Mucha

Przedni napęd nie ciągnie mtz 82

Polecane posty

Mucha    5

Mam taki problem a mianowicie dzisiaj rano wyjechałem swoim MTZ-em z garażu żeby odśnieżyć podwórko i przywieźć paszę do obory i włączyłem napę wszystko pięknie chodziło zgasiłem go i po paru godzinach chciałem załadować przyczepę śniegu i napęd był włączony ale żadnej reakcji nie było że jest włączony.gdy nie nacisnąłem na sprzęgło i pociągłem za rączkę włączania napędu to zęby zgrzytały czyli się załączał ale dale nie podawał i jak włączyłem napęd to wałek się kręcił a przednie koła stały w miejscu i nie wiem co się mogło stać.Proszę o szybką odpowiedź bo bardzo mi jest potrzebny sprzęt a bez przodka z turem i jeszcze w zimę to ani rusz!

Aha i jeszcze jak spychałem śnieg turem i gdy chciałem przepchnąć zaspę to napęd zaczął zgrzytać i potem było już dobrze i też nie wiem czemu tak się robiło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Jeżeli to jest napęd na stożku, to ukręciła ci się półoś. Podnieś lewarkiem przód i przy włączonym napędzie poruszaj kołami, będziesz wiedział z której strony padła.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

nie to nic z ośką na szczęście tylko z podporą coś jest nie tak tylko jak chcę ją podciągnąć to nie mogę za skarby w świecie go podciągnąć prawdopodobnie się zacięło i gdy pojechałem do tokarza i zostawiłem mu to żeby rozebrał i żeby wiedział czemu jest taka przyczyna że niemożna podciągnąć. A mam takie pytanie ile mogą kosztować takie tarczki czy to tam się mogło uszkodzić a ile kosztuje cała ta podpora czy op0łaca się remontować??Przed chwilką dowiedziałem się od tokarza że trzeba wszystko wymienić tzn łożyska, tarczki, uszczelniacze i wgl. wszystko co się tam znajduje i mam pytanie czy jest sens robić to wszystko czy nie lepiej kupić nowa z gwarancją?? i jaki koszt może mnie wyjść naprawa tej podpory?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crvx40    11

My za cala podpore dalismy chyba 550zl jakies 3 lata temu i chodzila do konca (bo juz nie mamy MTZ-a) tylko trzeba utrzymywac w niej olej bo inaczej te tarczki ktore sa w srodku sie zetna podczas zalaczenia i przod nie bedzie ciagnal i tarczki trzeba wymienic i wszystko jest ok ale olej w podporze musi byc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

z boku podpory/sprzęgła masz korek na 12 i tam wlewasz aż się przeleje ok 0,5 l może mniej i tak samo przedni most (5 miejsc) A w podporze musi być olej nie tyle dla łożysk co dla tarcz metalowe bez oleju wpadaja w poślizg :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crvx40    11

jesli masz dobre uszczelniacze w podporze to olej w niej bedzie ale jesli zacznie sie juz pocic to musisz sprawdzac co jakis czas i dolewac. my lalismy superol 40 CC

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

Witam. Odświeżam temat. Mam problem z podporą wału napędowego. Gdy jest włączony przedni napęd wałek przed nią się kręci gdy tylnie koła kopią a przednie stoją nieruchomo i wałek za podporą stoi. Rozebrałem ją i wszystko wygląda ok żadne frezy nie są pościnane problem jest w uszczelniaczach bo ucieka z niej olej ale nie może być to przyczyna że napęd nie działa. Jakieś pomysły co może z nią być? Z jednej i drugiej strony ruszają sie w tył i przód mocowania od wałów ale chyba tak ma być...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2350

Witam czy u was w mtz dzwignia od przedniego napedu podczas jazdy podskakuje? Dwnerwuje mnie to bo brzeczy jak cholera bo mam przerobiona dzwignie patent od urzutkownika Seweryn . Na oryginalnym drucie tez skakalo ale tak nie brzeczalo


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A sprężynę masz?  Przy przystawce samą dźwignią też szarpie?

Może jest źle ustawione i sprzęgło kłowe w przystawce  zgrzyta na kłach. Zdejmij cięgno i zobaczysz czy sama dźwignia pójdzie na dół.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2350

To szarpie w skrzynce rozdzielczej . Sprezyne mam ale troche zmniejszylem jej naciag zeby sie nie silowac przy wlaczaniu napedu. W zimie rozbieralem cala ta skrzynke i nic nie bylo widac zeby bylo zle ale tak bylo od zawsze gdy mam mtz tj 3 lata. A i jeszcze gdy lekko pociagne dzwignie ok 2 cm nie szarpie .

Edytowano przez robi57362

jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Gdzieś musi być jakaś zadra pewnie w rowku w którym chodzą widełki. Ja sprężynę wywaliłem całkiem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2350

Moze i ja ja zdejme i zobacze co bedzie .a jek to nie pomoze to wytne jeszcze jeden rowek zeby lekko w górze dzwignia byla. Wywalenie sprezyny pomoglo mize i lepiej jest tylko musze dzwignie dusic jak chce wylaczyc

Edytowano przez robi57362

jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj