Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
dawido15

Jakie akumulatory?

Polecane posty

dawido15    0

Chciałem sie zapytac jakie macie akumulatory macie w swoich c-330 chodzi mi o ilosc Ampero godzin?

165Ah czy może więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

dawido15    0

Bo np.w książce gdzie hest instalacja elektryczna rozpisana to pisze ze akumulator 165Ah wiec chciałem sie zapytac.mój sąsiad ma w c330 190Ah.A jak u was palą w zime z takimi akumulatorami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rocki0076    0

Ja w C-330 mam 2x 190Ah i ładnie odpala,radził bym 2 aku niż jeden bo latem zapali bez problemu ale zimąbędzie problem na jednym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damjan15    0

Ja w ciapku mam steel power 2 x 165Ah i ostatnio nocowały w stodole w ciągniku i przy -15 na zewnątrz to w stodole ok -10 po podgrzaniu świec(nie wiem czy chodzą tak jak trzeba) hehłałem chyba z minutę ale zapalił nie lałem żadnej ciepłem wody ! ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawido15    0

Czyli jednak 2x190Ah. A co z alternatorem,co prawda az tak czesto sie nie używa 30-tki ale jednak trzeba..

Ja tam sie nie bawie w gadgety elektryczne w ciągniku ale tylko zamontowałem halogena od poloneza i tu moje kolejne pytanie alternator przydałby sie czy też nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Jeżeli często nie używasz 30-ki, to wystarczy 120Ah. Zadbaj o dobre połączenia w obwodzie rozruchu i dobry stan rozrusznika. Alternator jak najbardziej polecam założyć. Ze swojej praktyki mogę powiedzieć że, 90% problemów z rozruchem to wina niedoładowanych akumulatorów. Po prostu, dzisiaj ciągniki pracują mniej a wielu rolników nie posiada sprawnego prostownika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawido15    0

Jeżeli często nie używasz 30-ki, to wystarczy 120Ah. Zadbaj o dobre połączenia w obwodzie rozruchu i dobry stan rozrusznika. Alternator jak najbardziej polecam założyć. Ze swojej praktyki mogę powiedzieć że, 90% problemów z rozruchem to wina niedoładowanych akumulatorów. Po prostu, dzisiaj ciągniki pracują mniej a wielu rolników nie posiada sprawnego prostownika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawido15    0

To w takim razie chyba sie szykuje założenie alternatora tylko nie wiem czy kupic nowy prosto ze sklepu czy tez wziąść od poldka bo słyszałem ze chyba pasuje tylko nie wiem jakie tam są parametry. Bo takto chcąc go podłaczyć to trzeba napewno zmienić biegunowość ale nie wiem co z regulatorem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Najlepiej poszukaj na złomie z Poloneza, wyprodukowane po 1993 roku mają regulator zamontowany na alternatorze. Może też być z Fiata 125p, elektrycznie oba typy są niemal identyczne. Regulator od prądnicy nie pasuje. Akumulatory oczywiście minusem na masę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawido15    0

oo to jeszcze lepiej jak jest regulator odrazu w alternatorze...

a co z tamtym co jest pod licznikiem mth??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

jak załatwisz se alternator to regulator bedzie przykręcony do alternatora, a ten regulator co masz pod licznikiem to jest do prądnicy i bedziesz mógł go wymontować bo nie bedzie do niczego potrzebny :rolleyes: z orginalnej instalacji bedzie potrzebny tylko jeden kabelek idący od prądnicy po zmianie od alternatora do lampki ładowania w tablicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

dokładnie jak pisze roki , w temacie Alternator w c 330 podalem linka do nowego altka za 160 zł w tym przesyłka , 9 diodowy z regulatorem , nówka , u mnie smiga jak talala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mareczek78    1

Alternator najlepiej i najtaniej dostać na złomie. Ja dałem dwie stare jakieś prądnice za alternator od BMW. Alternator najlepiej szukać wydajny - w c330 mam od forda 55A, a w c360 od BMW 90A. Pokombinować trzeba z napędem alternatora, bo nowsze auta mają wieloklinowy pasek, ale idzie to zrobić tanim kosztem. 90A*12V=1080Wat -taką teoretyczną moc ma alternator 90A. Trzeba jednak pamiętać że silnik w traktorze chodzi wolniej niż w samochodzie więc wydajność alternatora też spadnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

ale poco szukać na złomie , przerabiać skoro na allegro kupisz tanio nowy altek , to bez sensu szkoda paliwana jazdę i gimnastyki przy montażu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mareczek78    1

ja nie mówię o szrocie samochodowym, tylko o normalnym złomowisku. Dasz dwie prądnice, za które dostałbyś po 15 zł i bierzesz alternator - czyli kosztuje cię ok 50zł.

Na aukcji allegro jest nowy nawet za 139 zł i 6m-cy gwarancji (ciekawe czemu tylko 6) - ciekawe jak długo pociągnie. Nawet nie piszą ilu amperowy. Tak na marginesie to dobre łożyska kosztują po 40zł

 

Przecież można kupić nowy - ja nie polemizuję i nie odradzam - piszę tylko co ja zrobiłem.

Mam dobry Boscha alternator o wydajności 90ah. Na półce leży drugi jakby ten się popsuł.

Myślę,że z mojego wiecej pożytku będzie jak z nowego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zonk28    0

Ja mam w jednej C-330 alternator od poloneza a w drugiej od forda , za 2 alternatory dalem po 30 zł każdy czyli 60 zł 2 alternatory.Na ładowanie nie nażekam.Prądnice sprzedalem na allegro kazda po 100 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek101    102

ja w mojej c 330 mam 1 12V 125Ah i teraz co były te mrozy ostatnio to przy -17 paliłem to odprężnik i bez problemów zapalił, i ogólnie kręci b. dobrze :o

 

p.s

 

sąsiad swoją c 360 pali na 1 aku od malucha i w lecie zawsze mu pali :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    23

Podstawa sukcesu to dobry alternator.Bo nawet największy i najlepszy akumulator gdy jest stale

nienaładowany to w krótkim czasie nadaje sie na złom.Do tego rozrusznik z przekładnią.

Wtedy akumulator wystarczy 90 ah.Sprawdzone.I jeszcze jedno;unikajcie chińszczyzny!

Ta taniość drogo kosztuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

co do chińszczyzny to zgadzam się , sąsiad od c 360 to już 3 razy reklamowal rozrusznik , przez pól tańszy od polskiego hehhe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zonk28    0

Kupcie akumulator Bosha to zobaczycie dopiero ile razy się te chińszczyzne reklamuje :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×