Zaloguj się, aby obserwować  
Aru

Claas Dominator 118 SL Maxi

Polecane posty

Skrzypek    3

Jaki silnik?Mercedesa rzędowy,Mercedesa w układzie cylindrów V,a może Perkinsa?A może chodzi ci o zapowietrzenie hydrauliki w maszynie i nie działa w ogóle lub skokowo jakiś siłownik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Aru    0

Właśnie nie wiem bo nie chce zapalić pewnie dlatego że zapomniałem i kręciłem rozrusznikiem (gdy gaz był w pozycji stop)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skrzypek    3

Stantard-ten układ paliwowy od silnika V jest troche zryty i były z nimi kłopoty.Sprawdż czy na ręcznej pompce paliwowej masz opór.Jak nie to luzuj srubki na filtrach i tak długo pompuj ,aż zacznie tryskać same paliwo.Możesz go sprubowac odpaląć na maksymalnym gazie,ale gdy zaskoczy może ci silnik przez chwile "szczekać".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Aru    0

spróbuje bo nie wiem nie chce przełamać tylko kręci, powiedzcie mi dlaczego sie hebel gorący robi jak z 8 razy rozrusznik krętnie

hebel- ten przy akumulatorze co sie go przekręca by odciąć prąd na całym kombajnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skrzypek    3

Nie kręć zbyt długo rozrusznikiem.Hebel się grzeje bo rozrusznik pobiera prąd o potężnym natężeniu(duży amperarz),a hebel w obwodzie jest jakby stykiem,występuje na nim opór i sie grzeje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Aru    0

1. zmieniałem rozrusznik, jakbym źle poprzykręcał kable do rozrusznika to co by było.

 

2. Jeżeli ktoś może to niech zajrzy (silnik mercedes) za kabinę i zrobi mi zdjecie kabli w rozruszniku jak ma przyczepione. tam z 6 kabli jest

 

3. Jak go ruszyć opiszę wam co robię.

* gaz na start

* przekręcam kluczyk (1 stopień) i zapalają się kontrolki (na tym liczniku przy kierownicy) PATRZCIE NIŻEJ

* przekręcam kluczyk do oporu rozrusznik kręci ale kombajn nie pali (od razu mówię ze ni młocarnia ni heder nie są włączone)

 

fvr529blo7sivcu7teq.jpg

 

co może być za przyczyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skrzypek    3

O ile pamietam to jest normalne z tymi kontrolkami.W momencie jak masz włączony zapłon ten segment kontrolek się zapala.Po kolei-3-brak ciśnienia oleju,silnik nie pracuje wiec go jeszcze nie ma,5-silnik nie pracuje wiec i nie ma ładowania,8i10 są zsynchronizowane-nie ma ciśnienia oleju,14-kierunkowskazy.Kolego powtarzam-szukaj usterki w układzie paliwowym.Ten silnik ma pompe wtryskową sterowaną mechanicznie,nawet silnik gasisz dzwignią gazu co oznacza,że nie ma na pompie elektrozaworu STOP,który mógłby ci spłatać psikusa.Sprawdż czy mechanizm dżwigni od gazu działa poprawnie tzn.czy nie spadla jakaś dżwigienka i tylko wydaje ci się że masz gaz do połowy lub na maxa.Odpowietrz filtry paliwa.Ewentualnie zrób tak,zdejmij filtr powietrza,kup delikatny starter np.firmy K2(admin ja nie reklamuje) poproś drugą osobe by w momencie jak kręcisz rozrusznikiem wpuściła niewielką ilość startera do kanału ssącego z filtra powietrza.Jak wtedy OM 441 ci chociaż na chwile nie zagada to się zdziwie.Tylko powtarzam-gaz do połowy i starteru nie dużo i maxymalnie dwie,trzy próby.Jak jest lekko zapowietrzony to powinien to powietrze wyrzucić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Aru    0

Postaram się kupić nowe filtry paliwa i je wkręcę. Odpiszę jak zrobię

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Zamiast samostartu to bym ci radził zastosować Plak do tapicerki samochodowej.Nie przedawkujesz go a taki sam efekt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skrzypek    3

Tomek73 poważnie piszesz,czy żarty sobie robisz?O plaku nie wiedzialem?Starter posiada eter który jest łatwopalny,czy plak też go posiada?Ja chłopakowi radziłbym jednak starter.Aru zapomniałem ci dodać,że włączona młocarnia,yojstik od jazdy w położeniu innym jak "maszyna stop"(o ile masz hydrostat) nie pozwolą ci w ogóle uruchomić rozrusznika.To jest w ramach bezpieczeństwa.Przez te kłopoty z układem paliwowym w silnikach V,Claas już w Megach zastosował na drodze zbiornik-pompa wtryskowa,dodatkowy filtr paliwa z odstojnikiem i elektryczną pompka paliwową co położyło kres tej usterce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Z Plakiem to jest na serio.Ja używałem samostartu ale wyczytałem tu na forum o Plaku i spróbowałem.Efekt taki sam ale silnik nie wali i nie stuka.Normalnie zapala.Czyli nie rozwali go jak dasz za dużo.

Ja do MTZ stosuję bo już teraz mi nie chce palić.A nawet jak mi pompa poszła w MF to też podałem i zapalił a jak się skończył to zgasł.Tylko tą czapę w filtrze ściągałem i prysnąłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Aru    0

Filtry zmieniłem, i psiknęłem kilka razy tym starterem w filtr powietrza nic nie dało nawet nie pogadał. Tylko rozrusznik zakręci 2 razy i nie da rady więcej. Akumulator NOWY.

 

To się wkurzyłem i wyciągam rozrusznik sprawdzę czy to nie jego wina

JESZCZE RAZ SIĘ PYTAM JAK PODŁĄCZĘ ŹLE KABLE DO ROZRUSZNIKA TO CO BĘDZIE, BO ZA 1 RAZEM MOGŁEM ŹLE PODŁĄCZYĆ. WYŚLIJCIE MI JAKIEŚ ZDJĘCIE TEGO ROZRUSZNIKA I JAK DO NIEGO KABLE.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skrzypek    3

To masz problem.Ale na spokojnie.Według mnie żle nie mogłeś podlączyć bo zaraz coś by się zatliło.Na pewno pod biegun rozrusznika gdzie podłączasz główny kabel od akumulatora jest jeszcze przykręcony kabel od alternatora,skoro działają ci kontrolki w kabinie kabel od panelu podłączyłeś też dobrze.Do elektromagnesu musiałeś podłączyć dobrze skoro rozrusznik działa przez stacyjke.Nie mam schematu,ani zdjęcia by ci przesłać.Przyjacielu masz pewność,że nowa bateria jest w pełni naładowana?Pisałeś,że grzeje sie hebel,na czas próby można go zmostkować,może faktycznie on chrzani.Nie moja sprawa czy kupiłeś nowy rozrusznik,czy stary zawsze przed montażem jest go dobrze sprawdzić,piszesz,że dwa razy zakrecił i koniec-po prostu może już nie mieć szczotek.Obudowy filtrow zalałeś napedem i układ odpowietrzyłeś.Nawet na samostarcie pewne obroty wału muszą być by silnik się uruchomił,a jak są za małe to poprostu samostart jakby zatrzymuje silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Aru    0

To co dalej robić bo problem widzę albo w instalacji elektrycznej. Albo w rozruszniku ale rozrusznik to już pojechał do serwisu claasa i niech tam go szykują bo to raczej jego wina. bo jak go obsadzę to przy 6 garach to obrotu pełnego nie zrobi.

Akumulator naładowany 100% nawet na drugim patrzyłem.

 

Skrzypek i inni z jakiego województwa jesteście

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skrzypek    3

Warmińsko-mazurskie.Jak wychodze z domu to mam żuławy i nie mam nawet górki do zjezdżania na sankach.Elbląg,w strone Gdańska.

 

Aru z twoim problemem to powiem szczerze,że i ja sie pogubiłem.Powiedz mi czy do pompy wtryskowej dochodzą jakieś przewody elektryczne,ale wydaje mi się że nie.Ty silnik gasisz dzwignia gazu,nie kluczykiem?Ten układ paliwowy taki jest,mi się wydaje że już i konkretnie masz pompe wtryskową zapowietrzoną.Z tymi silnikami w tych kombajnach było tak-zjezdżał kombajnista póżnym wieczorem do domu,w kotle były resztki paliwa i rano do odpalenia,a tu łech,łech,łech,kręci a nie pali.Miały tendencje do zapowietrzania się.O ile pamiętam oryginalnie wąż ze zbiornika do pomki zasilającej był twardy,z jakiegoś tworzywa.Jak taki masz to nie zastanawiaj się i wywalaj go wstawiając gumowy.Jeszcze wstaw na jego drodze zaworek zwrotny który będzie zapobiegał cofaniu się paliwa.Pompki paliwowe,tak ta do odpowietrzania,a dokładniej jej zaworki to też była porażka.Co i rusz do wymiany.Ona ma chyba szklanke pod spodem i te uszczelnienie tej szklanki-odstojnika jest też ważne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Aru    0

No ale u mnie rozrusznik nie da rady wcale kręcić, tak jakby akumulator był rozładowany zrobi może pół obrotu i koniec. Ale mówię wam że akumulator jest 100% naładowany. Rozrusznik był przetulejowany, czy to jest problem z rozrusznikiem. Jak go wyjęłem to podczas sprawdzania działa bez zarzutu. Normalnie wystrzela i zaczyna kręcić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gangster    7

Proponuje ci odkrecic kable co idą do hebla i założyc je na akumulator żeby prąd szedł bezpośrednio ja u siebie jak chciałem założyc hebel w swojej 108 to bez niego zapalała jak chciała, a jak założyłem ten hebel to ani nie obrócił kable się grzały i go wywaliłem, wiec proponuje ci zrób tak jak mówie omiń hebel a na pewno zapali :D


Wypadek trwa sekundy, leczenie miesiące!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Aru    0

też tak myślałem, i zrobie jak rozrusznik sprawdzą co polecacie dalej robić skrzypek ty tu jesteś bystry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skrzypek    3

Aru nie jestem bystry,ja z tymi kombajnami miałem doczynienie na początku lat 90 i już niewiele pamiętam.Co jeszcze możesz zrobić skoro tak się dzieje.Nie wiem?Może też byc że cały silnik nie ma dobrej masy bo chyba między nim,a jego stojakiem są poduchy gumowe.Możesz to w wolnej chwili sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Aru    0

Rozwiązałem problem. Wiecie co było ten rozrusznik przy gardzieli, po lewej stronie. Tam gdzie się wałek podłącza. Nie łączył i nie mógł mi kombajn ruszyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skrzypek    3

Powiem szczerze,że się gubie.To nie rozrusznik,a silnik od rewersu.On do jazdy nic nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez romanwiatr
      Chcę przesiąść się BIZONA na CLASSA w cenie do 130 tys. Pracował będzie na około 100 ha na na ziemi z wydajnością pszenicy 6 t/ha oraz na słabych.
      Rozważam Dominatora 98 sl heder 4,5m, ale znalazłem też 108 sl z hederem 4,5m z takim hederem ponieważ mam dużo przejazdów (jeżdżę droga z hedrem), a następnie dokupić sam heder 6m i na większe kawałki.
      Biorę pod uwagę też Commandera 114 CS ale on ma heder 5,1m  i obawiam się czy dam rade poruszać się nim po drodze, czy będę musiał za każdym razem zdejmować heder i zastanawia mnie jego dość duża pojemność .
      Wszelkie uwagi i sugestie mile widziane.
       
    • Przez m_i_c_h_a_l
      Cześć,
      Czy ma ktoś jakiś patent na wyjęcie łożyska z rozdrabniacza słomy?
      Nie da rady podejśc ściągaczem a od środka jest zbyt mało miejsca aby czymkolwiek je wybić.
       
       


    • Przez adiksutil16
      Witam. Parę dni temu kupiłem Dominatora(jak w temacie) Jest to mój pierwszy Claas i nie wiem za bardzo co do czego służy. Mam prośbę, prześlę zdjęcia i jakby ktoś z was mógłby mi napisać co do czego służy.
       


       
      Jakbyście mogli pisać np.
      1. wajha od tego i tego
      2....
       
      A tak samo z kontrolkami np.
      L1 kontrolka od tego i tego
       
      Z góry dzięki za pomoc!
    • Przez krowazie
      Wkupię heder do kombajnu class dominator 88 sl o szerokości 3.90 lub 4.5 metra. Wesołych świąt 
      I jeszcze jedno pytanie czy to jest prawda że dominatory miały różne szerokości gardzieli ? Gadałem z mechanikiem i tak powiedział 
      nowy nabytek 

    • Przez Ziel
      Witam,
      mam problem ze sciągnięciem połówki koła od młocarni, ślimak sciągnięty, klin też tylko koło ani drgnie. Było podgrzewane sciągaczem naciągane i bite młotem, ani drgnie..
      jest tam jeszcze jakieś zabezpieczenie?

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj