Skocz do zawartości
pawlo16

Pożary

Polecane posty

Krzys123    21

Koledze tydzień temu stało się to samo tzn: spłonęło 36 okrągłych bali. Jechał krajową drogą i prawdopodobnie zapaliło się od tłumika albo ktoś z tira rzucił petę. Kolega szybko zjechał do przydrożnego baru i zadzwonił po straż.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek1961    2

Wszystkie te historie dają do myślenia. A ja myślę że trzeba w kombajnie (taką z 6kg) i traktorze mieć sprawne gaśnice, bo się mogą w każdej chwili przydać zwłaszcza latem. Na terenie zagrody najlepiej w dostepnym miejscu też mieć gaśnice a nawet dwie. Jedna 6kg kosztuje 120 zł i człowiek ma czy gasić!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelJD    13

Pożar panie Kaziu pożyczy pan gaśnice(do mojego taty, pomocnik kombajnisty przyjechał na podwórko Mercem Vito) ?!!!!!!!!!!!!

Pewnie a co się stało? Pali się jęczmień przy lesie!!!!!!!!!!No to masz tą od rekorda 6 kg, a ja pale JD i biore pług! Nagle słysze paweł dalej, ale co? Podhaczysz podorywacz! W 20s wyjechał tata z garażu i pług zachaczyliśmy, i JD szybciej dojechał niż sraż, zachoł odorywać i nim spraż pożarna przyjechała to już było po strachu.

 

Przyczyna pożaru zerwanie śrub jakiejś blachy od przyśpieszacza i blacha tarła o blache przy E512

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

soltys    0

Jakieś 5 lat temu gosc tak do południe kosił koło domu .Skończył i przyjechał na podwurko i ... wjechał nim prosto do stodoły :) :) (bezmózgowiec) . Oczywiście poszedł na obiadek . A w stodole "zajęła"sie słoma od gorącego kombajnu .Spalilo sie:

- oczywiście kombajn( nie wiem czy miał jakieś 10 lat ( Bizon))

- nowy rozrzutnik

-cyklop

i pare drobnych dupereli 9 śrutownik , i drobne maszyny rolnicze) :) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
garek    67

wczoraj u sąsiadów za domem na ogrodzie kradli plandeke z przyczepy ze słomą a że była przywiązana to upalali sznurki a że słoma się pali no to spalili przyczepe słome i plandeke debili nie brakuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
garek    67

ale nic nie pobije chłopaków z krzyżowic ( szkoła rolnicza na dolnym śląsku ) jak spawali trzyletnia ładowarke teleskopową i zapomnieli odłączyc akumulator cała instaacja się spaliła i pół ładowarki w kabinie to tylko fotel został własnie chłopaki konczą ją składać w serwisie koszt naprawy to pewnie z trzydziesci tysięcy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlo16    0

u nas wczoraj tez był pożar, był to pożar warsztatu przerobionego ze stodoły. Mechanik coś robił w samochodzie z gazem i wywaliło. były 4 jednostki OSP (Jeżów, Białynin, Wysokienice, Głuchów) i PSP Skierniewice. w sumie było 6 wozów strażackich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    10

U nas był jeden pożar.Paliła się u gościa obora.Nie wiadomo co było przyczyną.W oborze były świnie których nie dało się odratować i 2 krowy ale te sąsiedzi szybko wyprowadzili.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mnich    11

U mnie w tym roku ktoś podpalił dwa stogi ze słomą, w stogu było ok. 400 dużych balotów, i sąsiadowi spalił się case jak jechał z rzepakiem ( zwarcie instalacji w ciągniku), sąsiad wpadł do rowu a zaraz zanim stało 40 ha nieskoszonego rzepaku, na szczęście się nie zapalił, ale traktor poszedł z dymem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlo16    0
Przeżył ??

przeżył ale ma poparzone ręce i twarz ;) . Całe szczęście że tylko tak to się skończyło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koluniokarol    11

u mnie we wsi niedaleko domu mego dziadka 8 lat temu 9 (mialem wtedy 6 lat) u jednego goscia zapaliły sie beloty slomy.nie pamietam jaka byla przyczyna pewnie podpalenie ale pamiętam jak 8 jednostek straży jechało przez wies dopiero potem babcia do mnie zadzwonila i o wszystkim powiedziala.niestety nie bylem na miejscu wypadku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    529

w poprzednie żniwa paliła sie słoma u sąsiada na polu. zanim straż przyjechała udało sie zagasić ogień. Straż polała potem wodo granicę ognia aby nie było ponownego zapłonu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fenomen1990    0

u mnie na wsi koleś wjechał bmw na rżysko i od tłumika zapaliła sie słoma pod samochodem a potem cała bmk stanęła w ogniu, rok temu u mojego wujka stodoła sie spaliła która stała w lesie a zapaliła sie od drzewa w które uderzył piorun. W te żniwa u sąsiada na polu kombajn sie zapalił dobrze ze słoma była mokra i nie spłoną cały, na sąsiedniej wsi kolesiowi prasa rolująca sie, przyczynom był zapaliła brak smarowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W mojej okolicy w zeszłem roku spaliła sie stodoła, zetor 7211 i prasa Z224/1

 

Scenariusz:

 

stodoła siana i słomy----- ciągnik nie do garażu tylko do stodoły------ostro na gaz----- mała iskra----- wielki pożar i straty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody3320    6

ja jestem w ochotniczej strazy pozarnej :P juz niedlugo zawody :P

a wracajac do tematu to u nas w tamtym roku bylo duzo pozarow, bo grasowal podpalacz, ale siedzi on juz w wiezieniu B) niektore pozary byly jego sprawka jak pozar stodoly, mlodego lasu. nie wiem po co on to robil, ta stodole stawilo kiedys kilku mezczyzn i to przez kilka dni a on to zniszczyl w jeden dzien a nawet jedna godzine;/;/ nie rozumiem takich ludzi ;/ oprocz tego spalil sie dom, przyczyna byla instalacja elektryczna a konkretnie zwarcie w przewodach ktore byly juz stare a dom byl drewniany, pamietam ze palil sie tez las panstwowy i chyba duzo ha tego lasu splonelo...w pozarze bralo udzial 6 jednostek zawodowej strazy i cos ok 15 jednostek ochotniczej...pozar byl na duza skale i pociagna za soba ogromne koszty w uprawach lasu;/;;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adik_ziel    3

U nas wybuchła bimbrownia debile robili bimber w stodole aż pewnego ranka bum szyby powybijało nam w oborze ;/ Mówili o tym w TV a mieszkamy od nich z 300m

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    10

z tymi podpalaczami to jest troszke dziwne-z opowiadań wiem ze u nas we wsi grasowal kiedys podpalacz, co wiecej bliski sasiad praktycznie z jednego podworka :P jak podpalal to oczywiscie szybkim krokiem do domu i pozniej uczestniczyl w akcji gaszenia :P podpalal domu, stodoly. oczywiscie wszyscy w domu bali sie ze moze podpalic...

 

dostal 10 lat odsiadki jak wyszedl wyjecha teraz chyba nie zyje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adik_ziel    3

W sąsiedniej wsi jest taki 10-latek który łazi po ludziach i gada "daj złotówke" kiedyś gościu go tak powiem wyj*** z podwórka to za tydzień podpalił mu stodołę wybudował nową a za 1.5 roku znów podpalił u tego samego i chyba z 5 stodół podpalił tera jak wejdzie do kogoś na podwórko to wolą mu dać ale też nie można bo będzie coraz częściej przychodził.

 

Jak kiedyś przyszedł do nas to wziąłem go za dom i mu co nieco powiedziałem i dostał kopa i już więcej tu nie przychodzi ;]

 

Jak kiedyś przyszedł do @Lukasz15-a to jego mama jak zaczęła go straszyć policją i też więcej nie przyszedł tam ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz912    0

u nas jednego roku nie wiem chyba dwa lata temu gościu palił w piecu słomą i na woził se chłopak słomy na swieta bożno narodzeniowe i w drugie swieta mu piec wybuchł no i sie zapaliło . Przyjechał wuja i mówi że u ,....... sie pali no to obuwie wiejskie wrzuciłem na nogi i heja. Dali nam wszytko co miało kułka i dalo sie na to coss włożyc bo mieli w kotłowni jeszcze drzewa trochę dużo i lotalim tymi taczkami .Jak skończyliśmy to chodz stałem w miejscu to wydawało mi sie ze biegne .Nie życzę tego nikomu ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U nas też grasował podpalacz, najpierw podpalał swoich sąsiadów, a później podpalił własną stodołę bo nie miał kasy na %

Kiedyś miał gospodarstwo 35 ha a teraz został mu tylko dom bo wszystko poprzedał :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek16m    102

W moim byłym miejscu zamieszkania grasował podpalacz. Ale to było dosyć dawno i mama mi opowiadała.

Co roku w po żniwach szła z dymem jedna stodoła PGRu, nie wiem ile było wszystkich budynków ale do teraz została tylko jedna obora. Sprawcy nigdy nie złapano...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody3320    6

z tym podpalaczem u nas to byly niezle historie...troche byl psychicznie chory bo jak go zlapali to na początku nie chciał sie do niczego przyznac a pozniej za jakis czas przyznał sie do wszystkich pozarow i powiedzial ze to wewnętrzny glos mu kazal to robic;/;/;/a w dzieciństwie podpalal mrowiska;/;/to bylo naprawdwe przegieciem...jak przeczytalem to w gazecie to mialem ochote goscia zatl** ... sory za wyrażenie ale teraz troche mnie ponosi jak sobie o nim przypominam ;/;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    431

U mnie też grasował podpalacz, ale to dawno, jeszcze mnie na świecie nie było :P. Tata mi opowiadał. Poszedł na czereśnie na ogród wlazł na drzewo tak patrzy pod stodołe, leży troche słomy. Podszedł, już wszystko przygotowane tylko podpalić.. Pewnie się podpalacz wystraszył albo coś.. Ostatnio chyba jeszcze w roku 2007, w sąsiedniej wiosce spaliła się stodoła... niby sąsiedzi widzieli jak sp***rzał ktoś ogrodami.. w stodole była presa, kopaczka.. prese zdążyli wytargać, kopaczka się spaliła...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez danielhaker
      W związku z prośbą użytkowników założyłem ten temat. Tu możemy rozmawiać o wszystkim i o niczym, aby nie zaśmiecać tematu "ceny mleka"
       
    • Przez jacu
      Witam, jak u Was wygląda z opadami deszczu, bo są miejsca że nie padało już od 2 tyg i nie widać deszczu ,zboża na lekkich ziemiach już schną jak tak dalej będzie to nie będzie po co kombajnem wjeżdzać. Piszcie jak u Was wygląda z opadami ?
    • Przez Lukash3060
      Przekopałem forum ale nic nie znalazłem w podobnym temacie
      A więc, jak myślicie - na co warto teraz postawić z stosunkowo małym kapitałem ( ok. 20tyś zł) ? Co na wsi może być opłacalne ? Mam 30 ha gospodarstwo ale rodzice świetnie sobie radzą bez pomocy i zastanawiam się nad jakąś działalnością. Pracowałem 3 lata w dużym gospodarstwie jako operator a potem jako kierownik, mam wiedzę w temacie upraw i hodowli bydła mlecznego  Rozważyłem już chyba wszystko i nic nie przychodzi mi do głowy  
    • Przez piotr6340
      To są filmy, które pokazują, jak piękne są maszyny  ;D
       
      http://www.youtube.com/watch?v=65M3I0CKFXs
       

       

       
      http://www.youtube.com/watch?v=xv8Z0expUjs&NR
       

       

       
      http://www.youtube.com/watch?v=qot3JNGqKdQ...related&search=
       
      http://www.youtube.com/watch?v=QTLlvdCnKLs&NR
       

       

       

       

    • Przez kostka_plewa
      Witajcie, 
       
      Słyszałam, że Polagra Premiery to prawie jak Hanover (gdzie na razie jeszcze nie dotarłam:) Dlatego chcemy z narzeczonym się wybrać. Widziałam, że jest możliwość otrzymania dofinansowania dla grup jeśli zbierze się 15 osob. Może ktoś jest chętny na wyjazd? 
×