marekjsp

belarus 820

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
marekjsp    8

witam wszystkich mam zamiar kupić belarusa 820 i niewiem czy mi to się będzie opłacało głównie będzie mi potrzebny do gniecenia kiszonek orki itp. ;)


KPK Kumurun Team -Sekcja Organizcyjna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel328    644

a to musi być nowy ciągnik czy może używany?? ;)


Zetor 5320 + tur
Zetor 6911
Ursus C-330
Warfama Z-543

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawell18    13

napisałbys ile masz ha, jakie masz ciagniki to mozna by cos powiedziec a tak to mozna tylko gdybac ;)


Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekjsp    8

mam 15 hektarów będzią do niego kupowane nowe maszyny:) a narazie jest t 25 z turem:p @paweł328 belareus musi być nowy ponieważ <złomów > nie będę kupował i kładł pieniądze na ich remonty


KPK Kumurun Team -Sekcja Organizcyjna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorek1607    1

a ile masz kasy na wydanie??? według mnie powinien być lepszy od tych nowych Ursusów, a jest sporo tańszy od nich, kilku kolegów pisało już na AF jakie mają problemy z nowymi Ursusami, że aż płakać się chce, a Belarus nie jest drogi i części też do niego dostaniesz :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawell18    13

Belarus 820 kosztuje 76 tys brutto, zawsze troche utargujesz. Mysle ze jezeli masz zamiar i możliwość rozwoju gospodarstwa to zakup powinien byc oplacalny. Jezeli nie wymagasz jakiegoś wyszukanego komfortu to ten ciagnik bedzie dla Ciebie wystarczajacy. Tyle ze trzeba bedzie wymienic tez wszystkie maszyny uprawowe, a to wiąże sie z kolejnymi wydatkami


Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekjsp    8

mam kontakt z jednym dealerem belarusa i mam okazję kupić belarusa 820 za 59.000 tys. brutto pieniędzy mi powinno starczyć na zakup ciągnika pługa i agregatu uprawowo-siewnego ;)


KPK Kumurun Team -Sekcja Organizcyjna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MtzTheBest    0

Jeśli Belarusa to tylko na krzyzakowym jest niższy szerszy i lepiej wyglada z szerokimi oponami a na storzku to taki bocian siedzisz jak na gdziezdzie wysoko... na skrzyni synchro jest w opocznie za 73tys ale pewnie cos jeszcze utargujesz... zycze dobrego wyboru:) :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekjsp    8

Jeśli Belarusa to tylko na krzyzakowym jest niższy szerszy i lepiej wyglada z szerokimi oponami a na storzku to taki bocian siedzisz jak na gdziezdzie wysoko... na skrzyni synchro jest w opocznie za 73tys ale pewnie cos jeszcze utargujesz... zycze dobrego wyboru:) ;)

 

 

tak jak pisałem wcześniej w żdżarowie koło sochaczewa jest belarus 820 do sprzedania <nowy> za 59.000 brutto jest wystawiony na allegro:) ;):) :)

 

a jeszcze może mi ktoś powiedzieć kto posiada belarusa 820 ile spala w pługu 4x40 i ile spala w agregacie uprawowo siewnym o szer.2.70:)


KPK Kumurun Team -Sekcja Organizcyjna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel328    644

w Piotrkowie koło Olsztyna masz Belarusa za 55tys zł na stożku :)


Zetor 5320 + tur
Zetor 6911
Ursus C-330
Warfama Z-543

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jendrek    124
belareus musi być nowy ponieważ <złomów > nie będę kupował i kładł pieniądze na ich remonty
Tylko że niejeden taki zachodni <złom > wytrzyma więcej niż ten złom Belarus !! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekjsp    8

Tylko że niejeden taki zachodni <złom > wytrzyma więcej niż ten złom Belarus !! :)

 

 

 

może i masz rację te starsze ciągniki mogą więcej wytrzymać jak te nowe :) i do zachodnich często części nie można dostać :);):)

jeszcze jak ktoś dba o ciągnik to ma go na długie lata :D


KPK Kumurun Team -Sekcja Organizcyjna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

I to popieram "sosnowy ale nowy" mój 820 ma 4lata i na liczniku 2200h przez ten czas koszty napraw a raczej części to może ok 1600zł(pompa hydr, alternator,rozrusznik,akumulatory) nie licząc wydatków na podniesienie osiągów tj siłownik C-110, lasze od modelu 9XX, fotel pneumatyczny,i takie tam XXXXX. I muszę zadać kłam o tym że ruski kochają świeży olej (częste wycieki,pocenie)mogę zaprosić każdego i pokazać że to tylko wina niechlujstwa,i zaniedbania.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tanco96    10

Po mojemu to jak dbasz tak masz B)


Autor niniejszych postów, nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ich treść,a co za tym idzie w przyszłości nie mogą być one wykorzystywane przeciwko niemu...udzielanych wskazówek proszę nie traktować jako WYROCZNI

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MtzTheBest    0

A od kiedy 820 jest na skrzyni synchro? Bo monoblok w 820 napewno nie występuje.

To firmagrand czemu jest Mtz nowy w opocznie z skrzynia synchro?? albo koles klamie albo moze byc... nie wiem dokladnie jak bede kupowal cos to bede wchodzil szerzej w ten temat B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Indiana    32

@marekjsp,

 

Spalanie Belarusa 820 w przybliżeniu wyniesie:

 

Silnik D- 243C ma jednostkowe zużycie paliwa 224g/kWh; czyli: 224g/kWh x 58kW = 12,992kg/h ON.

Ropa ma gęstość 0,84–0,88 kg/dm3, czyli waży mniej od wody (10litry ON będzie ważyło ok. 8,8kg)- a więc 12,992kg ON daje nam ok. 14,7litra/godzinę.

Jest to spalanie przy pełnym wykorzystaniu mocy, a raczej nie wykorzystaniu a jej wytworzeniu. W rzeczywistości w orce wykorzystuje się w granicach 70-75% mocy ciągnika, co daje ok. 10litry/godzinę.

 

Tyle matematyki, z doświadczenia mogę powiedzieć, że Belarus820 z 4 korpusami Unii spali ok. 9-11 litry.

Wszystko zależy od kierowcy, jak ciężką ma nogę; od ziemi, głębokości orki, kaloryczności ON.

 

 

PS. gdzieś na forum natrafiłem na post autorstwa @mercedesa250d. Wynika z niego, że jeśli ropa jest lżejsza od wody to ma mniejszą objętość, co jest błędem, bo 1 litr ropy to ok.0,88 kg, czyli 1kg ON to ok. 1,13 litra.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Indiana    32

W 820 jest jeden siłownik c100 albo c110, jakieś 3,5tony udzwigu

920 ma dwa siłowniki, podniesie ok. 4,5 tony ;[

 

Dziwne tylko, że w każdym modelu, od 820 do 1523 przód ma 450kg obciążenia, a przecież dużo większy jest udźwig w większych modelach. Szkoda, ;) trzeba dociążać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Indiana    32

Jak chcesz do takich prac to wystarczy 820 na krzyżaku albo 920. W sumie nawet z mostem stożkowym do tura się nadają, mają w porównaniu ze starymi MTZtami wzmacniane tuleje, poza tym sprężyny w moście stożkowym amortyzują wstrząsy, mało kto o tym mówi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek2405    0

witam, mam belarusa 820 na stożkowym przodzie od 2007 roku i jestem z niego bardzo zadowolony, masz racje @Indiana, most stożkowy jest lekko amortyzowany, nawet dobrze widac jak pracuje jak sie jedzie. Powiem jeszcze kilka słow o moim belarusie. Miałem już kilka awarii a dokładnie: zimering na tej przystawce przy przednim napędzie, tylna żarówka od światła STOP, i rurka od wspomagania sie przetarła (po wymianie zauważyliśmy że była już spawana przez jakiegoś Białorusina ;)) koszt wszystkich napraw to ok 150 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj