Skocz do zawartości
asharot

Czujnik temperatury wody silnika SW 400

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
asharot    188

Czy zna ktoś oporność w/w czujnika przy temperaturze 40oi 90o?

Czujnik taki występuje w Bizonie.

Ja potrzebuje zamontować w C-360 bo gwinty pasują.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

24-28 Kilo przy -30

2,28-2,72 Kilo przy +20

290-364 Ohm przy + 80

zauważ że pracuje w instalacji 24V (nie jestem pewien czy to jest ten czujnik dane z silnika w Autosanie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Swego czasu miałem czujnik i zegar od perkinsa, gwint pasuje


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dla samego czujnika nie ma znaczenia, że w Bizonie jest 24V. Oczywiście czujnik jest rezystorem NTC, czyli charakterystyka R=fT jest nieliniowa. Dlatego należy zastosować wskaźnik od Bizona. Jednak to komplikuje sytuację, ponieważ wymaga to zasilania 24V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Zapomniałem dodać iż wartości czujnika przy danej temp są takie same jak w bizonie


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    188

24-28 Kilo przy -30

2,28-2,72 Kilo przy +20

290-364 Ohm przy + 80

zauważ że pracuje w instalacji 24V (nie jestem pewien czy to jest ten czujnik dane z silnika w Autosanie)

I o to chodziło.Dzięki

 

Już mówię jaką mam wizje.

Ze względu na dużą awaryjność pozbyłem się oryginalnie montowanego w 60'tkach dwuwskaźnika.

W zamian zamontowałem wskażnik od MF i czujnik od C-385.

Czujnik dlatego od C-385 żeby nie przerabiać gwintu w kolektorze wodnym.

Oczywiście trzeba było zamontować szeregowo odpowiedni opornik aby przy 100owskazówka wchodziła na czerwone pole.

Przez parę tygodni wszystko było OK.

Niestety czujnik się zepsuł,kupiłem następny który wogóle nie wykazwał oporności.

Wymieniłem na inny niby sprawny ale miał jakąś z kosmosu wziętą oporność,oczywiście zmiana opornika naprawiła problem.

Moje zadowolenie trwało do przedwczoraj kiedy i ten czujnik padł!

Tym razem poszedłem do sklepu z miernikiem,jakie było moje zdziwienie kiedy sprawdziłem dwa czujnki(bo więcej nie było)i każdy miał znacznie różniącą się oporność.

Wkur... się i nie kupiłem żadnego.

Z tego co zauwazyłem to w polsce jest chyba jeden importer tych chińskich czujników firma Ro...r z Płocka.

 

Teraz postanowiłem po eksperymentować z czujnikiem od SW400 bo produkuje go polska firma,koszt 25zł.

O efektach poinformuje.

Wszelkie uwagi i sugestie mile widziane.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AF7018    0

Lepiej zamontuj oryginalny czujnik od MF lub 3P, będzie dobrze współpracował z zegarem od MF a kosztuje ok 15zł i wystarczy tylko na nim gwint 5/8 cala przejechać narzynką M14x1,5 - pasuje jak ulał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    188

Mogę się mylić ale z moich pomiarów wychodzi że zegar od MF źle współpracuje z czujnikiem też od MF.

Zapotrzebowanie zegara jest takie:

40st-450ohm

100st-100ohm

Rezystencja czujnika:

40st-1200ohm

100st-140ohm

Wynika z tego że przy 40st wskazówka się nie ruszy a jeśli zagotuje się woda wskazówka jest jeszcze daleko przed czerwonym polem.

Sprawdzałem to na niby oryginalnym wskaźniku takim lekko pozłacanym od spodu dość solidnie wyglądał,

oraz na dwóch czujnikach,jeden ROL-MAR drugi jakiś bez nazwy.

Najbardziej dokładny był ten bez nazwy.

Ostatecznie skończyło się na montażu czujnika od Mana ciężarowego.

Gwint jest ten sam 14X1,5mm a dodatkowo ma wbudowany termostat który załącza kontrolkę przy 100o

Koszt takiego nowego czujnika 10zł.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3

Czy zna ktoś oporność w/w czujnika przy temperaturze 40oi 90o?

Czujnik taki występuje w Bizonie.

Ja potrzebuje zamontować w C-360 bo gwinty pasują.

 

zasada jedna co potrzeba to się wymienia ale na takie jakie powinno być- czujnik temperatury chroni silnik bo widzimy co jest, przy przeróbkach bo cos pasuje itd ..Panowie chronimy silnik ... jesli już kombinujemy to ..wskaźnik elektroniczny wtedy pewny odczyt , wszelkie przeróbki z opornikiem .. jak najbardziej nie odpowiednie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    188

Na czujnikach i zegarach elektronicznych nie był bym taki pewny.

Kto inny produkuje zegary a kto inny wskaźniki.

Co mamy zrobić jeśli komplet nie chce współpracować?


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Swego czasu montowałem w swoim uno licznik od sieny i też dobierałem czujnik, zdobyłem kilka szt na szrocie a następnie każdy w garnek i na gaz i mierzyłem oporność jak woda się gotowała


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin2057    20

dołączę się do tematu bo nie mogę doczekać się odpowiedzi mam problem z wskaźnikami od bizona ZO56, nie wskazują i potrzebował bym wskazań rezystancji na zimnym silniku bo w tej chwili u mnie czujnik ciśnienia oleju ma 400ohm, czujnik temperatury oleju 400 i czujnik wody 300ohm. Bym był wdzięczny jeśli ktoś by zmierzył rezystancję na swoich czujnikach bo nie wiem co mam uszkodzone czy czujnik czy wskaźnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Z tymi czujnikami nie jest tak łatwo jak się wydaje. Były dwa rodzaje, stary i nowy typ. Muszą one współpracować z odpowiednim typem wskaźnika. Stary typ nie jest zamienny z nowym. Sprawdź daty produkcji na czujnikach i wskaźnikach, Jeżeli się zgadzają to wtedy szukaj przyczyny w instalacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Z tymi czujnikami nie jest tak łatwo jak się wydaje. Były dwa rodzaje, stary i nowy typ. Muszą one współpracować z odpowiednim typem wskaźnika. Stary typ nie jest zamienny z nowym. Sprawdź daty produkcji na czujnikach i wskaźnikach, Jeżeli się zgadzają to wtedy szukaj przyczyny w instalacji.

 

Stary typ jest dłuższy nowy krótszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

kombajn jest z 86roku i wskaźnik też lecz czujnik ciśnienia oleju jest z 1998r

 

 

No właśnie. O ile dobrze pamiętam, to Twój czujnik będzie dobrze współpracował z zegarem wyprodukowanym po 1992 roku. W takiej kombinacji jak Ty masz nie da rady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin2057    20

ze wszystkich wskaźników chodzi mi tylko temperatura oleju i niestety nic więcej a chciałbym to zrobić a może ktoś mi podać opór czujników pomiędzy wsuwką czujnika a masą szczególnie chodzi mi o czujnik temp. oleju i wody i czujnik ciśnienia oleju nie czujnik zaniku ciśnienia oleju. Czujnik ciśnienia oleju u mnie nie ma wsuwki lecz przewód jest przykręcany. W tej chwili po włożeniu kluczyka wskaźnik ciśnienia oleju pokazuje 6atm na zgaszonym silniku a jeżeli odłączę przewód od czujnika to wskazówka wychyla się na maxa do końca i to mnie dziwi :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Ta wskazówka po wyłączeniu zasilania jak się zachowuje? Gdzie odpinasz przewód, przy czujniku, czy przy zegarze? Czy przy tym zegarze ciśnienia olejunie masz zamienionych przewodów?

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin2057    20

Wskazówka przy wyłączeniu zasilania opada w dół, a przewód jeśli odepnę przy czujniki lub przy zegarze wskaźnik wskazuje tak samo i przewody raczej nie są zamienione ponieważ przy wskaźnikach mam przewody na kostkach do których wchodzą trzy przewody, mierzyłem oporność czujników pomiędzy wsuwka a masą i czujniki temperatury na zimnym silniku wynoszą ok 605 Ohm ,a na czujniku ciśnienia oleju 2340 Ohm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzeniomanu    0

Witam. Nie działa mi zegar w kombajnie. Silnik SW400 wiec sprawdziłem oporność czujnika. Gdy był w gotującej się wodzi pokazywał 146omh. W temp. pokojowej w 1250 omh. Więc śmiem twierdzić że czujnik jest dobry. A mianowicie wydaje mi się że to wina zegara który jest nieorginalny tylko jakiś czeski. Wiec może doradzicie jaki zegar dobrać? I w jaki sposób ten sprawdzić? Nr czujnika to 113 928 411

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez NHCS
      Witam. Przymierzam się do zakupu paru lamp LED do ciągnika- chodzi konkretnie o 1 parę dalekosiężnych na przód oraz po 1 parze (takie same moce) szorokosiężnych na przód i tył oraz na doświetlenie boków maszyny również szerokosiężnych, lecz nieco słabszych. Generalnie rzecz ujmując chodzi o 8 lamp, które oświetlą maszynę dookoła, 360°. I tu pojawia się moje pytanie... Ile na takie lampy naprawdę warto wydać, aby dały porządany, dobry efekt, a jednocześnie nie przesadzić i nie wydać pieniędzy na coś co nie jest tego warte. Mało znam się na markach, specyfikacji technicznej itp. a w kilka dni znawcy z siebie nie zrobię. Tym bardziej, że jedni kupują lampy za 30 PLN i mówią, że nie widza różnicy, inni że poniżej 100 PLN to nie warto kupować LED bo to lipa.
      Znajomy doradził mi taki zestaw, ale nie wiem ile to jest warte:
      Przód i tył szerokosiężne:  http://allegro.pl/lampa-robocza-pro-30w-led-cree-12-24v-kombajn-4x4-i6729634473.html  x4szt 
      Przód dalekosiężne:  http://allegro.pl/lampa-robocze-halogeny-2x45w-led-cree-90w-4x4-6x6-i7030306665.html 
      Na boki: http://allegro.pl/szerokokatna-lampa-robocza-cofania-nxn-led-20w-4x4-i7024288508.html

      Jest to warte swojej ceny, czy może jednak nie warto? Chodzi rzecz jasna o jakość za te pieniądze.
    • Przez WiktorGorzaa
      Witam, posiada ktoś z was renault 110.54 banalne pytanie, zauważyłem tak jakby mały głośnik pod kierownica tam gdzie bezpieczniki w tym schowku, on powinien działać na zapłonie? 
    • Przez kotwczapce
      Witam. Mam pytanie:jak pozbyć się gryzoni z kombajnu , chodzi przede wszystkim o kabinę. Siedza, gryzą ,srają i sikają . Ma ktoś pomysł i doświadczenie w tym temacie?
    • Przez Kubek95
      Witam. Piszę tutaj ponieważ mam problem, jakiś czas temu kupiłem John Deere 3140 z uszkodzonym pierwszym biegiem. Ciągnik rozebralem, poskładałem, wszystko działa, oprócz elektryki, po zdjęciu kabiny i ponownym jej założeniu nie działa mi teraz odpalanie Jelonka z starteru. Kluczyk jak przekręce to kontrolki się świeca, przekręcam starter to kontrolki gasną, a rozrusznik nawet się nie odezwie. Na krótko rozrusznik kręci jak szalony i ciągnik bez problemu odpala. Teraz moje pytanie, czy ma ktoś może schemat instalacji elektrycznej do tego ciągnika, ewentualnie samej tej kostki przy kabinie (kabina sg2) żeby jakoś spróbować odszukać po kablach problemu, albo poprowadzić nowa instalacje? Bardzo bym prosił o pomoc bo bez jakiegokolwiek schematu będzie ciężko zacząć cokolwiek, a tak to zawsze jest jakiś punkt zaczepienia. 
      Pozdrawiam 
       
    • Przez blachbadylorz
      Witam wszystkich bardzo ciepło:)
      Mam spory problem w zetorze 5340 (okrągła maska) mianowicie:
      Wziąłem się za naprawę instalacji po ,,fachowcu" nie mogę za nic w świecie dojść od czego jest jeden z przewodów pod maską.
      W wiązce która idzie na sam przód do świateł (seryjna fachowiec podłączył wszystko na krótko i wracam do oryginału) są 4 kable: światła mijania, drogowe i klakson. pozostał mi jeden wolny kabel taki lekko grubszy niż pozostałe i czerwony. Za nic w świecie nie mogę dojść od czego on jest. Mierzyłem miernikiem włączając wszystko po kolei i ani amperka nie wydusił... jest zakończony wsuwką żeńską (oryginalnie tak było widać po wsuwce)
      Może znajdzie się ktoś kto mi pomoże bo z instrukcji niestety nie mogę dojść.
      Przychodzą mi dwie opcje do głowy ale nie chcę ryzykować żeby nie pogorszyć:
      -przewód dający napięcie na obrotomierz bo tak nie działa dłuższy czas więc możliwe, prądniczki nie było od nowości i działał normalnie z tego co pamiętam
      -przewód plusowy do stacyjki ale ten przecież idzie od rozrusznika o ile dobrze pamiętam.
       
×