji spalin. I akurat tutaj nie chodzi o podgrzewanie silnika ale o schładzanie części spalin... Pozdrawiam


Wiśta, Wio! Łatwo powiedzieć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
praca z pługiem obracanym, 7 skib, szerokość przejazdu ok. 3m, prędkość ok.10 km/h, czyli mamy do 3 ha na godzinę w zależności od pola. Głębokość ok. 25-30cm. Spalanie od 15 do 20, albo i więcej l/ha.

jak masz 3m i prędkość ok 10km/h to robisz 2,6-2,7ha/h no chyba że pole ma ponad 4km długości a te ok to 12 na godz. Co do spalania to jakoś mocno dużo chyba, że masz taką ciężką glebę. Znajomemu 8110 z GB RW7 5+1 przy wydajności 2,5-2,6ha spala około 40 l/h

praca z ciężką broną talerzową, szerokość ok.6m, gł.ok 12cm, prędkość, ok.9km/h, to daje jakieś 5-5,5 ha/h. Spalanie na ha różnie, bo tu bardziej niż przy orce nierówności terenu czuć, jednak ok.8 l/ha to weźmie. Należy wspomnieć, że sama brona z wałem t-ring waży ok.10 ton.

Tytaj też przesadziłeś, albo obszar mniejszy albo prędkość średnia ze 2km/h większa ;)

Kolej na bronę talerzową, spalanie może być nawet dwa razy większe wystarczy jechać ok.13 km/h i wpuścić talerze na 20-25 cm.

Głębokość 12 cm nie jest wzięta z kosmosu, jest to najmniejsza głębokość pracy, przy takiej maszynie, oraz stylu pracy która pozwala zerwać ścierń na całej powierzchni pola.

Po pierwsze gdzie ty w niej znalazłeś 10t? Mamy takową w grupie i waży ok 8t Po drugie głębokość max to 22cm ale to bez resztek pożniwnych, głębiej już są piasty. Po trzecie u siebie robiłem ją na ok 5-7cm bez problemu ;)

 

Edit:

I akurat tutaj nie chodzi o podgrzewanie silnika ale o schładzanie części spalin...

Od chłodzenia spalin to jest chłodnica a nie EGR ;)

EGR ma za zadanie skierować część spalin do komory spalania aby potrzeba było mniej ciepła do ogrzania ładunku który ma zostać spalony a ograniczenie tlenków wychodzi dodatkowo, choć teraz to główna zaleta systemu <_<

Jak by co to wzór pV=mRT wszystko wyjaśnia

Edytowano przez Profil usunięty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

@bamse reasumujac wszystkie twoje wyliczenia, ciagnik taki jak twoj nie zuzywa wiecej jak 55 l/h, a ty piszesz 60 i wiecej.

 

druga sprawa nie ma szans zeby taki ciagnik zuzyl 12 l/h przy siewie, co napisales w swoim pierwszym poscie odnosnie zuzycia paliwa. pomieszales jednostki h z ha i stad te cyrki.


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bamse    2

 

druga sprawa nie ma szans zeby taki ciagnik zuzyl 12 l/h przy siewie, co napisales w swoim pierwszym poscie odnosnie zuzycia paliwa. pomieszales jednostki h z ha i stad te cyrki.

 

Racja, moja wina , moja wina, walnąłem babola, oczywiście nie na "h" tylko na "ha"

Zwracam honor :rolleyes:

 

Co do tego EGR, to zrozumiałem niemca fatalnie :( ale suma-sumarum jest cieplej w silniku, to sens przyswoiłem :D .

 

Nie ma tego złego..... :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Axial    7

 

Od chłodzenia spalin to jest chłodnica a nie EGR ;)

EGR ma za zadanie skierować część spalin do komory spalania aby potrzeba było mniej ciepła do ogrzania ładunku który ma zostać spalony a ograniczenie tlenków wychodzi dodatkowo, choć teraz to główna zaleta systemu <_<

Jak by co to wzór pV=mRT wszystko wyjaśnia

 

 

Rzeczywiście, ten wzór wszystko wyjaśnił - jutro wywalę chłodnicę z układu EGR bo jest tam niepotrzebna i Tobie polecam zrobić to samo.

PS. EGR to nie tylko zawór...


Wiśta, Wio! Łatwo powiedzieć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bamse    2

 

Po pierwsze gdzie ty w niej znalazłeś 10t? Mamy takową w grupie i waży ok 8t Po drugie głębokość max to 22cm ale to bez resztek pożniwnych, głębiej już są piasty. Po trzecie u siebie robiłem ją na ok 5-7cm bez problemu ;)

 

 

Tabliczka znamionowa z brony talerzowej Kuhn Discover 52 XL, @JanekJelonek zwróć uwagę na masę.

Do tego dochodzi waga wału T-ring, koło tony, tak przynajmniej serwis mówił.

 

 

090420091814jakzmniejsz.jpg

 

Panie i Panowie, jako założyciel tematu czuje się zobowiązany do podziękowania za aktywne uczestniczenie w dyskusji :)

Jestem wdzięczy za żywiołową dyskusje, słowa uznania (mało ich :( ) jak i konstruktywną krytykę oraz merytoryczne spory ;)

 

Jak to w życiu bywa, ciężko wypracować jakiś konsensus w materii z reguły bardzo dyskusyjnej.

 

Możemy się tak przerzucać postami przez następny rok ale mi bardziej zależy na ciągłym wprowadzaniu nowych wątków do tematu.

 

To co pisałem na temat spalania było moim doświadczeniem, w konkretnych warunkach i konkretnym czasie, więc trudno mi się odnosić do doświadczeń innych użytkowników, takiego samego lub podobnego sprzętu.

 

No i najważniejsze, napisałem na samym początku , że maszyna spala ON normalnie tzn. nie za dużo i nie za mało do prac które wykonuje.

 

Jak już pisałem, najbardziej mnie cieszy znalezienie użytkowników ciągnika podobnego do mojego z którymi mogę się wymienić doświadczeniami, spostrzeżeniami jak i wątpliwościami ;)

 

To śpiewałem ja-Jażąbek :lol:

Edytowano przez bamse

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

w czym dokladnie chcesz, aby slowa uznania sie objawily? kwestia posiadania, ok fajnie tez chcialbym miec jd 8230, ale nie bylo tyle kasy na ten ciagnik, ale co dalej?

 

chcesz nowe watki - podsun jakis.


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bamse    2

Wątek dotyczący hydrauliki, mianowicie... sekcje gniazd hydrauliki uporządkowane są od dołu do góry (sekcja 1. na samym dole ostatnia na samej górze), czy spotkaliście się z przypadkiem aby było na odwrót?

 

Kolega co mieszka w szwecji mówił że maja w firmie ciągnik serii 8x30 w którym serwis zamienił kolejność sekcji. Maszyna teraz ma na pewno z 7lat.

Próbowałem sam to zrobić, zwykła zamian kabli nie pomaga, bo to tylko kabelki od sterowania a później komputer i tak robi swoje bo przecież ma masę czujników.

Gość z serwisu z germanii dzwonił nawet do jakiegoś super-turbo fachury gdzieś tam w centrali JD w niemczech no i wyszło na to , że się nie da bo program na to nie pozwala.

 

Dlaczego to całe zamieszanie z zamianą?

Wydaje mi się łatwiej, wygodniej dla operatora będzie jeżeli 1. sekcja będzie na samej górze.

Przynajmniej tak mi się wydawało jakiś czas temu, kiedy ten kumpel ze szwecji podsunął mi ten pomysł.

Teraz to sam już sam nie wiem czy chce to zamieniać ale warto wiedzieć czy się da.

 

w czym dokladnie chcesz, aby slowa uznania sie objawily? kwestia posiadania, ok fajnie tez chcialbym miec jd 8230, ale nie bylo tyle kasy na ten ciagnik, ale co dalej?

 

chcesz nowe watki - podsun jakis.

 

 

Na pewno nie posiadania, chodzi tylko o merytorykę.

Trochę dystansu do siebie brzozak2 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bamse    2

Wracając jeszcze do spalania, spoglądając na komputer ciągnika można śledzić wile parametrów maszyny, m.in. bieżące spalanie na godzinę, hektar itp.

 

Jak to się ma do rzeczywistości to szkoda gadać, bo wartości są tendencyjnie zaniżone i to sporo.

Czy to jest tylko mój problem czy też tak macie?

Pytanie uniwersalne do każdego kto ma ciągnik z kompem.

 

Kolejna sprawa, jak przekłamuje na paliwie to może też kantuje na innych parametrach( ciśnienie oleju, temperatura, itd.).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez jacek5227
      Czy jest jakaś zasada na odczytanie z nazwy ile Km ma ciągnik albo jaka wersja wyposażenia?! Czy poprostu trzeba to wiedzieć...?
    • Przez TheZielonyJohny
      Witam serdecznie. 
       
      Mam mały problem z zakupionym używanym JD 6930 premium. 
       
      Problem polega na tym, że po puszczeniu pedału hamulca słychać strzał w przedniej osi TLS. 
      Podejrzewam, iż wynika to z faktu załączania przedniego napędu podczas hamowania, a następnie jego wyłączanie po puszczeniu hamulca. Więc może to być kwestia różnicy prędkości pomiędzy przednią osią a tylną. 
      Dodam, że po zahamowania tylko jednym hamulcem ( nie ważne czy lewy czy prawy) nie zanotowałem ani razu takiego uderzenia. 
       
      Opony na ciągniku : 
      Przód 540/65 R28 - nowe 100 % protektora
      Tył 650/65 R38 - ok. 20% protektora
       
      Przednia oś zalana olejem Spirax. 
       
      Zastanawiam się czy te opony mogą razem ze sobą współpracować. 
      Sama oś TLS chodzi perfekcyjnie, nie jest jeszcze wybita. 
       
      W instrukcji spotkałem się tylko ze wzorem na procentowe wyprzedzenie w prędkości pomiędzy przodem  a tyłem. Nie ma jednak podane jakie konkretne rozmiary opon mogą ze sobą współgrać bądź też nie. 
       
      Jakieś sugestie, doświadczenia, podobne problemy ? Z góry dziękuję  
    • Przez MateuszCiurysek
      Witam przymierzam się do malowania błotników w Zetorze 5340 i o to moje pytanie czy ktos juz zdejmował te błotniki w podobnym zetorze czy trzeba tapicerkę ściągać by wyjąć błotnik  po prostu czy jest ona przytwierdzona do niego jeżeli ktoś już wyciągał błotniki to niech się odpowie jak to wygląda
    • Przez KierowcaJCB
      Witam chciałbym się dowiedzieć coś na temat skrzyni Autopower w jd 6920  , ile wytrzymują , czy często się psują oraz czy drogie są koszty naprawy.
×