BUSTED

Jaki alternator C-385 do 1954

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Oczywiście, że da się to naprawić. W dziale "Elektryka" jest podany sposób diagnozowania alternatora. Pomierz i podaj wyniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1991    10

Dzisiaj zrobiłem pomiar i wyszło, że alternator daje prąd 14,2/14,3 v. Kontrolka cały czas świeci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie chodziło tylko o napięcie na B+. Tam jest podanych kilka punktów pomiaru, które mogą coś powiedzieć o stanie układu ładowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ursus1991    10

Zrobiłem dzisiaj pomiary według tego schematu http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/98ed71a30b6cde2c i wyszły nastepujące wyniki:

1. Przy wyłączonym silniku i wył. stacyjce:

B+ =12,7 V

Pozostałe 0

2. Przy wył. silniku i włączonej stacyjce:

B+ = 12,7 V

15 = 1,8V

67 = 1,5 V

3. Przy włączonym silniku:

B+ = 14,4 V

15 = 11,7 V

67 = 11,7 V

 

Dodam, że kontrolka od ładowania po odpaleniu przygasa, ale dalej mocno jarzy się

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Najprawdopodobniej uszkodzone diody wzbudzania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1991    10

Dużo jest pracy żeby to wymienić? Da radę samemu? Stanie się coś jak będę dalej tak  jeździł?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Trzeba rozebrać alternator. Godzina roboty. Jak nie wymienisz to nie będziesz miał ładowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

Witam wie ktoś jaki jest alternator w zetorze 16145 chodzi mi o  napięcie  to jest 12v czy 24  rocznik ciągnika 1987  ( na alternatorze napisy sie pozacierały nie widać  żadnego napisu informującego ile v  ma )  A na alledrogo  raz pisza żę do 16-stek 24 v jest alternator a gdzie indziej pisze że od 385 do 1634  jest 12 v , tak pisze bo stary alternator siadł po raz enty i to już chyba na dobre , raz jak łożysko siadło to przy wyciąganiu połamałem jeden szczotko trzymacz bo nie  wiedziałem do czego są takie dwie małe dziurki w obudowie i dopiero jak wyciagnąłem  wirnik to się skapnąłem że  te dziurki były  do tego żeby coś wsadzić np gwózdka i pod wadzić szczotki    no i jeden szczotko trzymacz się złamał ale miałem starą wiertarke rozebraną i dorobiłem  ten jeden brakujący szczotko trzymacz właśnie wykorzystując stary z wiertarki  no i pochodził chyba ze 2 lata do zeszłej niedzieli > ładowanie  zero , nie mam żadnych próbierek  ale wydaje mi się że szczotka  a po drugie co chwila problemy z łożyskami , a mam stary silnik ze skrzynią od bmw i własnie jak by to był 12 v to bym przerobił  uchwyt i kółko pasowe i bym miał święty spokój .


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie szczotkotrzymacz, tylko chodzi o szczotkę. A te otwory nie są żeby podważać szczotki przy demontażu. Ale mniejsze o to. Instalację masz na 12V. Żeby się dokładnie upewnić, to wyjmij dowolną żarówkę i sprawdź jakie ma napięcie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

Być może masz racje na 100% nie będe mówić  poprostu myślałem że szczotka to ten element z grafitu a szczotkotrzymacz to ten elemet który trzyma szczotke  alternator jest starego typu to nie tak żę odkręcam jedną śróbke i wyjmuje szczotkotrzymacz z dwoma szczotkami , tam żeby zmienić szczotke trzeba wyjąć wirnik i one są osobno przykręcone , nie ważne alternator nie ładuje  instalacja na bank 12 v  tylko że ojciec twierdzi że chyba jest 24 v  alternator , nie wiem  bo jeśli 12 to właśni bym się nie bawił tylko przerobił ten alternator na ten od bmw i święty spokuj bym miał a nie co chwila grzebał koło niego bo dziadoskie łożysko się rozleciało czy zatarło ( nowe no ale wiadomo jakie są nowe części a alternator ma obroty) Czyli jeśli instalacja 12 v to i alternator 12 v tak?


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No to co w końcu złamałeś? Szczotkę, czy szczotkotrzymacz? Jeżeli masz instalację na 12V to nie możesz zakładać alternatora na 24V, musi być na 12V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam ja mam taki problem ze na poczatku kontrolka ladowania gasla na wysokich obrotach.teraz caly czas sie pali i zegar nie wskazuje nic. jedyne co to pobur pradu na minus. co moze byc??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    699

Uszkodzony alternator.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krystianr    0

Witam wszystkich.
Mam taki problem, otóż kupiłem nowy alternator z regulatorem i teraz jak go podłączyć?
W załączniku daje zdjęcia nowego i starego alternator.
Ja to tak widzę w tym nowym : czerwony B+ czarny B- zielony D+
brązowy to masa

Z góry dziękuję za pomoc

post-6187-0-37428300-1496925179_thumb.jpg

post-6187-0-84199100-1496925237_thumb.jpg

post-6187-0-58926200-1496925311_thumb.jpg


Dj Asmach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    224

odgrzebię wątek. Ursus 10145/Zetor 10145. Alternator zwykły na dwa paski 35A na obudowie (wcześniej był 55A-oba z wyglądu takie same i oba sobie radziły).
Zaczęło się od tego że chyba padła linka obrotomierza, rozkręciłem i skończyło się na wymianie obrotomierza a i linki też żeby nowa była.
Nie chciało mi się przekładać kabelków to przełożyłem obrotomierz a żarówki zostały ze starego (posprawdzałem tylko czy żarówki dobre).
Odpalam i świeci się kontrolka od ładowania - nie ruszałem kabli a coś zrypałem ;(
Ciągnik pali, fakt że po sprawdzeniu to czy zgaszony czy uruchomiony to napięcia mam wszędzie takie same (12,41-12,60V). W sumie to podrzuciłby ktoś opis gdzie i jak to pomierzyć??
Alternator nie ma z tego co widzę wbudowanego regulatora. Pod deską zegarów jest o numerze 443116419070.
Alternator jest OK bo sprawdzony przez zakład który robi głównie rozruszniki i alternatory (robili nam do NH8050 a i w pandzie mi pomógł gość rozwiązać problem).

Od czego zacząć, co posprawdzać i jak to naprawić????
 


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chicken19    1

Sprawdził bym ten regulator ewentualnie wymienił no bo jeśli alternator jest dobry to albo padł regulator albo zmieniając obrotomierz coś niechcący odłączyłeś.sprawdź czy na nim siedzą wszystkie przewody i jakiś się nie zsunął. można by jeszcze bezpieczniki sprawdzić żeby się nie okazało że to przez niego cały ambaras.

Edytowano przez chicken19
chciałem coś jeszcze dopisać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    224

Po kolei - jak ten regulator sprawdzić - zobacz że po tym numerze to jakiś archaiczny regulator jest.
To że mogłem coś odłączyć - realne ale dziś wszystkie kable sprawdzałem bo kontrolka od spadku ciśnienia na żółwiu nie świeciła - zaśniedziało przy żarówce. Nic nie znalazłem odłączonego
Bezpieczniki sprawdzałem przy okazji - kable dochodzące do obu skrzynek też lekko docisnąłem śrubokrętem.

 

Zastanawiam się czy wstawienie wynalazku za 200-250 zł nowego 70Ah ma sens bo te mają wbudowany regulator - pytanie jak to wszystko podłączyć do starej instalacji???


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chicken19    1

Zobacz miernikiem na zapłonie czy dociera do zacisku D+ alternatora jakiekolwiek napięcie i jak wysokie.Skoro alternator jest sprawny to ja bym obstawiał uszkodzony regulator.Jest bardzo prosty i każdy naprawiacz telewizorów powinien go naprawić.

U mnie jest założony w C 385 używany alternator z VW 1.9 TDI i wzbudzony tylko przez kontrolkę ładuje ponad 14 V.Wbudowany regulator jest w nim i ten który masz jest zbędny.Tak samo podłączasz ten "wynalazek" jak to nazwałeś.A czy ma sens to już sam musisz sobie na to pytanie odpowiedzieć.

Edytowano przez chicken19

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    224

Hmm, silnik nie pracuje, kluczyk w stacyjce, napięcie na akku 12,59-12,60, napięce na B+ takie samo, T (masa) 0,00 R=0,00 i M=0,00.

D+ to niby te R więc napięcia tam nie ma. Pytanie czy mogłem przypadkiem coś odłączyć?? Raczej chyba nie??

Czytam to i faktycznie jakiś kable z regulatora idzie do stacyjki.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic558736.html

Kabli M na R raczej nie zamieniłem ;)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chicken19    1

Nie miałem za bardzo do czynienia z alternatorami gdzie jest oddzielny regulator napięcia bo już praktycznie wychodzą one z użycia i teraz każdy ma wbudowany ale z tego co się orientuję to na zacisku R lub M powinno pokazać się napięcie wychodzące z regulatora które wzbudzi alternator.Nie ma wzbudzenia więc alternator nie ładuje.Po wymianie lub naprawie regulatora powinien wystartować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    224

pytanie - czy alternatory z tych aukcji alledrogo podejdną do ursusa 1014???

https://allegro.pl/alternator-ursus-c-385-14v-70a-914-1224-zetor-i6626020772.html#thumb/5

https://allegro.pl/alternator-zetor-jobs-14v-980w-podwojne-kolo-pasow-i7398032454.html#thumb/2

chodzi mi głównie czy mocowanie będzie pasowało??


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    1126

Różnie z mocowaniami jest. Musisz dokładnie u siebie zobaczyć.  Swoją drogą nie pisałeś, że macie 10145 a nie 1014? Choć w sumie to samo. 

Tak czy inaczej, jak szukałem do 8145, to np niby dedykowany magneton miał inne mocowanie niż dedykowany expom. I oczywiście żaden z nich nie miał dokładnie takiego mocowania jak w ciągniku.  Tak czy siak brałem nagnetona i troszkę się porzezbilo. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    224

1014 i 10145 to jest to samo (wymieniałem blok silnika i wszystko jest praktycznie ursusa).

Właśnie nie chce mi się rzeźbić ani w bloku ani w altku ;)

PS:Mało u was ludzi w robocie ;) 


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    1126

Rzeźbie to bardziej rozstaw i żeby napinacz z grubsza pasował, do tego magneton był na jeden pasek, ale chodzi, a drugi pasek woze  w zapasie :)

Najlepiej to weź stary i pojeździć po sklepach i przymierz.

U nas zawsze jest mało osób:) 

Edytowano przez daron64

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez GOLAS171
      Witam. czy może ktoś z was wie jak podłączyć licznik elektroniczny chyba z 1634, nie jestem do końca pewny, resztę pomalutku ogarniam ale nie chciałbym uszkodzić obrotomierza . Jaka powinna być prądniczka, dodam że to licznik ze zatopionymi przewodami w plastiku, zdjęcie w mojej galerii 😉
    • Przez Przemek2001
      Witam mam problem z traktorem marki Ursus 1212 po wyjeździe stał 1 dzień na dworze,na drugi dzień nie chciał odpalić.
      Przy odpalaniu słychać było ,,trrr,,(które robiło tzw,,zwora,,) po zajrzeniu na forum obejrzałem dokładnie zwore i akumulatory,okazało się że jeden miał zepsutą cele więc wymieniłem , zwore kupiłem nową (Polską) i niestety dzieje sie to samo czy to może być wina drugiego akumulatora czy coś w instalacji?
    • Przez mateuszferguson
      Panowie ! jest taka dziwna sytuacja otóż założyłem nową instalację oryginalną URSUS bo ze starej to była totalna sieczka w ciągniku. Ale do rzeczy
      Mam problem z ładowaniem, szukałem na innych forach jak elektroda no i jeden błąd zniwelowałem, ale z tym co teraz jest nie mogę sobie jakoś poradzic
      Gdy wciskam kluczyk zapala się kontrolka ładowania ,przekręcam kluczyk swiatła są pozycja mijania drogowe...
      ciągnik odpala na start normalnie bez problemu akumulatory nowe
      lecz gdy 80 jest odpalona i puszczę ją na wysokie obroty kontrolka ładowania dziadówa nie chce zgasnąć
      w czym tu jest problem?
      zaznaczam ze kupiłem nowa stacyjkę,
      mam zamontowany regulator napięcia RNA-2 JEZPOl o oznaczeniach 15 i 57
      I jeszcze jedna sprawa alternator chyba jest czeski ale nie jestem pewien oznaczen na stykach pinowych nie ma .
      Dodam schemat jak ja to podłączyłem w celu co trzeba zmienić aby to jakoś chodziło.
       

    • Przez Brytan
      Witam panowie mam małe pytanie. 
      W Ursusach ciężkiej serii na obrotomierzu są bodajże 4 kontrolki. 
      Co one oznaczają licząc od lewej strony?
      Z góry bardzo dziękuję za pomoc. 
    • Przez Jeffer
      Siemka 
      Niedługo  może zabiorę się za przerabianie elektryki w ciągniku i chciałem się spytać co będzie lepsze. 
      Otóż na masce w t-25 mam te migacze i światła . Co będzie lepiej: zrobić aby te światła od migaczy świeciły razem z postojowymi , długie same i krótkie też same lub te światła od migaczy z krótki , światła postojowe długie same . Proszę o wyrozumiałość i dziękuję wszystkim którzy odpiszą 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj