Zaloguj się, aby obserwować  
Vaflos

Skrzynia 20/4 opinie

Polecane posty

Vaflos    0

Stoję przed wyborem zakupu ciągnika o mocy (80-90 KM). Mam dwie opcje. Albo Same explorer 85 (Deutz 410), albo proxima 85/95. Prawdopodobnie będzie to jednak zetor. Chodzi mi głównie o to czy ktoś posiada proximę ze skrzynią 20/4 ze wzmacniaczem (praktyczność, awarie). Rewers generalnie nie jest mi specjalnie potrzebny. Ciągnik ma służyć do orki (4 zagon, w przyszłości 3 obrotek), uprawy (kombi 3,7 m), głębosza i transportu. Czy mogę wybrać skrzynię 40 i taki wzmacniacz razem. Tak na marginesie mając do wydania powiedzmy 130-140 brutto, to co wy byście wybrali. Co do Deutza to nie znam cen części (oleje, filtry i takie części które się najczęściej psują). Ciągnik będzie robił raczej nie więcej niż 200 mtg rocznie. Na 16 ha jest jeszcze 7211 i C-330. Produkcja roślinna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Zorientuj się ile kosztuje proxima plus - tam masz wtedy i rewers i wzmacniacz momentu. do zwykłej proxy zaczeniesz dopłacać za wzmacniacz, skrzynie 40 to ci wyjdzie cena plusa a plusa ma dużo ludzi i są zadowoleni raczej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vaflos    0

Napisałem do 140. Wolałbym się zmieścić, bo za chwilę okaże się że za dobre 150 mogę mieć forterre 95, a 160 Agrofarma 420, a za 170 JD 5080 M i końca nie będzie. Chodzi mi przede wszystkim z jakimi kosztami użytkowania na takim areale i przebiegu rocznym muszę się liczyć w przypadku Same i Zetora ( serwis=awarie,filtry, oleje itd). Chcę ciągnik stosunkowo trwały i tani w użytkowaniu. Może jeszcze Nh Td 5040? (Serwis najbliżej ale chyba droższy.)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Proxima power za droga ale zorientuj się w cenie plusa.

Poza tym elektrohydrauliczny rewers w proximie power to nowość, jest on niedopracowany i dużo użytkowników jest niezadowolonych z jego działania tzn szarpie i wymaga częstej kalibracji ale sprawę proximy plus możesz przemyśleć.

Co do awarii to każdy może się zepsuć. Jak robisz 200 godzin rocznie to przeglądy będziesz rzadko robić więc pierwszym kryterium wyboru ciągnika nie powinien być koszt przeglądów a raczej wyposażenie, cena i bliskość serwisu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vaflos    0

Serwis najbliżej NH (Osadkowski Rawicz) 15 km,

Toral Gostyń (Same, Zetor) niecałe 30 km,

Kunert Poladowo (Deutz, Zetor) 50 km

Szczerze najbardziej podoba mi się (cena/wygląd/wyposażenie) Same Explorer 85, choć pisali użytkownicy, że rewers wyskakuje i przewody od pneumatyki się przecierają).Zetory za to słyną z awarii sprzęgła, choć to podobno częściej przy turze. W Zetorze skrzynia 20/4 za około 1400 zł oferuje półbieg, a w Same trzeba wtedy wziąć rewers elektro-h, żeby mieć wzmacniacz, a to już chyba około 10 tys dopłaty. Co do spalania to pewnie różnice niewielkie, są może 1-2 l/mtg . Ma ktoś w ogóle proximę z taką skrzynią? Co do wyposażenia i tego co się najczęściej psuje w NH td to nic nie wiem. Mam mętlik w głowie, a premię MR trzeba dobrze ulokować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

a jaka jest różnica cenowa między proximą zwykłą a proximą plus?

Sprzęgło pada zarówno w proximie jak i w nh td szzególnie przy turze. nh td i zetor mają podobny poziom awaryjności. U nas forterra bez tura to sprzęgło wymienione po 6tys godzin więc dobry wynik w miarę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

u dilera Auto-Agro Proxima plus 95 kosztuje z jako takim dodatkowym osprzętem wynosi 143tyś o ile się nie myle.


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pestus123    4

Serwis najbliżej NH (Osadkowski Rawicz) 15 km,

Toral Gostyń (Same, Zetor) niecałe 30 km,

Kunert Poladowo (Deutz, Zetor) 50 km

Szczerze najbardziej podoba mi się (cena/wygląd/wyposażenie) Same Explorer 85, choć pisali użytkownicy, że rewers wyskakuje i przewody od pneumatyki się przecierają).Zetory za to słyną z awarii sprzęgła, choć to podobno częściej przy turze. W Zetorze skrzynia 20/4 za około 1400 zł oferuje półbieg, a w Same trzeba wtedy wziąć rewers elektro-h, żeby mieć wzmacniacz, a to już chyba około 10 tys dopłaty. Co do spalania to pewnie różnice niewielkie, są może 1-2 l/mtg . Ma ktoś w ogóle proximę z taką skrzynią? Co do wyposażenia i tego co się najczęściej psuje w NH td to nic nie wiem. Mam mętlik w głowie, a premię MR trzeba dobrze ulokować.

 

Jak chcesz z wzmacniaczem i rewers będzie EH, to jakim cudem on wyskoczy? My mamy mechaniczny, i w ciągu 150h wyskoczył może dwa razy, ale wjechałem w straszne dziury, mowa o Agrofarmie 410

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vaflos    0

Pisałem o Same z mechanicznym rewersem. Nie chcę Elektro-h w Same bo to za duży koszt. Do 140 tyś. się nie zmieszczę. Rewers w ogóle mi nie potrzebny. Chodzi mi czy ta skrzynia 20/4 w zetorze jest trwała i czy dobrze działa. Z tego co patrzyłem na AF nikt nie ma takiej opcji. Dziwne? Tura miał nie będę, do prasy nie pójdzie,a wzmacniacz w orce, czy uprawie się przyda. Naprawdę nikt nie wziął sobie proximy z taką skrzynią??? Aha i czy ten półbieg jest załączany pod obciążeniem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Ale czemu gadasz że ci rewers niepotrzebny? On bardzo ułatwia i przyspiesza pracę. ja sobie nie wyobrażam jazdy bez niego, wogle jak siadam w ciągnik bez rewersu to szkoda gadać. W proximie plus masz rewers z lewej strony jedną ręka podnosisz maszynę drugą kręcisz potem odrazu zmieniasz bieg i już nawrócone.

Ja Ci mówię proximę plus weź 3000 cenę przekroczysz ale będziesz miał i rewers i półbieg pod obciążeniem. Skrzynie w plusach trwałe. Właśnie dlatego nikt nie ma skrzyni 20/4 bo każdy woli mieć i rewers i półbieg. Dlatego nie wiadomo jak te skrzynie chodzą bo ich nikt nie ma. Poza tym w proximie plus masz 3 sekcyjną hydraulikę - teraz maszyny wymagają coraz więcej gniazd hydraulicznych, a taka zwykła ma jedną sekcje a to stanowczo za mało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Blaise    0

u dilera Auto-Agro Proxima plus 95 kosztuje z jako takim dodatkowym osprzętem wynosi 143tyś o ile się nie myle.

Witam wszystkich.

Przymierzamy się właśnie do Proximy Plus 95 i trochę się za nią już rozglądaliśmy.

W roltechu za Proxime Plus 95 z obciążnikami przód 200kg i 150kg tył proponują 136tys.

Masz wtedy skrzynie 40km/h i 16/16 z rewersem mechanicznym i jednostopniowym wzmacniaczem momentu na gałce biegów załączanym pod obciążeniem.

Co do skrzyni 20/4 to w Kaliskim Zetorze koleś mówił że wzmacniacz załącza się tam na 5 min. i jest do niego jakiś pedał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vaflos    0

Czyli faktycznie, za tą cenę to Proxima Plus 95 jest najrozsądniejszym wyborem. Nawet na Allegro jest obecnie taka Proxa za podobną cenę. W tej cenie masz zaczep do przyczep i sterowanie ramionami z zewnątrz? Siłowniki są 2 czy jeden? Dzięki kolego "Blaise" za info odnośnie tej skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Z7245    10

Ta skrzynia 20/4 to chyba żadna nowość wzmacniacz momentu można było już mieć w zetorach serii 72XX i 77XX. Załączany był pneumatycznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Blaise    0

Patrząc na stare cenniki dodatków z lutego 2009 w zwykłej proximie jest opcja dodatkowy siłownik a w plusie nie ma. Wszystkie plusy jakie widziałem mają 2 siłowniki tak jak w

.

Faktycznie w tej cenie jest jeszcze zew. ster. podnośnikiem ale bez zaczepu do przyczep.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Blaise    0

Patrząc na stare cenniki dodatków z lutego 2009 w zwykłej proximie jest opcja dodatkowy siłownik a w plusie nie ma. Wszystkie plusy jakie widziałem mają 2 siłowniki tak jak w

.

Faktycznie w tej cenie jest jeszcze zew. ster. podnośnikiem ale bez zaczepu do przyczep.

 

Czy linki wyświetlają się poprawnie? Jeśli nie, czy ktoś wie czemu wyświetla się taki syf jak u mnie skoro na podglądzie posta przed wysłaniem wszystko wygląda cacy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj