Adrianos

JD 6630P vs FENDT 414

Polecane posty

jaro    166

A nie możesz JD podczepić do prasy ?-czy tak samo zwrotny jak NH ?Fajnie że piszecie tu o Vario,TMS-ie itd. a nikt nie wspomni o pedale gazu -z jego to pomocą można naprawdę wiele zdziałać na polu oszczędności paliwka.

Druga sprawa-jak tak czytam tu niektóre wypowiedzi to się zastanawiam czy mam jeszcze du.ę starego typu ;) odporną na wiele przeciwności czy też niektórzy koledzy mają coś nie halo-mimo moich prawie 40 lat nie czuję się całkiem zmęczony po 12 czy nawet 14 godzinach spędzonych za kółkiem w ciągniku (sami wiecie że takie dni bywaja) pomimo tego że nie mam w zadnym ciagniku klimy,pneumatycznego siedzenia a nawet miękkiego przodu (ten wolę mieć twardy :) )-w razie gdyby ktoś odpowiedział mi żebym poczekał jeszcze parę latek i zobaczył to z radością informuję iż mój Starszy (było nie było ok. 70 lat) potrafi bez większych sensacji jeździć podobną ilość godzin.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil41    29

jak to konie swoje palą? nie ma czegoś takiego. Wiem że Fendt jest oszczedny a zetor nie i bez problemu moze spalić 2x tyle na wykonanie tej samej pracy. To jest własnie rozumowanie wielu właścicieli JD jest moc to musi palić -"konie swoje palą"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@jaro mało który ciągnik będzie spełniał oczekiwania Roberta. :) Dobrze powyżej 120KM, mały promień skrętu, uniwersalność. B)

 

Organizując przetarg publiczny jest odgórny nakaz wybierania ofert najtańszych. Ogólnie wiadomo, że komputery IBM były bardzo dobre, choć nie najtańsze. W przetargu nie miały szans z tańszymi gorszymi laptopami, więc zmieno wymagania. Tylko IBM oferował podświetlanie klawiatury, idąc dalej przetarg ogłaszany był na laptopy z podświetleniem. :) Także wielkokrotnie przy wyborach na wielu płaszczyznach można ustalić takie kryteria, które spowodują ograniczenie możliwości wyboru do jednej opcji. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Kamil-poszukaj sobie linka do testu DLG w którym ów Zetor legitymuje się mniejszym spalaniem niż Fendt (parę razy podawałem a teraz mi sie nie chce ;) )-w każdym bądź razie mam jakiś spieprzony model Zetora 7211 bo nie chce dużo palić.Tyle że pewnie piszesz o nowych Zetorach ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtaso    12

normalnie:) kazde 120KM w pelnym obciazeniu spali prawie tylke samo, nie ma roznicy czy to JD, Fendt czy NH... z reszta AdrianFanDeutz pokazal ze Fendt spali podobnie jak JD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil41    29

mówie o prximie 8441 i test raczej jest mi zbedny bo widze jak to wyglada gdy dolewam paliwo.

Masz racje wojtaso w pełnym obciążeniu wszystkie spalą podobnie a Fendt pewnie wiecej tylko w pełnym obciązeniu u mnie nie pracuje nawet 10% ;)

Jestem ciekawy ile pali ci w lżejszych pracach.

312 z prasą przy wydajności 60sztuk 1,2m (słoma po bizonie) spali 6-7litrów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Ciekawostka jest taka że "znawcy" piszą o tym że nowe Zetory w odróżnieniu od "starych" palą mało-nie mam nowego więc nie mogę się wypowiedzieć ale jeżeli te "nowe" palą mniej niż "stare" to chyba są to najbardziej oszczędne ciągniki na świecie ;) .No i jeszcze małe ale-jeżeli mam zapłacić za ciągnik 100 tys zł wiecej i jeżeli spali mi on na godzinę 1 czy 2 litry mniej to gdzie tu widać oszczędność ?-chyba że pracuje się 1000 czy 2000 h rocznie (1000x4,5 zł=4500 zł rocznie i wtedy owszem po 22 latach zaczynamy oszczędzanie :) ) przy 300 czy 500 h rocznie to chyba troszkę dłużej ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtaso    12

zalezy jaka prasa, jaka masa bel, jaka wydajnosc godzinowa, jaka predkosc... w sianokiszonce, jak robilem, wydajnosc ok 60 bel na godzine spal mi ok 9 litrow na godzine. prasa krone 10-16. Kamil41, jak prasa robisz bele??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No i jeszcze małe ale-jeżeli mam zapłacić za ciągnik 100 tys zł wiecej i jeżeli spali mi on na godzinę 1 czy 2 litry mniej to gdzie tu widać oszczędność ?-chyba że pracuje się 1000 czy 2000 h rocznie (1000x4,5 zł=4500 zł rocznie i wtedy owszem po 22 latach zaczynamy oszczędzanie :) ) przy 300 czy 500 h rocznie to chyba troszkę dłużej ?

 

Idąc takim tropem czemu nie kupiłeś NH? B) Przecież on mało pali i dodatkowo jest tani.. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
limousine    38

@wojtaso to prawda co napisałeś, ale przy mniejszym obciążeniu rozrzut jest dużo większy. W gospodarstwie hodowlanym najlepszym rozwiązaniem jest mocna czwórka połączona z bezstopniową skrzynią. Nareszcie Bobek to zrozumiałeś.


Produkcja bydła mięsnego + roślinna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Bobek-przeczytaj uważnie-szukałem ciągnika który NIE pali mało :) nie jest też NAJTAŃSZY-czasami zastanawiam się czy Ty aby przypadkiem ze swojego NH jesteś zadowolony ;) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Bobek-przeczytaj uważnie-szukałem ciągnika który NIE pali mało :) nie jest też NAJTAŃSZY-czasami zastanawiam się czy Ty aby przypadkiem ze swojego NH jesteś zadowolony ;) .

 

@jaro jakie pieniądze taki produkt... krótko. Mam świadomość, że JD Premium to, to nie jest. wink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Niech słyszą. wink.gif Szczerze coś mnie ten Fendt zauroczył i obecnie zamiast TD i 5720 widziałbym wszechstronne F 309 Vario. wub.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

A mnie nie bo musiałbym sobie je na cabrio albo hardtopa :lol: przerobić-tak szczerze mówiąc to mi zawsze podobała się seria 400.

PS.Mi w 5720 najbardziej "leży" ergonomia-ten ciągnik ma naprawdę wszystko umieszczone tam gdzie być powinno (albo takie ręce mam :D )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

Po przeczytaniu postów począwszy od mojej ostatniej wypowiedzi zaczynam pojmować kryterium Roberta. smile.gif Uważam, że taki mocny, jak na czterocylindrowy silnik, ciągnik ze skrzynią bezstopniową jest bardzo uniwersalnym. blush.gif Chyba zacznę pisać list do Mikołają, aby za zbierał na Fendta. wub.gif Kiedy trzeba będzie ciągnął, na granicy poślizgu, zapewniając maksymalne wykorzystanie siły pociągowej ciągnika, natomiast w pracach lekkich ustali obroty możliwe nisko, aby praca była maksymalnie ekonomiczna. happy.gif

 

Chodzi mi o używanie maksymalnej mocy sporadycznie, ciągnik pracowałby z szeroką gamą maszyn, chodzi głównie o zapotrzebowanie mocy.

 

@jaro mało który ciągnik będzie spełniał oczekiwania Roberta. :lol: Dobrze powyżej 120KM, mały promień skrętu, uniwersalność. :D

 

No mało, mam jeszcze na oku 6430 AP, mam jego konfiguracje i cenę, przedstawię w najbliższym wolnym czasie bo niedawno wróciłem ze zbierania ofert i muszę troszkę spraw przemyśleć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

Propo ofert parę dni temu przyjechałem do domu i babcia mi mówi że był jakiś pan i pytał się o mnie i zostawił jakąś kartkę , podchodzę patrze na tą kartkę i .. ooo oferta na MF 6475 czytam czytam no no hhehe lol nawet amortyzowana pneumatycznie kabina , WOM tylni 540 , 1000 (tylko) wtf hmmm no nic teraz cena 274 tyś netto dalej 340 (przeszło) tyś brutto :D :lol: i tak patrze co jest za tymi cyferkami i własnym oczom uwierzyć nie mogę EURO!!!!! 340 tyś euro za MF 6475 hahha ciekawe jakbym zaniósł coś takiego do ARiMR .


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

PS.Mi w 5720 najbardziej "leży" ergonomia-ten ciągnik ma naprawdę wszystko umieszczone tam gdzie być powinno (albo takie ręce mam :lol:

 

Nie wiem jak bardzo rosłym człowiekiem jesteś, ale ja mając 174 cm czuję się bardzo dobrze. Zdarzało się, że ludzie w kolejce chcieli posiedzieć "na" Jeleniu i słyszałem już porównania, że kabina przestronna jak w Kumurunie. biggrin.gifbiggrin.gifbiggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Ok. 1.80 m (nie mierzyłem się od lat :lol: )+85 kg, pisałem właśnie że ergonomia mi odpowiada a najbardziej obsługa EHR-u ,w każdym bądź razie w żadnym innym ciągniku nie widziałem jeszcze bardziej mi odpowiadającej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtaso    12

prasa JD 572 a predkość 16km/h

w sianokiszonce jezdze max 10km/h. w slomie tez 16km/h, spala ok11 litrow na godzine. tylko ta prase potrzebuje mocy :D lampo 70 belowal na srednim zgniocie i to ledwo:) na maksymalnym gasl :lol: JD oczywiscie na max zgniot i tyle pali B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

Jak porównujecie spalania to fajnie gdyby oba ciągniki miały bezstopniówki, Fendt droższy o prawie 100 tys, jeśli nawet to kiedy tyle w paliwie zaoszczędzi.

Jednemu pali 6 a drugiemu 11 w prasie. Rany ale te Jelenie chlane są :lol::lol:

 

Zmieniąc temat to byłem dzisiaj w Agro Efekcie zrobiliśmy konfigurację JD 6430, wiem że troszkę mniejszy model od 400 ale porównanie cen mam.]

 

Taka 120 konna 4 cylindrówka z bezstopniówką, osią TLS, stałymi felgami i oponkami 540 oraz 600 identyczne jak w Fendzie, 4 zawory E-SCV, Isobus, podłokietnik Command Arm, ClimaTrack, kabina amortyzowana, HMS, siedzenie pasażera amortyzowane z pasami, przedni TUZ, WOM, grzałka silnika, lodówka, osłona zbiornika dolna, wszystkie możliwe światła, tarcze hamulcowe z przodu, skrętne błotniki.

Cena konfiguracyjna 90 tys E netto.

Przy większej ilości maszyn gdybym u nich brał -15 % i za około 76 tys E netto do wzięcia. Oferty mam, wniosek zrobić, złożyć i czekać :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
es8    0

hm,

naprawdę nieładna ta cena,

praktycznie 150% mojego 6830 Comfort

 

 

Nie wiedziałem, że wyposażenie ciągnika może przekroczyć 50% standardowej wartości. :lol:

 

 

 

Co do upustu, to kupowałeś już u nich, czy jednak żeby uzyskać ten upust musiałbyś zdecydować się na coś jeszcze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez TomZet
      Dzień dobry,
      posiadam Zetor 5245  4x4 z 1989 roku, chcialbym wymienić na cos nowego w budżecie 130-160k brutto.
      Chciałbym żeby był 4x4 w okolicach 50kM, Zatory Major chodzą w okolicach 200k, chciałbym cos 40-50k taniej.
      Co mi polecicie sprawdzonego? 
    • Przez MalyRolnik18
      Witam. Jest kilka różnych tematów o tych ciagnikach ale jasno określonego nie ma, dlatego zakładam nowy temat dla siebie i ludzi którzy będą zainteresowani tym ciągnikiem. Mianowicie. Pytanie kieruje do osób które użytkują lub użytkowali ciągnik Renault 103.14, chciałbym się wszystkiego o nim dowiedzieć tzn. jaki komfort, jakie prędkości w pracach polowych? Jakie spalanie? Jakie awarie najczęściej występują w tych modelach, jak z dostępnością części i trudnościami w naprawach? I przede wszystkim na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?  żeby nie wpaść na przysłowiową minę. Zapraszam serdecznie wszystkich którzy mieli lub mają doczynienia z takim ciągnikiem do dyskusji i pomocy, z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj