Skocz do zawartości
Thomas2135

Odpowietrzanie układu chłodzenia w 904.

Polecane posty

WHATEVER
Wybrane dla Ciebie

Thomas2135    1210

Ostatnio w Ursusie904 wymieniłem płyn chłodniczy a wraz z nim termostat na nowy o temp otwarcia760(niższej o 20C od poprzeniego). Poprzedni termostat już nie działał. Mam teraz z tym problem, otóż po lekkim rozgrzaniu silnika płyn jest wyrzucany przez korek chłodnicy. Termostat nie chce sie otworzyć, temp na wskaźniku to 700C. Termostat podgrzewałem mikropalnikiem i się otwierał, więc chyba sprawny, chyba, że go przegrzałem.

 

Jakiś rok temu, gdy poprzedni termostat jeszcze działał spuszczałem płyn z układu przy wymianie węży i zalewałem go z powrotem i wszystko było w porządku a teraz jak wspomniałem wyrzuca płyn.

 

Jeździłem jakiś czas przed zalaniem płynu bez termostatu i było dobrze, ale termostatu nie wyrzucę, bo silnik jest ciągle niedogrzany ma ok 500C. 

 

Co mam teraz z tym zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sadek    448

Jeżeli jest wszystko dobrze to układ powinien się sam odpowietrzyć. W termostacie była mała dziurka lub nacięcie aby powietrze przez niego przeszło??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Thomas2135    1210

Nie pamiętam, czy miało wycięcie, ale wiem że różniły się konstrukcyjnie. Nowy  miał tylko jedną spręrzynke a stary dwie .

 

Przyjrzałem się staremu termostatowi i nie ma żadnego nacięcia czy otworu amimo to działał.

Edytowano przez Thomas2135

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


leszekd    80

Kolego inna konstrukcja to jest przyczyna że ci wywala płyn trzeba kupić taki jaki był a jak nie to kupić obudowę termostatu dostosowaną do tego jaki masz kupiony nowy.

Miałem ten sam problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Thomas2135    1210

Założyłem termostsat od ursusa 6 cylindrowego, bo był taki sam jak poprzednik. Miał nawet także mały otwór do odpowietrzenia*stary go nie miał). Zobaczę jutro czy to pomogło jak go rozgrzeję.

 

Mam jeszcze inne pytanie, czy to normalne, że w chłodnicy panuje lekkie ciśnienie, nawet na zimnym silniku? Czyżby uszkodzona(wydmuchana) uszczelka, czy tak powinno być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Thomas2135    1210

Udało mi się odpowietrzyć układ, po zmianie termostatu nie wyrzuca płynu. Niepokoi mnie tylko to ciśnienie. Teraz mnie czeka pewnie wymiana uszczelki, a tak nie chcę tego robić, bo głowica chyba jeszcze nie była odkręcana. 

 

Może ktoś mi wysłać np kopię strony z instrukcji obsługi o kolejności dokręcania nakrętek głowicy i wartość momentu dokręcania nakrętek(Nm)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez karol1900
      Witam. Znalazłem na ogłoszeniu do sprzedaży ursusa 914 TURBO z 1997 ale jest to dziwny wręcz nieznany egzemplarz ponieważ jest z silnikiem T4390 z ursusa 6614 i 6014/6012. Czy ktoś coś wie na temat tego sprzętu nie mogę nic znaleźć o tym kiedy był produkowany i wgl.  Jakiś biały kruk z niego czy co? Tak samo nigdzie nie ma 6014 na ogłoszeniach do sprzedaży ktoś orientuje się w tym  temacie?
    • Przez karo0l1
      Witam wszystkich. Problem polega na tym, ze mam bardzo dobry silnik 6-cylindrowy perkins z kombajnu claas mercator 70 i mam niezbyt dobry silnik w ursusie c-385. Czy da sie zalozyc silnik z kombajnu do mego ursusa? Bo az zal patrzec jak stoi i wiednieje na podworku juz 2 rok, a sprzedac w tych czasach jest ciezko i czy duzo tych przerobek by bylo?
      Idac dalej tematem mego ursusa problem w nim polega na cisnieniu silnika gdyz po odpaleniu odrazu cisnienie wskakuje na bardzo wysoki poziom no ale niestety olej sie deczko nagrzeje i cisnienie spada do 1 a czasem nawet ponizej i prosze nie pisac ze to przyczyna pompki olejowej bo w to nie realne zeby w 914-ce na tej samej pompce cisnienie bylo prawidlowe a na pompce z 14-stki w 80-ce dalej zle
    • Przez URSUS1614BYQ
      Witam nowych kolegów, na początku sie przedstawię. Jestem Łukasz, mieszkam w woj. Mazowieckim, mam 14 lat, pomagam tacie i bratu w gospodarstwie przy  codziennych pracach.
      Mam takie pytanie, kupiliśmy Ursusa 1614, niestety do remontu, wał miał być do szlifu, bo panewka się obróciła. Wymontowaliśmy silnik, nastepnie wał. Zawieźliśmy go do serwisu. Po dwóch dniach dostaliśmy wiadomość, że na jednym z czopów nie można już zeszlifować, bo nie ma z czego, a wychodzi na chyba 5 czy 6 szlif (pozostałe czopy są bardzo dobre, na 1 szlif). Postanowiliśmy że zawieziemy go do napawania i szlifu(chodzi nam o napawanie tego wytartego czopu do 1szlifu, nie o napawanie całego wału na nominał). Pytanie jest takie, czy ten wał wytrzyma w tak dużym silniku? Ile może wytrzymać? Proszę o odpowiedzi
      Dodam jeszcze jakieś zdjęcia sprzed kupna Wszystkie części brakujące na zdjeciach są, był rozpołowiony przed zakupem



    • Przez nunu85
      Czesc koledzy
      Traktor juz od lat miał cisnienie takie sobie (po pełnym rozgrzaniu max 2,5 na obrotach)
      Ostatnio cisnienie spadło do max 2, wiec pomyslalem sobie- pora zmienic olej- spuszczam go a tam na dnie wiadra ustało sie sporo drobnych stalowych opiłków (w filtrze to samo, całe ścianki bąka pokryte poutykanymi w sadzy opiłkami).
      Z tym ze te opiłki to z cąła pewnoscią nie sa panewki bo kolor biały
       
      Kto ma jakis pomysł skąd moga być?
      Co to sie tam drze?
      Dodam, ze silnik pracuje normalnie, odgłos też ok, siła w normie, kolor i ilość spalin również.
    • Przez piotr63a
      witam
      mój zetor 12245 zaczął dziwnie chodzić, tzn słychać cykanie w tłumiku, staje się to coraz głośniejsze , czy to może zawór nie domyka się? może miał ktoś z Was coś takiego?
      dodam jeszcze ze zawory prawidłowo wyregulowane.
       
×