Skocz do zawartości
kinggierada

Skrzynia bezstopniowa plusy i minusy!!!

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kinggierada    0

Witam wszystkich zainteresowanych tym problemem!!! Mam pytanie o wasze opinię co do skrzyń bezstopniowych.... Wiele marek oferuj takie skrzynie ALE....!!!! nie posiadają osobnych zbiorników do hydrauliki zewnetrznej...;/ czyli poprostu olej się miesza z innymi urzadzeniami i co wtedy sie dzieje w skrzyniach bezstopniowch!!!!!!!!!!!! takie rozwiązania osobnych zbiorników maja tylko FENDT i BELARUS......według mnie takie skrzynie w innych markach poprostu nie zdają egzaminu i są krótkotrwałe. A wy co o tym sądzicie....szczegunie mnie intresuje ten problem porównując JD 7830 vs FENDT 820

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek72511    41

Znawcą nie jestem ale moim zdaniem to nawet bez tego oddzielnego zbiornika to nie duży problem. Wydaje mi się że jeśli jesteś zainteresowany takimi maszynami to na pewno posiadasz samowystarczające gospodarstwo i posiadasz wszystkie niezbędne maszyny w których po zakupie ciagnika mógłbyś wymienic na taki sam olej jaki jest w ciagniku i wtedy nie było by żadnych problemów. Nie wiem czy dobrze mówię ale tak mi się wydaje :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomek73    186

Mi się zdaję że JD 7830 też ma osobny zbiornik albo jest w opcji.Ale nie jestem pewny.Kuzyn takiego chce i coś mi o tym wspominał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam kolegę, który jest dość młodym gospodarzem i przykładowo cultusa pożycza ode mnie i ta maszyna chodzi z case puma cvx / claas ares i jego new hollad t 7xxx i nic się nie dzieje w żadnym ciągniku a wierz mi przyjacielu, że moje traktory robią dzień i noc. Dogadaliśmy się w ten sposób, że stosujemy te same oleje o tych samych właściwościach i to nie jest już problem .

Człowiek nie jest w stanie prowadzić silnik na takich właściwościach jak skrzynia automatyczna, którą kontroluje komputer wraz z power booster plus obroty silnika .

Fakt, że w czasie prowadzenia na długich odcinkach jest to nudne i ja przynajmniej bardziej jestem zmęczony w case puma ze skrzynia bezstopniową niż w ciągniku typu claas gdzie muszę minimum półbiegami operować.

Oczywiście cała prawda wyjdzie za kilka lat jeśli coś "rypnie" w skrzyni ale z drugiej strony jeśli ciągnik zasiewa 500 ha rocznie, koszt kilkudziesięciu tysięcy remontu po kilku latach nie jest tak naprawdę aż tak ogromny. Wystarczy policzyć, że za dziesięć lat bez usług posieję 5 000 ha u siebie, z tego średnio 1000 zł jest dopłaty do ha co nam daje średnio 5 000 000 zł, a więc koszt skrzyni w wysokości 100 000 zł mimo tak kolosalnej kwoty nie jest aż tak wielki!! inaczej się ma jeśli ktoś ma słaba rentowność, kupuję cvx na 80 ha i jemu ciągnik ulega awarii, wiadomo co wtedy jest z finansami domowymi.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
unki    1

Uklad hydrauliczny i skrzynia biegow to jeden uklad w JD a zbiornik o ktorym mowisz to dodatkowy zbiornik czystego oleju ktory jest montowany tylko na zamowienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF2007    1

Valtra też ma oddzielne zbiorniki oleju. Odzielne zbiorniki to jak dla mnie rozwiazanie o wiele lepsze. W sumie wszystkie skrzynie bezstopniowe oprocz Vario mają sprzegla więc pewnie olej od powershift im pasuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
putino11    0

problem się pojawia jak przewód pęknie :(

cóż wszystki olej wyleci urwanym wężem mojem orłowi (kierowca) takie coś się przytrafiło :lol: .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    2

chłopaki a załóżmy że jade takim ciągnikiem pod stromy podjazd czy coś to udusi mi silnik czy skrzynia nie wydoli ?? bo mniej więcej się orientuje jak to jest zbudowane ale wiem że na hydrostacie to silnik jeszcze by poszedł ale niestety hydrostat nie pociągnie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

@pynczor ciagniki nie maja przekladni hydrostatycznych, tylko hybryde zlozona z przekladni mechanicznej i hydrotatycznej, to jest bardzo wazne bo moment jest dostarczany obiema drogami i sumowany tylko przewaznie w przekladni planetarnej. hybryda ma o wiele wiele wieksza sprawnosc od zwyklego hydrostatu i daltego nadaje sie do prac pociagowych ;)

na 100% nie zdusi ci silnika pod zaden podjazd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    2

No to fajnie dzięki za odpowiedź a Ty @brzozak2 jeśli miałbyś wybierac to wziąłbyś ciągnik z bezstopniową skrzynią??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

Co do osobnego zbiornika oleju to może i fajne, ale jeśli jest to z 40 litrów i pasuje jeszcze do tego chłodnica, bo jeśli przyjdzie napędzać silnik hydrauliczny, hydropak i podnośnik to jest bardzo prawdopodobne że taka hydraulika nie wydoli....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobik85    0

Bez obaw.Mądrzejsi od nas to wymyślili i hydraulika wytrzymuje nawet latem napędzając silniki hydrauliczne :)

Tu się kreci,tam chłodzi,

a pana farmera nic nie obchodzi ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

@pynczor na pewno bym sie nie bal kupic ciagnika wyposazonego w taka skrzynie ;)

 

jakbym mial akurat tyle pieniedzy przeznaczone na to i np. wiekszy za te same pieniadze nie bylby mi potrzebny to bym kupil. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

@bobik85 no nie wiem w tamtym roku na wiosne robił u mnie gość radliny JD7720. wszystko ładnie ale napęd wału ubijającego, potem silnik hydrauliczny napędzajacy WOM siewnika na hydropaku i po 2-3 godzinach któryś silnik się zatrzymywał mimo naprawde dużej ilości oleju w skrzyni wydajnej chłodnicy. Więc mnie nie przekonuje zbiorniczek na olej 35 litrowy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamillo0096    0

a czy ktoś tak na chłopski rozum może mi wytłumaczyć zasadę działania skrzyni vario i czy są tam jakieś silniki elektryczne bądz hydrauliczne ? prosze o odpowiedz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukiluki2    0

case cvx tez mają oddzielna hydraulikę. 60 l hudraulicznego do hydrauliki i 60 do skrzyni specjalnego oleju przekładniowego do skrzyń bezstopniowych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KrychaV    0

My mamy Case cvx 160 i Fendt Vario 716. Nigdy nie zamienimy na zwykłą, czy chodźby powershift. Tylko vario. Wygoda jest nieziemska, jeżeli sie dobrze dba to są na wieczność, Fendt ma 8500mtg (skrzynia wymieniona przy 7800mtg.) A Case mamy 3 rok, bez żadnych problemów. Obydwa mają osobne zbiorniki na oleje hydrauliczne, mocno polecam te skrzynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×