Skocz do zawartości
maher

Ustawienie kąta wyprzedzenia wtrysku C-330.

Polecane posty

maher    0

jak ustawic zapłon w ursusie c 330 z pompa paliwowa od c 328???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maher    0

pytałem i nic...

Nie cytuj poprzedniego posta!

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jezynek5211    1

jak rozbierałeś to było sobie zaznaczyć na kołach jakieś kreski śrubokrętem wyryć lekko w metalu tak bu buło wudać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    80

Kolego kilka pytań

1. Czy na tej pompie ten silnik wcześniej pracował

2. Czy podczas próby odpalania puszcza jakieś dymy z rury wydechowej

3. Czy ogólny stan silnika pozwala na zapłon szczelne zawory pierścienie

4. Czy zawory są dobrze ustawione – czy jest dobra kompresja ma to związek z rozrządem

5. Czy wtryskiwacze są sprawne

Kolego odpowiedz na te pytania to coś się wymyśli jak nie to spróbujemy go ruszyć na podlew chodzi oto czy zaskoczy na moment.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maher    0
Kolego kilka pytań

1. Czy na tej pompie ten silnik wcześniej pracował

2. Czy podczas próby odpalania puszcza jakieś dymy z rury wydechowej

3. Czy ogólny stan silnika pozwala na zapłon szczelne zawory pierścienie

4. Czy zawory są dobrze ustawione – czy jest dobra kompresja ma to związek z rozrządem

5. Czy wtryskiwacze są sprawne

Kolego odpowiedz na te pytania to coś się wymyśli jak nie to spróbujemy go ruszyć na podlew chodzi oto czy zaskoczy na moment.

 

pompa jest po regeneracji trzeba tylko zapłon ustawic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    80

Otwierasz pokrywę zaworów kręcisz walem korbowym patrząc na pierwszy cylinder od chłodnicy jak zauważysz że otwiera się zawór ssący pierwszego cylindra to kręcisz dalej aż tłok zejdzie na dół potem kręcisz dalej zawór ci się zamyka i masz suw sprężania gdy tłok będzie dochodził do GMP powinien być wtrysk paliwa wkładają pompę trzeba tak ustawić wałek na niej aby po zazębieniu się kół zębatych kręcąc wałem przed GMP nastąpił wtrysk. Na popie można to sprawdzić kręcąc wałkiem kiedy z pierwszej sekcji poda paliwo to ten wałek ustawiamy tuż przed wtryskiem

Tym sposobem można doprowadzić do uruchomienia silnika a dalej dokładny wtrysk o ile niema żadnych znaków na kołach zębatych to tylko doświadczalnie opóźniając lub przyśpieszając wtrysk. O ile już go uruchomisz to twarda praca silnika oznacza zbyt wczesny zapłon c czyli wtrysk, miękka z większą ilością spalin oznacza opóźniony wtrysk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Dodałbym, że w punkcie GMP na pierwszym cylindrze obie dźwigienki powinny mieć luz , a na kole zamachowym i korpusie obudowy sprzęgła znaki powinny się pokrywać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    586

jak złożysz pompe na znaczki na sekcję pierwszego cylindra nakręć uciętą ze trzy cztery centymetry nad nakrętką rurkę wysokiego ciśnienia ustaw dawkę paliwa na max zakręć trochę silnikiem . potem kręcąc nim ręcznie patrz kiedy z rurki zacznie wypływać paliwo. moment ten musi się pokryć z pierwszym znaczkiem na kole zamach... reguluj pompą kręcąc w prawo lub lewo. nie zapomnij przed tym wszystkim dobrze odpowietrzyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
greeduz123    0

Witam mam pytanie jak się ustawia zapłon w ursus c-330 proszę o dokładny opis tego ustawiania i proszę wziąć pod uwagę ze nie jestem mechanikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Koła rozrządu na znaki, znaczek O w okienku koło piasty. Jeżeli jest źle to koryguj obracając co kilka cm wałek pompy w lewo albo w prawo. :P Poza tym było już o tym dość sporo pisane, poszukaj. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damjan15    0

Są cztery znaki i musisz wszystkie razem zgrać jak się domyślam to pewnie pompę zdejmowałeś. Nie przejmuj się to nic trudnego jeżeli wszystkich znaków razem nie ustawisz to i za rok Ci nie zagada. Sam ustawiałem zapłon prawie dwa dni ale jak znalazłem 4 znak(był nie widoczny po dłuższym przejrzeniu zobaczyłem) to za pierwszym razem zagadał.Masz odkręcony dekielek i dwa koła zębate te z prawej (patrząc od przodu 30) ustawiasz tak aby znak był mniej więcej poziomo i z lewej strony(to jest najważniejsze) potem wsadzasz drugie koło zębate tak aby znaki były na równi. No i z kołami to na tyle. To teraz pompa bierzesz klucz nasadowy nakładasz na nakrętkę(albo śrubę) koła od pompy i kręcisz(tylko pamiętaj żeby kręcić w odpowiednią stronę bodajże zgodnie z ruchem wskazówek zegara ale nie jestem pewien) do tego czasu aż na kole zębatym w takiej dziurce pojawi się znak z koła od pompy. Jeżeli się pojawi to wtedy bierzesz śrubę i zakręcasz. Ot i cała filozofia. Pewnie jak szukałeś tego w necie to pisali nie wiadomo co a tak na prawdę to wcale tego nie trzeba robić. Chyba że jak się robi remont to może i inna sprawa wtedy jest. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
greeduz123    0

no ustawiłem wszystko na znakach to zn. w okienku pompy paliwa jest 0 rozrząd koło pośrednie koło pompy paliwa i koło wału korbowego połączyłem z godnie ze znakami i to wszystko oto ci chodziło a jeszcze 1 jak go kręcę korbom to strasznie ciężko idzie a rozrusznik ledwo ledwo go 1 obróci i koniec dalej to tylko do połowy i to ledwo nie wiem co jest nie tak morze coś za mocno skręcone albo za dużo mieszanki pobiera opisze jak silnik działa ustawiony na tych znakach opisze tylko pierwszy tłok a wiec tak kiedy 1 tłok idzie na dół w tedy otwiera się zawór ssący i jak idzie do góry kiedy w tedy ma nastąpić spalanie idzie ponownie w dół i w tym samym czasie wtryskuje paliwo pompka i idzie do góry i na dół kiedy w tedy wciąga ta mieszankę nie wiem morze ta pompka za wcześnie podaje paliwo opisałem wszystko dokładnie jak jest u mnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

na kole pośrednim 0 musi zgrywać sie z 0 na wale a znaki s i s1 muszą zgrywac się ze znakami na kole wałka rozrządu i na kole pompy wtryskowej . U staw GMP 1 tłoka za pomocą tej szpileczki w korpusie sprzęgła wykeręć i wkładaj w tą dziurkę po winnien trafić u dziurkę i po obracaniu zgodnie z ruchem wskazówek zegara za odchylenie jakieś 30 stopni powinien być drugi otwór w kole zamachowym czyli to jest ustawienie dla 1 tłoka obruć o 330 stopni aby powrócić do 1 dziurki na kole zamachowym i włóż tą szpilkę a nastepnie poluzuj 3 śruby M8 na kole pompy wtryskowej i przekręcej kluczem 19 osia pompy taka aby paliwo drgneło delikatnie w górę na 1 sekcji od strony rozrządu , zakontruj 3 sruby na kole pompy wtryskowej , zakręć przewody ciśnieniowe , odpowietrz i ma być

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zonk28    0

Witam.Mam pytanko? Przyspieszanie zapłonu u C-330 to jest gdy odkręcimy pokrywe zapłonu i kręcimy osią pompy wtryskowej, oczywiście gdy poluzyjemy 3 śruby w półksiężycach w lewo czy w prawo?Wiadomo że jak kreska z kreską się schodzi w otworze koła zębatego to jest punkt 30" przed górnym martwym połozeniem i to jest punkt wtrysku jaki ma być.A aby troszke przyspieszyć wczoraj kreciłem w prawo i w lewo , okazało sie że ciągnik lepiej bez porównania pali jak kręci sie osią pompy wtryskowej w lewo o około 1 mm , a więc wynika że przyspiesza sie zapłon kręcąc w lewo osią pompy (na klucz 19).Mam racje? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

Pisaliśmy na gg i mówiłem Ci że 30* jest wtedy kiedy kołek wpadnie w pierwszy otwór, a nie kreska z kreską na kole ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zonk28    0

Dokładnie Roki.....kołek wpadł i kreska z kreska siie pokryła.Pytanie jest w ktora strone kręcic osią pompy by przyspieszyc zapłon bo wynika ze w lewo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenas    6

:huh: kręcąc zgodnie z ruchem wskazówek zegara opóźniasz zapłon,w drugą rzecz jasna przyspieszasz :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    586

A nie na odwrót? Obracasz wałek pompy w prawo przyśpieszasz, obracasz w lewo opuzniasz. Przekręcasz pompę w prawo opuzniasz a w lewo przyśpieszasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

prawo to przyspieszasz a w lewo opuźniasz...

jak wszkoczy kołek w pierwszy otwór to masz 30* przed GMP tłoka i przyjmij te 30 * za punkt wyjściowy: kręcąc wałkiem pompy w prawo przyśpieszasz wtrysk bo nastąpi on wcześniej niz osiągnie te 30*(czyli nastąpi już przy np.40* przed GMP tłoka), a kręcąc w lewo opóżniasz bo nastąpi później juz po osiągnięciu tych 30*(czyli prz np.20* przed GMP tłoka) :huh: zrób sobie mały test pokręc wałkiem w prawo dokręć te 3 śrubki i obróc wałem o 360* i zobaczysz kiedy nastąpi wtrysk a kiedy wskoczy kołek (powinno najpierw drgnąc paliwo a potem wskoczyć kołek czyli za wczesny wtrysk ):lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zonk28    0

Koledzy noto wynika z tego że ciągnik lepiej pali i ładniej pracuje na opóżnionym zapłonie!!!!!!!!!!! :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rokes    0

Witam, mam problem z moją 330. Ciągnik jest mułowaty, powoli się zbiera. W wakacje miałem okazję jeździć inną 330 i ona w porównaniu do mojej była "rakietą". Zbierał się szybko i miała "kopa". Zrobiłem kilka rzeczy, ale na wiele to się nie zdało. Pompa wtryskowa jest miesiąc po regeneracji, wtryski były robione wcześniej na częściach WZM Warszawa. Po regeneracji pompy jest trochę lepiej, ale to jeszcze nie to. Zawory ustawione ssący 0.2mm a wydech 0.25mm. Zapłon ustawiany według książki, po ustawieniu ciągnik odpalił bezproblemowo. Stąd moje pytanie co jeszcze może być nie tak? Chyba jeszcze pobawię się z zapłonem, ale nie jestem do końca pewny czy to on jest winowajcą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×