Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
BENNY82    34

Nie mam 3p ale po obejrzeniu filmiku nasuwa sie kilka rzeczy
Na wolnych obrotach jakby pracuje na dwoch garach czyli problem z wtryskiwaczem lub siadla sekcja w pompie i popiero na obrotach daje jako takie cisnienie
Po drugie cisnienie na cylindrach moze byc tak ze faktycznie masz zapieczone pierscienie oleju nie przybywa?
Po trzecie regulacja zaworow i to zrob w pierwszej kolejnosci a potem sprawdz reszte

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    32

Ludzie  Co wy z ta sekcją w tej pompie? Jakbyście nie wiedzieli to w tej pompie jest tylko jedna sekcja i rozdzielacz bo tam jest pompa rotacyjna w niej nie ma trzech sekcji, i jak ona padnie to wogóle się nie da odpalić silnika. Ta dziwna praca może być spowodowana przez źle ustawione wtryskiwacze (jeden dokręcony na większe ciśnienie) i dlatego pompa nie przebija właśnie tego jednego. Usłyszeć można też że z zaworami jest cos nie tak, trzeba wyregulować porządnie ze szczelinomierzem w ręku nie na oko. Może też być coś z dopływem paliwa może filtr zasyfiony, pompka podająca padła, w przewodach jakieś ciała obce i nie dostaje paliwa na trzy i ledwo podaje na dwa (kiedyś sam tak miałem w swoim 3P) Ogólnie to trzeba przyjrzeć się wszystkim elementom które w łatwy sposób można zdiagnozować a na końcu bawić się w rozbieranie silnika bo w tym modelu to jest kupa roboty żeby głupie tłoki wyjać z cylindrów.

Edytowano przez Karol445

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    251

Jestem n bieżąco w temacie 3p, bo 2 tygodnie temu ojciec robił uszczelkę pod głowicą. Niestety, stan głowicy był już kiepski i poszła nowa (decyzja ojca, że nie robi starej). Po wymianie uszczelki (chodził tak jakby na 2 cylindry) i głowicy chodzi równo, ładnie odpala. Od nowości nie robione wtryskiwacze ani pompa. W inny temacie pisałem - ponad 12 tys mth do tej pory na orginalnych częściach silnika.

Niestety, przydymia na niebiesko. Ale po wymianie głowicy nie dymi na szaroniebiesko z górki, tylko lekki niebieskawy odcień pod obciążeniem. Silnik do wiosny pójdzie do remontu całego dołu, więc na razie to zbytnio nie przeszkadza.

 

Pompa jak padnie, to nie podaje właściwego ciśnienia na wtryskiwacze, i raczej problem jest na gorąco (problem z odpalaniem) niż na zimno, taki urok pompy CAV.

Wtryskiwacz raczej sam się nie przestawi na wyższe ciśnienie, ale jak silnik pobiera olej, mógł zarosnąć nagarem tak, że dużo słabiej pyli albo nie ze wszystkich otworów.

Sprawdzenie luzów zaworowych i wtryskiwaczy to ze 2 godziny roboty z piwkiem w ręku, koszt niewielki, a da obraz sytuacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Adi96    850

jahooo Jak robiłeś głowice  i dymi na niebiesko oczywiście wiesz że  pierścienie do wymiany.Powiadasz całego dołu a koncówek wtrysków ani pompy nie dasz do sprawdzenia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    251

Ale to się rozumie samo przez się, że jak dół pójdzie do roboty, to pompa i wtryski też. Dla mnie pewne rzeczy to standard. 

Pół-remont 3p wynikł z konieczności dokończenia jesiennych robót w polu, bo inaczej silnik już by był rozebrany, ale trzeba było jeszcze posiać, poorać na zimę i przywieźć trochę drewna z lasu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Regulacja zaworow (byly praktycznie na sztywno), nowe koncowki wtryskow (wszystkie laly), 165 atm na otwarciu, wsadzony termostat i oto efekt:



Teraz jak dla mnie pracuje jak powinien :) pochodzi chwile i coraz mniej kopci, zauwazylem ze wali iskrami z wydechu jak sie dodaje gazu, ale juz jest duzo lepiej. Wystarczy porownac z poprzednimi filmami.

Caly czas mnie jednak denerwuje ten dym, ktory gryzie w pluca i oczy. Podejrzewam ze zapieklo pierscienie przez wywalony termostat.

Co myslicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

A ma to duze znaczenie dla pracy? Bo jezeli tak to przestawie ale gdzies czytalem ze lepiej dac 165-170 jak pompa nie jest swiezo po regeneracji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    32

Prawdę mówiąc nie wiem czy to ma duze znaczenie dla pracy bo nigdy tak nie ustawiałem Kiedyś ten mój 3P był ciągnikiem głównym i był dopieszczony jeśli pompa nie dawała rady jechała do naprawy i tyle nie bawiłem się w zmniejszanie ciśnienia wtrysku  Teraz jest pomocniczym ciągnikiem ale narazie nie mam z nim problemów ale skoro ktos obliczył że ma być 185-190 to chyba wiedział co robi te 20atm to według mnie jest dużo.

Edytowano przez Karol445

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To jest bardzo dużo. Skoro projektant tak to obliczył to tak ma być, a nie ktoś gdzieś komuś coś powiedział i każdy sobie robi jak chce, a potem pretensje, że nie działa tak jak powinno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Jutro zawioze wtryski do przestawienia na 185. Wydaje mi sie ze nadal cos jest z zaworami bo slychac glosne bulgotanie jak sie sciagnie przewod z kolektora ssacego. I do tego slychac stukanie pod klawiatura.

Stad moje pytanie czy zawory reguluje sie w momencie "mijanki" czyli miedzy zamknieciem jednego a otwarciem drugiego (ssacy-wydechowy) gdy tlok jest w GMP? Bo ja ustawilem pierwszy tlok wlasnie tak i potem zawory 1235 a potem obrot o 360 stopni w prawo (jakby patrzyl siedzac na ciagniku) i zawory 46 na 0,3mm. Silnik zimny. Dobrze czy cos poknocilem?

Tak pracuje cieply silnik, kopcenie znikome w porownaniu do poprzednich filmow:



Zauwazylem ze jak sie rozgrzeje to puszcza delikatnie spalinami przez wlew oleju, na zimnym tego nie ma. Edytowano przez Rasoir

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    32

W tym silniku jako że jest 3 cylindrowy mijanką nie można się sugerować. Ja po prostu wyjmuję pierwszy wtryskiwacz wkładam zamias niego kawałek jakiegoś pręta np 8 mm i wyczuwam kiedy tłok jest w GMP czyli na samej górze. Wtedy  się ustawia zawory. Tak jak napisałeś albo 1235 albo 46 w sumie łatwo to wyczuć który obrót i które zawory. Następnie obrót wałem o 360st i ustawianie reszty zaworów. Ot i cała filozofia, luz tak jak ustawiłeś jest dobry 0.3 mm jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

No tak, ja tez tak robie zeby widziec kiedy jest GMP. Sek w tym ze on w czasie jednego pelnego cyklu jest w GMP dwa razy. W instrukcji jest ze powinien byc GMP przed suwem sprezania czyli w trakcie mijanki. Chyba dobrze to dumam. Bo drugi raz jest w GMP przed suwem ssania, a po suwie wydechu.

I wydaje mi sie ze nie "albo 1235 albo 46" tylko przy tym ustawieniu o jakim pisze trzeba najpierw ustawic 1235 bo sa wtedy luzne a potem obrot o 360 i 46. Przeciez silnik czterosuwowy wykonuje dwa obroty walu w trakcie jednego pelnego cyklu, wiec obrot o 360 nie powoduje powrotu do mijanki na pierwszym cylindrze.

Edytowano przez Rasoir

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    32

Ale ja ci to napisałem przecież! że musisz obrócic wałem o 360st! A które zawory kiedy regulować to da się wuczuć bo ten odwrotny zestaw jest wciśnięty wtedy. Poza tym tłok przed suwem spręzania jest na dole czyli w DMP i wtedy następuje mijanka zaworów więc nic bardziej mylnego niż twoja teoria. jesli nie masz pewności to patrz w przewód od wtrysku  przy końcu suwu spręzania w GMP powinien być wtrysk paliwa więc początek suwu pracy (mówię o pierwszym cylindrze) idealny moment na regulację zaworów 1235 a potem obrót i 46.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Kolego trzeba bedzie sie douczyc z pracy silnika 4 suwowego. Mijanka jest w GMP a nie DMP, i zaworow nie ustawia sie przed suwem sprezania (wtedy obydwa zawory sa zamkniete, tlok w DMP i nie ma mijanki) tylko "PO" suwie sprezania, zgodnie z instrukcja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    32

Ale ja ci nie każę regulowac zaworów przed suwem sprężania tylko w momencie gdy tłok jest na GMP czyli PO suwie spręzania a na początku suwu pracy gdy tłok jest w GMP i następuje wtrysk paliwa, chyba jasno to napisałem. A co do mijanki zaworów to jest w momencie końca suwu wydechu i zaczyna się suw sprężania i biorąc pod uwagę opóźnienia faz rozrządu podane na wykresie to nie jest najlepszy moment na regulację zaworów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

No i efekt tego ze przyjalem zle wytyczne, czyli ustawianie zaworow w trakcie mijanki jest taki, ze po kilkunastu minutach pracy na kazdym zaworze byl inny luz ;) Od 0,35 do nawet grubo ponad 1,5mm... pomijam fakt ze chyba za slabo dokrecilem. Teraz ustawilem dokladnie na 0,3, mocno podokrecalem i czekam do jutra na wtryski bo dalem do przestawienia na 185.

Gadalem z mechanikiem i mowi ze jak jade z gory bez gazu i po jego dodaniu silnik kopci na niebiesko to winowajca jest glowica a dokladnie zawory, a nie pierscienie. Co o tym sadzicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    850

Jeżeli ma moc  a kopci to jest winna glowica mechanik ma rację  pewnie po wybijane gniazda zaworowe i luz na trzonkach zaworowych jednym słowem głowica do regenracji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Dzis poskrecalem wszystko do kupy, wtryski 185 atm, zawory idealnie na 0,3mm i pracuje pieknie, wystarczy doslownie chwila i dym znika, jak sie nagrzeje to trzeba sie dobrze wpatrywac zeby zobaczyc dym, na chwile obecna najbardziej kopci jak sie jedzie z gory i delikatnie doda gazu.

Jaki bylby koszt regeneracji glowicy? Bo nowa ok. 470zl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    251

Mi za robotę krzyknęli 250 plus części. Sam policz - ojciec zdecydował się na nową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Jakie powinno byc cisnienie sprezania w 3P? Gdzies wyczytalem ze od 26-30 kg/cm2 ale wole potwierdzic.

Wczoraj sprawdzalem na zimnym silniku to kazdy cylinder ma idealnie 27,5 bar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dzis poskrecalem wszystko do kupy, wtryski 185 atm, zawory idealnie na 0,3mm i pracuje pieknie, wystarczy doslownie chwila i dym znika, jak sie nagrzeje to trzeba sie dobrze wpatrywac zeby zobaczyc dym, na chwile obecna najbardziej kopci jak sie jedzie z gory i delikatnie doda gazu.

 

Jaki bylby koszt regeneracji glowicy? Bo nowa ok. 470zl.

Tyle, że luz na ssących ma być 0,25mm (oryginalnie powinno być 0,254mm i 0,305mm ale później zaokrąglili to do 0,25 i 0,3).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Rozmawiamy o 3P... juz drugi raz robisz ten sam blad na forum :)

Edytowano przez Rasoir

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Tyle, że luz na ssących ma być 0,25mm (oryginalnie powinno być 0,254mm i 0,305mm ale później zaokrąglili to do 0,25 i 0,3).

Zaokrąglili bo fizycznie do mikrona nie jesteś wstanie tego ustawić (tym bardziej w starym silniku gdzie nie jeden ma w konikach dziury wyklepane w dziesiątkach), wartość nie utrzymała by  się długo, tolerancji nie wpływającej na pracę i trwałość silnika jest  przynajmniej 2-3 setki książkowo a w rzeczywistości jeszcze więcej.

W starczych motocyklach ustawiało się z tolerancją do 2 setek a precyzja wykonania, wielkość części, obciążenia czy obroty sugerowały by większą dokładność.

 

Rasior jaki błąd? Jeśli zaokrąglisz liczbę trzycyfrową po przecinku  0,305 i 0,254 do dwucyfrowej to ile ci wyjdzie?

Gdyby miał na myśli zwykłą 60-kę napisał by 0,20 i 0,30 plus/minus 0,02 lub 0,18-0,22 i 0,28-0,32.

 

Ty zrobiłeś błędy..... w pisowni.

Możliwe że ja też.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Rasior jaki błąd? Jeśli zaokrąglisz liczbę trzycyfrową po przecinku 0,305 i 0,254 do dwucyfrowej to ile ci wyjdzie?

Jaki sens oprocz wprowadzania zametu i metliku w glowie ma ta informacja? Co jest napisane w instrukcji? Mniemam, ze znasz zapisy w niej zawarte? I jest tam napisane ze na zimnym silniku obydwa zawory na 0,3mm a jezeli jest blad to jakos nigdzie nie widzialem poprawki do instrukcji...

 

Kolega ELEKTROTECHNIK juz raz podal takie wartosci a potem za nie przepraszal, dlatego wytknalem mu blad i wlasnie przez takie wypowiedzi potem ktos ustawia cos zle, bo komus sie "pomylilo", za to Ty wytykasz mi brak ogonkow mimo ze bez problemu potrafisz zrozumiec co napisalem bo pisze zgodnie z zasadami jezyka polskiego ALE bez ogonkow...

 

Od razu mi sie przypomina jak kiedys zapytalem jak w domowych warunkach ustawic odpowiedni kat wtrysku w C360, a pewien uzytkownik wylozyl mi jak on to ustawia lampa stroboskopowa w swoim warsztacie... domowy sposob po fiksie...

 

Jezeli to forum jest dla samych fachowcow ktorzy wszystko wiedza to zamknijmy je i rzadajmy przy rejestracji dyplomu studiow technicznych, wtedy bedziemy sie poslugiwali wartosciami luzu zaworowego w starym Perkinsie do 10 miejsc po przecinku...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×