Skocz do zawartości
scotii

1214 gejzer oleju z chłodnicy

Polecane posty


scotii    0

Witam posiadam U 1214 wypusciłem wode pare dni temu dzis zalałem go Ciepła wodą zeby było lepiej odpalic lecz i tak nie obyło sie bez dodatkowych akumulatorów zapalił ... poszedłem odniesc akumulatory Ciagnik chodził z 10 minut wracam a wszystko jest w oleju. Olej tak walnoł z pod korka ze bryza wydostała sie pod klapą nad chłodnicą i obryzgało pół tura i całe lewe koło .

Czy ktos miał taki problem ? dobrze jak bym sie ukierunkował w którąs strone jak nie to jade za koleją uszczelka ,głowica, tuleje .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Wiadomość z agroFakt.pl


dannygumis    11

woda do oleju bez przyczyny nie idzie,mogą być to np tuleje, nie wiem gdzie w nim pompa olejowa siedzi czasami bywa tak ze woda pod pompą pokrywe rozrządu przeżera (w c-360-3p miałem taki przypadek)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pawlolxd    0

krzywą ?? a od czego by sie miała skrzywic ? w takim wypadku co cała do wymiany?

 

 

 

 

 

 

to w tedy się krzywi jak jest przegrzany silnik ;[ nie cała do wymiany tylko do obróbki wiem bo sosiat tak miał a u mnie sie nic nie dzieje z ursus 1614 :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Michal7010    0

według mnie to rozmrożona jest chłodnica oleju silnikowego.woda do końca nie zdążyła zleciec zamarzła i rozsadziła chłodnicę.od tego bym zaczął rozbierac,reszta silnika powinna byc ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rafff24    26

jest też coś takiego jak wymiennik , chyba obok zbiornika oleju od wspomagania, jest to coś jak "chłodnica" oleju, może tam coś walnęło,

mogła głowica pęknąć,

niby uszczelka się przedmuchać przez kanał olejowy do płaszcza wodnego, jak efekt tego był taki że prócz wydostającego się oleju leciały spaliny z korka, ale to chyba mało prawdopodobne,

 

napisz z pod którego korka, objawy, i tak mniej chaotycznie, bo zrozumiałem, że miałeś fontannę oleju z wodą z chłodnicy układu chłodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sadek    448

Chodniczka oleju (wymiennik ciepła) z prawej strony gdzie jest kranik mogła pęknąć bywają takie przypadki. Nie jesteśmy jasnowidzami.

 

Chodniczka oleju (wymiennik ciepła) z prawej strony gdzie jest kranik mogła pęknąć bywają takie przypadki. Nie jesteśmy jasnowidzami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zenas    6

;[ byc może woda nie całkiem zeszła z układu,wiadomo co może uczynić mróz,wystarczy kropla w nieodpowiednim miejscu i bardzo kosztowna naprawa gotowa,jeżeli była by to uszczelka to nie był by tak źle,ale trzeba być dobrej myśli, i zalewać układ cały rok płynem,unikniesz wtedy wielu naprawdę wielu przykrych niespodzianek :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

scotii    0

co do płynu to wiele osób go nie chwali ze załatwia układ chłodzenia .

skrzywienie głowicy niebardzo nigdy go nie przegrzałem .

wybuch był z korka do uzupełniania wody w chłodnicy .

bardzo duzo oleju wyrzuciło cisznienie oleju spadło do 0.

zątpie ze rozmroziło chłodnice bo zalałem gorącą wodą około 50-60 stopni to momentalnie by sie z niej lało .

jutro zrobie wieksze ogledziny bo dzis było juz ciemno dodam ze przy spuszczaniu resztek wody to pod koniec z kraników płynął olej z chłodnicy jak i z bloku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

scotii    0

co do płynu to wiele osób go nie chwali ze załatwia układ chłodzenia .

skrzywienie głowicy niebardzo nigdy go nie przegrzałem .

wybuch był z korka do uzupełniania wody w chłodnicy .

bardzo duzo oleju wyrzuciło cisznienie oleju spadło do 0.

zątpie ze rozmroziło chłodnice bo zalałem gorącą wodą około 50-60 stopni to momentalnie by sie z niej lało .

jutro zrobie wieksze ogledziny bo dzis było juz ciemno dodam ze przy spuszczaniu resztek wody to pod koniec z kraników płynął olej z chłodnicy jak i z bloku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

scotii    0

co do płynu to wiele osób go nie chwali ze załatwia układ chłodzenia .

skrzywienie głowicy niebardzo nigdy go nie przegrzałem .

wybuch był z korka do uzupełniania wody w chłodnicy .

bardzo duzo oleju wyrzuciło cisznienie oleju spadło do 0.

zątpie ze rozmroziło chłodnice bo zalałem gorącą wodą około 50-60 stopni to momentalnie by sie z niej lało .

jutro zrobie wieksze ogledziny bo dzis było juz ciemno dodam ze przy spuszczaniu resztek wody to pod koniec z kraników płynął olej z chłodnicy jak i z bloku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



crystalzts    14

Na sto procent chłodnica oleju , pękła rurka i olej pod ciśnieniem idzie do układu chłodzenia , naprawa nie powinna być droga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

crystalzts    14

Na sto procent chłodnica oleju , pękła rurka i olej pod ciśnieniem idzie do układu chłodzenia , naprawa nie powinna być droga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

crystalzts    14

Na sto procent chłodnica oleju , pękła rurka i olej pod ciśnieniem idzie do układu chłodzenia , naprawa nie powinna być droga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



MWCHUDY    0

Witam mieliśmy U 1224 i kilka razy mieliśmy podobną sytuację- w konstrukcji jest błąd- kranik jest za wysoko dlatego też cała ciecz wymiennika ciepła chłodząca nie schodzi. Dopiero 100% pewność daje wyjęcie przewodu. Płyn chłodniczy ma wiele zalet i 1 no 2 wady zaletami są wyższa temperatura wrzenia ok 130 st- trudniej przegrzać silnik, brak osadzania kamienia na tulejach - powierzchnia mniej porowata- mniej ciepła oddaje,do wad bym zaliczył cenę- oraz problemy z zimowym odpalaniem odpada możliwość zalania ciepłym- trzeba zamontować grzałkę w bloku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zenon385    14

witam wiecie panowie ja nie mam dużych problemów z zapaleniem bo pod miske olejową wcześniej (najlepiej ponad 1h) podstawiam płytkę elektryczną akumlatory w miare i bez wody zapali ale dla pewnosci gotowana woda i na 100% zapali zawsze.Pordrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

scotii    0

tak ale montaz grzałki nie zrobie w domu musze jakis serwis znalezc a taka operacja to moze kosztowac .

ktos na tym forum pisał juz ze borygo ostro daje w kosc uszczelce pod głowicą wiec trzeba sie dobrze zastanowic.

wiec zaczne od chłodnicy oleju , a pytanie skoro olej poszedł do chłodnicy czy woda mogła dostac sie do silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

scotii    0

zgadza sie rureczka z wymiennika jest peknieta nowy wymiennik to 300pln a mam takie pytanie co jakby ominąc chłodnice oleju nie podłączac wody czy ciagnik bedzie sie przegrzewał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sadek    448

Wiem że niektórzy odłączają chłodniczki i jakoś znacząco to nie wpływa na pracę sprzętu. Ale jestem takiego zdania że jeżeli było to powinna być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zorzyk2    50

Jak ktoś nie chce mokrej, to może zewnętrzną powietrzną chłodnicę zamontować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez karol1900
      Witam. Znalazłem na ogłoszeniu do sprzedaży ursusa 914 TURBO z 1997 ale jest to dziwny wręcz nieznany egzemplarz ponieważ jest z silnikiem T4390 z ursusa 6614 i 6014/6012. Czy ktoś coś wie na temat tego sprzętu nie mogę nic znaleźć o tym kiedy był produkowany i wgl.  Jakiś biały kruk z niego czy co? Tak samo nigdzie nie ma 6014 na ogłoszeniach do sprzedaży ktoś orientuje się w tym  temacie?
    • Przez karo0l1
      Witam wszystkich. Problem polega na tym, ze mam bardzo dobry silnik 6-cylindrowy perkins z kombajnu claas mercator 70 i mam niezbyt dobry silnik w ursusie c-385. Czy da sie zalozyc silnik z kombajnu do mego ursusa? Bo az zal patrzec jak stoi i wiednieje na podworku juz 2 rok, a sprzedac w tych czasach jest ciezko i czy duzo tych przerobek by bylo?
      Idac dalej tematem mego ursusa problem w nim polega na cisnieniu silnika gdyz po odpaleniu odrazu cisnienie wskakuje na bardzo wysoki poziom no ale niestety olej sie deczko nagrzeje i cisnienie spada do 1 a czasem nawet ponizej i prosze nie pisac ze to przyczyna pompki olejowej bo w to nie realne zeby w 914-ce na tej samej pompce cisnienie bylo prawidlowe a na pompce z 14-stki w 80-ce dalej zle
    • Przez URSUS1614BYQ
      Witam nowych kolegów, na początku sie przedstawię. Jestem Łukasz, mieszkam w woj. Mazowieckim, mam 14 lat, pomagam tacie i bratu w gospodarstwie przy  codziennych pracach.
      Mam takie pytanie, kupiliśmy Ursusa 1614, niestety do remontu, wał miał być do szlifu, bo panewka się obróciła. Wymontowaliśmy silnik, nastepnie wał. Zawieźliśmy go do serwisu. Po dwóch dniach dostaliśmy wiadomość, że na jednym z czopów nie można już zeszlifować, bo nie ma z czego, a wychodzi na chyba 5 czy 6 szlif (pozostałe czopy są bardzo dobre, na 1 szlif). Postanowiliśmy że zawieziemy go do napawania i szlifu(chodzi nam o napawanie tego wytartego czopu do 1szlifu, nie o napawanie całego wału na nominał). Pytanie jest takie, czy ten wał wytrzyma w tak dużym silniku? Ile może wytrzymać? Proszę o odpowiedzi
      Dodam jeszcze jakieś zdjęcia sprzed kupna Wszystkie części brakujące na zdjeciach są, był rozpołowiony przed zakupem



    • Przez nunu85
      Czesc koledzy
      Traktor juz od lat miał cisnienie takie sobie (po pełnym rozgrzaniu max 2,5 na obrotach)
      Ostatnio cisnienie spadło do max 2, wiec pomyslalem sobie- pora zmienic olej- spuszczam go a tam na dnie wiadra ustało sie sporo drobnych stalowych opiłków (w filtrze to samo, całe ścianki bąka pokryte poutykanymi w sadzy opiłkami).
      Z tym ze te opiłki to z cąła pewnoscią nie sa panewki bo kolor biały
       
      Kto ma jakis pomysł skąd moga być?
      Co to sie tam drze?
      Dodam, ze silnik pracuje normalnie, odgłos też ok, siła w normie, kolor i ilość spalin również.
    • Przez piotr63a
      witam
      mój zetor 12245 zaczął dziwnie chodzić, tzn słychać cykanie w tłumiku, staje się to coraz głośniejsze , czy to może zawór nie domyka się? może miał ktoś z Was coś takiego?
      dodam jeszcze ze zawory prawidłowo wyregulowane.
       
×