Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
kris19911

Ciśnienie oleju Pronar 82TSA

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pronar

kris19911    9

Witam dzisiaj po 2 godzinach talerzowania przy zejściu na obroty jałowe zaczyna mrugać kontrolka od ciśnienia oleju, na zegarze wskazówka jak na tym 0,1 ale ta kontrolka mnie drażni... Czy ktoś może też tak ma? silnik zalany Turdusem (olej ma w tej chwili 70mth)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

cichy84    14

moim zdaniem deko za mało wręcz sporo, wiesz ja miałem tak tez w pronarze 1025A który sie zatarł tylko że operator jeżdził tak dłuższy czas w nim obłamała sie rurka od smoka olejowego ciśnienie dawało minimalne ale i tak sie zatarła turbina

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

marcin974    25

Dokładnie tak samo w naszym było, rurka pękła tak ze widać nie było dopiero jak wzieliśmy się za odkręcanie pompy to sie urwało całkiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl




kris19911    9

olej? poprzednio chodził cały czas na superolu m. przez 50 mth było super ciśnienie jak marzenie a teraz znowu to... zmienie jeszcze czujnik, jeśli to nie to to może warto by zajrzeć do środka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bafix    0

U nas w 82A jest tak od nowości z tym ciśnieniem oleju na zimnym silniku jest ok potem jak się rozgrzeje dużych obrotach jest też ok ale jak pracuje na biegu jałowym to cisnienia prawie niema bynajmniej na wskazówce a jak jest w silniku to trzeba by najlepej zmierzyć specjalistycznym przyrządem bo w te czujniki to ja cos niewierze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

coffey23    16

jak dobrze pamiętam to w instrukcji jest napisane że ciągnik na biegu jałowym nie powinien pracować na niższych obrotach niż 1000 :blink: musze zaglądnąć i dokładnie sprawdzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


kris19911    9

Stan oleju jest ciagle taki sam (nie ubywa nie przybywa) dzisiaj zakupiłem czujnik, niestety dzisiaj ja nim nie pracowałem i nie było czasu zmienić i jeszcze pronar zaliczył mega wtope na pagórku później deszcz i tak spadło jutro na spokojnie zmienie i wszystko sie okaże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kris19911    9

I okazało się że wszystko jest ok :P styk czujnika był mokry od oleju (urok MMZ) po wyczyszczeniu, odtłuszczeniu itd został założony stary czujnik i ciśnienie jest jak najbardziej w porządku :)

I od razu zapytam może ktoś ma wiedzę na temat jakiej szerokości taśmy od WOM były montowane w Pronarach? rocznik to 2005, i pytanie czy ten WOM da radę pociagnąć maszynę która potrzebuje ponad 100% mocy sinika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×