Skocz do zawartości
HornetZnawca

Jaki alternator najlepszy do 1012/1014???

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

witam mam oryginalny alternator i musze go teraz wymienić ponieważ już nawet wymiana szczotek nic nie daje...nie wiem własnie jaki bedzie pasował i który będzie najlepszy...dodam że mam org dwa akusie i 4 halogeny na dachu przód tył...a sie za bardzo na tym nie znam dajcie jakieś linki oki chcę żeby był dobrej firmy lub taki jak teraz mam czyli oryginał;) znalazłem takiego: http://moto.allegro.pl/alternator-polonez-a124f2-14v-44-53a-i1345332227.html jedyny chyba na allegro nowy z prluuu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Mechanicznie, to jest to, taki sam alternator. Różnić się może ilością diod 6 lub 9 (diody wzbudzenia), patrz tu http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/251361-diody-wzbudzenia/

Jeżeli pod deską rozdzielczą, po lewej stronie masz przekażnik lampki kontrolnej ładowania, to alternator jest 6 diodowy. Polecam przerobienie na 9 diodowy. Skoro wymiana szczotek nie pomaga, to sprawdziłbym łożyska, połączenia i regulator a dopiero póżniej myślał o wymianie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w naprawe i przeróbkę nie będe sie bawił bo nie umiem...chcę tylko zeby znaleźć taki sam aby dawał tyle samo V i Watów...nie dość że alternator poszedł to tato kupił rozrusznik produkcji indyjskiej i bez przekładni...ciezko na nim pali,podobno pasuje do c330 tylko daje sie podkładkę którą mam w komplecie;)...kiedyś mieliśmy 3 wioski dalej goscia co sobie regenerował rozruszniki i alternatory ale juz nie żyje...a naprawiał nam kiedyś za życia alternator od Bizona i wszystko gra! a w 1012 od dawna coś siadalo ładowanie:/ wczoraj byli po buraki a ja żałowałem halogeny włączyć bo akusie padną...więc musze zrobić raz a dobrze i szukam porządnego alternatora;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

roltech    11

Kolego na odległość niewiele mgogę pomóc. Alternaror z linku, może się różnić od tego w ciągniku tylko, obecnością 3 diod wzbudzenia. W ciągnikach, gdzie był stosowany alternator 6 diodowy, można zakładać 9 diodowy. Nie wpływa to na ładowanie, jedynie kontrolka może wcześniej gasnąć. Podłączenie alternatora 6 diodowego w miejsce 9 diodowego, grozi uszkodzeniem regulatora i urządzeń elektronicznych w ciągniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Ja kupiłem na złomie za 50 zł z jakiegoś Volvo.Patrzyłem tylko żeby na uchwyty pasował i miał z 60A.Koło można założyć swoje.Ładuję aż miło.4 lampy reflektorowe i 4 halogeny a światła silne jak w nowym samochodzie.A z te z fiata czy z poloneza to to nie to. Światła nie były takie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Zdecydowanie nie. Jest to rozrusznik ze zwykłą przekładnią walcową. Ten kto twierdzi że jest to przekładnia planetarna, chyba takowej nie widział, albo nie rozbierał takiego rozrusznika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kolega roltech ma racje to nie jest rozrusznik z przekladnia planetarna.Sprzedawcy albo wciskaja kit albo sie poprostu nie znaja.Przekladnie planetarna maja rozruszniki steel pauer te indyjskie.A co do alternatora to ja przy tylu halogenach to bym zalozyl alternator 14V70A takie tez sa i mocowanie takie same tylko trzeba zapytac czy ten sam regulator napiecia czy inny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Faktycznie że to nie jest planetarna.Nie pomyślałem dokładnie.Szybko się idzie naciąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie wiem co w nim siedzi, ale to, że jest na łożyskach nic nie mówi, tuleja to też łożysko :D

Swoją drogą to czy nie lepiej naprawić za 100 zł stary rozrusznik, niż wydawać 300-500 zł za nowy, wyprodukowany gdzieś w trzecim świecie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Taniej wyjdzie moze naprawic stary ale te z przekladnia duzo szybciej i lzej kreca mam taki zalozony.Moj ma przekladnie planetarna, ten z ogloszenia moim zdaniem niema planetarnej tylko walcowa wyzej pisalem jaki ma planetarna ale tak czy tak obydwa sa z reduktorem.Na aukcjach widzialem te z planetarna ale drozej niz ja zaplacilem w sklepie i do tego reklamowali ze oryginal niemieckie tylko dziwne ze takie same jak te indyjskie nawet nalepka taka sama, tak jak te czeskie sprzedaja za niemieckie.Moze i tak jest ale za duzo podobienstwa tylko cena inna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Z reduktorem kreci tylko gwizda i na zimnym oleju tak samo fakt ze ja mam instalacje w 912 12/24 i rozrusznik 24V ale te na 12V tak samo kreca kiedys takich nie bylo bo dzisiaj juz bym nie przerabial instalacji bo to tak tanio nie wychodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    176

Ja bym wcale się nimi nie interesował bo te tanie rozruszniki są zbyt awaryjne.

Jedynie dobry rozrusznik z przekładnią to jest Magneton tylko kosztuje 450zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

O tym wlasnie pisalem ale te indyjskie wygladaja inaczej jak jest ktos zainteresowany to podam strone ze sklepem.Wtych rozrusznikach jest zasada krecic 3,4 s i przerwa bo inaczej to i magneton dlugo nie pochodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Koledzy, rozruszniki z podanych linków są wzorowane na rozrusznikach Magnetona. Osobiście wybrałbym Magnetona. Co do rozruszników Steel Power, jeszcze nie rozbierałem ale ich wygląd przypomina te z przekładnią planetarną. Znajomy postanowił zaryzykować i kupił taki do Bizona, przerobił dwa sezony i chwali ten rozrusznik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kolego nie patrz na cycki bo przy nich sa 2 albo i 3 a w tych reklamach to ten sam rozrusznik jest do roznych ciagnikow a przeciez roznia sie glowiczkami.A jesli sie nie myle to magneton tosa te czeskie.

 

Steel pawer nie przypominaja one sa z przekladnia planetarna,a co sa warte to sie okaze w praniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    449

Pytam się tylko dlatego bo jeden z użytkowników podał link i koledzy twierdzą że jest bez przekładni a drugi podany link i twierdzili że z przekładnią a na moje oko to takie same rozruszniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Panowie kiedys w jakims numerze top agrar wypowiadal sie fachowiec na temat rozrusznikow magnetona i tych indyjskich i twierdzil ze tylko te drugie maja planetarna przekladnie niby lepsza a teraz w tych podobnych do magnetona to nie wiem skoro na wyglad sa identyko.My sie chyba nie rozumimy przekladnie to one maja wszystkie tylko jedne walcowa adrugie planetarna i to i to reduktor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez asus83
      Wiatm wszystkich.Mam ładowarke teleskopową manitu  724  120koni i mam problem palą się cztery kontroli po włączeniu silnika i nie gasna. Pierwsz kontrolka to jest: lampa temperatury skrzyni biegów,druga lampa od niskiego poziomu płynu hamulcowego .trzecia lampka od temperatury wody i ostatnia od zatkania filtrea powietrza.Jaka możę być tego przyczyna ze to wszystko się pali jka się urochomi silnik i jest jeszcze sygnał dźwiękowy.Proszę o pomoć!
    • Przez radek5314
      po wlaczeniu swiatel drogowych w c360 pali mi bezpiecznik 2 od gory, zalozylem nowy i znowu to samopozostale swieca bez problemu i z tymi nie mialem do tej pory problemu, dzis mnie noc juz zlapala i nie mialem kiedy zajrzec, od czego zaczyna przy szukaniu usterki jakies zwarcie gdzies zapewne, przerabial juz to ktos kiedys?
    • Przez wojtal657
      witam, po podłączeniu wtyczki z przyczepy do gniazda nastąpiło zwarcie , nie działają swiatła pozycyjne  i kierunkowskazy , a poza  tym wszystko działa , z bezpiecznikami nic sie nie stało . Co może być przyczyną?
    • Przez zubr91
      witam mam problem mianowicie tydzien temu padłmi przełącznik wymieniłem go na nowy i było wszystko ok aż do dzisiaj przy uruchamianiu przełącznik nie łapał tylko włączał sie i wyłączał tak szybko i po drugie rozładowało mi akumulatory nie wiem czy nie podłączyłem źlei ich nie wyczerpało z mojej winy gdy podładowałem to przy rozruszniku podczas startowania robi takie trrrr i raz po raz załapie czy to moze byc wina rozrusznika jak długo startuje to przełącznik 12/24 robi sie gorący pomoże ktos?
    • Przez krystianr
      Witam wszystkich.
      Mam taki problem, otóż kupiłem nowy alternator z regulatorem i teraz jak go podłączyć?
      W załączniku daje zdjęcia nowego i starego alternator.
      Ja to tak widzę w tym nowym : czerwony B+ czarny B- zielony D+
      brązowy to masa

      Z góry dziękuję za pomoc



×