andru13

dominator 108 SL

Polecane posty

andru13    0

Mam problem z grzejacym sie silnikiem OM 421 V-ka merca w mojej 108 SL moze macie jakies sugestie co moze byc przyczyna tego zjawiska???

dodam tylko ze wymienilem juz nawet chłodnice na nowa ale to nic nie pomoglo.Z góry dziekuje za pomoc może byc na gg pod numer 7813665 pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Aru    0

A masz płyn w chłodnicy, i zobacz czy cały układ chłodniczy szczelny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andru13    0

Takie sugestie typu czy mam płyn w ukladzie, to takjakby któs na pytanie dlaczego silnik nie chce chodzic mówił mi zebym sprawdzil czy mam paliwo.....

A tak poważnie, to próbujcie dalej.... termostaty też juz dawno wywaliłem, w sumie od tego zaczełem.... nawet juz sprawdzałem,czy silnik nie pracuje na zbyt wysokich obrotach, były rzeczywiście za wysokie według iinstrukcji, więc je obniżyłem....ale może macie jeszce jakieś pomysły czekam na sugestie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coffey23    21

jeśli termostat wyrzuciłeś a był dobry to wstaw go z powrotem bo niektóre silniki mogą się grzać właśnie przez wyrzucenie termostatu ostatnio opowiadał mi o tym gościu który pracuje na ładowarce manitu jak wywalili termostat to się grzała mocniej i wywalało płyn a przyczyną było rozpuszczenie się węży od chłodnicy rozwarstwiły się tak jak napisał kolega wcześniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andru13    0

pompe założyłem nową i to także nic nie pomogło zastanawiam sie czy nie pomogłoby zainstalowanie tego ze tak powiem"odkurzacza" który był montowany w nowszych modelach na separatorze czy tam sicie obrotowym przy wlocie powietrza n chlodnice, bo rzeczywiście po paru godzinach pracy chłodnica sie zabrudza troche, a mój kolega twierdzi ze ma to w 208 i nie musi nawet czyscic chlodnicy codziennie.... piszcie co o tym myslicie, amoze jeszcze jedna sprawa pono za wczesny zapłon może by przyczyna grzania sie???? co o tym myślicie????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andru13    0

ponawiam pytanie o sugestie dotyczace problemu grzania sie silnika V-ka mercedes w 108, a kolejny problem to powiedzcie mi czy wyciagaliscie z tego silnika kiedys rozrusznik??jesli tak to powiedzcie mi jak sie za to zabrac bo przeciez tamnie mozna reki wsadzic a co dopiero rozrusznik wykrecic i wyciagnac.....pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Aru    0

Rozrusznik się bardzo fajnie wyciąga. :huh:

 

Odchylasz kabinę: tam odkręcasz 2 śruby na dole(będziesz widział) i będą 2 śruby tam od silnika, musisz je też odkręcić. Dokładnie pod tą matą wyciszającą( takie 2 otwory wycięte w niej. Potem tylko siedzenie do przodu przesuniesz.

 

Gdy odchylisz kabinę będzie taka ścianka wyjmowana. Poluzuj w niej 2 śrubki u góry i ją wyciągnij. Z tamtego miejsca rozrusznik już bez problemu ci wyjdzie. Jest dostęp 100%.

 

 

PS. PRZY OKAZJI WODĘ Z BLOKU SPUŚĆ NA ZIMĘ. :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andru13    0

ponawim pytanie moze macie jakies rozsadne sugestie dotyczace mojego problemu z góry dzieki za sugestie pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszP    2

Rozumiem, że silnik nie był remontowany. Co do zapłonu, zbyt wczesny będzie powodował podwyższoną temperaturę, a w krytycznych sytuacjach będzie gotował wodę. Nie mam pojęcia jakie musi być tam wyprzedzenie kąta wtrysku, więc głupot pisał nie będę. W jakim stanie jest chłodnica? Nie jest zakamieniona w środku? Swego czasu, kiedy walczyliśmy z naszym Leylandem, w tym samym zakładzie spotkaliśmy gościa, który walczył z temperaturą w Claasie. Wiem że głowice przywiózł na próbę wodną. Jaki był wynik nie wiem. Życzę powodzenia w naprawie usterki.


Bykom - Stop! Poprawna pisownia i ortografia w Internecie. Dbajmy o język ojczysty.
Kupię prawą pokrywę deski rozdzielczej do Ursusa C385 i pochodnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarekb20    1

Witam kolego. JA miałem podobny problem w zeszłym roku. Wywaliłem termostaty, ale myślę że nie potrzebnie. Wymieniłem paski klinowe na nowe 2 na wentylatorze i 1 na pompie (albo to było odwrotnie). I jak ręką odjął stare paski były nie tak bardzo zużyte, ale widocznie się ślizgały. Po założeniu nowych kombajn się przestał grzać, wentylator zaczął mocniej wiać, że na silniku nie ma prawie kurzu, no i chłodnice czyszczę co dwa lub trzy dni. A nie jak wcześniej 2 razy dziennie.

A jeśli chodzi o paski to lepiej kup w serwisie orginalne lub jakiejś dobrej firmy, ja za swoje dałem ok 250zł za wszystkie

Jeśli ci się przyda to tutaj masz nr katalogowe tych pasków 133528.0 (76zł) oraz 133630.1 (w komplecie są dwa-186zł u korbanka sprawdzałem dzisiaj).

Edytowano przez nasil90
Cytowanie posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

ale moj dominatore (96) nic sie nie grzeje :D mam usczelnione ze zadna plewa sie nie dostaje na chlodnice i nic nie musze czyscic ^^ jedynie filtr powietrza :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzes151    6

andru13 napisz co biło winą grzania się twojego silnika bo ja jestem w podobnej sytuacji i nie wiem co może być winą, chłodnica czysta pompa wymieniona paski nowe termostat wywalony i dalej się grzeje proszę o odpowiedz lub pomysły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jamiolp    0

A jakie powinny być prawidłowe obroty silnika, gdy lewarek od gazu jest w pozycji full?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Janusz61    0

grzeje się silnik ja wiem mogę powiedziec jeśli nie wiesz,to ci powiem ;)

 

 

NOWICJUSZU proszę o pomoc przegrzewa mi się claas dominator motor mercedes benz 421 nie wiem co może być przyczyną pomocy!!!!!!!!

4 lata chodził bez szwanku , w zeszłym roku poszła przeciw waga ale jest po remoncie. Wymieniłem oleje i nic to nie dało.

A MOŻE WIESZ ILE TERMOSTATÓW NA TEN SILNIK I GDZIE SIĘ ZNAJNUJĄ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Ziel
      Witam,
      mam problem ze sciągnięciem połówki koła od młocarni, ślimak sciągnięty, klin też tylko koło ani drgnie. Było podgrzewane sciągaczem naciągane i bite młotem, ani drgnie..
      jest tam jeszcze jakieś zabezpieczenie?

    • Przez DarekGrzebyk
      Witam co może być przyczyną że zapycha się ciągle podajnik klosowy . Był wymieniany pasek od podsiewacza i to tej wymianie wydaje mi się że trochę za dużo zboza idzie na powrót przez co ten lancuch jak by się nie wyrabiał.  
    • Przez patataj_
      tak jak w temacie potrzebuje podstawowe dane regulacyjne tj. momenty dokręcania wału, kąt wtrysku (pompa rotacyjna cav) luzy zaworowe a najlepiej instrukcje obsługi i katalog części. Pozdrawiam i życzę udanych żniw.
    • Przez PrzemoO
      Mam problem z komputerem odpaliłem kombajn było ok a po chwili coś takiego




    • Przez Ziel
      Witam,
       
      Czy ktoś z was mógłby mi pomóc i przesłać parę wymiarów?
      Najlepiej jakby ktoś zmierzył wysokość zawieszenia nad ziemią przedniej osi ( na środku ) i z tyłu np sit.
      Wydaje mi sie że mam złe opony i sita za mocno są w poziomie co skutkuje gubieniem ziarna. 
      Pozdrawiam.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj