Polecane posty

Daniel215    1

przemek99@ powiem Ci że nie o tyle żywotniejsza(o jakieś 1% napewno :D ),o ile oszczędniejsza,no ale troche wiecej km ma za to :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomu    5

Ale zauważ ze silnik 6 bez turbo jest robiony z innych elementów a 6 z turbo z innych (podobno wzmacniane), tak samo jest w 4 cylindrowych Ursusach


Kopiowanie, używanie i rozpowszechnianie zdjęć jedynie za zgodą autora!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek99    38

ale zauważ że "podobno" ja mam szostke bez turbo i sa traktory w okolicy z turbo to co troche reomonty maja;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdruj77    3

silnik z turbo rożni się tym że ma wzmacniane korbowody wytrzymalsze tłoki,pierścienie i chyba końcówki wtryskiwaczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    1

przemek99@ na takiej podstawie nie możesz tak wnioskować,może inni gorzej traktją swoje maszyny,ja np.znam inny przypadek,ale to nie znaczy że wszystkie 1614 są mniej wytrzymalsze od 1224 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak kto dba tak ma. Stara prawda ciagle aktualna


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    41

Obsługa codzienna u niektórych sprowadza się do częstotliwości od remontu do remontu ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    319

mój wuj 10 lat temu kupował ciągnik i miał zamiar kupić nową 1224.ale ktoś mu doradził żeby dołożył trochę kasy i kupił 1614.zrobił tak i na początku wszystko było ok ale po paru latach się zaczęło.co roku w nią ok 5 tys wkłada.i teraz żałuje że wtedy 12 nie wziął.znajomy ma 12 i w 4 obrotowej idzie bez zastanowienia.niby to spora różnica km ale w ogóle tego nie widać.no i ta 12 mniej awaryjna jest.


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przeciez tam jest tylko inny silnik a reszta to samo. To co on w nim robi co roku czego by w 12 nie robil przy takim samym uzytkowaniu? Co roku 5 tys w silnik pakuje ze mowisz ze 12 lepsza?


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartus16    10

nie tylko silnik a skrzynia to co ????????????????


Jeżeli każdy pomysł wydaje Ci sie genialny to dopij wódkę i idz spać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    319
Przeciez tam jest tylko inny silnik a reszta to samo. To co on w nim robi co roku czego by w 12 nie robil przy takim samym uzytkowaniu? Co roku 5 tys w silnik pakuje ze mowisz ze 12 lepsza?

a żebyś wiedział że zazwyczaj w silnik pakuje.w tym roku kupił nową głowicę i turbinę.on ma i tak dużo cierpliwości bo ja już bym tą 16 sprzedał.a znajomy ma 12 i praktycznie bez awarii chodzi.no i tez słyszałem że seria 12 to ost ciągniki ursusa nie do zdarcia.


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

Tak się tylko mówi , że jak kupisz większy ciągnik to będziesz miał i ty i on lżej. To się da odczuć tylko na początku,a póżniej napewno dojdzie więcej pola,ty przyzwyczaisz się do ciągnika i znowu bedzie miał wykorzystanie jak obecnie 385.(sami kiedyś mieliśmy tylko 3p,póżniej 330 do pomocy a ostatnio doszły jeszcze 330 i 3512 . sam się dziwie jak kiedyś zdezelowany 3p sam dawał radę , bo ciągle jest się ciężko wyrobić ;) )

Także moim zdaniem jak już masz zamiar kupować większy ciągnik to 1224 minimum, a nawet i 16 by nie zaszkodziła ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arassso    3

1614 nie chce. Ziemi może dojdzie i ten ciagnik miałby byc narazie żeby lżej było. Gdybym był nastawiony że na 100 % na gospodarce zostane to bym coś nowego z wyższej pułki brał ale nie chce sie za bardzo porywac bo jeszce nie wiem jak to w życiu będzie może uda mi sie oderwać od tej gospodarki i zostawić sobie kilka ha tak aby tylko dać radę po robocie sobie brobić. I dla tego narazie cos w miare za rozsądną kase czyli ursus albo odpowiednik zetorowski wystarczy a czy bedzie 4 gary czy 6 to sie jeszcze zobaczy do 4 przekonuje mnie to że z Turem lepiej się zgra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nie tylko silnik a skrzynia to co ????????????????

Takie same skrzynie moglybyc zarowno w 12xx jak i w 16xx. Zalezalo od widzimisie kupujacego badz tego co bylo na stanie (Polska PRL ). Rodzaj skrzyni nie jest wyznacznikiem w tym przypadku


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin8410    1
ale zauważ że "podobno" ja mam szostke bez turbo i sa traktory w okolicy z turbo to co troche reomonty maja;)

 

Ja poprzednio miałem 3 1614 obecnie jeszcze mam 16145 i niema problemu z silnikiem choć robi ok 900-950 mtg rocznie zauważ że so to ciągniki bez intercolera i wnich z turbiną musisz przy gaszeniu obchodzić się inaczej niż w większosci zachodnich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
katator    473

A mógłbyś kolego wytłumaczyć jak trzeba się obchodzić z turbiną przy gaszeniu w 1614 i jaka jest róznica w obchodzeniu sie z turbiną przy gaszeniu "większości zachodnich ciągników"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

Ja też przyłączam się do tego pytania.

Jak do tura to rzeczywiscie 6 cyl ursus byłby mało zwrotny i w dodatku nieekonomiczny ;) a 385 by została , czy nie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widocznie polskie turbiny korzystaja z innych praw fizyki niz zachodnie ;)


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin8410    1
A mógłbyś kolego wytłumaczyć jak trzeba się obchodzić z turbiną przy gaszeniu w 1614 i jaka jest róznica w obchodzeniu sie z turbiną przy gaszeniu "większości zachodnich ciągników"?

 

Więc tak podstawowa róznica w ciągnikach bez intercolera jest taka że prz pełnym obciążeniu temperatura turbiny sięga ok 150 stopni i nagłe zgaszenie cągnika np na polu powoduje zanik oleju w turbinie a przy takiej temp wiadomo co w środku turbiny będzie się działo wystarczy przeczytać instrukcje ciągnika np u1014 i jest tam napisane abu po pracy silnika przy pełnym obciąrzeniu przed wyłączeniem odczekać ok 5 min dla porównania w ciągnikach z intercolerem turbo rozgżewa siędo ok 110 stopni ale i dzięki chłodniejszemu powietżu doładowującemu które przy okazji hłodzi turbine wystarczy odczekać ok 1 min i stąd ta różnica

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego Ty rozpatrujesz roznice pomiedzy gola turbina a turbina z powietrzem chlodzonym jako czynnik roboczy a nie turbiny polskie vs turbiny zachodnie. Wszystkie turbiny montowane na zachodzie posiadaja intercooler? Nie sadze. Wiec powiedz nam czy z turbina bez intercoolera "zachodnia" nalezy obchodzic sie inaczej niz z taka montowana w Ursusach? Masz racje w tym co mowisz tylko zle wyodrebniles rodzaje turbin. Pozdro


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz100
      Witam chciałbym zmienić paski klinowe od napędu alternatora wentylatora w ursusie 1614 rocznik 1999 ten ze ściętą maską. Stare są strasznie rozciągnięte. Tata wymieniał je kiedys lecz uważam ze sa za małę nie do końca to co powinno być choć nie wiem tego. oznaczenie tych starych to Z1250 ld10x1226. Moje pytanie czy takie powinny tam być czy inne? ktoś moze podpowie? Znalazłęm te mocnijsze z morgi na necie oznaczenie ich to SPA- 1257 ich szerokosć to prawie 13mm a te stare maja 10mm czy to jest duża różnica i będzie to pasować ? Jakie tam orginalne paski były montowane? Czy te co posiadam są dobre czy jednak zbyt małe? Wydaje mi sike że są zbyt bardzo wciete w koła pasowe choc możę ze starości już sie wytarł nie wiem. Dodam iż mam alternator i koło pasowe od wentylatora na dwa paski są tam dwa paski nie jeden.
    • Przez TwojaBabcia
      Witam
      Jaka ilość oleju silnikowego wchodzi do ursusa c385 by była prawidłowa na bagnecie. ?
      Pytam ponieważ u mnie według mojego bagnetu prawidłowy stanu oleju wynosi 15 litrów. po wymianie 
      Mechanik mówi że to o wiele za dużo , i mam dylemat, i chciałbym spytać  się innych użytkowników c385, jaka jest u nich odpowiednia ilosc oleju silnikowego.  
      Pozdrawiam Artur 
    • Przez ArthuR34
      Witam wszystkich,
      wybaczcie jeśli pisze w nie tym dziale- jeśli tak to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu, dziękuję.
      Mój ojciec jakiś czas temu nabył Ursusa 902 i chciałbym się was doradzić w kwestii wspomagania kierwolnicy, nieposiadania przedniego napędu, miękkie przednie zawieszenie.
      Otóż w wyżej wymienionym traktorze jest fabryczne wspomaganie które bardzo ciężko wspomaga (czasem trzeba dużo gazu dać), zaczynają się pojawiać spore wycieki z serwomechanizmu. Dowiedziałem się od znajomego że nieopłaca się tego regenerować ponieważ już to przerabiał i po roku znowu miał problemy- zastąpił to gotowym zestawem zastępczym jaki można kupić w internecie (siłownik, pompa itp.) i po tym zabiegu może paluszkiem kręcić kierownicą a nie tak jak wcześniej.
      czy już ktoś to przerabiał z was lub wie co i jak taki zabieg przeprowadzić ? Jaki produkt wybrać ? czy oferowane w internecie gotowe zestwy są tej samej jakości/trwałości bo jest lekka rozbieżność cenowa?
      czy moglibyście polecić dobry produkt który będzie służył i pieniądze nie pójdą w błoto?
      czy jestem w stanie zamontować to razem z ojcem?
      Następna sprawa to biegi.
      strasznie ciężko wchodzą (wszystkie cztery- prawa dźwignia) - lewa dźwignia od wstecznego i biegów bolowo-szosowych chodzi bez zarzutu. 
       
      i kolejna sprawa to hamulce, hamulce działają ale wydaje mi się że lewe koło chyba trzyma ponieważ prawe koło zaczęło boksować na trawie podczas ruszenia z miejsca i lekko (20cm) się wkopał w ziemię, ogólnie to w środę kiedy szykowałem traktor na strajk to chciałem nim troszkę pojeździć po wsi ponieważ nie jeździłem jeszcze takim traktorem tylko czasami 60-tką więc musiałem ogarnąć biegi i troszkę się do niego przyzwyczaić ale po tych wszystkich usterkach które w nim zalegają dałem sobie spokój, ale na strajku we Wrocławiu byłem, od początku do końca:)
      pozdrawiam
    • Przez Porfavor
      Witam, planuje obecnie remont silnika w swoim Ursusie 385 i myślałem nad dodaniem do niego turbiny. Wiem, że były już tutaj takie tematy ale te najpopularniejsze które znalazłem mają już swoje lata więc chciałem się spytać dziś jak to powinno waszym zdaniem wyglądać. Ursus 385 jest z rocznika 1976 i z tego co sie orientuje ma w sobie silnik z7501. Na youtube itd widziałem sporo doładowanych turbiną c385 i stąd też taki pomysł by dodać mu trochę mocy. Co by było trzeba powymieniać i czy wgl jest sens tak naprawdę? planowałem dodać na pewno wtedy intercooler i rozumiem, że trzeba by było wymienić wtryskiwacze, słyszałem jeszcze o różnicy na ilości pierścieni na tłokach. 
    • Przez Kurwer21
      Witam, w zimę będę najprawdopodobniej malował felgi w c385, i pytanie ile litrów farby około pójdzie na przednie felgi z dwóch stron i tylnie od zewnątrz (środek jest zakonserwowany). może ktoś malował i się wypowie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj