beret1990

John Deere 6830

Polecane posty

beret1990    27

witam , tak jak w temacie, JD 6830 0d lipca u mnie, jakieś 200 mth i okropnie chleje paliwo;/ przy gruberze 3m łapy lemken ok 13l/h(to w miarę) ale teraz przy pługu kverneland 4*46+ pacomat nawet 25-30 litrów, czy to normalne? jeżdżę ok 8km/h i obroty 1700-1800max, pytanie do użytkowników JD szczególnie 6830 i 6930, CZY TO NORMALNE?!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33

Jaka masz skrzynie AP czy PQ+? AP mozne przekalibrowac zeby chodzila na trybie Eko. Po drugie moze maszyny za male bo JD od zawsze trzeba bylo obciazac 100% zeby spalał przyzwoicie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pytanie jak głęboko orzesz? Jak prędko orzesz? Jakie masz ogumienie? Jakie ciśnienie w kołach? Ile masz kg obciążenia? Orzesz na pływającej czy siłowej bądź mieszanej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal3113    0

witam , tak jak w temacie, JD 6830 0d lipca u mnie, jakieś 200 mth i okropnie chleje paliwo;/ przy gruberze 3m łapy lemken ok 13l/h(to w miarę) ale teraz przy pługu kverneland 4*46+ pacomat nawet 25-30 litrów, czy to normalne? jeżdżę ok 8km/h i obroty 1700-1800max, pytanie do użytkowników JD szczególnie 6830 i 6930, CZY TO NORMALNE?!

Nigdy nie patrz na l/h tylko l/he

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
John6930P    0

mi się wydaje ze tak jak powiedział szczewko ze jak jasiek jest dobrze obciążony to wcale tak dużo nie pali, a to jest wersja premium czy comfort ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beret1990    27

wersja comfort, obciążniki 1000kg +przedni tuz, opony tył 600, ciśnienie 1,5bar , ciągnik jest obciążony w 100% bo orze 2 i 3 klasę ziemi więc ma co robić z tym pługiem, orze ok 8km/h(pisałem już), skrzynia PQ i spalanie pomyliłem się, 25-30l / HA ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenas    11
:) jeżeli chodzi o spalanie można obliczyć samemu ile powinien dany model spalać na godz.przy mocy znamionowej,przyjmując,że przeciętny nowoczesny silnik wg producentów pali w granicach 160-195g/kM*h,a obliczając z wzoru g/[kM*h]np c-360 producent podaje 195g/kMh tj.52*195=10130 czyli 10,13kg/h przy mocy znamionowej,róbcie co chcecie praw fizyki nie zmienicie ;)

Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
John6930P    0

tak tylko ze wzór nie uwzględnia klasę ziemi nie??? a to tez ma znaczenie i to duże, zadzwoni do serwisu i się zapytaj co jest?? albo są źle wtrysk ustawiony i podają za dużą dawkę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

@beret1990 a jakie zuzycie paliwa wychodzilo ci w poprzednich zestawach?

 

http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/John_Deere_6830_0108.pdf tutaj podaja, ze moze zuzyc nawet 30 l/h, no ale 4x46x8=1,47 ha/h, zawracania nie uwzgledniam do zuzycia paliwa bo tylko symbolicznie podnosi srednia na ha, czyli moim zdaniem wiecej pali twoj ciagnik niz bylby w 100% obciazony - cos jest nie tak.

 

chyba, ze predkosci podales tak sobie, no i jak nie masz radaru to trzeba uwzglednic poslizg, ktory przy 1,5 bara moze odgrywac ta kluczowa role.

moja rada najpierw pospuszczaj cisnienie do 0,8 (tylko nie jezdzij tak po drodze!) i wtedy sie zobaczy gdzie lezy wina, czy po stronie trakcji czy napedu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

albo zmierzyć czas przejazdu podczas orki i na pusto, na tym samym biegu i obrotach, będzie można policzyć jaki poślizg.


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

heh tez dobra metoda :) tylko nalezy pamietac, ze na pusto tez bedzie mial poslizg nawet do 5%.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No tak, ale teraz orząc może mieć poślizg znacznie większy. tongue.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Gdy mieliśmy na testach Claasa (zobacz sobie w galeri) z tym gruberem spalał 25 l\ha ale tam trzeba wziąść pod uwagę że był to ugór , lecz po ściernisku spalanie wynosiło 20l ;) co do Jd to tak jak koledzy wyżej trzeba może zadzwonić do serwisu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danield28    35

Dziewczyny wójek posiada JD6930 premium, podobno na 5 ha ziemi dobrej klasy ciężkie i gliniastej orając płukiem lemken 4 skiby obrotowy spalił grubo ponad 200 litrów... Nie wiem czy to prawda nie widziałem tego na własne oczy i nie wiem jaki posiada dokładnie zbiornik paliwa w nim czy 250 czy 325 litrów ale po wykonanej pracy zostało mu niby 30 litrów... Dla mnie to trochę nierealne... Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Te 40 litrów na ha to jest realne.Mi tak spaliła 1224 [a przeważnie wychodziło do 18]a kumplowi obok NH TM 130 lub 140 też tak spalił.Co ciekawe to nasi ojcowie orali.Ciągniki nawet nie szły ciężko.

Ziemia tam jest dość ciężka a pola były tyle co kupione.

Co do spalania.Znajomy ma Deutza Agrostara parę lat 170 km i teraz kupił JD 6900 135km to stwierdził że DF mniej pali od JD.I różnice widać dość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beret1990    27

poprzedni zestaw to był MF3125 z tymi samymi maszynami i paliwo mi tak szybko nie uciekało, prędkość to 8km/h wiadomo czasami7,8 ,czasami 8,2 ale sprawdzałem go już na wszelakie sposoby, dawałem mu w palnik ok10km/h i schodziłem do 6km/h i zawsze to samo, może o litr się wynik różnił, ciągnik przy pługu ma ciężko bo i ziemia jest dobra, jeżdżę nim tylko ja więc mogę trochę porównywać i mierzyć, kumpel ma 6930 i taki sam pług tylko że ziemie 4-5 klasa i mówił mi że 16na ha mu pali ale nie wiem czy wierzyć, może rzeczywiście Janki tyle palą;] zbiornik mam 325l i wkurza mnie że jak jest robota to co dzień tankuje;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

john ma taka charakterystyke, ze czy bedziesz jezdzil na 1500 czy 2000 obrotow to zuzyje tyle samo paliwa.

 

skoro z tymi maszynami chodzil lekki 120 konny mf to znaczy, ze daloby sie lepiej dobrac park maszynowy. mf zuzywal ci mniej paliwa glownie dlatego, ze nie musial spelniac rygorystycznych norm emisji spalin.

 

na roznych ziemiach zuzycie paliwa moze sie roznic diametralnie. ja potrafie zuzyc od 15 do 40 l/ha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenas    11
:) z powyższych testów wynika jednoznacznie ,że najmniej pali w zakresie obciążeń 40%-60% t.j. do 1500 obr/min,.A to może świadczyć kolego,że masz problem z układem wtryskowym zbyt duża dawka na pompie,albo stuningowany silnik ;)

Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beret1990    27

TAK, ale mf nie miał przy pługu pacomatu, a na moich ziemiach to spory opór dla ciągnika, no nie wiem, będę musiał zaprzyjaźnić się z gościem który mi paliwo dostarcza;p

 

:) z powyższych testów wynika jednoznacznie ,że najmniej pali w zakresie obciążeń 40%-60% t.j. do 1500 obr/min,.A to może świadczyć kolego,że masz problem z układem wtryskowym zbyt duża dawka na pompie,albo stuningowany silnik ;)

 

stuningowany? pachnie nowością.//więc o tuningu mowy nie ma;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
John6930P    0

weź pożycz od kogoś większy gruber i sprawdzi czy dalej taki spalanie będzie???

mi się coś zdaje ze co na wtryskach jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy1989    6

teraz może trochę faktów a nie teorii z gazetki. Spalanie w 7730 wg komputera w ciągniku.

podam dwie sytuacje: orka przy około 80% obciążenia silnika i przy pełnym obciążeniu silnika.

 

przy mniejszym obciążeniu: obr 1600 spalanie 24l/godz, 1800obr 27l/godz, 2100obr 30l/godz

 

przy dużym obciążeniu silnika: obr 1600 spalanie 29l/godz, 1800obr 32l/godz, 2100obr 36l/godz

 

w JD 6620 spalania w agregacie, przy 1900obr 18l/godz przy 2200obr 21l/godz.

 

obciążenie silnika oraz jego obroty mają duże znaczenie w spalaniu, podobnie zresztą jest w samochodach.

jednak spalanie w ciągniku 6830 rzędu 35 litrów nie jest normalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

obciazenie ma bardzo duzy wplyw na zuzycie paliwa, ba nic innego nie ma takiego wplywu jak obciazenie.

 

natomiast co do predkosci obrotowych moj claas (silnik DPS) ma od 1500-2000 obr/min takie samo jednostkowe zuzycie paliwa, mi mniej wiecej to sie pokrywa z rzeczywistoscia, bo probowalem 3 predkosci ustawionych na kompie przy orce na tym samym polu, wiadomo, ze nie byly to laboratoryjne warunki, ale generalnie pole bez mozajki i niezaleznie czy to bylo 2000, 1800, czy 1600 obr/min zuzycie paliwa na ha bylo takie same.

to tylko odczyty z kompa pokladowego, wiec o jakiejs dokladnosci raczej nie ma mowy.

 

 

wierze takze ze to co wyskoczylo ci na kompie pod diagnostyka jest wiecej warte od gazetki, ale ja tylko taka informacja dysponuje ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy1989    6

to zużycie na kompie też nie jest do końca wiarygodne ale mniej więcej takie proporcje były przy różnych prędkościach obr silnika i obciążeniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Johny7430
      Witam, mam problem z ciągnikiem JD 7430 po wyskoczeniu komunikatu ecu 84.31 "ograniczona prędkość drogowa" traktor przestaje jechać po usunięciu komunikatu traktor pracuje dalej lecz po kilku minutach jest to samo. Proszę o pomoc.
    • Przez ejczbio
      Witam, mam pytanie chyba bardziej do serwisantów, ale może i nie tylko. Chciałbym wyłączyć włączanie przedniego napędu przy wciskaniu hamulca, ponieważ uważam to za najbardziej debilny patent w moim ciągniku (6230) Wg. mnie to powinno działać dopiero przy prędkościach większych niż 10km/h W sumie nie mam pojęcia jak to rozwiązać, czy wpiąć się gdzieś w układ elektryczny, np. za czujnikiem który jest odpowiedzialny za włączenie napędu po wciśnięciu hamulca i zastosować włącznik ON/OFF?
      Jak myślicie, da się coś z tym zrobić?
    • Przez Omniq
      Witam,
      Posiadam instrukcję serwisową do JD 7430 i 7530 Premium. Instrukcja w języku angielskim w formacie PDF, nie skan książek tylko porządny pdf. Mogę się podzielić gdyby ktoś potrzebował
       

    • Przez dawwro03
      Wita mam problem z tls-em w john deere 6430. Dokładnie chodzi  o to że po odpaleniu traktora gdy oś chce wrócić do swojej wysokości nie podnosi płynnie tylko szarpie ( jest ustawione na auto), ale da się sterować wszystkimi jej funkcjami ( auto, max, manual). Jednak po jakimś czasie wyskoczy błąd- TSC 523976.04 i wtedy nie da się ustawiać między tymi funkcjami. Gdy traktor się zgasi i odpali na nowo wszystko jest znowu ok ( oprócz szarpania tlsem) ale błąd za chwilę znów wyskoczy i nic nie da się ustawić. Traktor mam od niedawna więc nie za bardzo wiem od czego mam zacząć szukać dla tego piszę tu. Z góry dziękuję za jakiekolwiek podpowiedzi.


    • Przez dawwro03
      Witam mam problem w ciągniku john deere 6430 premium z tlsem. Dokładnie chodzi o to że zaraz po odpaleniu ciągniku gdy oś ustawia się do swojego poziomu( jest ustawione na auto) nie podnosi płynnie ale mocno szarpie ale da się przełączać między funkcjami( auto, max, manual) i na wszystko reaguje ale zawsze szarpie. po jakimś czasie wyskakuje błąd ( TSC 523976.04) i już nie da się nic zrobić to znaczy przełączać miedzy tymi funkcjami. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu traktora wszystko jest ok oprócz szarpania, ale po jakimś czasie znów to samo. Traktor mam od nie dawna więc nie za bardzo wiem co by mogło być problemem. Z góry dziękuję za jakiekolwiek podpowiedzi. 

      20240308_170545[1].heic
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj