Zaloguj się, aby obserwować  
mirasek

Kiedy używacie blokad dyferencjałów?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mirasek    13

Jak w temacie, czy tylko wtedy jak sie zakopiecie i blokada jest jedynym ratunkiem, czy może podczas pracy na polu, np. orki aby zwiekszyć trakcje? Chodzi mi o takie na guzik (elektrohydrauliczne lub elektropneumatyczne), bo chyba nikt nie będzie trzymał cały czas wciśnietego pedału w podłodze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Dyferencjał zwany też mechanizmem różnicowym ma za zadanie kompensację prędkości obrotowych kół na osi napędowej podczas pokonywania zakrętów lub nierówności terenu, ale cechuje sie brakiem napędu w sytuacji gdy jedno koło na osi straci trakcję. Blokada tegoż powoduje że siła napędowa jest przekazywana po równo na oba koła osi napędowej :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

z racji tego ze w ciapku jest mechaniczna to ja uzywam jej w lesie jak wyciągam tam drewno.

w zetorze nie uzywalem jeszcze chyba.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalR    34

Ja używam jak się zakopie, kiedy włączą, z reguły wyjeżdżam bez problemu. Czasami używam też przy orce jak jest za duży poślizg.


Jeżeli pomogłem, kliknij zieloną strzałkę ------->

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mav    1

włączasz jak któreś koło jest odciążone co powoduje przeniesienie napędu na to które ma lżej lub gdy jedno z kół traci przyczepność z innych przyczyn, po właczeniu musi sie jechać na wprost (wynika to z zasady działania mechanizmu róznicowego)

 

a to kiedy i przy jakich pracach sie uzywa nie ma znaczenia jak sie wie po co to jest...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33

ja w swoim JD przedniego nie mam blokowanego ale nigdy nie było sytuacji zeby tylko jedno koło sie kopało.-chyba jest samoblokujacy.a tylnej blokady uzywałem z trzy razy w ostatecznosci gdy tylne koła po kolana sie zakopuja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

ja w MF uzywam podczas orki na 700m kilka min szybciej z blokadą dojade...mam taki bajer :P ,ze gdy włacze podnoszenie pługa do końca to mi rozłącza blokade i mozna zawrócic a gdy pług opuszcam to sie właczy :P


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kat    113

W Vatrze mam tak samo :P

 

Jedno strasznie mokre pole orałem cały czas na blokatorze. Jest różnica :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Ja w 4514 nie używam bo nie chce mi załączać (jakaś tam sprężyna się pręży i nie wskakuje), a w MF'e 255 nie ma potrzeby- i tak przejedzie :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samo    3

używam zawsze gdy ciągnik się ślizga i nie ważne czy to jest orka czy w lesie. ostatnio nawet na asfalcie ciapusiem darłem jak nie mógł wyciągnąć przyczepy 4,5t na drogę. spalił gume :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
katator    473

ja rzadko używam blokady mechanizmu różnicowego. ale gdy zajdzie taka potrzeba to go stosuję przy każdym rodzaju prac. ostatnio użyłem w mf 3060 jak musiałem przeciągnąć przyczepę pełną żwiru przez podmokły teren.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1rajdzik    15

walka ze ścierniskiem czy orka często zmusza mnie do włączenia blokady, hmm jest różnica...

 

no a jak trzeba kogoś wyciągnąć to zawsze włączam - oczywiście guziczkiem :P


all rights reserved

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzys123    21

Ja we władku włączam jak widze że może być ciężko przejechać (mam takie 2 duże miejsca na polu). W zimę jak wygarniam śnieg (bo do tyłu słaby uciąg) Albo jak trzeba w lesie coś szarpnąć, lub kogoś lub coś pociągnąć (np traktor abo słupek)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    4
ja w MF uzywam podczas orki na 700m kilka min szybciej z blokadą dojade...mam taki bajer :) ,ze gdy włacze podnoszenie pługa do końca to mi rozłącza blokade i mozna zawrócic a gdy pług opuszcam to sie właczy :)

 

 

kilka minut na  jednym okrążeniu   czy  na czasie orki  tego pola  ???

 

ja mam  pole 1244 m długie ( tyle namierzyli GPSem  podczas kontroli )  to jedno

okrązenie  robie w 20 min  podczas orki  

 

odnośnie  blokady  to  najczęściej zimą   włączam  jak zachodzi   albo  jakieś 

drzewo wyrwam   ,podczas prac polowych raczej nie używam  podczas orki trzymam 

pług na podnośniku  i jak orałem zagonowym  to w lewym kole miałem mniejsze 

ciśnienie ,  przy obrotowym  tego nie zrobie    

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Chota    12
Jak w temacie, czy tylko wtedy jak sie zakopiecie i blokada jest jedynym ratunkiem, czy może podczas pracy na polu, np. orki aby zwiekszyć trakcje? Chodzi mi o takie na guzik (elektrohydrauliczne lub elektropneumatyczne), bo chyba nikt nie będzie trzymał cały czas wciśnietego pedału w podłodze...

a ty kiedy uzywasz ???


URSUS-Moc i Potęga
IHC-Jeszcze więcej mocy!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
a ty kiedy uzywasz ???

Staram sie używać blokad zanim sie zakopie (jak widze że trace trakcje z jednej strony), pewnie dlatego rzadko sie zakopuje, bo jak już wkleje to tak że i blokady nie pomagają :) Podczas pracy na polu tylko czasami gdy jest ciężko i mokro, poprostu jak zauważam za duży poślizg. Włączam też przy wyrywaniu drzew, no i wykrzyżach gdy jedno koło odrywa sie do ziemi (bo lubie sie pchać tam gdzie nikt normalny by nie wjeżdżał :))

 

Aha, co do tego że nie można skręcać z załączona blokadą... tak ale tylko na przyczepnym podłożu, bo zazwyczaj jest duży poślizg i skręcenie kierownicą niczego nie uszkodzi, tylko efekt skręcania będzie słabszej jakości :) Nie mówie tu oczywiście o zawracaniu bo to głupie i raczej nie możliwe. Najczęstsze awarie mechanizmu blokady spowodowane są niepełnym jej załączeniem albo włączeniem przy dużej różnicy prędkości obrotowej kół :)

 

A Ty Chota kiedy używasz? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Chota    12

przewaznie na slizkiej nawierzchni w przypadku kiedy jedno kolo sie kreci a drugie nie tak to uzywa tata

a ja malo jedze i malo uzywam raz jak ursusem 55m na wiosne się zakopalem po oski

(wtedy to niemialem doswiadczenia w jezdzie po mokrych nawiezchniach) i dopiero jak bylem po oski zakopany to wlączylem


URSUS-Moc i Potęga
IHC-Jeszcze więcej mocy!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bamboocha    7

to w pore ;)a ogólnie używam blokady wtedy kiedy jest mi potrzebna w 60-tce to często używałem np przy orce teraz juz rzadko używam bo włącze przód z zetorze i lecimy no ale i w nim czesem musze włączyć bo sam przód nie pomaga :) :)


http://www.youtube.com/user/michalqaz123 <------ Moje dzieła :)Polecam!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

A ja używam blokady często i gęsto-na torfowych łąkach jeden obrót któregoś z kół za dużo i już się siedzi (każdy zresztą wozi zawsze z sobą jakiś łańcuch czy inną linkę).Aha i jeszcze ciekawostka-Zetorem mogę skręcić praktycznie bezproblemowo przy włączonej blokadzie,w JD taka opcja nie wchodzi w grę (aż trzeszczy-wiem bo spróbowałem :) ) a C-360 blokadę ma kiepską :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mf255    0

Ja blokady mechanizmu różnicowego używam przy podjazdach np. pod górkę ze spuszczonym pługiem lub przy cięższych kawałkach


NIE ODPOWIADAM NA GG!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinPykuS    68

Ja używam wtedy jak ciągnik ma już bardzo ciężko albo jak się coś wyciąga to bieg - gaz do podłogi - blokada - i wio ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez dariusz86
      Cześć,
      Stoję przed małym dylematem w kwestii doboru haków sprzęgających. Chcę zamontować coś takiego do ciągnika o mocy 70KM. Nie wykonuje on nie wiadomo jak ciężkich prac ale jednak hak to wygoda o czym już się przekonałem nie raz. I teraz biję się z myślami, czy inwestować prawie 500zł za sztukę, za oryginał CBM'a, kat 2S, czy może pójść w coś tańszego i wziąć waryńskiego. Generalnie waryński chyba robi nie najgorsze te części ale nie wiem jak jest z hakami. Szukam opinii i ciężko cokolwiek znaleźć. CBM to wiadomo, marka sama w sobie. Ale różnica w cenie dość znaczna bo na 2 sztukach około 400zł. Bardzo bym Was prosił o pomoc w dokonaniu wyboru. Może są na forum osoby które mają haki waryńskiego już jakiś czas i z perspektywy tego czasu, są w stanie wydać jakąś opinię. O opinię CBM'a nie pytam bo wiadomo że to górna półka. 
    • Gość
      Przez Gość
      Czy ktoś wydzierżawił grunty pod fotowoltaike? Szukam informacji czy to opłacalne, jakie mogą być problemy i czy umowy są faktycznie takie piękne i przejrzyste. W tygodniu było już dwóch przedstawicieli chętnych na dzierżawę ziemi.
    • Przez tmic
      Czy ktoś się już spotkał  z umową dzierżawy gruntu pod instalację wodorową ? Szukam informacji o problemach i opłacalności.
    • Przez Michle18
      Witam mam problem renault 90-34 zauważyłem że wałek od przedniego mostu jest uszkodzony (zjedzony frez) od strony skrzyni jest ok moje pytanie brzmi czy jeśli pominę tuleje która łączy wałek z przednim mostem i zespawam to na stałe czy pochodzi to trochę czy musi być jakiś luz na tej złączce wału? Chce zrobić coś na szybko bo robota w polu się szykuje z góry dziękuję za opinie
    • Przez michalsoft
      Witam,
      w sąsiedztwie mojej działki powstać ma turbina wiatrowa. Dziś był przedstawiciel firmy z zapytaniem o zgodę i propozycja dzierżawy  na to żeby nad moimi działkami kręciło się śmigło z wiatraka , ewentualnie może być na tej działce kawałek fundamentu. Ma być ro wiatrak o mocy około 3MW
      Na jakie zapisy w umowie dzierżawy zwrócić uwagę ? CO jest ważne w tym aspekcie ? 
      Czy macie jakieś doświadczenie z tego typu sprawami ?
      Jaki może być ewentualny czynsz dzierżawny?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj