Bartek72511

Jaka prędkość? Ursus 914

Polecane posty

Bartek72511    81

Witam;) Mam takie pytanie, jaką ursus będzie miał prędkość na 4 polowej na zajacu i jaką na 2 szosowej też na zającu? Obroty około 1700 i ciagnie prase więc go nic nie spowalnia. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

jeszcze musisz podać rozmiar opon, na 34 z tyłu prędkość będzie mniejsza niż na 38


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matios34    1

jeszcze musisz podać rozmiar opon, na 34 z tyłu prędkość będzie mniejsza niż na 38

tu zgodze sie z kolegą rozmiar tez sie liczy a nawet stopien złużycia bo na nowych bedziesz mial wiekszą prędkość niż na zdartych.

Ja kiedyś obliczałem prędkość i był na to jakiś wzór jak znajde to podam.

 

 

znalazłem to jest tak

weź sobie wyznacz odcinek długości 100 metrów i zmierz na tym odcinku czas przejazdu ciągnika a potem wstaw dane do wzoru poniżej i gotowe bedziesz miał prędkość

 

wzór: Predkość [km/h] = 100[m]/czas w sekundach i to razy 3,6

 

tylko pamiętaj ze na początku odcinka musisz juz mieć tą prędkość z jaką bedziesz jechał czyli musisz wystartować troche wcześniej a nie z początku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    1

Widziałem kiedyś filmik na youtube, jak gość orze Ursusem 1014 na jedynce szosowej i obok jedzie osobówka i na liczniku pokazuje 10 km/h. Ale według mnie to coś za szybko. Tak na oko to pewnie na jedynce ma z 6-7 a na dwójce te 10-11.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolega powyżej ma racje za szybko a tak poza tym to licznik w samochodzie ma jakis margines bledu nigdy nie jest dokladny +/- 3km/h zawsze bedzie.GPS to tak ten pokazuje dokladnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor10045    13

Oglądałem twoją galerie i nie wygląda na to żebyś miał z tyłu koła r 38 chyba że masz inną gwiazdę np u mnie jest r38 i wygląda to tak http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/204110-ursus-1224/

Był gdzieś temat w którym była podana prędkość na poszczególnych biegach ale znalazłem coś takiego;

PRĘDKOŚCI JAZDY

Przy znamionowej prędkości obrotowej silnika z ogumieniem 18,4 R34* bez/ze wzmacn. momentu

- przód

1 I 2,66 / 1,99 km/h

2 I 4,20 / 3,13 km/h

3 I 7,65 / 5,72 km/h

4 I 8,82 / 6,59 km/h

1 II 8,88 / 6,63 km/h

2 II 13,99 / 19,45 km/h

3 II 25,51 / 21,97 km/h

4 II 29,40 / 21,97 km/h

- tył

1 R 4,16 / 3,11 km/h

2 R 6,56 / 4,90 km/h

3 R 11,95 / 8,93 km/h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek72511    81

a to sorki, pomyłka, myślałem że to te większe mam. Jednak wydaje mi sie ze ten wykres jest trochę zawyżony, bo jakbym jechał 4 polową na zajacu to by wyszło że to 8,8 + zajac to by było coś koło 10 a mi się wydaje że to nieco za dużo, ale moze to tylko złudzenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    1

Przecież masz podane tak:

 

4 I 8,82 / 6,59 km/h

 

Czyli 4 polowa na zającu 8,82 i na żółwiu 6,59. Według mnie ten wykres jest coś niezbyt dobry. Dotyczy chyba tych nowszych szybszych skrzyń. Ja mam w 1014 na czwórce szosowej z gazem w podłodze 25 km/h a nie 29,40 a jedynka szosowa jest znacznie wolniejsza niż 4 polowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek72511    81

a bo sorki źle zrozumiałem. ale i tak mi sie za duzo wygląda, nawet ta predkosc na 2 szosowej jest za duża o wiele, i na 4 polowej też troche z dużo mi sie wydaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    1

Albo po prostu Ursusy tak dobrze w polu idą. Np wykonywanie orki zimowej z prędkością bliską 10 km/h ;p :huh: Zagraniczne się chowają hehe. Nie no żartuję, ten wykres jest chyba ściągnięty ze strony serwo.yoyo z Ursusa 1224, a 6 cylindrowe widocznie mają trochę szybsza skrzynię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek72511    81

Bo Ursusy wychodziły z kilkoma wersjami skrzyni, 25 , 30 , 35 i tutaj ta własnie rozpiska jest do skrzyni 30 a ja posiadam 25 wiec będzie trochę mniej, pewnie około 8 ale to i tak trochę przydużo moim zdaniem;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
90daniel    15

Panowie coś tu nie tak jest bo to trochę nie realne z tymi prędkościami. Mam w gos dość długie pole bo 1300 m w tym kawałku jest 3 h. Jeśli przyjmując że 1224 bo taki mam na czwórce polowej jedzie 8,82 km/h i biorąc pod uwagę pośliz kół w orce ta prędkość zdredukuje się do 8 km/h w pługu 2.40 powinienem zaorać na godzine ok 1.92 h a cały ten kawałek pola orzę 2godz.10 minut z poprzeczami. to coś tu jest nie tak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W mojej instrukcji 1985r jest tak:

912,914,1012,1014,1222,1224

Opony standard, silnik 2200 obr/min

wzmacniacz

wył / wł

1 I 2,45 / 1,83 km/h

2 I 3,87 / 2,89 km/h

3 I 6,14 / 4,59 km/h

4 I 8,74 / 6,57 km/h

1 II 7,15 / 5,35 km/h

2 II 11,28 / 8,43 km/h

3 II 17,91 / 13,42 km/h

4 II 25,50 / 19,07 km/h

- tył

1 R 3,35/ 2,50 km/h

2 R 5,29 / 3,95 km/h

3 R 8,40 / 6,28 km/h

4 R 11,96 / 8,94 km/h

Edytowano przez KRISTOFORn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yasko1980    0

kolega powyżej ma racje za szybko a tak poza tym to licznik w samochodzie ma jakis margines bledu nigdy nie jest dokladny +/- 3km/h zawsze bedzie.GPS to tak ten pokazuje dokladnie

 

witam koledzy GPS tez fauszuje ok. 1lub2 km/h cierzko go ustawic Pisze o nawigacji samochodowej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ArthuR34
      Witam wszystkich,
      wybaczcie jeśli pisze w nie tym dziale- jeśli tak to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu, dziękuję.
      Mój ojciec jakiś czas temu nabył Ursusa 902 i chciałbym się was doradzić w kwestii wspomagania kierwolnicy, nieposiadania przedniego napędu, miękkie przednie zawieszenie.
      Otóż w wyżej wymienionym traktorze jest fabryczne wspomaganie które bardzo ciężko wspomaga (czasem trzeba dużo gazu dać), zaczynają się pojawiać spore wycieki z serwomechanizmu. Dowiedziałem się od znajomego że nieopłaca się tego regenerować ponieważ już to przerabiał i po roku znowu miał problemy- zastąpił to gotowym zestawem zastępczym jaki można kupić w internecie (siłownik, pompa itp.) i po tym zabiegu może paluszkiem kręcić kierownicą a nie tak jak wcześniej.
      czy już ktoś to przerabiał z was lub wie co i jak taki zabieg przeprowadzić ? Jaki produkt wybrać ? czy oferowane w internecie gotowe zestwy są tej samej jakości/trwałości bo jest lekka rozbieżność cenowa?
      czy moglibyście polecić dobry produkt który będzie służył i pieniądze nie pójdą w błoto?
      czy jestem w stanie zamontować to razem z ojcem?
      Następna sprawa to biegi.
      strasznie ciężko wchodzą (wszystkie cztery- prawa dźwignia) - lewa dźwignia od wstecznego i biegów bolowo-szosowych chodzi bez zarzutu. 
       
      i kolejna sprawa to hamulce, hamulce działają ale wydaje mi się że lewe koło chyba trzyma ponieważ prawe koło zaczęło boksować na trawie podczas ruszenia z miejsca i lekko (20cm) się wkopał w ziemię, ogólnie to w środę kiedy szykowałem traktor na strajk to chciałem nim troszkę pojeździć po wsi ponieważ nie jeździłem jeszcze takim traktorem tylko czasami 60-tką więc musiałem ogarnąć biegi i troszkę się do niego przyzwyczaić ale po tych wszystkich usterkach które w nim zalegają dałem sobie spokój, ale na strajku we Wrocławiu byłem, od początku do końca:)
      pozdrawiam
    • Przez Porfavor
      Witam, planuje obecnie remont silnika w swoim Ursusie 385 i myślałem nad dodaniem do niego turbiny. Wiem, że były już tutaj takie tematy ale te najpopularniejsze które znalazłem mają już swoje lata więc chciałem się spytać dziś jak to powinno waszym zdaniem wyglądać. Ursus 385 jest z rocznika 1976 i z tego co sie orientuje ma w sobie silnik z7501. Na youtube itd widziałem sporo doładowanych turbiną c385 i stąd też taki pomysł by dodać mu trochę mocy. Co by było trzeba powymieniać i czy wgl jest sens tak naprawdę? planowałem dodać na pewno wtedy intercooler i rozumiem, że trzeba by było wymienić wtryskiwacze, słyszałem jeszcze o różnicy na ilości pierścieni na tłokach. 
    • Przez Kurwer21
      Witam, w zimę będę najprawdopodobniej malował felgi w c385, i pytanie ile litrów farby około pójdzie na przednie felgi z dwóch stron i tylnie od zewnątrz (środek jest zakonserwowany). może ktoś malował i się wypowie
    • Przez Kredkizosi
      Witam koledzy potrzebije pomocy w porównaniu cen a więc do sedna pacjent ursus c385 
      Do zrobienia tuleja przedniej osi zwrotnice ok więc narazie nie ruszamy
      chłodnica bo ma wyciek więc upierał bym się przy lutowaniu bo ta nowa to trochę tandeta
      Na krzyżakach kierowniczych są lizy więc również do wymiany 
      Ponoć są urwane jakieś śruby mocujące chłodnice więc ewentualne wiercenie i wydobywanie gwintów 
      I yeraz pytanie przy takim zakresie prac może kosztować robocizna w warsztacie niezależnym czy to się bierze z godziny czy od dzieła 
       
    • Przez szyszka
      Witam posiadaczy ursusow z chlodnica oleju przekladniowego, chcialbym takowa zalozyc lecznieweim dokladnie gdzie siee wpiac ??? prosze o zdjecia jesli byla by taka mozliwosc . z gory dzieki . a takze Kto ma dodatkowy rozdzielacz hydrauliki zamontowany , w swoim mam tylk odwa gniazda szybkozlacz
      a potrzebuje jeszcze dwa . dzieki czekam na pomocne porady.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj