Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Bartek72511

Układ biegów MF seria 30XX - 36XX

Polecane posty

Bartek72511    41

Witam panowie. Czytając wiele wypowiedzi na forach ciężko jest mi zrozumieć jak rozłożone są biegi w tych ciągnikach. Jak wiadomo mamy dwie dźwignie, na jednej są biegi 1,2,3,4 i na boku przełącznik żółw-zając. Druga dźwignia o ile się nie myle to jazda. I chodzi mi o to czy przełącznik grup AB jest w przycisku na konsoli czy jak to jest?? bo tyle czytałem jednak nie potrafie zrozumieć bo zawsze jak mam jakiś tor myślenia to jakas wypowiedź go skreśla i tak w kółko. z góry dziekuję i przepraszam za takie pytania jednak jestem ziolony w teacie tych serii MF a przymierzamy sie do zakupu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Massey1993    15

grupa A i B jest w jednej dźwigni tak jak biegi 1-4 takie same ułożenie tylko że na miejscu 2 jest R wolne i zamiast 4 R szybkie a na konsoli masz tylko przycisk power shift który przyśpiesza lub zwalnia w zależności od ciągnika, podczas jego jazdy, możesz go załaczać pod każdym biegiem


kupię przyczepę wywrotkę 4,5t, sprzedam ursus c330m 1991r, rozsiewacz KOS na podnośnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego w moim mf3070 i chyba we wszystkich typach jest tak pierwsza dzwignia od fotela to biegi1,2,3,4 oraz przebitka żółw, zając trzeba na luzie dopchnąć dzwignie do siedzenia chwile przytrzymać i jest zmiana, natomiast druga dzwignia to grupa biegów A,B przy przezucaniu powinieneś mieć lekki opór do przełamania z A na B i odwrotnie oraz biegi do tyłu ,przycisk na konsoli to jak kolega ci napisał power shift przy wciśniętym powinien jechać szybciej chyba że masz coś zamienione z elektryką

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Bartek72511    41

Czyli jak skrzynia jest 16x16 to jest liczba biegów bez tego jakby przyśpieszacza na konsoli?? i ten na konsoli to rozumiem ze jest to ten półbieg pod obciązeniem bez sprzęgła i do użyywania w czasie jazdy czy też zalecane w czasie postoju zmieniać??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matis251    0

Porobię dokładne foto wszystkich gałek rozjaśnie w krótcę, Chciałem napisać jak wygląda ale rozjeżdza post i nic nie widać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

Czyli jak skrzynia jest 16x16 to jest liczba biegów bez tego jakby przyśpieszacza na konsoli?? i ten na konsoli to rozumiem ze jest to ten półbieg pod obciązeniem bez sprzęgła i do użyywania w czasie jazdy czy też zalecane w czasie postoju zmieniać??

 

Skrzynia 16/16 to ta skrzynia w której na drążku bliżej fotela kierowcy są biegi 1234 plus guzik na konsoli czyli powershift. Skrzynia 32/32 to ta z biegami 1234 na drążku bliżej fotela kierowcy plus grupy AB na drążku od rewersu plus guzik powershiftu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    141

Grupy biegów AB to tak jakby skrzynia wolna i szybka ewentualnie terenowe i szosowe jak kto woli. A jaka skrzynia jest jak jest grupa AB i bez powershiftu na konsoli 16x16 czy 32x32 bo o tym nikt nie wspomniał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

Spotkałem się kiedys z taką skrzynia czyli AB bez półbiegów (przycisku na konsoli) ale mi to wygladało na własna inwencje twórczą właściciela ciagnika :D chociaż zapewniał że tak ma być mimo że w miejsce elektrozaworu wkręcona była zwykła śruba i na pewno nie było to orginalne. Na pewno orginalne są skrzynie 16/16 czyli bez AB ale z przyciskiem na konsoli do półbiegów i skrzynie 32/32 czyli AB i równiez przycisk na konsoli. Niektórzy FCHOWCY po prostu zamiast zrobic rozwalony speed shift ( pólbieg) wywalali go i robili napęd bezposredni i wtedy wychodziła skrzynia 16/16 z AB ale bez przycisku na konsoli :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    141

No i właśnie ja mam AB i bez przycisku na konsoli jest tam jedynie zaślepka i nie ma między silnikiem a sprzęgłem tej przystawki do przyśpieszacza mogło tak być oryginalnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    103

No i właśnie ja mam AB i bez przycisku na konsoli jest tam jedynie zaślepka i nie ma między silnikiem a sprzęgłem tej przystawki do przyśpieszacza mogło tak być oryginalnie?

tak też byłolw oryginale czyli masz skrzynie 16/16 ale masz skrzynie pośrednią a/b. (wychodziła w pierwszych wersjach w największej ilości, przycisk na konsoli praktycznie wszedł od 88 roku, póxniej wyrzucili skrzynie pośrednią A/B bo sie psuła)

Były też wersje ze skrzynią A/B + przycisk na konsoli - 32/32 biegi

Brak skrzyni A/B + przycisk na konsoli - skrzynia 16/16

no i oczywiście skrzynia Dynashift gdzie biegi są "odwrócone" czyli tam gdzie normalnie jest 4 jest 1 a gdzie 1 jest 4ka ;)

Edytowano przez Mikruss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jestem świeży tu ,a mam takie pytanko odnośnie MF3085 mianowicie nie zawsze wchodzi mi 4 bieg .Skrzynia AB

Edytowano przez wojciechwudarczyk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez tomb2
      Możecie mi coś powiedzieć o MF 3050 ?
      Jakie spalanie, ceny cześci i awaryjność, co najbardziej siada ?
      Czy wogule 3050 opłaca sie kupić ?
    • Przez bartek121996
      Siema. Jak najlepiej sprawdzic elektrozawor od napedu w MF 3065 ??
    • Przez Przemek62432
      Chciałbym aby mi ktoś pomógł i wytłumaczył jak wykręcić z napędu przedniego wałek(to jest ten wałek na zdjęciu) ponieważ zdarły się na nim frezy przy łączniku. Czy muszę wykręcać cały przedni most, czy tylko tą pokrywę od wałka, czy może jakoś inaczej? Chciałbym także informacje o tym gdzie mogę ją kupić i ile kosztuje ta część. Proszę o pomoc i odpowiedzi gdyż jest to pilne. Z góry dziękuję

    • Przez Arek
      Musiałem odkręcić przewód idący od pom hamulcowych do zaworu sterującego hamulcami przyczepy.
      Teraz nie mogę ich odpowietrzyć. Hamulce ciągnika działają ok, po wciśnięciu hamulca olej nie idzie odpowietrznikiem na zaworze sterującym.
    • Przez Mateo905
      Witam,
      mam problem z moim Masseyem 6120 Dynashift 32x32, rewers przy kierownicy. Wytarł się wodzik od rewersu, tzn nie wrzucał biegów do przodu, do tyłu jeszcze jakoś mu się udawało. Ciągnik rozpołowiłem, wodzik został wymieniony i ten problem zniknął. Pojawił się inny: po puszczeniu sprzęgła, bez żadnego biegu, czyli na luzie, ciągnik aż przygasa, strasznie się męczy, czuć jakby go coś hamowało. Wciskam sprzęgło: silnik pracuje lekko. Biegi udaje się włączyć, ciągnik jeździ do przodu i do tyłu, jednak kiedy podczas jazdy wciskam sprzęgło, to prawie staje w miejscu, tak jakby miał wciśnięty hamulec. Można włączyć WOM, podnośnik również działa. Zauważyłem też, że wraz ze zmianą półbiegów zmienia się obciążenie silnika, tzn na jednym z półbiegów przygasa znacznie mocniej niż na pozostałych.
      Przed wymianą tego wodzika wszystkie inne podzespoły (poza rewersem oczywiście) działy normalnie. Macie jakiś pomysł, gdzie szukać przyczyny? Nie zrobiłem jeszcze pomiarów ciśnień, bo stwierdziłem, że podczas postoju w garażu na czas remontu raczej nie padła pompa, ale w przyszłym tygodniu postaram się załatwić manometry i te ciśnienia zmierzyć. Jakieś wskazówki, co jeszcze sprawdzić?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.