Adrianos

JD 6630P vs FENDT 414

Polecane posty

qazi    61

 

Nie wiedziałem, że wyposażenie ciągnika może przekroczyć 50% standardowej wartości. :lol:

 

 

oj może może, tylko zacznij wymyślać u dealera co chcesz mieć w ciągniku, wtedy cena ładnie zaczyna rosnąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

Cena rośnie i czas oczekiwania się wydłuża. A przy kupnie samego ciągnika to jaki upust?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

który fendt jest droższy o prawie 100tys?

 

Pisałeś zdaje się o Fendtcie i Zetorze ?-nie jest taka 312 droższa od Zetora 120 KM o te marne 100 tys droższa ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

Tak 100 tys. zł droższy od Zetora, bo do tego porównałeś. No może i 150 tys będzie ale porównanie Zetora do Fendta ma się nijak.

 

W Którymś dodatku do Top Agrar Polska był test JD i Fendta oba na bezstopniówkach, moc 180 KM, Fendt spalał kilka gram mniej, ale miał mniejszą moc na kołach i był lżejszy, mimo to JD szybciej pokonał trasę z dużą przyczepą ze wzniesieniami. Tam punkty i oceny były bardzo wyrównane, także cena.

JD i Fendt o identycznym wyposażeniu to bardzo porównywalne ciągniki, plus dla Fendta za osobny zbiornik hydrauliki i skrzyni, przy porównaniu serii 6030 i 400 oraz 700 to kabina w JD jest na plus, lepiej wykończona, podłokietnik Command Arm jest świetny, dziwię się że dużo ciągników JD z AP nie ma tego założone, dostępne z superkomfortowym siedziskiem De Luxe.

 

50 % to jeszcze nic, załóż mu jeszcze oryginalny balast, pełną wersję Auto Track, reflektory ksenonowe a cena wzrośnie o 70-80 % :lol:

Przy samym ciągniku nie wiem jaki upust ale myślę że te 10 % powinno się wyciągnąć.

 

Na razie klasyfikuje ciągniki w tej kolejności: 312, 6430 AP, 412.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

wez 412/414/415 i miej spokoj na nastepne 10 lat :lol:

 

pozniej bedziesz stekal, ze moglby byc troche wiekszy, pare dodatkowych koni by sie przydalo, itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PatrykGY    4

Brzozak czy ja wiem...

Jeśli Robertowi lepiej leży JD i jego wyposażenie+-mniejsza cena więc dlaczego ma Fendta brać?możesz jakoś to rozwinąć?bo na razie wygląda na post bez uzasadnienia (bez obrazy) :lol:


Darowanemu koniowi nie zagłada się w zęby tylko zakłąda mu się siodło!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil41    29

ceny zetora nie da sie porównać do fendta fakt. Bradziej mi chodziło o pokazanie że jeśli są konie to nie znaczy że musi duzo palić a nie chce podawać przykładów co sąsiad powiedział z trzeciej wsi tylko opieram sie na tym co sam widze.

 

Zastanów sie czy nie lepiej zrezygnować z jakiejś maszynki i pójść w 414 bo 6430 czy 312 to ciągniki podobne do Twojego Jaśka a wielkość produkcji z tego co pamietam powiekszyła sie znacznie od momentu zakupu 6320 wiec wątpie byś sie zatrzymał w tym miejscu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

PS.Mi w 5720 najbardziej "leży" ergonomia-ten ciągnik ma naprawdę wszystko umieszczone tam gdzie być powinno (albo takie ręce mam B) )

 

Heh,Jaro przypomniała mi się taka anegdota,którą mówili mechanicy od Korbanka.Jeden pan przesiadł się z zetora na fenda i tak joystik pchnął że aż go wyrwał ;)

a co do ciągnika to sam Robert musi zdecydować co wybierze (obojętnie od tego co wybierze,będzie to dobry wybór :lol: )Ja jednak też bym obstawiał 400-setkę...To już trochę wyższa klasa traktora.Sory że namotam,ale nie interesowałeś się jakąś np.valtrą?? jakąś np.N122 versu lub direct? zawsze to by była jakaś alternatywa.. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PatrykGY    4

No fakt Kamil14 ma rację :lol:

Popieram Adriana że valtra jest alternatywą :D tylko że ja bym postawił na n142 ;)Ponieważ jest identyczny silnik jak w 6 tylko są odjęte 2 cylindry a pojemność 4,9 litra w 4 cyl robi wrażenie B)

Myślę że ten ciągnik pasuję do wymagań które stawiasz ponieważ ma budowę 4-rki ale siłę 6-stki ;)


Darowanemu koniowi nie zagłada się w zęby tylko zakłąda mu się siodło!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    140

w 400 denerwuje mnie tylko kabina

w porownaniu do MF zetora czy innych maszyn ktore posiadalem to bajka, ale zawsze jest ale.

 

Miejsce dla pasazera o kant d*** potrzaskac, tak samo jak prawe drzwi przez ktore ani razu mi sie nie udalo wysiasc. Mało miejsca na nogi moim zdaniem.

 

Reszta to superlatywy, dostep do obslugi, filtrow, smarowania jest rewelacyjny. Nie wiem jak wyglada sterowanie komputerem w JD ale w varioterminal jest bardzo intuicyjny i nawet moj starszy daje rade go obsluzyc.

 

Moim zdaniem wart tej ceny. W moim przypadku gdy bralem 412, JD 6430 kosztowal tyle samo z AP ktorej balem sie brac chociazby ze wzlgedu na jeden obieg oleju i przypadki padania tej skrzyni, jeden byl na forum.

 

Plusem jest tez oś przednia. TLS jest amortyzowany w jednej plaszczyznie a w 412 w dwoch


Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

Plusem jest tez oś przednia. TLS jest amortyzowany w jednej plaszczyznie a w 412 w dwoch

 

mozesz to rozwinac? w ktorych dokladnie plaszczyznach jest amortyzacja, na jakiej zasadzie i co to daje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    140

podpieram się porównaniem w top technice pomiędzy 312 i 412. Tam zostało określone to jako oś "drugiej generacji"

 

W 412 jest tak ze patrzac od przodu na ciagnik jest silownik hydrauliczny ktory amortyzuje lewo prawo jakby i cala oś przednia jest oparta na "wahliwym punkcie" w mniej pod środkiem silnika, czyli 2 miejscach jest amortyzacja. Ja to tak rozumiem


Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    140

Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maciek011    1

Dam wam porównanie 2 skrzyni vario i Ap . U nas skrzynia vario w ciągniku fendt 926 przehulała prawie 14 tys godzinek i dopiero coś się z nią zaczęło dziać . a w Jd 6930 Ap padł nam po niecałych 4 tys ale żeby było lepiej w tym roku mieliśmy na testach jd 8345r w którym skrzynia padła od razu po prostu tragedia w rozmowie z dilerem JD przyznał mi racje i w prost powiedział ze skrzynie Ap nie są jeszcze dopracowane dlatego jeśli Jd to mogę polecić PS oraz PQ są to dosyć db skrzynie z którymi nie mieliśmy większych problemów . Mówiąc dalej wymienili tego 8345r nam na innego nowego popracował 2 dni i po prostu zatrzymał sie w polu i nie słżo nim ruszyc padł cos tam padło przyjechał serwis i mówi ze to pierdoła noo ale faktem jest fakt ze cały ciągnik w tych czasach składa sie z małych pierdół . Z 936 miałem tylko raz problem padł mi czujnik od tms wymienili mi go w ciągu 5 min nawet nie ściągnęli klapę i włożyli czujnik . wiec jeśli mam wam podsumować obie marki to powiem tyle obie sa dobre . bo class to nam sie całkowicie pierdzielił już nie wspomnę o Nh . Jeśli do fenda będzie jeden 2 operatorów którzy kumają cha che to nic sie z nim dziac nie powinno natomiast jd kto wsiądzie ten pojedzie tam nie ma się czego uczyć .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    140

ja znowu mam uzytkownika ktory zrobil 600h 8345r i nic mu sie nie dzialo:)

 

jeden egzemplarz nie moze mowic o calej marce.

 

Chyba Bogdan0 pisal ze wedlug niemieckich rolnikow fendt jest najmniej awaryjnym ciagnikiem, po nim JD a na koncu NH i Class


Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Z Fendtem jest tak że niemieccy rolnicy traktują go jak "swoją" markę-działa to na podobnej zasadzie jak u nas "Ursus potęgą jest i basta"-weźcie to pod uwagę .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    140

tylko ze u nas jest inna sytuacja ktora zaobserwowalem.

 

Wieksza ilość rolników którzy brali wnioski na SPO, PROW miała wcześniej albo ursusa, belarusa, albo jeszcze inne cuda techniki. Teraz bo wzieciu traktora innej marki to jaki on by nie był to i tak bedzie lepszy od poprzednika. Bedzie mniej sie psuł, lepiej bedzie szedl itp. Własciciel nie ma obiektywnego punktu odniesienia poniewaz wczesniej mial "złom" w porownaniu z tym co kupil niewazne czy to jest nowy zetor NH fendt JD Case itp i bedzie go wychwalal pod niebiosa ze jest swietny.

 

Inna sprawa jest taka (nie chce nikogo obrazac) ze rolnik nie powiedz sasiadowi ze cos jest nie tak, przykladów mam wiele również na swoim podwórku dlatego tez cenie bardzo ludzi ktorzy potrafia krytykowac swoja maszyny i mowic zle o nich publicznie.

 

W mniejszości są tacy ktorzy albo mają obiektywne zdanie, maja dystans albo Ci ktorzy posiadaja duze gospodarstwa i maja obserwacje bo siedzieli juz nie w jednej maszynie.


Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Ja tam po prostu wolę pisać prawdę.Dlatego też nigdy nie nazwałbym swojego starego Zetora złomem-przesiadłem się na JD-ale nie jest to zaraz powód aby stary sprzęt odsądzać od czci i wiary.Druga sprawa jest taka że mój brat stryjeczny ma jedno z najbardziej towarowych gospodarstw rodzinnych w Polsce-więc widzę co i nieco.Co do ukrywania prawdy to też to widzę-vide mój sąsiad który w Farmtracku wymienił prawie wszystko (niektóre rzeczy po dwa razy ;))-a i tak jest the best...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalkom555    13

@Maciek011 - to czujnik padł w 936 czy 926?

Z każdym traktorem jest tak że jak jest jeden kierowca to i lepiej traktor chodzi i w lepszym stanie, a najgorzej to z kierowcami najmowanymi to im to wisi, oni pracują teraz na tym a za tydzień już mogą na innym ;) Oczywiście nie każdy taki jest :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maciek011    1

Czujnik padł mi w 936 . Nawiązując do Tych 600h to tak naprawdę jest nic ja w ciągu roku robię fendem 1100 1200 godzinek . I wracając jeszcze raz do 8345r to nie mowie o 1 tylko o 2 ciągnikach bo 2 się spieprzyły i wyobraź sobie ze kupujesz ciągnik za takie pieniądze wyjeżdżasz w pole i Ci skrzynia od razu pada i Ty mi mówisz ze to taki egzemplarz się trafił . Wyobraź sobie ze kupujesz mercedesa za 700 koła i nowym wyjeżdżasz w trasę a tu jeb staną dzwonisz do serwisu a oni do Ciebie no wszystkie inne co sprzedaliśmy chodza a panu sie taki egzemplarz trafił dają Ci 2 na zastępstwo i 2 tak samo staną . Jak miał bym wybierać z dużych JD kupiłbym 8530 na PS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

Jak miał bym wybierać z dużych JD kupiłbym 8530 na PS

powodzenia ;):) :) :D

widac, ze jestes obeznany z oferta duzych ciagnikow B) :lol: :lol:

 

wybacz, ale po tym co piszesz nie wydajesz sie byc wiarygodnym i uwazam, ze robisz kryptoreklame firmie jd, a z tym mozesz juz miec klopoty, takze zastanowilbym sie na twoim miejscu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maciek011    1

JD 8530 nie ma szans kupic na PS wystepuje tylko na Auto Powerze :mellow:

Przepraszam Panowie mój błąd zapędziłem się db myslałem źle napisałem chodziło mi o 8520 na Ps. No skoro Kolega wyżej jest tak bardzo obeznany to chyba musi mnie czegoś nauczyć jeżeli chodzi o duże ciągniki :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez TomZet
      Dzień dobry,
      posiadam Zetor 5245  4x4 z 1989 roku, chcialbym wymienić na cos nowego w budżecie 130-160k brutto.
      Chciałbym żeby był 4x4 w okolicach 50kM, Zatory Major chodzą w okolicach 200k, chciałbym cos 40-50k taniej.
      Co mi polecicie sprawdzonego? 
    • Przez MalyRolnik18
      Witam. Jest kilka różnych tematów o tych ciagnikach ale jasno określonego nie ma, dlatego zakładam nowy temat dla siebie i ludzi którzy będą zainteresowani tym ciągnikiem. Mianowicie. Pytanie kieruje do osób które użytkują lub użytkowali ciągnik Renault 103.14, chciałbym się wszystkiego o nim dowiedzieć tzn. jaki komfort, jakie prędkości w pracach polowych? Jakie spalanie? Jakie awarie najczęściej występują w tych modelach, jak z dostępnością części i trudnościami w naprawach? I przede wszystkim na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?  żeby nie wpaść na przysłowiową minę. Zapraszam serdecznie wszystkich którzy mieli lub mają doczynienia z takim ciągnikiem do dyskusji i pomocy, z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj