Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Arni

MF 5425

Polecane posty

Arni    1

Jak myślicie czy to dobry ciągnik :P Czy by był dobry na 11ha :P On ma 75 km. Ile on kosztuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor    3

opłaci ci sie brać taki ciągnik?jeśli masz zamiar dokupić ziemi to czemu nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Arni    1

Nie ja nie zamierzam go kupić tak tylko pytałem :P A na ile ha by się opłacało takie coś mieć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7
moim zdaniem na 40-50 ha

To czemu dla siebie szukasz ciągnika ponad 90KM? :P Jak dla mnie jest to dobra opcja do tura, na 50ha mam główny 95KM, z turem 80KM i pomocniczy 47KM, choć i główny 75KM by wystarczył na taki areał, więc Chota dobrze napisał :P

 

Tu fotki 5435 bo innych nie ma na AF, ale 5425 wygląda tak samo

http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?aut...i&img=18650

http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?aut...i&img=20222

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

znajomy ma 5425 nawet był w opisany RPT :P traktor z turem i robi rocznie nim 2000bel ale ma jeszcze starszego MF 100km...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dariusz64    0
moim zdaniem na 40-50 ha

U na 40 ha to najlepsze są 160-konne ciągniki zawsze wszystko pociągnie a po drugie zapas mocy zawsze się przyda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7
U na 40 ha to najlepsze są 160-konne ciągniki zawsze wszystko pociągnie a po drugie zapas mocy zawsze się przyda

Dobrze, kupie sobie taki, ale pod warunkiem że Ty będziesz go tankował :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dariusz64    0
Dobrze, kupie sobie taki, ale pod warunkiem że Ty będziesz go tankował :)

na moje 14 ha zamierzam kupić coś ze 100-konnym silnikiem bo przy wyciąganiu obornika to ciągnik troch dostaje w kość po drugie na przykładzie mojego starego mtza 80-konnego który z 3 zębnym głemboszem ledwie daje rade dlatego musi być silny :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    52

to jakiej klasy masz ziemie ze potrzebujesz takiego duzego ciagnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dariusz64    0
to jakiej klasy masz ziemie ze potrzebujesz takiego duzego ciagnika

Głównie 3 i 4 ale 5 i 2 też się trafi moze taki ciągnik na moim areale nie był by w pełni wykorzystany ale do maszyn które mam to taki był by lepszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dariusz64    0
100 konny ciagnik na 14 ha :)

90-100koni był by dobry pod tura, prase i kreta 3 zębnego bo mam ciągnik 80 koni i ne daje rade w krecie i uprawowo siewnym może jest za stary? Mój kumpel mówi że najlepiej to ze 120koni i 6 cylinrów! ale nie dość że za duży to jak taki byk radził by sobie z turem!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
90-100koni był by dobry pod tura, prase i kreta 3 zębnego bo mam ciągnik 80 koni i ne daje rade w krecie i uprawowo siewnym może jest za stary? Mój kumpel mówi że najlepiej to ze 120koni i 6 cylinrów! ale nie dość że za duży to jak taki byk radził by sobie z turem!

jak juz cos to ten 90km ale i tak bedzie zaduzy na 14ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF2007    1

MF 5425 z DYNA-4 to bardzo dobry ciągnik tylko mało zwrotny jest (rozstaw osi 246cm) i do TURa sie niezbyt nadaje.

 

Ja na Twoim miejscu bym brał JD 5620 Basic bo jest dość tani jak na swoje możliwości i znakomicie nadaje sie do ładowacza bo jest bardzo zwinny(rozstaw osi 225cm), a 72KM powinny Ci wystarczyć

 

Ja mam JD 5720 z 2,2m krokodylem do obonika. W rozrzutnik T088 mieści sie 8 takich krokodyli ale trzeba mieć z tyłu spory ciężarek żeby bezpiecznie z czymś takim jeżdzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7
MF 5425 z DYNA-4 to bardzo dobry ciągnik tylko mało zwrotny jest (rozstaw osi 246cm) i do TURa sie niezbyt nadaje.

Nie wiem jak seria 54xx ale przy moim MF podobnej wielkości JD wymięka jeśli chodzi o zwrotność. Rozstaw osi nie jest głównym wyznacznikiem, tu chodzi o kąt skrętu kół...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    54

Jak na 14 ha to duży ten ciągnik, ale jeśli masz odppowiednie maszyny i musisz mieć takie konie to czemu nie :). W przyszłości może powiększysz gospodarstwo to na pewno te konie będa potrzebne :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

@mirasek przeważnie kąt skrętu maja po 55 stopni.jednak przy turze mozna nie uzyskac pełnego skrętu przez mocowania ładowacza, także tu głównie liczy się rozstaw osi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF2007    1

mirasek

 

Ja porównuje nowe ciągniki obu marek, a nie te starsze.

 

Masz racje, że starsze JD miały słaby skręt, a MF od dawna produkuje zwarte ciągniki 4cylindrowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kostek    3

jak masz kase kupuj :rolleyes: mój wujek ma MF 120 konnego 5465 na 45 ha a styknał by mu napewno 100 konny ale napewno nie dostanie tak szybko w dupe ten 120 konny jak 100 i w tych czasach sie liczy jescze jak sie szybko obrobi pola bo napewno zrobi to szybciej 120 konnym jak 100 konnym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7
bo napewno zrobi to szybciej 120 konnym jak 100 konnym

Jeśli ma sie wydajniejszy sprzęt aby wykorzystać większą moc ciągnika to tak :rolleyes: Bo pracując na takim samym sprzęcie większy ciągnik spali więcej paliwa a zrobi tyle samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez dami99
      Witam planuje zakup ciągnika ,oglądałem ciągnik reanult ergos 95 z automatyczną skrzynią biegów . Czy mógłby ktoś wyrazić opinie na temat tego ciągnika?
    • Przez sslawek456
      Witam jestem tu nowy Stoję przed zakupem głównego ciągnika lecz nie wiem jaki wybrać,w gre wchądza:New holland t5 115 ec,Zetor fortera cl 110,case farmal 115 ewentualnie deutz fahr 5110g.Ceny są bardzo podobne,a jezeli chodzi ojakośc to zwracam się do was co sądzicie o nich ? i jak się sprawują w gospodarstwach ?
    • Przez damianxx54i
      Tak jak w temacie, który ciągnik lepszy, który bardziej polecacie, nie opisujcie mi innych ciągników interesują mnie tylko te dwa Fendt 309CI rok 2007 i Case Jxu 105 rok 2012(nowy).
    • Przez Fugeo
      W najbliższym naborze będę próbował swoich prób w PROW. Chciałbym starać się o dofinansowanie na ciągnik rolniczy do pracy z ładowaczem czołowym, opryskiwaczem, rozsiewaczem nawozów.
      Moje propozycje:
      CASE IH FARMALL C 65/75
      DEUTZ-FAHR AGROLUX 65
      JOHN DEERE 5067E (minus to udźwig tylnego tuza - 1800 kg)
      KUBOTA M6060
      NEW HOLLAND T4.65 UTILITY
      ZETOR MAJOR 60
      I może jeszcze jakiś ursus, ale póki nie słyszałem żadnych sensownych opinii.
       
      Zależy mi na dobrej zwrotności , na jak najlepszym stosunku cena/jakość, niskim spalaniu, jak najmniejszej awaryjności, udźwig tura w granicach 1300-1500 kg.
    • Przez rolnik17
      Jest w planie kupno mocniejszego ciągnika . Myśl jest o 7745 i 7340 ?
      Czy te modele to to samo czy są jakieś różnice,jakie maja spalanie awaryjnośc itp.Proszę o fachową odp. Z góry dzięki.
      Pozdrawiam rolnik17
×