paktofonikas1987

jak rozpoznac ze 16245 ma blokadę przedniego mostu

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
BSZ110    163

Ja nie mówię, że nie wiem co to WOM ale podczas pisania nie przyszłem pamięcią na WOM i napisałem kardan:)

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawo7891    0

witam, mam pytanie posiadam zetora 16245 i przedni napęd ciągnie tylko na jedno koło od czasu do czasu tylko ciągną dwa i to przez chwile pozniej coś strzeli w kole i jedno koło przestaje ciągnąć, blokade mam automatyczną, jak moze być tego przyczyna? wszystko w srodku wygląda ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aro1975    324

odgrzebię temat - w moim 1224 odwrotnie jak u paktofonikasa, coś się stało i oba koła przednie ciągną przy załączonym napędzie przednim (blokada jest cały czas załaczona) - przy skręcaniu masakra. czy problemu również szukać w styczniku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rabit500    12

Na dziendobry wypiolbym kable z elektrozaworu. I sprawdził czy dalej będzie załączona. Jeśli tak to elektrozawor do wykrecenia i sprawdzenia czy nie jest zacięty. To tak na szybko bez większych udziwnien. Jeśli dalej będzie blokował to trzeba szukać gdzieś głębiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aro1975    324

napęd włącza się po lewej stronie siedzenia, a blokada w podłodze z przodu siedzenia (jak jest wciśnięty pedał blokady to wszystkie koła ciągną)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rabit500    12

W moim przypadku jest obok rozrusznika ale to prawdopodobnie jest przeniesione przez poprzedniego właściciela.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

elektrozawór jest obok rozrusznika gdzie wychodzi odma z silnika, a czujnik pod pedałem blokady taki sam co blokuje zapłon na pokrywie gdy włączony jest bieg, może być albo zacięty elektrozawór albo podważony włącznik blokady, nie masz żadnej kontrolki symbolizującej włączoną blokadę? zawsze możesz dołożyć włącznik on/off i będziesz miał blokadę przedniego mostu włączaną ręcznie,

 

starszy typ blokady to taki gdzie po wciśnięciu pedału blokady tylnej załączana jest też przednia,

nowszy typ jest elektrohydrauliczny załączany z lewej strony kierownicy dla blokady tylnej i przełącznikiem przedniego napędu w drugiej pozycji blokady przedniej

 

z kolei blokada przednia automatyczna jest załączona na stałe cały czas i tylko przy skręcie sama się rozłącza wydając przy tym dźwięk pstrykania

 

tak w skrócie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aro1975    324

kontrolka jest ale nie działa :), dlatego nie mogłem załapać co jest grane przy skręcaniu z napędem

dzięki.

w wolnej chwili sprawdzę włącznik, a następnie elektrozawór.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aro1975    324

i dalej jestem głupi w powyższym temacie - stycznik sprawdzony, elektrozawór wymieniony, a przedni napęd dalej ciągnie na oba koła po załączeniu napędu - zdjęcie wtyczki z elektrozaworu również nic nie daje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    28

Spróbuj odłączyć dopływ oleju do blokady, jak to nie pomoże to musisz szukać przyczyny w samej blokadzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pawelekkk
      Witam. Mam Zetora Proxima 8441 z 2007 roku i wystąpił problem w nim że sprzęgłem ręcznym Wom. Mianowicie po zaciągnięciu sprzęgła i próbie włączenia dźwigni wom jest zgrzytanie. Gdy się już włączy i chodzi to przy próbie wyłączenia wom poprzez podniesienie  dźwigni sprzęgła ręcznego wałek dalej się obraca .  Gdy chcę dźwignie wom podnieść do góry żeby wyłączyć również jest zgrzytanie. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
    • Przez endrju321
      Cześć, 
      można wymienić sprzęgło "słoneczko" na "łapkowe"? 
      Robił ktoś coś takiego? Polepszyłoby to wysprzęglanie? 
    • Przez Czarekczar
      Witam od niedawna jestem posiadaczem claasa ariona 630 . Nigdy wcześniej  nie użytkowałem takiej skrzyni . Chciałbym wiedzieć jak na niej jeździć by nie skrócić jej żywotności.  Jak na niej jeździć w polu i po drodze , lub czego nie robić .Jeżdżąc po drodze na automacie , zdejmując nogę z gazu strasznie mocno zrzuca biegi szarpiąc,  nie wiem czy to normalne , czy cos źle robie . Z góry dziękuję za pomoc .
      Pozdrawiam 
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. 
      Gdzie szukać problemu, otóż podczas jazdy Zetorem 8045 i rozgrzaniu się oleju mam problem ze zmianą biegów, ciężko wbić wyższy bieg, podczas prac polowych żeby wbić bieg muszę wybijać biegi terenowe. Przedtem zalany był olejem przekładniowym (poprzedni właściciel takim zalał) to nie dało się normalnie ruszyć tylko szarpał. Teraz zalałem go hydraulicznym, nie szarpie ale biegi ciężko wchodzą. Teraz pytanie czy sama zmiana oleju na hydrauliczno-przekladniowy wystarczy? Czy trzeba zaglądać do skrzyni lub do sprzęgła? 
    • Przez Adam16482
      Witam. Czy w swoim zetorze wymienię wysprzeglik przez lewe okienko po demontażu pompy podnośnika?? Czy należy go rozpołowić? Bo raz mi się o uszy obiło że należy rozpołowić ale mi się zbytnio nie chce w to wierzyć aby do wymiany wysprzeglika było trzeba rozpoławiać bo widać go odrazu za pompą.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj