Zaloguj się, aby obserwować  
coolman111

Mały problem z alternatorem w kombajnie

Polecane posty

coolman111    56

Witam. Mam mały problem (jak w temacie). Sprawa wygląda następująco: Jak włącze w kombajnie wszystkje odbiorniki prądu, tj. światła mijania i lampy robocze (razem daje to 4 sztuki oraz te z tyłu śwecące na czerwono :P) to zauważam lekkie świecenie kontrolki od ładowania. Ale jakoś aku wytrzymywały i nie było problemów z odpaleniem rano. W tym roku byłem zmuszony dodać jeszcze jeden odbiornik prądu w postaci kosy elektrycznej od odcinania łanu rzepaku. Kontrolka świeci tak samo ja przedtem (bardzo lekko). Tylko że teraz jak rano poszedłem odpalić kombajn to aku przekręciły rozrusznik zaledwie 3 razy i koniec :P. Zleciłem naprawe elektrykowi. Powiedział, że wymienił szczotki na nowe bo tamte były lekko "zjechane". Ale problem nie znikł. Aku są nowe, bo kupiłem je na ten sezon. Jak mam sobie z tym poradzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max2505    1

szczotki to można wymieniać w prądnicy przy c 360. Moim zdaniem tego alternatora już nie uratujesz, ale być może winny jest tylko regulator. Masz go zintegrowanego z alternatorem??

 

wiem ze to nie an temat ale kumpel miał podobny problem w samochodzie. Dopiero wymiana alternatora pomogła.

Miał identyczny problem z kontrolką jak ty, tyle tylko że jak on dodawał gazu i wszystko było wyłączone to kontrolka też sie żarzyła. Dodam tylko ze może dzięki nowym aku troche prądu masz jeszcze rano, ale moim zdaniem alternator jest do wymiany.

 

dodam ze i kupla bardzo kiepsko ładował (jak jeździł bez świateł to jeszcze nie było aż tak źle,ale ze światłami to 10 kilosów i koniec jazdy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6
Witam. Mam mały problem (jak w temacie). Sprawa wygląda następująco: Jak włącze w kombajnie wszystkje odbiorniki prądu, tj. światła mijania i lampy robocze (razem daje to 4 sztuki oraz te z tyłu śwecące na czerwono :P) to zauważam lekkie świecenie kontrolki od ładowania. Ale jakoś aku wytrzymywały i nie było problemów z odpaleniem rano. W tym roku byłem zmuszony dodać jeszcze jeden odbiornik prądu w postaci kosy elektrycznej od odcinania łanu rzepaku. Kontrolka świeci tak samo ja przedtem (bardzo lekko). Tylko że teraz jak rano poszedłem odpalić kombajn to aku przekręciły rozrusznik zaledwie 3 razy i koniec :P. Zleciłem naprawe elektrykowi. Powiedział, że wymienił szczotki na nowe bo tamte były lekko "zjechane". Ale problem nie znikł. Aku są nowe, bo kupiłem je na ten sezon. Jak mam sobie z tym poradzić?

Witam :P

 

Powodem moze byc sam regulator napięcia

 

podaj mi jaki masz alternator oraz jesli regulator masz osobno to podaj mi model-oznaczenie

 

Z tego co piszesz wymieniony tz szczotkotrzymacz ...i usterka nie ustapiła.....

 

Generalnie konieczne sa pomiary po rozruchu kombajn pracuje- trzeba zmierzyć napięcie....oraz sprawdzić wszystkie połączenia od alternatora przeczyścić....

 

co moze być uszkodzone:

regulator napięcia

uszkodzone diody w alternatorze

zły naciąg paska klinowego

 

Napięcie ładowania powinno zawierać się w przedziale 13,8 przy obciążeniu (światła itp.) do 14,2, warto najpierw sprawdzić naipęcie wychodzące z regulatora, a później na akumulatorze. Jeżeli na aku będzie niższe napięcie niż na regulatorze trzeba sprawdzić przewody i ich łączenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CzarnyBrat1    0

Również mam problem z alternatorem w Bizonie, w ogóle nie ładuje. Kombinowałem już przy tym i nic. Jak deszczowa pogoda sie bedzie utrzymywała to ma wpaść do mnie elektryk i usunąć usterkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6
Również mam problem z alternatorem w Bizonie, w ogóle nie ładuje. Kombinowałem już przy tym i nic. Jak deszczowa pogoda sie bedzie utrzymywała to ma wpaść do mnie elektryk i usunąć usterkę.

 

podaj model alternatora oraz czy ma regulator na nim -wbudowany czy osobno...

pomogę to rozrysowac co robic po kolei...

 

Masz kontrolkę ładowania??? czy nie????

 

ps

sprawdz połaczenia -oraz żarówkę podmiana regulatora by nam uprościła sprawę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CzarnyBrat1    0
podaj model alternatora oraz czy ma regulator na nim -wbudowany czy osobno...

pomogę to rozrysowac co robic po kolei...

 

Masz kontrolkę ładowania??? czy nie????

 

ps

sprawdz połaczenia -oraz żarówkę podmiana regulatora by nam uprościła sprawę

Byłem na kombajnie, regulator jest osobno i nie wykazuje żadnych objawów spalenia wiec raczej jest sprawny. Modelu alternatora nie mogłem odczytać, zamazane litery. Kontrolka jest, już wszystkie połączenia zostały sprawdzone. Wszystko wskazuje na alternator biorąc pod uwagę to że ma on juz 30 lat wiec nie można sie dziwić awarii. Dziękuje bardzo za chęci i pomoc ale raczej sie nie obędzie bez kupna nowego alternatora.POZDRAWIAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

ej wstrzymaj się -sprawdz połaczenia od alternatora do regulatora i do stacyjki..

 

Proponuję podmienić szczotki bo chyba od nowości nie były wymieniane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CzarnyBrat1    0

Oka, posłucham Twojej rady, jutro jeszcze raz zajrzę do alternatora, poprzeglądam połączenia. Tutaj mi ojciec podpowiada, że ten alternator to jakiś inny jest, na jakieś diody czy coś bo kiedyś był już rozbierany i budowa całkiem inna, nie ma szczotek podobno :) :) :) , ale tego tez nie jestem pewien bo nie znam sie na tych sprzętach :) . Liczę na elektryka, na początku będzie szukał awarii, kupno alternatora to w ostateczności bo kasę zawsze można wydać. Będę informował o postępach w tej sprawie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    56

Ostatnio nie miałem za bardzo czasu na zobaczenie do kombajnu, do alternatora więc jeszcze nie podaje jego oznaczenia. Pamiętam, że regulator jest razem z alternatorem. W najbliższym czasie postaram sie odczytać wszystkie oznaczenia. Teraz walcze w polu z podorywkami... Postaram sie tez aby ktoś zmierzył mi to napiecie, ponieważ sam nie posiadam miernika.

 

Dziękuje za rady i pozdrawiam :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6
Oka, posłucham Twojej rady, jutro jeszcze raz zajrzę do alternatora, poprzeglądam połączenia. Tutaj mi ojciec podpowiada, że ten alternator to jakiś inny jest, na jakieś diody czy coś bo kiedyś był już rozbierany i budowa całkiem inna, nie ma szczotek podobno :) :) :) , ale tego tez nie jestem pewien bo nie znam sie na tych sprzętach :) . Liczę na elektryka, na początku będzie szukał awarii, kupno alternatora to w ostateczności bo kasę zawsze można wydać. Będę informował o postępach w tej sprawie :)

wymienić tz szczotkotrzymacz- koniecznie jesli to nie było daaaawno robione

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukotek    4

ja mam wręcz odwrotny problem - mianowicie za duże ładowanie jak mogę się z tym uporać!!!!


(")_(")_.----.,/)

;^ ^ '; -._ , ')_

( o_, )' __,) '-._)

 

GumiaKi 25 zl:> Widły 60zl:> .... aaaa Prerzucanie gnoju bezcenne !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj