Zaloguj się, aby obserwować  
Grandzik

Belarus

Polecane posty

Grandzik    89

Jak sprawują się te ciągniki, są dobre, często się psuja. Nie wiem czemu ale na allegro są bardzo tanie możecie mi to wyjaśnić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jendrek    124
na allegro są bardzo tanie możecie mi to wyjaśnić?
Jaka jakość taka cena, to jest moje zdanie na temat tych traktorów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bel920    8

mam takiego od 4-rech lat jestem zadowolony , nie psuje się , mało pali , u mnie w wiosce są trzy i nikt nie narzeka a że tani bo nie jest komfortowy tak jak john czy podobne ale lepszy od 60-tki czy 80-tki .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wolf19   
Gość wolf19

WEż do ******************** poszukaj, sobie podobnego tematu(jakich pełno) a nie gitare modom zawracasz z zamykaniem tematów...

Edytowano przez Balzak
Cenzura

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxtronix    1

Mam belarusa 820-stkę od ponad 3lat,do tej pory wymieniłem tylko pasek alternatora, ale w końcu przyszedł czas na zmiany-kupuję 95Km. New hollanda. Pojechałem do dilera ugadac się co jak i za ile,z fakturą proforma wracam zadowolony do domu, po drodze patrzę a tu gośc identycznym orze, więc poszedłem z nim pogadac, okazuje się,że traktorek dużo pali(17-19l)na 1ha, gdzie mój belar...9-13(na podobnych ziemiach).Dwa razy obszedłem z nim w koło i zobaczyłem, że to nie bardzo sobie radzi z pługiem 4-ro skibowym, może gdyby go dociążyc? Z relacji właściciela wywnioskowałem , że nie ma dobrej opinii o swoim sprzęcie. Z kwaśną miną wróciłem do domu, po 2 dniach przemyśleń-biorę bela... 1221.3 130Km. za 2-3 tyś. można zrobic mu 150Km. i co wy na to???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aro321    103

kolego maxtronix uważam że dobrze robisz bo jak sie dba o belarusa i sie nie boi kluczy to będzie zadowolony z ciągnika. szybko go odrobisz i będzie o wiele tanszy w eksploatacji niz NH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Indiana    32

@jendrek ...jaka wiedza, taka wypowiedź.

 

Jest sporo tematów o Belarusach, o wyborze, modelach, plusach i minusach.

Ja mam 820 i jest ok, prawie 5 lat i w zasadzie nic do niego nie dołożyłem. Więcej inf na priv, żeby nie wdawać się w zbędne polemiki na forum z osobami uczulonymi na tę markę :lol:

 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154

Mam belarusa 820-stkę od ponad 3lat,do tej pory wymieniłem tylko pasek alternatora, ale w końcu przyszedł czas na zmiany-kupuję 95Km. New hollanda. Pojechałem do dilera ugadac się co jak i za ile,z fakturą proforma wracam zadowolony do domu, po drodze patrzę a tu gośc identycznym orze, więc poszedłem z nim pogadac, okazuje się,że traktorek dużo pali(17-19l)na 1ha, gdzie mój belar...9-13(na podobnych ziemiach).Dwa razy obszedłem z nim w koło i zobaczyłem, że to nie bardzo sobie radzi z pługiem 4-ro skibowym, może gdyby go dociążyc? Z relacji właściciela wywnioskowałem , że nie ma dobrej opinii o swoim sprzęcie. Z kwaśną miną wróciłem do domu, po 2 dniach przemyśleń-biorę bela... 1221.3 130Km. za 2-3 tyś. można zrobic mu 150Km. i co wy na to???

Jak na lato :) Co to był za model NH?

faktycznie chyba można taką operację przeprowadzic wkoncu między 1222.3 a 1523.3 niema wielkiej różnicy tylko Turbina więc to samo można zrobic z 1221.3...

 

Tylko drobna rada nie bierz skrzyni 16/8 jeśli zamierzasz pracowac nim w transporcie ;)


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Typekq    0

kolega ja mam MTZa 82 96r pierwszy właściciel działa bez żadnego ale.... nic awaryjnego nie było... jedynie co to wymieniam olej w silniku co sezon (po żniwach) wymieniem poza tym 4 opony wszystkie na nowe ponieważ sie zuzyły traktor działa na 50ha nie sam... mam jeszcze Forda 7840 od 2005r i C330 :] MTZ działa jak wściekły ma już 3800mth i nic mu sie nie dzieje małe tylko przecieki z okolic rozdzielacza:] czytając wasze opowiedzi to mój do waszegho jest naprawde udany.... co jestem szczęśliwy:)

nic tylko lać paliwo czyścić odstojniki wymieniać filtry i w pole

pozdrawiam wsztskich MTZowców

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz3    7

Mam pytanie w sprawie gdzie podłącza się lampę ostrzegawczą do belarus 920 chodzi o prąd (lampa zawieszana z boku kabiny).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasZ2008    18

A ja znam takiego kolesia co na początku lat 90 kupi używanego Mtz 82 a tą małą kabiną.Ciągnik pracuje na niecałych 20 ha.Nikt go nie oszczędza,każdy ostro daje mu po garach a temu nic nie jest,i jeszcze chodzą słuchy że od momentu zakupu nie zmienili mu oleju bo właściciel troche trunkowy jest:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316
Mam pytanie w sprawie gdzie podłącza się lampę ostrzegawczą do belarus 920 chodzi o prąd (lampa zawieszana z boku kabiny).

popdinają pod wycieraczkę bo tam jest zawsze napięcie, mi też tak podpięli ale będę przerabiał.

Chcę u siebie podpiąć radio bezpośrednio pod akumulator a wolny kabel który zasila obecnie radio pójdzie przez włącznik do koguta.

Edytowano przez Nikita_Bennet

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz3    7

popdinają pod wycieraczkę bo tam jest zawsze napięcie, mi też tak podpięli ale będę przerabiał.

Chcę u siebie podpiąć radio bezpośrednio pod akumulator a wolny kabel który zasila obecnie radio pójdzie przez włącznik do koguta.

 

Mi się wydaje że pod akumulator będzie dużo roboty bo będzie ciężko dojść do nich.

 

Kupiłem na początku żniw Belarusa 920 z turem Metal-Fach i mi się świetnie spisuje może nie ma takich luksusów jak claas lub john deere albo inna marka ciągnika jak na mnie to taki ciągnik to wystarczy najważniejsze że jest napęd i ma te swoje konie lecz ja zdecydowałem że sobie go ulepszę zamontuje w nim radio i lampę ostrzegawczą lecz teraz podpytuje się wszystkich co mają ten ciągnik gdzie najlepiej podłączyć prąd do tego wszystkiego bo moim zdaniem chyba jest tam dodatkowy kabel z prądem lecz nie jestem przekonany bo mam też zetora 7211 i tam jest wiec jak by tam był to zamontuje pod ten kabel radio a lampę ostrzegawczą pod wycieraczkę więc jak będą zamontowane to podniosą się morale tego ciągnika jak pojedzie się na pole to będzie można posłuch sobie trochę muzyczki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

Tylko radio podpięte pod ten kabel co jest nie podtrzyma pamięci stacji radiowych i się będą kasować co mnie baaardzo wkurza.

Podciągnięcie z akku to dwa kable, bezpiecznik, trochę peszli i 3-4 godzinki roboty (z czego 2-3 godzinki myślenia którędy ma iść peszla).

 

A wtedy masz koguta podpiętego do kabla gdzie podpiają radio. Czyli kupujesz włącznik i wstawiasz go obok tych od halogenów a nie bawisz sie przy wycieraczce. Wygląda ładnie i jest praktyczne a nie odwracać się aby włączyć koguta (u mnie wstawili włącznik przy wycieraczce).


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
limusine    9

Dokladnie tak jak napisal nikita kasuje sie pamiec i po wylaczeniu hebla wszystkie piosenki w moim przypadku lecą od 0 a gdzies posiałem pilota i ciezko przerzucac np do 70 piosenki. Ja mam podlaczone pod tą lampke w kabinie radio ale teraz jakbym robil to pod akumulator. We ferie bede malował kabine to postaram sie zrobic wszystko jak nalezy :P i koguta takeigo fajnego sobie kupie tylko ze taki jak mi sie podoba to okolo 150-200zl ;] pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

poszukaj na allegro koguta na trzpień firmy Britax.

Trzpień kup w GRENE.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
limusine    9

A czemu akurat Britax? jakis lepszy jak inne w podobnej cenie? CZy poprostu dlatego ze do JCB to taki drogawy ;p?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz3    7

Powie mi ktoś co jest dokładnie potrzebne do uruchomienia lampy ostrzegawczej bo z czego wiem to lampa rurka i włącznik tylko nie wiem czy na allegro sprzedają włącznik do lampy bo uchwyt można dokupić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

Britax bo idzie go dostać na allegro z trzpieniem do 140PLN (kogut+trzpień+przesyłka). Czyli masz poniżej 150 PLN dosyć dobrego koguta.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz3    7

Ja kupie sobie lampę ale do 100PLN i uchwyt (rurkę) bo ten Britax patrzałem i on nie jest za 140 tylko 180 a z rurką kosztuje ok. 220PLN

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

nie spiesz się z zakupem, obserwuj oferty i kupisz go w cenie o której pisałem wyżej.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz3    7

A co myślicie o bezpieczniku chodzi o to że radio i kogut jest podczepiony pod 2 bezpieczniki każdy oddzielnie były by zamontowane przed kierownicą tam gdzie reszta bezpieczników a później 2 kable od bezpieczników pociągnąć do akumulatora lub tam gdzie są bezpieczniki podłączyć do stacyjki do wolnego kabla lecz jeszcze nie wiem czy on tam jest muszę sprawdzić ale jak by był to nie wiem jakie w stacyjce jest napięcie bo alternator ma 12v a rozrusznik ma 24v a musiało by być 12v wiec jak by był tam kabel i miał by 12v to od razu z tych bezpieczników co by były zamontowane obok stacyjki podczepić pod kabel i powinno działać, wydaje mi się że pod bezpieczniki będzie najlepiej bo jak by zaczęło się palić coś z elektryki od radia lub koguta to by mogło spalić się reszta kabli z ciągnika a nawet cały ciągnik więc jak podłącze radio pod bezpiecznik i koguta też każdy oddzielnie to najwyżej by coś się stało z radiem albo kogutem tak jak inna elektryka w ciągniku np. lampa też ma własny bezpiecznik wiec tylko bezpiecznik spali się a nie lampa lub reszta elektryki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj