BUSTED

Jaki alternator C-385 do 1954

Polecane posty

BUSTED    63

zawsze gdy odpalam ciągnik muszę dodać gazu do oporu aby alternator zaczął ładować, czy to jest normalne przy alternatorze. Dodam że dzieje się to w ursusie c-385. Z góry dzięki za pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenas    11
:) ja przy swoim MF też muszę lekko przegazować aby zgasła kontrolka,alternator ładuje przy 850 obr/min a więc jak lekko dasz gazu i zacznie ładować to nic takiego,zobacz też przy okazji może jest luźny pasek napędu altka. :lol:

Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BUSTED    63

patrzyłem pasek jest sztywno a jak lekko dodaje gazu do nie laduje musze dodac do samej podłogi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1116

Kolego widziałeś kiedyś alternator?

 

Diody i szczotki mają odmienne zadania.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1116

Tak napisałeś że alternator ma diody, a nie ma szczotek (tak ja to odebrałem) a alternator ma diody i szczotki pomijając alternator w MTZ jedni nazywają go prądnicą inni alternatorem. I to jest taki przypadek że diody są a szczotek brak.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BUSTED    63

ale szczotki raczej są bo jak go juz przegazuje ze zegar zacznie mi pokazywac ładowanie to wtedy i na wolnych obrotach laduje a zaraz po zapaleniu bez dodawania gazu do oporu to pokazuje na zero

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

A powiedzcie panowie ile max. pokazuje wam wskazówka amperomierza na + ? bo u mnie w 385 się lekko odchyla , górqa do pierwszej kreski w prawo :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1116

A może jest za mała żarówka na wzbudzeniu? (było to już poruszane na forum)


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1116

Lampka sygnalizacyjna czy tylko jest zegar?


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1540

A powiedzcie panowie ile max. pokazuje wam wskazówka amperomierza na + ? bo u mnie w 385 się lekko odchyla , górqa do pierwszej kreski w prawo :D

 

 

u mnie w 1224 przy obrotach 1500 wskazowka ledwo co dochodzi do tej pierwszej kreski, a przy wlaczonych swiatlach pokazuje jeszcze mniej. niby tak powinno byc. mniej wiecej na 25 A ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

Jednak myślę ,że u mnie ładowanie jest za słabe :D mówi się ,że alternator ładuje na małych obrotach a prądnica tylko na większych , gdy tymczasem u mnie zaróweczka gasnie mniejwięcej na takich samych obrotach jak w c-330 , w 3512 owszem zgasnie i juz się nie zaswieci ;[

 

Juz nie mówiąc o właczonych swiatłach albo radiu - wtedy wskazówka od ładowania drga w rytm piosenki w radiu ... a na wolnych obrotach cofa się na - ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam mam oryginalny alternator i musze go teraz wymienić ponieważ już nawet wymiana szczotek nic nie daje...nie wiem własnie jaki bedzie pasował i który będzie najlepszy...dodam że mam org dwa akusie i 4 halogeny na dachu przód tył...a sie za bardzo na tym nie znam dajcie jakieś linki oki chcę żeby był dobrej firmy lub taki jak teraz mam czyli oryginał;) znalazłem takiego: http://moto.allegro.pl/alternator-polonez-a124f2-14v-44-53a-i1345332227.html jedyny chyba na allegro nowy z prluuu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Mechanicznie, to jest to, taki sam alternator. Różnić się może ilością diod 6 lub 9 (diody wzbudzenia), patrz tu http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/251361-diody-wzbudzenia/

Jeżeli pod deską rozdzielczą, po lewej stronie masz przekażnik lampki kontrolnej ładowania, to alternator jest 6 diodowy. Polecam przerobienie na 9 diodowy. Skoro wymiana szczotek nie pomaga, to sprawdziłbym łożyska, połączenia i regulator a dopiero póżniej myślał o wymianie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w naprawe i przeróbkę nie będe sie bawił bo nie umiem...chcę tylko zeby znaleźć taki sam aby dawał tyle samo V i Watów...nie dość że alternator poszedł to tato kupił rozrusznik produkcji indyjskiej i bez przekładni...ciezko na nim pali,podobno pasuje do c330 tylko daje sie podkładkę którą mam w komplecie;)...kiedyś mieliśmy 3 wioski dalej goscia co sobie regenerował rozruszniki i alternatory ale juz nie żyje...a naprawiał nam kiedyś za życia alternator od Bizona i wszystko gra! a w 1012 od dawna coś siadalo ładowanie:/ wczoraj byli po buraki a ja żałowałem halogeny włączyć bo akusie padną...więc musze zrobić raz a dobrze i szukam porządnego alternatora;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Kolego na odległość niewiele mgogę pomóc. Alternaror z linku, może się różnić od tego w ciągniku tylko, obecnością 3 diod wzbudzenia. W ciągnikach, gdzie był stosowany alternator 6 diodowy, można zakładać 9 diodowy. Nie wpływa to na ładowanie, jedynie kontrolka może wcześniej gasnąć. Podłączenie alternatora 6 diodowego w miejsce 9 diodowego, grozi uszkodzeniem regulatora i urządzeń elektronicznych w ciągniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Ja kupiłem na złomie za 50 zł z jakiegoś Volvo.Patrzyłem tylko żeby na uchwyty pasował i miał z 60A.Koło można założyć swoje.Ładuję aż miło.4 lampy reflektorowe i 4 halogeny a światła silne jak w nowym samochodzie.A z te z fiata czy z poloneza to to nie to. Światła nie były takie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ceston
      Witam jaki akumulator powinien być w tym ursusie. Kupowałem go rok temu a teraz przez to że przywozi tylko kiszonkę więc nie chodzi za dużo to się rozładował. Mam w nim 2 akumulatory 90ah/720A i się zastanawiam czy takie powinny byc
    • Przez Szymon94
      Witam ma ktoś opis do schematu instalacji elektrycznej do ciągnika jak w tytule? W oryginalnej instrukcji obsługi jest schemat w postaci luźnej wkładki ale nie ma opisu poszczególnych odbiorników i urządzeń.
      Co to takiego odmiana F ? Chodzi o wersję eksportową FIN? Wklejam też zdjęcie deski rozdzielczej z instrukcji. Taka jest właśnie w ciągniku do którego przydał by mi się bardzo opis schematu instalacji.






    • Przez MagdaWasielewska
      Witam wszystkich ,czy jest jakiś tańszy silniczek  wycieraczki do Ursusa 1012. Lub czy da radę wymienić sam pręt z frezami ? Chyba ,że od innego ciągnika można założyć? 
    • Przez rajczak
      Witam! Chcę Was prosić o radę jakie lampy robocze-halogenowe kupić do mojego ursusa C-385. Halogeny mam zamiar zamontować nad przednią szybą ale niewiem jaki rodzaj lamp wybrać. Z jednej strony rozpraszające są dobre ale mają mały zasięg natomiast dalekosiężne zazwyczaj twożą wiązkę światła w postaci poziomej kreski a pozanią światło nie pada nigdzie indziej. Proszę Was o dobre rady bo często zdaża mi się robić w polu w czasie nocy i chcę mieć dobre oświetlenie. Z góry dziękuję za pomoc.
    • Przez Kacper221
      Witam mam problem z podłączeniem zegara nie wiem gdzie i co podpiąć ruskie znaczki pomoże ktoś? Zdjęcie dla poglądu

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj