szymi4512

MF 255-Remont generalny silnika

Polecane posty

UrsusCzesio    310

W zasadzie pilne:

Podczas pierwszego remontu Mf mechanicy z SKRu wymienili (z sobie tylko znanych powodów) jeden z korbowodów. Jest niby podobny, ale troszkę się różni od pozostałych. Dzisiaj wzięliśmy się za składanie silnika i chcieliśmy wymienić śruby korbowodowe (te które trzymają korbowód w kupie), a tu zonk, na tym innym korbowodzie są inne śruby (na oryginalnych jest M11, na tym są M12. Na pierwszy rzut oka są takie same, ale te M12 są troszkę krótsze i mają inny gwint. I tu pada pytanie: od czego to może być? W żadnej okolicznej składnicy nie ma nic takiego, a stare mają pozrywane gwinty.

 

Macie pomysł z czego one mogą być? Z jakiegoś 4512/3512?

 

Od 360 są inne i tak nie bardzo pasują.

 

Bo oryginalny Perkins ma calowe wymiary a ten korbowód widocznie jest metryczny


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mlatek    0

Tak kolega ma racje ferdek ma calowe sruby. Szczeze mowiac ciezko stwierdzic skad moze to byc. Lecz zastanawia mnie jaki matol mechanik mogl takie cos wlozyc...


:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Napisano (edytowany)

witam. potrzebuje wartości moment dokręcania śrub głowicy w renault 85.14 silnik mwm d-226-4

Edytowano przez WISNIA45UrsuS12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
parada    0

\Mam problem panowie rozleciała się już przy moim MF-255 już chyba 4 tarcza drugiego stopnia , a dokładnie urywa się część prowadząca czyli ta z frezami od okładzin zna ktoś jaka morze być przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prezesmax    4

A z czym pracuje ten mf? Kolega wymienia co roku w 4512 takie badziewie robią a Ty z tej samej firmy kupujesz ?

Edytowano przez prezesmax

Zetor i tylko Zetor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Element 29, 30 i podkładki kup nowe, groszowe sprawy a będzie spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mmarcinn001    25

Zmieniłem podkładki i po problemie. Mam jeszcze jedno pytanie. Jakiej firmy polecacie świecę płomieniową?


Od myszy po cesarza, wszyscy żyją z gospodarza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam, wie ktoś może gdzie jest w okolicach Kielc dobry zakład w którym wymienili by tuleje silnika, szlif bloku i głowicy, regeneracja korbowodów i regeneracja otworów wałka rozrządu. Wiem że jest kilka, ale który najlepszy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Ja też słyszałem pochlebne opinie o Zwoleniu... 100KM to wcale nie daleko jak jest pewna firma bo partacza za miedzą znajdziesz a bedziesz robił 2x :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ben87    1

wg mnie rozwadów. koło stalowej woli. zwoleń jest juz przereklamowany nie polecam robiłem tam remont pompy podnośnika. jak ja rozebrałem jakiś rok później to była porażka.. tak jak by ją dziecko z przedszkola składało.. zero pojęcia i precyzji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RAMZES9107    22

Witam!

Przymierzam się do kapitalnego remontu silnika w MF 255. Powód? Duże zużycie oleju, czarny dym (lub niebieski), spadek mocy.

Ciągnik pali od strzała, pompa wtryskowa i wtryskiwacze - OK.

Zamierzam wymienić tuleje (wstawić surowe i honować), zrobić głowicę, oraz przeplanować blok. Wał również dam do sprawdzenia.

Teraz pytanie - jakiej firmy zestawy kupować?? Jakieś szczególne uwagi odnośnie remontu tych silników?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelec1997    30

Dobre zestawy naprawcze to Mahle ewentualnie ursus,a zestawy typu gmp,granit omijaj szerokim łukiem.daj blok do osiowania i skręcaj wszystko dokładnie z kluczem dynamometrycznym i będzie wszystko dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasagro111    15

dokładnie nie ma lepszych od mahle. Najważniejsza sprawa to momenty obrotowe a silnik ci będzie chodził jak zegarek. ważna sprawa to kolejność dociągania śrub krzyżowa. wymień przy okazji pompę olejową paliwową daj do sprawdzenia i wymień końcówki wtrysków na nowe bo niektóre elementy kosztują grosze a robią sporą różnicę w pracy silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
willi    46

Po co każecie koledze blok osiować, żeby mu go jeszcze sp*******i...? Odnośnie części, to Mahle powinno być ok. jeśli chodzi o tuleje i tłoki.. Nie wiem ile warte są te z logo "oryginal ursus", ale niewykluczone że ich producentem także może być Krotoszyn, albo równie dobrze Azjata ;) Pamiętaj o jednej, istotnej sprawie, mianowicie zmierz dokładnie wystawanie tłoków w GMP ponad płaszczyznę bloku.. jeśli wartości będą oscylowały wokół 0,4-0,5 mm. to bezdyskusyjnie trzeba denko tłoka splanować do max. 0,2 mm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RAMZES9107    22

Końcówki wtrysków wymieniane 200 mtg temu - ustawiane wtryskiwacze na 165 barów. Ale dam jeszcze dla pewności pompe do sprawdzenia. Panowie - macie gdzieś instrukcje z wielkościami momentów obrotowych na poszczególnych śrubach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RAMZES9107    22

Po co każecie koledze blok osiować, żeby mu go jeszcze sp*******i...? Odnośnie części, to Mahle powinno być ok. jeśli chodzi o tuleje i tłoki.. Nie wiem ile warte są te z logo "oryginal ursus", ale niewykluczone że ich producentem także może być Krotoszyn, albo równie dobrze Azjata ;) Pamiętaj o jednej, istotnej sprawie, mianowicie zmierz dokładnie wystawanie tłoków w GMP ponad płaszczyznę bloku.. jeśli wartości będą oscylowały wokół 0,4-0,5 mm. to bezdyskusyjnie trzeba denko tłoka splanować do max. 0,2 mm.

 

Kolego, możesz mi powiedzieć w jaki sposób nalezy wtedy splanować tłoka gdy już wszystko będzie osadzone??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
willi    46

No niestety trzeba odkręcić korbowody i wyjąć wraz z tłokami z bloku.. wyciągnąć sworznie i tłoki na tokarkę... innej opcji nie ma, ale warto to zrobić bo tłoki mogą stukać w głowicę, jeśli za dużo wystają ponad płaszczyznę bloku.. Jeśli masz blok wyjęty z ciągnika, to najlepiej pomierzyć od razu i jeśli zajdzie taka potrzeba, odkręcić i splanować. Gość z zakładu, który robił mojego Perkinsa, przekonywał mnie że tak może być, silnik będzie mieć większą kompresję. Poskładałem wszystko, odpaliłem, chodził jak zegarek.. dopóki się nie rozgrzał, wtedy od razu dało się słyszeć nienormalne "pukanie". Nie było innej rady, jak tylko spowrotem ściągać miskę, głowicę, odkręcać korbowody, wyjmować sworznie i planować tłoki.. Dodam że tłoki Mahle, uszczelka pod głowicę Morpak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Wiecie ile jest tematów odnośnie remontu tego silnika? Po co nowe? Co one dają?

Kolego @RAMZES9107 - wystarczyło użyć wyszukiwarki, a znałbyś odpowiedź na każde zadane pytanie.

Zanim zabierzesz się za rozbieranie sprawdź co się zużyło, jeśli nie masz przyrządów pomiarowych ( chociażby mikrometra czy średnicówki ) to oddaj do wykwalifikowanego zakładu. Chyba że lubisz naprawiać i uczyć się na błędach.

Co do zestawów - poczytasz i zobaczysz że najlepszą renomę ma zestaw od lat stosowany, tuleja Mahle Krotoszyn, tłok FM Gożyce i pierścienie Prima Łódź, tzw. Premium Plus.

Zestawy Mahle Krotoszyn mają no name tłoki, nie wiadomo co to jaka jest ich jakość.

Logowane Ursusem zestawy sprzedawane są przez Waryńskiego, a czy to robią sami to szczerze wątpię ale nie wiem.

 

Najpierw sprawdź co tam się dzieje i czy należy cokolwiek w tym silniku naprawiać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RAMZES9107    22

Mam przyrządy i wiem jak nalezy się nimi posługiwać. Jeśli silnik bierze gigantyczne ilości oleju (0,5 l na 30 litrów spalonej ropy), ciagnik dymi na czarno, pług 3x30 z którym chodzi od xx lat na biegu 1H, na każdym rodzaju gleby jest już dla niego udręką to chyba wiadomo że ciągnik prosi o remont. Przy okazji sprawdzę wszystko łącznie z wałem i panewkami.Gdy będzie trzeba pójdzie do szlifowania. Wszystko zrobię sam oprócz tulejowania oraz takich rzeczy jak szlif wału , czy planowanie bloku i głowicy.

Naprawa tego silnika w wykwalifikowanym zakładzie w Tyczynie (łącznie ze szlifowaniem wału) kosztuje 6000 zł. Nawet gdybym musiał szlifować wał, zakładać nowe panewki itd... to zamkne się i tak w połowie tej kwoty.

 

 

PS Nie sądze że to bezsensowne zakładanie nowego tematu gdyż w każdym innym to mądrzenie się i sprzeczanie kilku pseudofachowców - jest o wiele więcej bezsensownych tematów na całym forum. Ciągnik rozbieram za tydzień - myślę ze pojawi się jeszcze wiele pytań podczas naprawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    1037

z tym osiowaniem bloku to ręce opadają przy 3p
.końcówki wtrysku najlepsze to bosch reszta to gówno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
Dlaczego ręce opadają z tym osiowaniem ? Po kiego grzyba wszyscy chcą osiować blok ?! Panewki Wam się poobracały, wały pękają, czy co ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
      ______________________________________________________________________________________________________________________________
      http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
      AgroDane - Dane techniczne maszyn rolniczych
      AgriDane - Specs of agricultural machinery
      AgriDaten – Technische daten von landmaschinen
      AgriSpec – Technische gegevens voor
      AgriDatos – Datos técnicos de maquinaria agrícola
      AgriDonnées – Données techniques des machines agricoles
      AgriDati – Dati tecnici per macchine agricole
      АгроДанные — Tехнические данные сельскохозяйственной машин
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
    • Przez Radosław142
      Witam. Kupiłem ciagnik na wiosnę. Jest on z 2008r ma teraz obecnie 6tys mth. Wszystko było okej przez dłuzszy czas. Szarpać zaczął przy pracy z ładowaczem, zrobiło się to nagle. Ciągnik szarpie jedynie do przodu ze sprzegłem jak i bez. Zaczeła się rowniez zapalać kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni ale to jedynie po dłuzszej pracy gdy sie olej rozgrzał. Kontrolka gasła gdy sie ciagnikiem zachamowało. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj