szymi4512

MF 255-Remont generalny silnika

Polecane posty

mf255    0

W zasadzie pilne:

Podczas pierwszego remontu Mf mechanicy z SKRu wymienili (z sobie tylko znanych powodów) jeden z korbowodów. Jest niby podobny, ale troszkę się różni od pozostałych. Dzisiaj wzięliśmy się za składanie silnika i chcieliśmy wymienić śruby korbowodowe (te które trzymają korbowód w kupie), a tu zonk, na tym innym korbowodzie są inne śruby (na oryginalnych jest M11, na tym są M12. Na pierwszy rzut oka są takie same, ale te M12 są troszkę krótsze i mają inny gwint. I tu pada pytanie: od czego to może być? W żadnej okolicznej składnicy nie ma nic takiego, a stare mają pozrywane gwinty.

 

Macie pomysł z czego one mogą być? Z jakiegoś 4512/3512?

 

Od 360 są inne i tak nie bardzo pasują.


NIE ODPOWIADAM NA GG!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mf255    0

Tak i na tamtych są, a na tym są podobne, tylko , grubsze i z innym gwintem.

A numery na korbowodach są podobne.


NIE ODPOWIADAM NA GG!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jamakazi    0

Ja powiem tak tato kupił wał jeden z tańszych tak samo komplety naprawcze i po 4 latach śmiga aż miło, oleju ani grama nie bierze, a ciśnienie trzyma identyczne jak zaraz po remoncie 3.5 na jałowych obrotach, a na max 4 niezależnie czy zimny czy gorący (mam wskaźnik ciśnienia). Wszystkie prace możesz wykonać w garażu znając podstawy mechaniki i mając podstawowe narzędzia. Jedynie oddawaliśmy blok żeby wyjeli stare tuleje i wprasowali nowe koszt 50zł. Jak masz możliwości to rób samemu, szkoda kasy i będziesz pewien ,że wszystko poprawnie zrobiłeś :)

 

 

Ja w swoim mf255 ciśnienie oleju miałem 4 na jałowych, a przy ok. 1500obr/min podchodziło na 5

na max nie sprawdzałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    97

Mogło u mnie w 3080 tak było albo przez wtryski najlepiej weź wszystko tzn pompę i wtryski i Ci sprawdzą co jest .


Massey Ferguson-Uniwersalność przede wszystkim.
mariusz(ZDUN) sprawdzony mechanik polecam.
mirek maszyny sprawdzony sprzedawca maszyn polecam.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Najprędzej to przez pompę zasilającą. Proponuję najpierw ją sparwdzić, czy membrana jest cała, ewentualnie wymienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Gdy membrana jest dziurawa lub nieszczelna dodatkowym objawem jest mniejsza moc i dławienie na wysokich obrotach , mogło przedostać się pierścieniami z komory spalania , z mocno lejących wtryskiwaczy, to objaw dodatkowy lejący kolektor wydechowy, a mogło pompa wtryskową ale to zostaw na deser jak te dwie diagnozy nie będą trafne. Tylko jak coś to nie baw się w kupowanie samej mębrany, tylko całą pomkę


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Gdyby lały aż tak wtryski, to by ciężko było go uruchomić z rana. Po prostu za mało mamy szczegółów co do jego pracy. Wtedy można by było coś określić prawie na 100%. Ale @bobytempelton też możesz mieć rację.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KACZOR12    1

To był ciągnik wujka także też dużo o nim nie wiedziałem ale była to pęknięta mębrana tak jak mówiliścię.

Edytowano przez milanreal1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ROBERTD    0

brzęczy po ok1000obr/min i przy zmianie obrotów. wymieniałem brok i zdejmowałem pokrywe rozrządu. Koła rozrządu poszły stare, wszystko na znakach, wcześniej nie brzeczało. Co moze być??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzebala    0

witam wymieniłem wszystkie tuleje przy mf255 dotoczyłem krazek podłozyłem go od spodu tuleji ktura jest prawie jak zyletka potem przez talezyk przeciagłem szpilke lub gwinsztange polecam na klucz 32 po wyciagnieciu tuleji zannaczam nieby ło łatwo gdy jw wyciagłem to oczysciłem dzury a tuleje włozyłem do zamrazalki aby sie zmiejszyły a blok rozgrzałem w garazu napaliłem w piecu i nabrał odpowiednia temperature ze sie rozszezył kto niema pieca w garazu to polecam palnik do grzania papy tylko madrze aby nie poprzegrzewac kabli czy uszczelniaczy gdy blok jest ciepły to zmrozone tuleje włuzcie do dzur bloku naprawde lekko wejda moze delikatnie popukacie młotkiem przez drzewo koszt orginalnych tuleji to 120 za jedna tulejr z tłokiem i pierscieniami polecam ten sposub i ciagniczek pracuje bz zarutów pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mp255    7

Cześć

Przyłącze sie do tematu bo nie chciało mi sie zakładać nowego.

Niedawno wypadła mi jakas tulejka na przodzie traktora miedzy wiatrakiem chłodnicy i ośka

od tego czasu gdy podjade na jakas wyzsza gorke wiatrak zaczyna trzec i zgrzytac o oske.

Mam pytanie czy mozna takie cos dokupic i jak to sie nazywa:)


Jeśli pomogłem daj zieloną strzałkę ;) Z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Tulejka no osi wspornika. Podnieś trochę przód i poruszaj kołami do przodu i tyłu i zobaczysz co się dzieje.Masz trochę roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarciu11    21

Witam jeżeli było juz to przepraszam. Nosze się z zamiarem remontu naszego 3512 połyka olej w masakrycznych ilosciach. O część techniczną się nie martwie bardziej prosił bym o opinie części. Wyczytałem na tym forum że najlepszy jest taki układ. Surowe tuleje tłoki pierścionki . Głowica prowadnice zawory. Wał raczej zostaje stary tylko nowe panewki. Bardzo bym prosił o podanie firmy naprawde dobrych części aby ten ciągnik wujowi jeszcze posłużył. Czytam tu że Mahle ale pierścionki gość w sklepie polecał z primy . A ja na codzień naprawiam osobowki i wiem że prima to szajs. DZiękuje pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    43

Poco wymieniać panewki jak wał stary ,taki remont to można sobie robić co miesiąc u siebie . Wydaj trochę kasy a zrób dobrze ,jak niema kasy to wymień pierścienie dotrzyj głowice i rok pochodzi .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarciu11    21

Tu nie chodzi o to że wujo skrobi d*pa ciśnienie oleju jest książkowe nic nie puka nic nie stuka tulko wcina wiecej oleju niz on. Jeżeli uznam że wał do wymiany to oczywiście azotowany andrychów. Chodzi mi o części marke, gdyz w cześciach do maszyn rolniczych kompletnie nie mam rozeznania. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Farmexpert    54

Wał polecam albo Tyczyn albo Andoria.

Panewki Bimet, pierścienie Prima, zestawy naprawcze oryginał Ursus lub Mahle.

 

W razie jakiś pytań w sprawie części zamiennych - zapraszam na PW.


http://www.farmexpert.pl

Farmexpert - internetowy s k l e p rolniczy z częściami zamiennymi oraz akcesoriami.

501-612-029
501-260-817

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Jeżeli trzyma ciśnienie oleju na ciepłym silniku, to wał i panewki są w dobrym stanie, także pozostaje tylko góra do pilnej roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarciu11    21

Właśnie ciśnienie jest książkowe gdy ciepły .Na oleju 15w40 . Mysle że wykończył go jazdą z pękniętą rurą między filtrem powietrza a kolektorem ssącym . Wcina olej aż pachnie z komina . Właśnie boje się tych pierścionków z Łodzi w osobówkach zupełnie sie nie sprawdzają po wymianie potrafi brać więcej oleju niż przed dlatego montuje Geotza ale wątpie by mieli do ciągników. Jeśli ktoś montował prime ostatnio prosze o opinie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pooch    61

Ale z tego co mi wiadomo to lepszych pierścieni niż primowskie to na rynku nie ma.

Przeszedłem kilka remontów maszyn i przeważnie takowe były montowane.


W rolnictwie siła!!! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarciu11    21

Czyli zaufam wam Wezme te z Łodzi. Silnik już rozebrany, gładzie porysowane(wciągał pył ) pierścionki zgarniające zapieczone, Wał w granicach tolerancji,zapodamy nowe panewki. Blok się robi. Dziękuje i pozdrawiam wszystkich. Dbajcie o tą rure bo za bardzo jej nie widać a może narobić bałaganu.

 

 

A mam jeszcze takie pytanie ciągnik pracuje głównie z turem i przy lekkich pracach. chodzi o to że wsteczny polowy za wolny a szosowy za szybki. Grzebał może ktoś z was w skrzyni idzie tam coś z kołami pokąbinować może pasuja od czegoś można by gdzieś dorobić??? Bardzo bym prosił o jakiś Manual do skrzyni z wymiarami może byc po angielsku. Mam tylko do silnika Manuala jak by ktoś potrzebował.

Edytowano przez jarciu11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
      ______________________________________________________________________________________________________________________________
      http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
      AgroDane - Dane techniczne maszyn rolniczych
      AgriDane - Specs of agricultural machinery
      AgriDaten – Technische daten von landmaschinen
      AgriSpec – Technische gegevens voor
      AgriDatos – Datos técnicos de maquinaria agrícola
      AgriDonnées – Données techniques des machines agricoles
      AgriDati – Dati tecnici per macchine agricole
      АгроДанные — Tехнические данные сельскохозяйственной машин
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
    • Przez Radosław142
      Witam. Kupiłem ciagnik na wiosnę. Jest on z 2008r ma teraz obecnie 6tys mth. Wszystko było okej przez dłuzszy czas. Szarpać zaczął przy pracy z ładowaczem, zrobiło się to nagle. Ciągnik szarpie jedynie do przodu ze sprzegłem jak i bez. Zaczeła się rowniez zapalać kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni ale to jedynie po dłuzszej pracy gdy sie olej rozgrzał. Kontrolka gasła gdy sie ciagnikiem zachamowało. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj