Skocz do zawartości
zetor7745

Problem z bydlem (krowy mleczne)

Polecane posty

Pablo16    16

Nie tak długo najważniejsze dobrze złapać i naciągnąć krowę za głowę żeby była w miarę unieruchomiona żeby można było szybko linką uciąć to wtedy raz że jak się szybko da uciąć to te naczynia krwionośne się poprzypalają no i dla zwierzaka to trochę taka niecodzienna sytuacja to lepiej jak to sprawnie pójdzie. Od złapania do puszczenie to tak około 10 min. Jeśli chodzi o czystość to zależy jak ścisłe te gumki założysz. Zauważyłem że jak krowa ma duże rogi to najlepiej po założeniu jeszcze jakimś patykiem ściągnąć aby ciaśniej było i ograniczyć dopływ krwi do rogów.


Ursus C385A główny koń roboczy
Ursus C360 pomocnik C385A
Ursus C330M pomocnik pomocnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bercik92    28

dzisiaj zauważyłem jak mała jałóweczka trzyma głowe spuszczoną do prawie samej ziemi i kaszle (jak by cos jej zaległo) wiecie co moze jej dolegać ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JPH2    25

Bercik92 - ZAPALENIE GÓRNYCH DRÓG ODDECHOWYCH !!!!!!!!! I oby już nie było zapalenia płuc!!!!!!! Szybko wołaj weta bo inaczej to Bacutil !!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

nikolas29    224

Moze juz był ten temat ale ja zapytam co moge zrobic krowie ktora do wycielenia ma jeszcze tydzien a wymie niemal pęka i jest opuchniete wraz z pępkiem i gorące..czy miał ktos podobne sprawe i co i jak z tym postepowac...wiem ze kazdy ma inne zdanie nie którzy radzą doic a inni smarowac...co doradzicie mi w tym temacie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a8185    25

Można zacząć doić bez żadnych obaw. Siarę z kilku pierwszych dni radziłbym zamroźić i podać cielęciu po porodzie. ;)

 

A jeżeli jednak nie zdecydujesz się i wymię faktycznie pęknie oddam ci swoją krowę :lol: Chciałbym to zobaczyć :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ManieKwlkp    0

Jeśli jest taka sytuacja to można podać steryd wtedy krowa w 36 godzin się wycieli a opuchlizna zejdzie ja bym nie ryzykował i jesli nie chcesz podawac sterydu to tak jak a8185 też bym ja wydoil

jeśli wymię pęknie będzie "kupa" smrodu i juz na pewno zero pociechy z krowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7891Firefox    53

masakra, pierwszy raz słyszę że wymię krowy może pęknąć od nadmiaru mleka, no nieźle

Mam pytanie, czy na AF był już opisany przypadek pękniętego wymienia od nadmiaru mleka przed wycieleniem? jeśli tak to proszę o namiar

i nie chodzi tu o wyrwanie wrzoda na zewnątrz bądź uraz mechaniczny, to ma być pęknięcie od nadmiaru mleka :D :D :D :D

Można wydoić, zamrozić siarę i ok. Smarować odradzam bo dotykiem pobudza się wymię do przepuszczenia mleka.

Powodem opuchlizny moze byc nadmiar treściwej bo gospodarz za dobrze chciał mućkę przyzwyczaić do paszy przed wycieleniem ;)

 

 

 

A jeżeli jednak nie zdecydujesz się i wymię faktycznie pęknie oddam ci swoją krowę :lol: Chciałbym to zobaczyć :P

 

Dokładam swoją mućkę B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mammut1    20

W mojej okolicy to wymię pękło dla krowy wet zaszył to sporadycznie przypadki ale się zdaża takie coś

Edytowano przez mammut1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a8185    25

ha ha ha u mnie we wsi dla byka torba pękła bo był nie puszczany :lol:

 

Wbrew pozorom drodzy rolnicy wymie krowie nie może pęknąć :lol: Wrzód może wyrwać dziurę ale to to zupełnie co innego ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a8185    25

To nie kwestia wiary tylko fizjologii. Radzę się douczyć a nie pisać bzdury <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    242

Przy nacisku receptorów w kawernie mlecznej wymienia, następuje zaprzestanie produkcji mleka przez pęcherzyki mleczne gruczołu, oraz blokowane jest wydzielanie oksytocyny. Czyli, jeżeli mleko jest nie zdojone z wymienia, to jego ciśnienie blokuje jego wytwarzanie. Pęknięcie wymienia może wystąpić tylko poprzez uszkodzenie mechaniczne, rozerwanie wrzodu lub obrzęk wywołany zakażeniem drobnoustrojami.


"Bóg nienawidzi tego, co sobie robimy w jego imieniu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianzetor9540    1481

Koledzy mam pewien problem. Mianowicie wycieliły mi się 4 krowy już około miesiąc temu. Wszytsko było dobrze, wycielenia przebiegły pomyślnie, krowy miały apetyt, dobrze jadły, doiły aż do tej pory. Około 5 dni temu jedna z nich przestała jeść kukurydzę, wysłodki i paszę treściwą. Ale sianokiszonke lub siano pobiera bez problemu. Zeszła z mleka z około 30 l na 20 l. W obawie przed ketozą zaczeliśmy dawać jej gliceryne. Apetyt troszkę się poprawił ale tylko do spożywania kukurydzy, wysłodków i sianokiszonki. Paszy treściwej nadal nie chce jeść.

A teraz najgorsze to że z pozostałymi 3 sztukami dzieje się to samo. Pierwszego dnia przestała jeść ta krowa wyżej opisana, a w każdy nastepny dzień następna krowa. Każda z nich ma dokladnie takie same objawy ja ta opisana na początku.

 

Krowy to czyste HF, wydajność stada około 7 tyś.

Te krowy z którymi mam ten problem dostawały tak jak inne pasze, czyli przed ocieleniem kiszonka z qq i sianokiszonka a około 2 tyg przed wycieleniem małe ilości paszy treściwej. Po ocieleniu dostawały kiszonkę z qq, wysłodki, sianokiszonkę i większe ilości paszy treściwej (5 kg). Najdziwniejsze jest że od września dawka pokarmowa jest cały czas identyczna, nie było żadnych zmian w paszy a te krowy tak z dnia na dzień przestały jeść.

 

Dodam że od 2 dni krowy dostają kwaśny węglan sodu. Okolo 50 gr/sztuka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marzencia    6

Przy nacisku receptorów w kawernie mlecznej wymienia, następuje zaprzestanie produkcji mleka przez pęcherzyki mleczne gruczołu, oraz blokowane jest wydzielanie oksytocyny. Czyli, jeżeli mleko jest nie zdojone z wymienia, to jego ciśnienie blokuje jego wytwarzanie. Pęknięcie wymienia może wystąpić tylko poprzez uszkodzenie mechaniczne, rozerwanie wrzodu lub obrzęk wywołany zakażeniem drobnoustrojami.

a moze chodzi o to, że wymię się oberwie? nie wiem jak to się fachowo mówi ale raz widziałam przypadek, że coś tam nie utrzymało wymienia, podwiązywali je ale i tak nic to nie dało i wymię oparło się o podłogę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafi101    0

DO damianzetor9540

 

sprawdż te krowy na ketoze,masz testy?zazwyczaj to po 3-4 tygodniach bierze na ketoze,jak na 30l mleka to trochę skromnie z tą mieszanką ,pewnie schudły co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    2509

Marzencia Tobie chodzi o więzadło centralne wymienia, które zrywa się u krów z dużym i ciężkim wymieniem. Wymię wtedy wisi jak torba na samej skórze.

Co do krów to nie zmieniła się konsystencja ani wygląd kału. Z pyska wyczuwalna jest jakaś inna woń(fermentujące owoce). Jak nie masz dostępu do ketotestów możesz podgrzać mleko i sprawdzić czy się nie warzy. Glicerynę lepiej zastąpić 99% glikolem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nikolas29    224

mam pytanie do starzystów..czy krowa po wycieleniu ktora ma zapuchniete wymie i pępek moze miec zapuchniety przedni mostek?????? dzisiaj zauwazyłem ze opuchniety jest mostek,,,bardziej prawa strona,,czy sie poslizgneła i stłukła.krowa jest po 2 cielaku.nigdy nie miałem przypadku zeby mostek przedni był spuchniety

Edytowano przez nikolas29

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7891Firefox    53

nie wiem jak to wygląda i jakie jest w dotyku, Jeśli krowa postękuje przy oddychaniu, nie ma apetytu, garbi się z bólu, wskazywać to może na ciało obce które utkwiło w czepcu i spowodowało stan zapalny. Czepiec umiejscowiony jest w sąsiedztwie z sercem, właśnie nad mostkiem, więc o tyle jest to niebezpieczne że moze na tym ucierpieć nie tylko żołądek. Obserwować krowę, i jak coś to po weta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JPH2    25

uzupełnienie wypowiedzi - odstające łopatki - cecha charakterystyczna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    242

To jeszcze moje 3 grosze: jeżeli jest urazowe zapalenie czepca, to przy nagłym chwycie za wyrostki kolczyste części piersiowej kręgosłupa wyraźne, głośne stęknięcie. Tak samo przy naciśnięciu kolanem na mostek, głośne stęknięcie. Dla pewności wpakować do żołądka magnes.


"Bóg nienawidzi tego, co sobie robimy w jego imieniu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    242
marcin2057    21

mam mały problem, krowa ma się cielić 26 I i od miesiąca ciężko ma wstawać na tylne nogi, jak się za pierwszym razem nie podniesie to potem ma ciężko, jak chce się podnieść to czasem pierw wstaje na przednie nogi a na tyłku siedzi, najgorzej ma się poderwać, był weterynarz dał kroplówkę na wzmocnienie i jakiś czas było lepiej, co jej mogę podać, dodam że ma ok 10 lat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez klos
      witam.
      mam jalowke 18 mies. i nie wiem czy ja zacielac. Problem tkwi w tym, ze stoi ona w kojcu z jałoszkami 11-miesięcznymi, które powoli zaczynaja ja przerastac!! Jalowka juz od kilku miesiecy nie rosnie, jest w miare tlusta. Nie wiem czy ja zacielac teraz, czy czekac az sie zupelnie roztyje, a moze tez ja sprzedac?
    • Przez Bartekj1994
      Witam. Chciałbym wiosną dostawić do obory drugą. Tzn postawić jedną scianę i przedłużyć dach. Mam nadzieję że jasno piszę. Długość obory to 20. Myślę że pomieszczę tam 18 stanowisk. Jaką szerokość radzicie zrobić tak zeby wszedł ciągnik i Jaki byłby koszt takiej obory.
    • Przez buhaj0200
      witam mam pytanie krowa mi siew wycieliła wczoraj o 7 rano wydoiłem ją z siary dała 30l mleka potem zaczełem doic o godz 2 i ona zaczeła kopac zwalac dojarkę wydoiłem ją na siłe i ona nieda dotknąc wymianie bo ją boli czy to zapalenie czy jakis obrzęk poporodowy? kupiłem jej taką masc i jej wymie smaruje co to moze byc?
    • Przez adrianedi
      mam jedna krowe ktora ma juz 18 lat i mial juz 5 raz bliznieta mysle ze jest to cos wyjatkowego jak myslicie ???
    • Przez maciek1425
      siema mam w swoim stadzie krowe simental ma nie całe 8 lat jest bardzo dobra, spokojna szkoda mi jej było bardzo gdybym musiał ją odwieźć do rzeźni. problem polega w tym że nie chce zostać cielna była zacielana 3 razy ale za 4 albo 5 się udało minęło nie całe 3 miesiące i poroniła potem została zacielona około miesiąc temu i przedwczoraj pokazał się śluz na ogonie ale zachowanie jej nie wskazywało na to że ma ruję co robić prosze o odpowiedź dodam jeszcze tylko że wszystkie zacielenia były robione sztucznie
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.