Skocz do zawartości
asharot

Czujnik temperatury wody silnika SW 400

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

24-28 Kilo przy -30

2,28-2,72 Kilo przy +20

290-364 Ohm przy + 80

zauważ że pracuje w instalacji 24V (nie jestem pewien czy to jest ten czujnik dane z silnika w Autosanie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Swego czasu miałem czujnik i zegar od perkinsa, gwint pasuje


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dla samego czujnika nie ma znaczenia, że w Bizonie jest 24V. Oczywiście czujnik jest rezystorem NTC, czyli charakterystyka R=fT jest nieliniowa. Dlatego należy zastosować wskaźnik od Bizona. Jednak to komplikuje sytuację, ponieważ wymaga to zasilania 24V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Zapomniałem dodać iż wartości czujnika przy danej temp są takie same jak w bizonie


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    202

24-28 Kilo przy -30

2,28-2,72 Kilo przy +20

290-364 Ohm przy + 80

zauważ że pracuje w instalacji 24V (nie jestem pewien czy to jest ten czujnik dane z silnika w Autosanie)

I o to chodziło.Dzięki

 

Już mówię jaką mam wizje.

Ze względu na dużą awaryjność pozbyłem się oryginalnie montowanego w 60'tkach dwuwskaźnika.

W zamian zamontowałem wskażnik od MF i czujnik od C-385.

Czujnik dlatego od C-385 żeby nie przerabiać gwintu w kolektorze wodnym.

Oczywiście trzeba było zamontować szeregowo odpowiedni opornik aby przy 100owskazówka wchodziła na czerwone pole.

Przez parę tygodni wszystko było OK.

Niestety czujnik się zepsuł,kupiłem następny który wogóle nie wykazwał oporności.

Wymieniłem na inny niby sprawny ale miał jakąś z kosmosu wziętą oporność,oczywiście zmiana opornika naprawiła problem.

Moje zadowolenie trwało do przedwczoraj kiedy i ten czujnik padł!

Tym razem poszedłem do sklepu z miernikiem,jakie było moje zdziwienie kiedy sprawdziłem dwa czujnki(bo więcej nie było)i każdy miał znacznie różniącą się oporność.

Wkur... się i nie kupiłem żadnego.

Z tego co zauwazyłem to w polsce jest chyba jeden importer tych chińskich czujników firma Ro...r z Płocka.

 

Teraz postanowiłem po eksperymentować z czujnikiem od SW400 bo produkuje go polska firma,koszt 25zł.

O efektach poinformuje.

Wszelkie uwagi i sugestie mile widziane.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AF7018    0

Lepiej zamontuj oryginalny czujnik od MF lub 3P, będzie dobrze współpracował z zegarem od MF a kosztuje ok 15zł i wystarczy tylko na nim gwint 5/8 cala przejechać narzynką M14x1,5 - pasuje jak ulał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    202

Mogę się mylić ale z moich pomiarów wychodzi że zegar od MF źle współpracuje z czujnikiem też od MF.

Zapotrzebowanie zegara jest takie:

40st-450ohm

100st-100ohm

Rezystencja czujnika:

40st-1200ohm

100st-140ohm

Wynika z tego że przy 40st wskazówka się nie ruszy a jeśli zagotuje się woda wskazówka jest jeszcze daleko przed czerwonym polem.

Sprawdzałem to na niby oryginalnym wskaźniku takim lekko pozłacanym od spodu dość solidnie wyglądał,

oraz na dwóch czujnikach,jeden ROL-MAR drugi jakiś bez nazwy.

Najbardziej dokładny był ten bez nazwy.

Ostatecznie skończyło się na montażu czujnika od Mana ciężarowego.

Gwint jest ten sam 14X1,5mm a dodatkowo ma wbudowany termostat który załącza kontrolkę przy 100o

Koszt takiego nowego czujnika 10zł.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3

Czy zna ktoś oporność w/w czujnika przy temperaturze 40oi 90o?

Czujnik taki występuje w Bizonie.

Ja potrzebuje zamontować w C-360 bo gwinty pasują.

 

zasada jedna co potrzeba to się wymienia ale na takie jakie powinno być- czujnik temperatury chroni silnik bo widzimy co jest, przy przeróbkach bo cos pasuje itd ..Panowie chronimy silnik ... jesli już kombinujemy to ..wskaźnik elektroniczny wtedy pewny odczyt , wszelkie przeróbki z opornikiem .. jak najbardziej nie odpowiednie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    202

Na czujnikach i zegarach elektronicznych nie był bym taki pewny.

Kto inny produkuje zegary a kto inny wskaźniki.

Co mamy zrobić jeśli komplet nie chce współpracować?


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Swego czasu montowałem w swoim uno licznik od sieny i też dobierałem czujnik, zdobyłem kilka szt na szrocie a następnie każdy w garnek i na gaz i mierzyłem oporność jak woda się gotowała


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin2057    21

dołączę się do tematu bo nie mogę doczekać się odpowiedzi mam problem z wskaźnikami od bizona ZO56, nie wskazują i potrzebował bym wskazań rezystancji na zimnym silniku bo w tej chwili u mnie czujnik ciśnienia oleju ma 400ohm, czujnik temperatury oleju 400 i czujnik wody 300ohm. Bym był wdzięczny jeśli ktoś by zmierzył rezystancję na swoich czujnikach bo nie wiem co mam uszkodzone czy czujnik czy wskaźnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Z tymi czujnikami nie jest tak łatwo jak się wydaje. Były dwa rodzaje, stary i nowy typ. Muszą one współpracować z odpowiednim typem wskaźnika. Stary typ nie jest zamienny z nowym. Sprawdź daty produkcji na czujnikach i wskaźnikach, Jeżeli się zgadzają to wtedy szukaj przyczyny w instalacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Z tymi czujnikami nie jest tak łatwo jak się wydaje. Były dwa rodzaje, stary i nowy typ. Muszą one współpracować z odpowiednim typem wskaźnika. Stary typ nie jest zamienny z nowym. Sprawdź daty produkcji na czujnikach i wskaźnikach, Jeżeli się zgadzają to wtedy szukaj przyczyny w instalacji.

 

Stary typ jest dłuższy nowy krótszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

kombajn jest z 86roku i wskaźnik też lecz czujnik ciśnienia oleju jest z 1998r

 

 

No właśnie. O ile dobrze pamiętam, to Twój czujnik będzie dobrze współpracował z zegarem wyprodukowanym po 1992 roku. W takiej kombinacji jak Ty masz nie da rady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin2057    21

ze wszystkich wskaźników chodzi mi tylko temperatura oleju i niestety nic więcej a chciałbym to zrobić a może ktoś mi podać opór czujników pomiędzy wsuwką czujnika a masą szczególnie chodzi mi o czujnik temp. oleju i wody i czujnik ciśnienia oleju nie czujnik zaniku ciśnienia oleju. Czujnik ciśnienia oleju u mnie nie ma wsuwki lecz przewód jest przykręcany. W tej chwili po włożeniu kluczyka wskaźnik ciśnienia oleju pokazuje 6atm na zgaszonym silniku a jeżeli odłączę przewód od czujnika to wskazówka wychyla się na maxa do końca i to mnie dziwi :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Ta wskazówka po wyłączeniu zasilania jak się zachowuje? Gdzie odpinasz przewód, przy czujniku, czy przy zegarze? Czy przy tym zegarze ciśnienia olejunie masz zamienionych przewodów?

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin2057    21

Wskazówka przy wyłączeniu zasilania opada w dół, a przewód jeśli odepnę przy czujniki lub przy zegarze wskaźnik wskazuje tak samo i przewody raczej nie są zamienione ponieważ przy wskaźnikach mam przewody na kostkach do których wchodzą trzy przewody, mierzyłem oporność czujników pomiędzy wsuwka a masą i czujniki temperatury na zimnym silniku wynoszą ok 605 Ohm ,a na czujniku ciśnienia oleju 2340 Ohm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzeniomanu    0

Witam. Nie działa mi zegar w kombajnie. Silnik SW400 wiec sprawdziłem oporność czujnika. Gdy był w gotującej się wodzi pokazywał 146omh. W temp. pokojowej w 1250 omh. Więc śmiem twierdzić że czujnik jest dobry. A mianowicie wydaje mi się że to wina zegara który jest nieorginalny tylko jakiś czeski. Wiec może doradzicie jaki zegar dobrać? I w jaki sposób ten sprawdzić? Nr czujnika to 113 928 411

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez NABUCH
      Witam . Potrzebuję porady odnośnie kontroli wskaźnika temperatury w zetorze 5211. W ciągniku po krótkim czasie dochodzi do wzrostu temperatury do 120stC.  Realnie temperatura jest niższa. Dodatkowo dla pewności wyjęty został termostat. Zwierałem przewód czujnika do masy i wskazówka idzie do 120 St czyli maks wskaźnika.  Wygląda że zegar reaguje poprawnie.  Na wsuwce  od czujnika po przekręceniu kluczyka jest 5.4V . Czujnik pomierzyłem przy temperaturze ok 30 st i miał 230ohmów . Ktoś może podpowiedzieć czy taka wartość napięcia i rezystancji  jest poprawna   . Czujnik był niedawno wymieniany .  Podejrzewam czujnik  chociaż niedawno był zmieniony  .
    • Przez caros2
      Jak podłączyć przełącznik kierunkowskazów w 3512?Załączone zdjęcie.
    • Przez norbi222
      Czy rozrysuje ktoś mi taki jakiś schemat jak podłączyć dmuchawę 3 biegową do przełącznika a następnie do wtyczki od zapalniczki?
    • Przez Team_Deutz
      Witam, temat błahy, na wolną chwilę. Zatem, interesuje mnie zakup kogutów, tak wiem mnóstwo tego wszędzie, aczkolwiek interesują mnie koguty szybkoobrotowe w "normalnych" pieniądzach. Fajnie wyglądają na Massey'u Kamila5435 i podobne chciałbym mieć u siebie na Deutz'u. Ceny kogutów od Korbanka czy innych dealerów przekraczają kryteria cenowe. Stąd sprawa do was forumowiczów, elektroników i innych geniuszów internetu. Czy istnieje opcja zwiększenia szybkości obrotów koguta, a może widzieliście jakieś szybkoobrotowe w cenie do 150zł
       
      LINK DO FILMU 4:36 minuta 

      https://www.youtube.com/watch?v=yNZ5m7LUDzA 

      Jedna prośba, na spokojnie forumowicze
    • Przez bob124a
       
      witam mam problem z mf 3050 nie da sie wyłączyć przedniego napędu .Po skończonej robocie na polu próbowałem wyłączyć naped  ale sie nie dało wróciłem do domu zgasiłem ciągnik , zapłon a kontrolka od napędu cały czas swieci. wczoraj też robiłem w polu cały dzień i napęd  działa ale nadal nie da sie go wyłączyć zauważyłem też że nie da sie właczyć blokady i nie  świeci kontrolka od ciśnienia oleju a poza tym raczej wszystko działa .co może być? gdzie szukać usterki?  
      dzisiaj patrzyłem bezpieczniki sa wszystkie dobre, czujnik sprzęgła ok. stopu też jest dobry.włącznik napędu ok. byłem przy przełączniku to odpiołem komputer a ona nadal świeci. pod ciągnikiem niby wszyskie kable dobrze .Jeszcze tylko nie patrzyłem tych elektrozaworów bo nie wiem który to i nie wiem jak się za niego zabrać i czujnika ciśnienia oleju bo też nie wiem gdzie go szukać 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.