Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Mrmagyster

Massey Fergusony 135,138,148,165 itd

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Massey

Kupują pewnie takie ledwo ciepłe ;) i dokładnie odnawiają uważam że cena jest przyzwoita. Ciekawe jak remontują silniki, ten pierwszy bardziej mi się podoba.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    1

Osobiście radziłbym brać np. takiego, ze względu na tylny most i skrzynię montowaną także w serii licencyjnej 255, a poźniej w Ursusach 3512 i 4512. W tym ciągniku jest zastosowany czterocylindrowy silnik perkinsa, mniej awaryjny od popularnych trzycylindrowych. Ciągniki MF z cienkim tylnym mostem mają zazwyczaj hamulce bębnowe, które często odmawiają posłuszeństwa. O takich hamulcach mogą dużo powiedzieć użytkownicy Ursusa 2812. W grubych mostach są zastosowane hamulce tarczowe mechaniczne chłodzone olejem, które są najlepszym rozwiązaniem, którego nasz Ursus może pozazdrościć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Spitz    0

Czego Ursus ma zazdrościć z tymi hamulcami???

Przecież w MF 255/3512 stosował dokładnie te same hamulce, czyli tarczowe w kąpieli olejowej.

No chyba że chodziło Ci o C330 czy 360, no to wtedy faktycznie mogą zazdrościć.

Te podane w linkach mają hamulce bębnowe, więc polski odpowiednik (mf255) ma skuteczniejsze hamulce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    1

Chodziło mi o to, że taki hamulce mogły być również zastosowane do c330 i c360, przecież to ten sam czas produkcji. MF 255 ma hamulce tarczowe chłodzone olejem, wiem, bo sam mam takiego i ich obsługa kończy się jak na razie na regularnym podciąganiu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mucha7    0

Witam ma poroblem z zapalanie zimnego fergusona 135 swieca płomieniowa dobra filtry nowe pompka paliwowa nowa a dodam ze jak ciepły to pali na dotyk a jak zimny zapala odrazu jak psiukne samostartu co to moze być ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    1

Słaba kompresja, albo zużyte końcówki wtryskiwaczy. Jaki masz silnik? 3 cylindrowy, czy 4?

 

 

Edit:

Już wiem, 3 cylindrowy. Najlepiej bedzie jak w cieplejsze wykręcisz wtryskiwacze i zawieziesz je do sprawdzenia w zakładzie, ewentualnie od razu mozesz im kazać zmienić rozpylacze. A jak jest z pobieraniem oleju, bierze go?

Edytowano przez grzegorz508

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mucha7    0

Na 85 motogodzin wzioł około 1 litra a czy przyczyną moze byc przepalona uszczelka pod głowicą??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    1

No to trochę za dużo. Raczej pierścienie poszły. Perkins ma to do siebie, że gdyby poszła uszczelka to w ogóle później by nie odpalił, a przed tym by nie miał całkiem mocy. Do wymiany pierścieni i tak trzeba ściągać głowicę, więc zobaczysz co jest dokładnie jak ją zdejmiesz.

 

 

 

Edit:Tu masz klasyczne objawy walniętej uszczelki w tym silniku: <link>.

Edytowano przez grzegorz508

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    1

Ciśnienie sprężania dla silnika AD3. 152 powinno mieścić się w przedziale od 2,7MPa do 3,1MPa lub inaczej od 27 do 31 kg/cm².

 

(Opieram się na temacie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1860715.html)

 

Albo możesz wyliczyć:

(silniki czterosuwowe z zapłonem samoczynnym)

 

Pspr = 0,21 x ε

 

gdzie:

 

Pspr – ciśnienie sprężania w (MPa)

 

ε – stopień sprężania badanego silnika (dla AD3.152 UR wartość wynosi 16.5)

Wartość trochę wyższa wychodzi z tego wzoru. (<link> na tym sie opierałem)

Edytowano przez grzegorz508

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez TheAgroDawidTv
      Witam w skrzyni w Massey Fergusonie 590 pękł ten wąż i chciałbym sie dowiedzieć czy można go wymienić bez ściągania kabiny bądź odjeżdżania tyłem,bo z jednej strony jest normalnie na gwint a z drugiej prawdopodobnie przytwierdzony do rurki która idzie na tył ciągnika.Jest również problem z biegami-wsteczny i czwórka wyskakują a na polowym zakresie wszystkie (skrzynia 8+2) Co może być przyczyną ? (ciągnik świeżo kupiony)


    • Przez Kondzi84
      Witam 
      Jestem nowy na forum, więc proszę o wyrozumiałość.Kupilem fergusona 165 r. 1976 maszyna śmiga,ale jest jeden problem a mianowicie gdy jedzie się ciągnikiem z góry  nie trzyma bieg tylko jakby ciągnik był na luzie.czy to może być problem za żółw/zająć.Zauważył em tez ze gdy przelączam tą wajcha to nic sie niezwolnij dzieje.Jaka może byc przyczyna?
    • Przez cyganek
      panowie. od jakiego ciagnika pasuje zwolnica tyl , do mf 698.
    • Przez piotreklp13
      Mam pytanie. Chciałbym kupić ciągnik Messey ferguson 6255. Potrzebuje Waszej  pomocy. Na co zwracać szczególną uwagę przy kupnie tego ciągnika?
    • Przez KrowieBieszczady
      Siemanko
      Tak jak w temacie chciałbym podnieść moc w ciągnikach MF 5410 i 5440 jednak wiem, że elektronicznie jest to nie możliwe, jedynie poprzez ustawienie/modyfikację pompy. Tutaj rodzi się moje pytanie, ma ktoś z was kontakt do osoby bądź firmy, która zajmuje się tym PROFESJONALNIE w południowej Polsce? Najlepiej podkarpackie, ew. sąsiednie województwa  
×