Zaloguj się, aby obserwować  
Mrmagyster

Massey Fergusony 135,138,148,165 itd

Polecane posty

Kupują pewnie takie ledwo ciepłe ;) i dokładnie odnawiają uważam że cena jest przyzwoita. Ciekawe jak remontują silniki, ten pierwszy bardziej mi się podoba.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Osobiście radziłbym brać np. takiego, ze względu na tylny most i skrzynię montowaną także w serii licencyjnej 255, a poźniej w Ursusach 3512 i 4512. W tym ciągniku jest zastosowany czterocylindrowy silnik perkinsa, mniej awaryjny od popularnych trzycylindrowych. Ciągniki MF z cienkim tylnym mostem mają zazwyczaj hamulce bębnowe, które często odmawiają posłuszeństwa. O takich hamulcach mogą dużo powiedzieć użytkownicy Ursusa 2812. W grubych mostach są zastosowane hamulce tarczowe mechaniczne chłodzone olejem, które są najlepszym rozwiązaniem, którego nasz Ursus może pozazdrościć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Spitz    0

Czego Ursus ma zazdrościć z tymi hamulcami???

Przecież w MF 255/3512 stosował dokładnie te same hamulce, czyli tarczowe w kąpieli olejowej.

No chyba że chodziło Ci o C330 czy 360, no to wtedy faktycznie mogą zazdrościć.

Te podane w linkach mają hamulce bębnowe, więc polski odpowiednik (mf255) ma skuteczniejsze hamulce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Chodziło mi o to, że taki hamulce mogły być również zastosowane do c330 i c360, przecież to ten sam czas produkcji. MF 255 ma hamulce tarczowe chłodzone olejem, wiem, bo sam mam takiego i ich obsługa kończy się jak na razie na regularnym podciąganiu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mucha7    1

Witam ma poroblem z zapalanie zimnego fergusona 135 swieca płomieniowa dobra filtry nowe pompka paliwowa nowa a dodam ze jak ciepły to pali na dotyk a jak zimny zapala odrazu jak psiukne samostartu co to moze być ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Słaba kompresja, albo zużyte końcówki wtryskiwaczy. Jaki masz silnik? 3 cylindrowy, czy 4?

 

 

Edit:

Już wiem, 3 cylindrowy. Najlepiej bedzie jak w cieplejsze wykręcisz wtryskiwacze i zawieziesz je do sprawdzenia w zakładzie, ewentualnie od razu mozesz im kazać zmienić rozpylacze. A jak jest z pobieraniem oleju, bierze go?

Edytowano przez grzegorz508

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mucha7    1

Na 85 motogodzin wzioł około 1 litra a czy przyczyną moze byc przepalona uszczelka pod głowicą??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

No to trochę za dużo. Raczej pierścienie poszły. Perkins ma to do siebie, że gdyby poszła uszczelka to w ogóle później by nie odpalił, a przed tym by nie miał całkiem mocy. Do wymiany pierścieni i tak trzeba ściągać głowicę, więc zobaczysz co jest dokładnie jak ją zdejmiesz.

 

 

 

Edit:Tu masz klasyczne objawy walniętej uszczelki w tym silniku: <link>.

Edytowano przez grzegorz508

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mucha7    1

a jakie powinno być ćiśnienie w tuleji ?? bo zamierzam zmierzyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Ciśnienie sprężania dla silnika AD3. 152 powinno mieścić się w przedziale od 2,7MPa do 3,1MPa lub inaczej od 27 do 31 kg/cm².

 

(Opieram się na temacie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1860715.html)

 

Albo możesz wyliczyć:

(silniki czterosuwowe z zapłonem samoczynnym)

 

Pspr = 0,21 x ε

 

gdzie:

 

Pspr – ciśnienie sprężania w (MPa)

 

ε – stopień sprężania badanego silnika (dla AD3.152 UR wartość wynosi 16.5)

Wartość trochę wyższa wychodzi z tego wzoru. (<link> na tym sie opierałem)

Edytowano przez grzegorz508

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez kamilb1996
      Witam, mam pytanie do posiadaczy Massey Ferguson 29xp. Po odpaleniu załącza się unicontrol i zaczyna piszczeć. Świeca się wtedy 2 błędy w górnym rzędzie druga i trzecia kontrolka od lewej. Odlicza od 20 i po 20 sekundach gaśnie. Czytałem coś w tym temacie i niby że to kontrolka od ciśnienia oleju hydraulicznego. W którym miejscu znajdę czujnik? Jeden jest w zbiorniku oleju a myślę że musi być jakiś drugi? Ewentualnie czy posiada ktoś instrukcje obsługi w pdf ? Myślę ze tam też mógłbym coś znaleźć . Z góry dziękuję za odpowiedzi.
    • Przez Robert452
      Witam, czy roztaczał ktoś kiedyś kule od cięgła i czy się da to zrobić, albo czy wiecie czy są może kule które mają  w środku 52mm od kat.4 a na zewnątrz 64mm od kat.3.
    • Przez Michalekk
      Witam mam taki problem ponieważ mój MF 255 ciągle się zakleszcza gdy pociągnę za lewarek do góry kupiłem już sprężynę do lewarka ale nie wiem czy do jej wymiany muszę odkręcić całą pokrywę czy tylko sam lewarek 
    • Przez calverdu
      Witam. Posiadam traktor MF 5435 od nowości z 2010 roku. Problem zaczął się na wiosnę 2020, podczas siewów kukurydzy. Ciągnik podczas zimnych poranków nie chcę jeździć/zmieniać kierunku jazdy/w trakcie jazdy rozłącza się układ jezdny. Występowało to tylko rankami po czym przestawało i ciągnik całe dnie pracował bezawaryjnie. W lato problem w ogóle nie występował z racji wysokich temperatur w ciągu całego dnia. Przyszła jesień, zimne noce i poranki - problem powrócił. Traktor potrafi ruszyć po czym po chwili przestaje jechać i trzeba czekać... Czasami moment, czasem 5-10 minut i tak w kółko. Jest to bardzo uciążliwe, ponieważ ciągnik pracuje z turem... Wyświetlają się komunikaty na skrzyni biegów ( migająca 1 i 4). Może ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać ? 
    • Przez BenQ
      Witam . Oryginalne wspomaganie w mf 255 
      Jest straszny luz na kierownicy mimo tego że jest wymieniony nowy wałek w kolumnie z nowymi kulkami….dalej jest luz dość duży 
      wspomaganie jest na jakimś serwomechanizmie i też późno siłowniki reagują na ruch kierownicą . Na zaworze jest jakaś regulacja ? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj