Polecane posty

sdcrisis    0

czesc mam do was pytanie bo chcialbym wymienic ogumienie w 1614 ursusie i teraz mam do was pytanie poniewaz chcialbym szersze bo do tej pory mam przod 14,9. R24 i tył 18,9 R38 i teraz nie wiem jakie;/ ale czy jabym szersze zalozyl to czy felge tez musze zmienic na szersza??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

jak cie stac na mianę felg to mozesz zmienić ;)

 

przód 420/70/24 ale z tyłu to pewnie 520/70/38 bo masz 18,9????? a nie 18,4? zauważ że opon niskoprofilowych nie kupisz u najtańszych producentów i koszt zakupu szerszych opon to co najmniej 40% większy wydatek ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jktuning    18

Cześć podpowiedzcie mi jakie opony macie w swoich ciągnikach 1224 i 1614 bo nie wiem na jakie się zdecydować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1540

ja wlasnie kupilem nowe oponki do 1224 na przodek ala tobie pewnie chodzi o tylne. wiec do 1224 najlepsze sa na tyl 18,4 R34 bo szersze do nie wiem czy warto zakladac no chyba ze 540/70 R34 ale szersze to juz nie potrzebne a na przodek 14,9 R24 albo 16,9 R24. ja w moim ma tyl 18,4 ale sa to radialki wiec sa o wiele szersze niz zwykle(diagonalne)ale nie polecam radialek bo np. podczas obortu pluga ciagnik za mocno sie buja no a tym bardziej przy turze a na przodzie mam 14,9 R24. myslalem nad 480/70 R 24 no ale potrzebowalem szybko opon wiec kupilem te wezsze. a jesli chodzi o 1614 to sie nie znam ale one chyba maja opony tej samej szerokosci ale wiekszy profil tyl R38 a przod R28 no ale nie jestem pewien.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fendt930    1
ja wlasnie kupilem nowe oponki do 1224 na przodek ala tobie pewnie chodzi o tylne. wiec do 1224 najlepsze sa na tyl 18,4 R34 bo szersze do nie wiem czy warto zakladac no chyba ze 540/70 R34 ale szersze to juz nie potrzebne a na przodek 14,9 R24 albo 16,9 R24. ja w moim ma tyl 18,4 ale sa to radialki wiec sa o wiele szersze niz zwykle(diagonalne)ale nie polecam radialek bo np. podczas obortu pluga ciagnik za mocno sie buja no a tym bardziej przy turze a na przodzie mam 14,9 R24. myslalem nad 480/70 R 24 no ale potrzebowalem szybko opon wiec kupilem te wezsze. a jesli chodzi o 1614 to sie nie znam ale one chyba maja opony tej samej szerokosci ale wiekszy profil tyl R38 a przod R28 no ale nie jestem pewien.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jktuning    18

mój ciągnik pracuje tylko w polu i w trasporcie nie ma tura ani obrotowego i problem polega na tym że przestali na jakiś czas produkować opony 18,4/34 i 14,9/24 z firmy stomil olsztyn kormoran mają ruskie i mitas są to te same rozmiary i radialne ale szersze są nie wiem co począć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Rozmiar faktyczny może różnić sie od teoretycznego, stąd też możliwe różnice między różnymi oponami rzekomo w tym samym rozmiarze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

1614 - 18,4/R34 i 14,9/R24 Musisz założyć takie jakie były chyba że dobierzesz szersze. Bo wyższych nie założysz ze względu na tryby – trzeba by je wymienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    144

a co ci zależy że są szersze. jak masz szersze to mniej ci w polu wpada i robi mniejsze ślady. a w transporcie też nie ma różnicy to nad czym się zastanawiasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

tak prawda że te tańsze opony są niby tańsze a one są tańsze bo mniejsza szerokość ,Jak gdzieś tu na forum ktoś pisał rozmiar wskazuje na szerokość balonu a nie bieżnika który jaest różny zależnie od producenta-ceny.I jeszcze jedno tańsze opony są z łatwiejszej do sćierania gumy znaczy szybciej wyłysieja .

jktuning bierz te opony i nie marudź żę szersze w bieżniku i tak nie wiele ,najlepiej jakby były radialne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33
1614 - 18,4/R34 i 14,9/R24 Musisz założyć takie jakie były chyba że dobierzesz szersze. Bo wyższych nie założysz ze względu na tryby – trzeba by je wymienić.

 

Bez problemu też można założyć 18.4-38 i 14.9-28. To samo przełożenie sprzęgła ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

jak zbyt miękkie że co uginają się nie szkodzi ,a może chodzi ci o gumę ? Ja uważam że radialne są lepsze mniejszy nacisk na glebę czyli same plusy: ziemia mniej zniszczona ,ciągnik ma lżej bo się nie zapada ma mniejszy poślizg czyli mniej paliwa zuzyje i lepszy plon.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1540

no moze i polecasz ale ja wtedy nie polecam zadnego ciezkiego sprzetu np. pluga obrotowego albo jakis agregatow ciezkich bo szybko zwolnice wysiadaja zwlaszcza w przypadku jezeli ma sie zwolnice starego typu. jest to za duzy opor przy takim obciazeniu. ja uwazam ze do 1224 w zupelnosci wystarcza 18,4. spojrz na opony przy mojej ''12'', sa to 18,4 ale jednak sa o wiele szersze niz np. Mitasy 18,4 ktore mam przy 902.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    144

co ma piernik do wiatraka przecież na szerszych oponach ciągnik ma lżej w polu niż na wąskich jak wpada i się grzebie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1540

no zachodnie ciagniki albo ursusy z nowszymi zwolnicami moze tak ale te starsze sa zbyt slabe na tak szeroki opony. no a czy ma lzej na takich oponach to niech odpowiedz nie zostanie ujawniona bo znowu moze dojsc do malej klutni. no ale zreszta opony dopasowuje sie do terenu jaki sie ma czyli szerokie na lekko podmokle lub gorzyste tereny a nie tak jak pisal kolega @przemek ze na takich oponach lepiej wyglada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

właśnie na szerszych oponach ciągnik ma lżej ale przy pracach polowych -mała prędkość ,odwrotnie w transporcie-większa prędkość czyli większy opór no i bezwładność koł hamulce mogą nawet nie dać rady ale to już w naprawdę szerokich oponach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek99    38

no własnie i dlatego kupismy takie szerokie laczki zeby lepiej ciagnał , nie buja podczas jazdy a moje opony maja chyba ze 3 lata i jakos obrabia on 120ha i jakos zwolnice starego typu nie siadaja :) , @Heniu wyglad tez daje zajebi....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj