Skocz do zawartości
Dominik020

pług do śniegu do władymirca t-25-opis budowy.

Polecane posty

Dominik020    0

Witam

Niedawno ruszyłem z budową pługu do śniegu przystosowanego do pracy z władymircem t-25.Chciałbym opisać krok po kroku przebieg budowy.Mam nadzieje,że komuś to się przyda.

 

 

A więć na początek zrobiłem ramę,która będzie trzymała cały pług.Wykonałem ja z ceownków 80 oraz rury grubościennej(na zdjęciach popisałem wymiary).Zastosowałem zawiasy toczone 14 ponieważ uważam,że będą mocniejsze niż jakieś wiercenie otworu w ceowniku i mocowanie drugiego na śrube lub bolec.Zresztą nie miałbym czym wywiercić takich dużych otworów.

 

Wykonałem równiez ramiona z ceownika 80 ,łączenia wzmocnione blach

ami o grub.8mm.

 

Do ustawiania skosu pługu wykorzystałem rure fi45mm oraz idealnie pasujący do niej pręt,nie pamiętam jaka średnica.Do pręta przymocowałem uchwyty aby łatwo zdejmowało się łyżke.

 

Łyżka przymocowana do pełnego kształtownika 50mm.

Blache kupiłem za 280zł w zakładzie ślusarskim,zaraz w cenie wygieli ją.

Guma wykorzystana ze starego pasa od krejzagi przymocowana płaskownikiem 50x6 i śrubami fi12.

 

Tłok kupiłem na allegro za 77zł,podniesie jeszcze wyżje o 5cm niż widać na fotce,miałem jesz za mało oleju.

 

 

Dziś pług miał pierwsze testy,spisuje się znakomicie,tylko musze poprawić tą krótką rurke służąca do zmiany konta spychanie.No i zamontować dodatkowe światła na dachu.

 

Nagrałbym film ale niestety było już ciemno.

 

 

 

d23c48a3595f797cm.jpg17a1259f4f48033bm.jpgf6c66b94447bb54fm.jpg7369d2f07d5cba9bm.jpg17e528870d0bde53m.jpg7c3b62c1101b60f0m.jpgb2223db17ddd0511m.jpge72f3338ccc0872bm.jpg

 

da12552da4b696d5m.jpgd7f18eba919256d5m.jpgb398171ca962df5em.jpg8187614c38ce3e5em.jpgc3e986f433db0d2em.jpg6e5833e331cae1c4m.jpgd92c721826c47cd3m.jpg

 

842faa07326548f5m.jpg191fbb7477b27c82m.jpg669f3cf7392a76c2m.jpg44a757936f04ccd3m.jpgb008607ba7863c66m.jpg17695f601fd5c275m.jpga55391a0c9b25644m.jpgf87591e6037a2fc0m.jpg

 

c287b877f897bfb6m.jpg6639182433d3491bm.jpg65f910fb25200b17m.jpg61f43dd0335b1843m.jpga7addaa80fa13636m.jpg0a0a53aad9b7f41cm.jpg742833d8e7afab51m.jpgffcd0d37820251b5m.jpg0c181b41113e59d2m.jpg81d22f87d8e36304m.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bizonek56    0

nie no pomysł spoko tylko że pług do ciagnika bez przedniego?? Ja sprzedawałem osiemdzisiątkie z przednim i każdy jak dzwonił to czy napewno ma 4x4 i czy działa bo będę odśnieżał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

cichy84    14

bizonek56 osiemdziesiątka bez przodu to nie wykorzystana moc nie to co T25 ja też pług mam na 1614 ale jak sie niema co sie lubie :( to sie lubi co sie ma :) tylko że jak t25 ma łańcuchy to lepiej będzie sobie radzić jak 4x4 bez nich super rozwązanie i opis

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronarek    2

Fajny tylko według mnie zanisko podnosi :( bo jak będziesz musiał przjejechać przez wiekszy śnie niz 10 cm albo jak bedziesz musiał odśnieżać jakiś plac i bedziesz chciał upchnąć jakąś hałdę śniegu to nie podołasz :) ale tak to 6+ za wykonanie i wogóle teraz tylko lakier i jak fabryka :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    20

Fajnie to wszystko zrobiłeś. Nakręć filmik z akcji. Jakiej grubości jest blacha na samym pługu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mathieu92    112

Ja też poproszę o filmik. Mam Władimirca i zastanawiam się czy w ogóle podołałby takiemu zadaniu jak odśnieżanie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dominik020    0

Cichy84 dobrze napisał,władek świetnie daje sobie z łańcuchami,jeszcze tylko musze dobrze dociążyć tył,tyłem podgórketrochę ciężko podjechać,za to do przodu śmiga aż miło:)

 

Co do wysokości podnoszenieto jak doleje jeszcze oleju to podniesie 5cm wyżej,to nie jest dużo ale musiałemtroche zaoszczędzić na siłowniku,może kiedys wymienie na większy.narazie jednek nie jest to konieczne.Pług śluży tylko do odśnieżenie drogi i podwórka.

 

Planuje całość pomalować na czerwono,tylko przód spychu czarny a siłownik źółty,co o tym myślicie???

 

 

Wczoraj niestety nie mogłem nagrać filmiku bo było już ciemno,może we wtorek coś wrzuce.

 

Dzięki za pozytywne opinie,właśnie to motywuje do kolejnych produkcji;)

pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronarek    2

Ja bym rame zrobił na czarno a lemiesz na pomarańczowo tak jak oryginalne pługi ;) i jak bedziesz malował to kup autorenolak bo jest róznica w w cenie miedzy olejną jest chyba 8 zł a lakier to lakier ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
limusine    8

Jak dla mnie to kozak jesteś. Sam miałem robić plug go belarusa ale jakos nie wyszło i mam tylko na tył z spychu od koparki białoruśki ;d trzeba będzie coś latem pomyśleć. Opis budowy i zdjęcia 1 klasa pozdro! 1 pytanie czemu założyłeś siłownik obustronnego działania? dociskasz ten plug do ziemi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dominik020    0

Pomarańczowy akurat nie podchodzi po mój gust:)

Założyłem siłownik dwustronnego działanie żeby pług nie podskakiwał na nierównościach np.kretowiska.no i dlatego że akurat taki był najtańszy który znalazłem na allegro.

 

 

Tak przy okazji to jak myślicie,ile bym za niego dostał gdybym chciał sprzedać??? oczywiście pomalowany:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dominik020    0

Jesteś w błędzie,już próbowałem na większych zaspach i było ok.

Za to jakbym miał prawie prostą blache to by się przesypywało.Jak będzie okazja to nagram jeszcze filmik na większych zaspach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Sobota i niedzielne popołudnie z wieczorami spędzone pracowicie. Jest pług odśnieżny, który z braku TUZ z przodu jest tymczasowo zawieszany z tyłu. Koszt zakupionych materiałów ok. 200zł, toczenie i wiercenie - 50,-, ponad pół paczki elektrod i dodatkowo materiały i części zgromadzone wcześniej. Na wykonanie dokumentacji fotograficznej nie było czasu. Możliwe ustawienia pługu - poprzeczne i w prawo skośne z regulacją skosu na łączniku od władimirca, kąt pochylenia lemiesza regulowany łącznikiem ciągnika. Lemiesz stanowi wycinek rury o szerokości 210 i wysokości 60cm, grubości 8mm(rzeczywistych wymiarów nie mierzyłem, a takie było zamówienie), na dole wzmocniony stalą resorową (wyprostowane i przykręcone pióra resorów). Ewentualne foto mogę wykonać w weekend.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel131    0

Jaki kupiłeś siłownik? Możesz podać link do dobrego siłownika dwustronnego, bo chce zrobić pług a nie wiem jaki siłownik zamontować. Dodam ze mój pług będzie dużo cięższy od twojego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    10

bardzo dobry pomysł, na następna zimę chce sobie zrobic własnie taki pług do zetora, niektórzy piszą ze pług do ciągnika bez przodka-a ma sie wybór jak nie posiada się takiego sprzętu?

Ogolnie ostatnio odśnieżałem pługiem podczepianym do tyłu i sprawnie poszło nawet duza ilość sniegu na podwórku więc na przód będzie idealny, bardzo sie przyda opis konstrukcji tego pługa B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dominik020    0

http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=6767363 podaj link do strony z przedmiotami gościa od którego kupiłem siłownik.Niestety nie widze aby miał takie wystawione,ale zawsze można zapytać.

 

Odnśnieżanie ciągnikiem z napędem tylko na tył też jest dobre.dając do tego jeszcze łańcuchy i dobre obciążenie na tył to jest super.Władymirec może jest troszke za słaby,ale i tak nieźle daje sobie rade w dużych zaspach.

 

Ja mam akurat ok.250m do ulicy,także wole kilka razy pojezdzic ciągnikiem niż dymać łopatą;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez dawid12
      Witam mam problem z podnosnikiem w T-25.Ciągnik podnosi tylko lekkie maszyny(pajak,obsypnik).A ciezejszych niepodnosi wcale albo podniesie i nietrzyma.Pompa została wymieniona uszczelki na siłowniku tez.I tu jest problem bo juz niewemy co to moze byc.
    • Przez lukaszo
      witam ! czy posiada ktos grzalke oleju we Władku T 25 ?
    • Przez Zbynio
      Czy ktoś z Was talerzuje Władkiem? Jeśli tak to jaką talerzówką i jak sobie radzi ciągnik.
    • Przez michal8899
      jestem na kupnie valtry a72 na 20 hektarowe gospodarstwo plus troche usług i jestem ciekawy jak sprawuje sie ten ciągnik przy pługu, agregacie, talerzówce, kosiarce itd.
    • Przez wladek99
      Witam wszystkich.
      Jest to mój pierwszy temat na forum wiec proszę o wyrozumiałość i mam nadzieję ze w dobrym miejscu pisze.
       
      Więc tak. Mam możliwość kupienia kompletnie spalonego Władymirca z 89r z rewersem za nie duże pieniądze i mam do was pytanie czy się opłaca ?
      Ile wyniesie kupno części aby doprowadzić go do przyzwoitego stanu ?
      Z góry wielkie dzięki za odp.
      Pzdr.
×