Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Bartek72511

Układ biegów MF seria 30XX - 36XX

Polecane posty

Bartek72511    42

Witam panowie. Czytając wiele wypowiedzi na forach ciężko jest mi zrozumieć jak rozłożone są biegi w tych ciągnikach. Jak wiadomo mamy dwie dźwignie, na jednej są biegi 1,2,3,4 i na boku przełącznik żółw-zając. Druga dźwignia o ile się nie myle to jazda. I chodzi mi o to czy przełącznik grup AB jest w przycisku na konsoli czy jak to jest?? bo tyle czytałem jednak nie potrafie zrozumieć bo zawsze jak mam jakiś tor myślenia to jakas wypowiedź go skreśla i tak w kółko. z góry dziekuję i przepraszam za takie pytania jednak jestem ziolony w teacie tych serii MF a przymierzamy sie do zakupu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Massey1993    15

grupa A i B jest w jednej dźwigni tak jak biegi 1-4 takie same ułożenie tylko że na miejscu 2 jest R wolne i zamiast 4 R szybkie a na konsoli masz tylko przycisk power shift który przyśpiesza lub zwalnia w zależności od ciągnika, podczas jego jazdy, możesz go załaczać pod każdym biegiem


kupię przyczepę wywrotkę 4,5t, sprzedam ursus c330m 1991r, rozsiewacz KOS na podnośnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego w moim mf3070 i chyba we wszystkich typach jest tak pierwsza dzwignia od fotela to biegi1,2,3,4 oraz przebitka żółw, zając trzeba na luzie dopchnąć dzwignie do siedzenia chwile przytrzymać i jest zmiana, natomiast druga dzwignia to grupa biegów A,B przy przezucaniu powinieneś mieć lekki opór do przełamania z A na B i odwrotnie oraz biegi do tyłu ,przycisk na konsoli to jak kolega ci napisał power shift przy wciśniętym powinien jechać szybciej chyba że masz coś zamienione z elektryką

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Bartek72511    42

Czyli jak skrzynia jest 16x16 to jest liczba biegów bez tego jakby przyśpieszacza na konsoli?? i ten na konsoli to rozumiem ze jest to ten półbieg pod obciązeniem bez sprzęgła i do użyywania w czasie jazdy czy też zalecane w czasie postoju zmieniać??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matis251    0

Porobię dokładne foto wszystkich gałek rozjaśnie w krótcę, Chciałem napisać jak wygląda ale rozjeżdza post i nic nie widać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

Czyli jak skrzynia jest 16x16 to jest liczba biegów bez tego jakby przyśpieszacza na konsoli?? i ten na konsoli to rozumiem ze jest to ten półbieg pod obciązeniem bez sprzęgła i do użyywania w czasie jazdy czy też zalecane w czasie postoju zmieniać??

 

Skrzynia 16/16 to ta skrzynia w której na drążku bliżej fotela kierowcy są biegi 1234 plus guzik na konsoli czyli powershift. Skrzynia 32/32 to ta z biegami 1234 na drążku bliżej fotela kierowcy plus grupy AB na drążku od rewersu plus guzik powershiftu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    147

Grupy biegów AB to tak jakby skrzynia wolna i szybka ewentualnie terenowe i szosowe jak kto woli. A jaka skrzynia jest jak jest grupa AB i bez powershiftu na konsoli 16x16 czy 32x32 bo o tym nikt nie wspomniał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

Spotkałem się kiedys z taką skrzynia czyli AB bez półbiegów (przycisku na konsoli) ale mi to wygladało na własna inwencje twórczą właściciela ciagnika :D chociaż zapewniał że tak ma być mimo że w miejsce elektrozaworu wkręcona była zwykła śruba i na pewno nie było to orginalne. Na pewno orginalne są skrzynie 16/16 czyli bez AB ale z przyciskiem na konsoli do półbiegów i skrzynie 32/32 czyli AB i równiez przycisk na konsoli. Niektórzy FCHOWCY po prostu zamiast zrobic rozwalony speed shift ( pólbieg) wywalali go i robili napęd bezposredni i wtedy wychodziła skrzynia 16/16 z AB ale bez przycisku na konsoli :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    147

No i właśnie ja mam AB i bez przycisku na konsoli jest tam jedynie zaślepka i nie ma między silnikiem a sprzęgłem tej przystawki do przyśpieszacza mogło tak być oryginalnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    121

No i właśnie ja mam AB i bez przycisku na konsoli jest tam jedynie zaślepka i nie ma między silnikiem a sprzęgłem tej przystawki do przyśpieszacza mogło tak być oryginalnie?

tak też byłolw oryginale czyli masz skrzynie 16/16 ale masz skrzynie pośrednią a/b. (wychodziła w pierwszych wersjach w największej ilości, przycisk na konsoli praktycznie wszedł od 88 roku, póxniej wyrzucili skrzynie pośrednią A/B bo sie psuła)

Były też wersje ze skrzynią A/B + przycisk na konsoli - 32/32 biegi

Brak skrzyni A/B + przycisk na konsoli - skrzynia 16/16

no i oczywiście skrzynia Dynashift gdzie biegi są "odwrócone" czyli tam gdzie normalnie jest 4 jest 1 a gdzie 1 jest 4ka ;)

Edytowano przez Mikruss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jestem świeży tu ,a mam takie pytanko odnośnie MF3085 mianowicie nie zawsze wchodzi mi 4 bieg .Skrzynia AB

Edytowano przez wojciechwudarczyk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez john1
      Witam nie moge wbić grupy A ani to tyłu ani do przodu zawór ten od gory odkrecalem i nie jest przycienty co to moze byc
       
      Jeszcze zapomnialem do dac ze zgrzytów wogle nie ma
    • Przez Peron
      Witam
       
      Ma ktoś może jakiś schemat układu klimatyzacji do MF6180? Nie działa mi klima, a w ciepłe i suche dni jazda ciągnikiem to męczarnia.
       
      U mnie coś było z tą klimą grzebane. Załączanie klimy jest z dorabianego przełącznika ON/OFF. Początkowo kompresor się załączał, a teraz już nie reaguje. Wszedłem do góry, na kabinę, zauważyłem, że zawór załaczający i sterujący tempraturą jest odcięty od takiego zaworu, do któtrego wchodzą przewody z czynnikiem (a powinien być połączony takim cienkim przewodem jesli się nie mylę). Nie ma też 3 stopnia nawiewu. Żeby było śmiesznie, to w lato się nie dało nawet ustawić samego chłodnego nawiewu, chociaż zawór zamykający wg pracuje popraweni (tzn, zamyka się i otwiera). Może to było subiektywne odczucie, zawór był zamknięty, a to ciepłe powietrze było spowodowane rozgrzaniem się dachu i nagrzewnicy od słońca?
       
      Prosiłbym o pomoc i naprowadzenie na trop
    • Przez bandit1945
      Witam.
      Mam problem a mianowicie nie przełącza mi na zająca....
      Czujnik uderzeniowy 1000 procent dobry....
      Podaje sygnał po uderzeniu... Na wyświetlaczu kontrolka się zmienia a nie podaje prądu na elektrozawór....
       
      Gdy dam prąd na ostro na elektrozawór to przełącza na zajaca...
       
      Pomocy MF 3095 dynashift
    • Przez RafaKluczyski
      Witam. Mam taki problem, a mianowicie po wymianie pompy wody przestało działać ogrzewanie. Szukałem na forum i się doczytałem, że trzeba gazować i powinno się samo odpowietrzyć. Dzisiaj próbowałem i przewód jeden zaczął robić się gorący. Wszedłem na dach, otworzyłem przednią pokrywę i też jeden normalnie zaczął się robić gorący, a drugi po pewnym czasie lekko ciepły. Wszedłem do kabiny i dziwnie, bo raz dmuchało ciepłym raz zimnym, znowu ciepłym i zimnym. Co może być? Miał ktoś taki lub podobny problem? Dzięki z góry za pomoc
    • Przez Cineek
      Myślę że temat jest ważny a dotyczy opisu kontrolek/wskaźników znajdujących się w liczniku,i warto do przykleić bo na pewno przyda sie każdemu.

      1.Lampka kontrolna ostrzegająca o awarii(czerwona)
      2.Lampka kontrolna WOM (żółta)
      3.Lampka kontrolna hamulca postojowego (czerwona)
      4.Brak
      5.Lampka kontrolna alternatora (czerwona)
      6.Lampka kontrolna usterki systemu Autotronic
      7.Lampka kontrolna filtra oleju przekładniowego(czerwona) W przypadku zaświecenia tej kontrolki, należy zatrzymać silnik, sprawdzić układ smarowania i filtry.
      8.Lampka kontrolna filtra powietrza(czerwona)
      9.Lampka kontrolna niskiego ciśnienia(17 bar) oleju przekładniowego(czerwona)
      10.Lampka kontrolna niskiego ciśnienia oleju silnikowego(czerwona)
      11.Wskaźnik blokady mechanizmu różnicowego(żółty)
      12.Wskaźnik włączenia napędu na cztery koła (zielony)
      13.Wskaźnik właczenia biegów pełzających ( wymagana odpowiednia przekładnia )(zielony)
      14.Wskaźnik włączenia górnego zakresu przełożeń tzw. zając (zielony)
      15.Wskaźnik prędkości przełożenia [Dynashift od A do D] [speedshift od C do D] (zielony)
      16.Wskaźnik kierunkowskazów (zielony)
      17.Wskaźnik świateł drogowych (niebieski)
      18.Wskaźnik kierunkowskazów drugiej przyczepy (zielony)
      19.Wskaźnik kierunkowskazów pierwszej przyczepy (zielony)
      20.Brak
      21.Wskaźnik włączenia WOM 1000 obr/min (w modelach wyposażonych w odpowiedni wał) (żółty)
      22.Wskaźnik włączenia WOM 540 obr/min (w modelach wyposażonych w odpowiedni wał) (żółty)
      23.Wskaźnik włączenia trybu oszczędnego WOM (w modelach wyposażonych w odpowiedni wał) (żółty)
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.